Even voorstellen: Skitch

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Skitch

#16 Bericht door CapoJan »

Groot verschil: de Azub is 'opstappen en wegrijden'.Van Azub weet ik ook dat het zitje heel makkelijk af te stellen is.
De Flevobike vraagt volharding en een hele poos oefenen. Nieuw is die al lang niet meer te vinden. Reken dus op redelijk wat onderhoud in de meeste gevallen. Het prijsverschil is er ook naar.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
Skitch
Supporter
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 06 mei 2018, 20:56
Postcode: 8000
Fiets: Geen ligfiets.
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Skitch

#17 Bericht door Skitch »

Dat "opstappen en wegrijden" versus die dagenlange (of weken aan mijn leeftijd...) "volharding" geeft me inderdaad veel twijfels.
Als het lukt is het een overwinning op mezelf.
Anderzijds zou die Flevobike bij Velocologne nog nieuw te koop zijn.
Op Ebay staat die aan € 1.255, met schijfremmen maar met 20" wielen. https://www.ebay.de/usr/edel-meier?_trk ... 7675.l2559

Afbeelding

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Skitch

#18 Bericht door Wouter D »

ik zou toch even de tweedehandsmarkt afschuimen, je vindt ze volgens mij wel voor 1/4 van die prijs.
Ik wil niet zeggen dat deze er niet degelijk uitziet.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Skitch

#19 Bericht door Wouter D »

Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Skitch

#20 Bericht door CapoJan »

Ik zou me ook niet vastpinnen op schijfremmen. Een set degelijke V-brakes werkt ook prima en vraagt veel minder afstelwerk. Schijfremmen zijn in en in de bergen ongetwijfeld superieur, maar die bergen vind je hier niet.

Beter starten met een goedkope tweedehands. Er zijn veel mensen die snel 'even' de ideale ligfiets kopen en dan tot de conclusie komen dat het toch niet zo evident is. Pech voor hen, prima voor diegene die hun fiets overneemt met een paar 100 km op de teller :mrgreen:
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

KarelJ
Helper
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 9:30
Postcode: 9800
Fiets: Ice Sprint X
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Skitch

#21 Bericht door KarelJ »

Een raptobike midracer of lowracer is ook deelbaar als ik mij niet vergis (voorwielaandrijving).

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Skitch

#22 Bericht door Wouter D »

Daar vergis je je. Voorwiel aandrijving betekent niet automatisch deelbaar. Bij mijn weten geldt dat enkel voor Flevobike-trike, flevoracer en fastfwd
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

KarelJ
Helper
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 9:30
Postcode: 9800
Fiets: Ice Sprint X
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Skitch

#23 Bericht door KarelJ »

Wouter (spruitje) schreef: ma 14 mei 2018, 16:55 Daar vergis je je. Voorwiel aandrijving betekent niet automatisch deelbaar. Bij mijn weten geldt dat enkel voor Flevobike-trike, flevoracer en fastfwd
Ik denk niet dat ik zeg dat de voorwielaandrijving ertoe leidt dat een fiets deelbaar is, of dat was toch zeker niet mijn bedoeling. Ik wou gewoon meegeven dat de raptopbikes voorwielaangedreven fietsen zijn en ik was vrij zeker dat 1 van de 2 deelbaar is en dat blijkt de midracer te zijn:

http://www.ligfiets.net/news/3185/rapto ... racer.html

Enkel de kabel van de achterrem kan een probleem hierbij vormen (losmaken of systeem met "palletje" gebruiken zoals bij een trommelrem)

Gebruikersavatar
Skitch
Supporter
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 06 mei 2018, 20:56
Postcode: 8000
Fiets: Geen ligfiets.
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Skitch

#24 Bericht door Skitch »

De buis van de Raptorbike (Mid Racer) kan ingesteld worden op de lengte van de rijder.
De verbinding is juist onder de stoel : http://img94.xooimage.com/files/6/0/4/i ... a53335.jpg
Dat is niet onmogelijk maar nogal omslachtig om telkens uit elkaar te halen na een rit, en in elkaar te steken voor de rit.
Reken erbij dat ik nog een kinderfietsje een een kinderbuggy, van een andere huurder, moet weghalen voordat ik die fiets naar boven kan dragen.........
Dan zal de ligfiets op een binnenterras komen naast mijn bukfiets. Die staat er al 5 jaar onaangeroerd.
Als ik met die fiets wil rijden moet die door een raam naar binnen in de keuken gehoffen worden, die kan tussen het keukenblok niet samen staan met mij.....
Daarna naar de ingang, dan de trap af manoeuvreren nadat eerst de rommel van de huurders uit de weg is etc.
"Eventjes een ritje doen" is zodanig omslachtig dat ik die fiets niet meer wil aanraken!
Een ligfiets in twee delen kan in de inkom, boven, blijven staan.
Op gebied van plaats is een Flevobike het meest realistische, denk ik.
Of een Brompton #-o

Plaats reactie