Ares
-
- Helper
- Berichten: 346
- Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
- Postcode: 9190
- Velomobiel: QuestXS
- Contacteer:
Re: Ares
Wauw samural dat is mooi verwerkt! Zou ik misschien ook nog eens kunnen proberen. Zag het niet zitten om het dashboard open te halen om wat gerief bij te plaatsen, maar dat is wel een prima optie om bij te plaatsen. Ideeën voor deze zomer, bedankt!
Die cyclustester ga ik nog even laten voor wat het is . Toch bedankt bicky! Ik geraakte maar net aan m'n B6 lader uit om gewoon op te laden. Zal wel tot deze zomer met het aparte voltmetertje werken voor de zekerheid.
Die cyclustester ga ik nog even laten voor wat het is . Toch bedankt bicky! Ik geraakte maar net aan m'n B6 lader uit om gewoon op te laden. Zal wel tot deze zomer met het aparte voltmetertje werken voor de zekerheid.
-
- Helper
- Berichten: 346
- Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
- Postcode: 9190
- Velomobiel: QuestXS
- Contacteer:
Re: Ares
Ik heb gemerkt dat het carbon aan de Stuurtunnel wat begint te verslijten. Ik keek op velomobielonderdelen.nl naar die rubber lapjes en zou meer verzendkosten betalen dan de lapjes zelf kosten, zelfs met de 'briefpost' optie.
Iemand enig idee welk soort rubber uit de Hubo of Gamma hier ook voor zou voldoen? Als het echt niet anders kan, bestel ik wel...
Bedankt!
Verstuurd vanaf mijn Pixel XL met Tapatalk
Iemand enig idee welk soort rubber uit de Hubo of Gamma hier ook voor zou voldoen? Als het echt niet anders kan, bestel ik wel...
Bedankt!
Verstuurd vanaf mijn Pixel XL met Tapatalk
- bicky
- General Manager
- Berichten: 3859
- Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
- Postcode: 8700
- Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
- Locatie: Tielt (wst-vl)
- Velomobiel: Mango+ (2011)
- Contacteer:
Re: Ares
ik denk dat alle rubbers of andere bescherming wel zullen voldoen.
kan je evengoed stuk zwarte vilt op kleven
kan je evengoed stuk zwarte vilt op kleven
-
- Helper
- Berichten: 346
- Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
- Postcode: 9190
- Velomobiel: QuestXS
- Contacteer:
Re: Ares
Dit was ook een leuke ervaring... Toch altijd even spannend. Hoorde iemand iets tegen collega zeggen/vragen over 'rijbaan' maar ze lieten me toch gewoon passeren. Voor team Waasland
Verder wel zalig op de baan rijden met zo weinig auto's (en zoveel fietsers op het fietspad). Nieuw gemiddeld woon-werkrecord voor mij. Ole
Verstuurd vanaf mijn Pixel XL met Tapatalk
Verder wel zalig op de baan rijden met zo weinig auto's (en zoveel fietsers op het fietspad). Nieuw gemiddeld woon-werkrecord voor mij. Ole
Verstuurd vanaf mijn Pixel XL met Tapatalk
- Pauvre Mouton
- Helper
- Berichten: 405
- Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 7:50
- Postcode: 3530
- Velomobiel: Alpha7.163|2021
- Contacteer:
Re: Ares
Wellicht bevestigde die ene tegen de andere dat je op de rijbaan mocht zodat die je daarvoor niet ging lastig vallen. Altijd fijn als er eentje is die weet hoe de vork in de steel zit. Best ook dat het dan de hoogste in rang is of dat hij/zij openstaat voor feedback van ondergeschikten
My smile is always in shape!
-
- Helper
- Berichten: 346
- Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
- Postcode: 9190
- Velomobiel: QuestXS
- Contacteer:
Re: Ares
Of ze zijn niet 100% zeker en reageren liever niet verkeerd met de camera er bovenop? Of trekken ze zich dat niet echt aan? Zijn uiteindelijk ook maar mensen die liever niet in beeld komen als ze een 'fout' maken. Ook het feit dat ik 'zeker van mijn stuk' blijf aanschuiven op de rijbaan en niet snel het fietspad op spring...?
-
- Helper
- Berichten: 346
- Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
- Postcode: 9190
- Velomobiel: QuestXS
- Contacteer:
Re: Ares
Misschien wel... Maar ze lijken mij niet echt herkenbaar? Als je het geslacht en een leeftijdsindicatie kan geven lijkt het mij al straf, laat staan dat je effectief iemand kan identificeren.
- Bart86
- Neo Prof
- Berichten: 160
- Lid geworden op: do 07 mar 2019, 9:44
- Postcode: 3560
- Fiets: Klever X Alpha 45 (speed pedelec)
- Contacteer:
Re: Ares
Stilaan zal het wel doorsijpelen bij iedereen. Ik heb inmiddels ook al enkele malen collega's achter mij gehad wanneer ik stevig aan het doorrijden was op de rijbaan. Tot nu toe nog geen controle gehad. Ik ben één keer een dispositief binnengereden omdat ik dacht dat men mij hiertoe een bevel gaf (reed toen op de rijbaan). Dit bleek niet hun bedoeling, en ze hebben me zelf niet gecontroleerd.Pauvre Mouton schreef: ↑zo 05 apr 2020, 20:10Wellicht bevestigde die ene tegen de andere dat je op de rijbaan mocht zodat die je daarvoor niet ging lastig vallen. Altijd fijn als er eentje is die weet hoe de vork in de steel zit. Best ook dat het dan de hoogste in rang is of dat hij/zij openstaat voor feedback van ondergeschikten
Ze zijn zeker niet herkenbaar, enkele de personen zelf zullen weten dat zij dat zijn. Om deze reden is het dan ook geen probleem dat deze afbeelding hier op het forum terecht komt.
-
- Helper
- Berichten: 346
- Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
- Postcode: 9190
- Velomobiel: QuestXS
- Contacteer:
Re: Ares
Net een aantal weken door weer en wind (en regen...) Met de koersfiets achter de rug. Na 2x in 2 weken de marathon plussen lek gereden te hebben, had ik het gehad en wou ik het toch nog eens over de tubeless boeg gooien.
Bij ginkgo tubeless velgen besteld en deze door de fietsenmaker laten spaken. Achteraan ben ik voor een 584 ipv een 559 velg gegaan, deze zou volgens velomobiel.nl ook moeten passen en geeft me toch weer iets meer keuze. Een 55mm zal misschien niet meer passen maar ach...voor de schokken zit er achteraan ook een demper in he
Momenteel ligt de G-one speed er rondom op, overal in 40mm. Gisteren is het me vrij vlot gelukt alle wielen er terug in te krijgen en heb ik een klein testrondje gemaakt. Ik was verbaasd van hoe stil de band reed! Ook door putjes zoeft die geruisloos en vlot.
Omdat ik momenteel rechts een stramme achillespees had telkens na het lopen en m'n linkerknie wat omspeelde tijdens het fietsen, denk ik een rustwerkje in te lassen, een paar keer te fietsen in de vakantie en dan het woon-werkverkeer weer op te nemen.
Verstuurd vanaf mijn Pixel XL met Tapatalk
Bij ginkgo tubeless velgen besteld en deze door de fietsenmaker laten spaken. Achteraan ben ik voor een 584 ipv een 559 velg gegaan, deze zou volgens velomobiel.nl ook moeten passen en geeft me toch weer iets meer keuze. Een 55mm zal misschien niet meer passen maar ach...voor de schokken zit er achteraan ook een demper in he
Momenteel ligt de G-one speed er rondom op, overal in 40mm. Gisteren is het me vrij vlot gelukt alle wielen er terug in te krijgen en heb ik een klein testrondje gemaakt. Ik was verbaasd van hoe stil de band reed! Ook door putjes zoeft die geruisloos en vlot.
Omdat ik momenteel rechts een stramme achillespees had telkens na het lopen en m'n linkerknie wat omspeelde tijdens het fietsen, denk ik een rustwerkje in te lassen, een paar keer te fietsen in de vakantie en dan het woon-werkverkeer weer op te nemen.
Verstuurd vanaf mijn Pixel XL met Tapatalk
- DennisTheMenace
- Neo Prof
- Berichten: 242
- Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 0:47
- Postcode: 3700
- Fiets: M5 CHR
- Locatie: Tongeren
- Velomobiel: Quest 700| DF-XL
- Contacteer:
Re: Ares
Ik ben je gevolgd en heb mijn quest wielen ook laten omspaken. Na duizenden km tubeless zonder noemenswaardige problemen ben ik volledig overtuigd.
Ik zou wel aanraden om een dynaplug tool mee te nemen voor snelle roadside repairs. Als het gat groter is dan 5mm, wil het met de sealant alleen soms niet meer lukken.
Ik zou wel aanraden om een dynaplug tool mee te nemen voor snelle roadside repairs. Als het gat groter is dan 5mm, wil het met de sealant alleen soms niet meer lukken.
-
- Helper
- Berichten: 346
- Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
- Postcode: 9190
- Velomobiel: QuestXS
- Contacteer:
Re: Ares
Omdat m'n achterwiel nu groter is, passen de wieldoekjes niet meer. Voor de 584 hebben ze er geen standaard dus is combinatie van achter en voorwieldoekstokjes die dan in elkaar moeten, maar dat was weer bijna 100 euro en het omspaken op zich was al een gigantisch bedrag. (Alle spaken waren vastgeroest in de trommelremmen = veel werkuren). Wel blij van hoe hij bolt!
Vandaag zelf de top er nog eens af gehaald. Niet handig met 2 kleine charels van 2 en 3,5 jaar die heel nieuwsgierig zijn en graag helpen door ook maar wat sleutels te nemen en te doen alsof ze aan de velomobiel werken. Helaas doen ze dit dan aan de buitenkant van de body dus heb ik ze toch moeten wegsturen .
Dan de 2 lampen gemonteerd die al even op het schab lagen. Ik ben een ramp in soldeer werk dus heb ik het in lasklemmen gestoken die ik nog liggen had en deze ook weer mooi professioneel (hmhm) langs het frame geplakt. Jammer dat ik nadien pas zag dat de nieuwe lampen veel te hoog staan, ik had beter op de garagepoort een lijntje gezet hoe hoog ze moesten schijnen. Morgenavond zal ik dat in openlucht eens moeten finetunen. Licht zal er in ieder geval wel genoeg zijn denk ik nu .
Nu twijfel ik of ik m'n crankstel terug zou wisselen naar het originele. Hoewel ik dan ben van de rs4x, zijn de crankarmen wat te lang voor mij (172mm) in vergelijking met de 155mm van de originele. Het inkorten van de crankarmen kwam er maar niet van.
Zo.... Dat was het weer
Verstuurd vanaf mijn Pixel XL met Tapatalk
Vandaag zelf de top er nog eens af gehaald. Niet handig met 2 kleine charels van 2 en 3,5 jaar die heel nieuwsgierig zijn en graag helpen door ook maar wat sleutels te nemen en te doen alsof ze aan de velomobiel werken. Helaas doen ze dit dan aan de buitenkant van de body dus heb ik ze toch moeten wegsturen .
Dan de 2 lampen gemonteerd die al even op het schab lagen. Ik ben een ramp in soldeer werk dus heb ik het in lasklemmen gestoken die ik nog liggen had en deze ook weer mooi professioneel (hmhm) langs het frame geplakt. Jammer dat ik nadien pas zag dat de nieuwe lampen veel te hoog staan, ik had beter op de garagepoort een lijntje gezet hoe hoog ze moesten schijnen. Morgenavond zal ik dat in openlucht eens moeten finetunen. Licht zal er in ieder geval wel genoeg zijn denk ik nu .
Nu twijfel ik of ik m'n crankstel terug zou wisselen naar het originele. Hoewel ik dan ben van de rs4x, zijn de crankarmen wat te lang voor mij (172mm) in vergelijking met de 155mm van de originele. Het inkorten van de crankarmen kwam er maar niet van.
Zo.... Dat was het weer
Verstuurd vanaf mijn Pixel XL met Tapatalk