Ares

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Samural
Junior
Berichten: 63
Lid geworden op: do 23 aug 2018, 11:14
Postcode: 5024
Fiets: Zox 26 Low
Velomobiel: Waw 169
Contacteer:

Re: Ares

#226 Bericht door Samural »

Het had goedkoper gekund (3€ ipv 23€), door wc borstelhouders te gebruiken :wink:
Zie http://rastamango.blogspot.com/2013/09/ ... c-bhs.html

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Samural op vr 18 jan 2019, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: Ares

#227 Bericht door Ares »

Dat had idd ook gekund, maar wist ik niet
In ieder geval te, wel tevreden van! Minder koude tenen... Door afname van turbulenties veronderstel ik.
Wel iets te dicht op de randen gekleefd waardoor ik er met m'n voeten wel nog door kan maar amper terug kan (weerhaakeffect).
Maar eigenlijk is dit nooit nodig op mijn woon-werkroute.

Verstuurd vanaf mijn Pixel XL met Tapatalk


Gebruikersavatar
Obelix
Neo Prof
Berichten: 202
Lid geworden op: zo 27 sep 2015, 17:07
Postcode: 2890
Fiets: Carbon Strada 321
Velomobiel: Carbon Strada 321
Contacteer:

Re: Ares

#228 Bericht door Obelix »

Wordt het niet nog warmer in de VM?
Kan je echt gewoon over de vluchtheuvels vlammen zonder schade?
Sinds ik mijn Northwave Artics heb, heb ik tijdens deze periode enkel nog frisse voeten, maar geen gevoelloze ijspegels meer.

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: Ares

#229 Bericht door Ares »

Goh... Ik weet niet echt of de temperatuur zoveel hoger is. Met deze temperaturen stoort me dat niet en zweten die ik toch sowieso .
Helemaal geen last van vluchtheuvels gehad tot nu toe. Ik merk wel dat ik hier met de XS sowieso al een pak minder last van heb als met de Strada die ik tijdelijk gebruikt heb.
Zelf heb ik ook schoenen van Northwave en heb ik ook geen ijspegels meer. Hier geldt ook: hoe comfortabeler hoe beter

Verstuurd vanaf mijn Pixel XL met Tapatalk



Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Ares

#230 Bericht door bicky »

ik ben niet al te groot en heb 10cm van het voetgaten gewoon dichtgeplakt met ducktape.
Dat scheelt al een pak ivm warmte.

Paar jaar terug toen het echt koud was (-11°C) heb ik de voetgaten dichtgemaakt met lycra
Deze stof is erg glad en elastisch. de hiel duwt die stof dan stukje omlaag en voel je niets van tijdens fietsen.

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: Ares

#231 Bericht door Ares »

Eens benieuwd... een tijdje terug ben ik naar Dronten gegaan om naar m'n aandrijflijn te laten kijken.
Er werd een nieuwe derailleur geplaatst en werd opgemerkt dat op m'n shifter de versnellingen niet tot 1 gingen maar op 2 bleven staan. De ketting lag dan echter wel op het grootste tandwiel achteraan dus leek het gewoon verkeerd afgesteld.
Wat later merkte ik toch dat tijdens het klimmetje over de E17 de ketting versprong tussen 4 en 5, vandaar dat hij dus niet het hele bereik van 1 tot 9 nodig had... Naar de fietsenmaker achter de hoek dan maar. Hij vermoedde dat het te maken had met een defecte shifter. Omdat deze toch al wat afgesleten waren, bestelde ik ineens maar 2 nieuwe shifters. Ik monteerde de nieuwe maar kreeg deze toch ook niet goed afgesteld.
Goed... de derailleur stond z'n tandwieltjes stonden niet mooi onder de cassette, vermoedelijk dus een scheef pad. Hier durfden we echter niet aan plooien omdat dit pad bij velomobiel.nl ook al eens rechtgezet moest worden. Voor de zekerheid bestel ik dus een nieuw pad. Moest het breken tijdens het plooien, had ik toch een reserve.
Ok... na het rechtzetten blijft het verspringen. Het nieuwe gemonteerd, idem. Bij het monteren trouwens ook nog 1 van de boutjes kapotgedraaid. 1 van de 2 boutjes was met een 3 (inbus) los te draaien en deze kwaliteit bleek toch niet optimaal.
Goed, eens naar fietser.be dan. Afspraak gemaakt om te laten repareren en ineens weer mee te nemen maar helaas bleek de technieker van dienst niet aanwezig. De fiets is dus blijven overnachten in de hoop dat de technieker er vandaag een oplossing op vindt. Indexloze tijdritshifters leek een goed idee volgens Brecht. Zou kunnen natuurlijk. Ik hoop echter dat de gewone nieuwe shifters het werk kunnen doen dat ze moeten doen.
Blijkbaar is dit allemaal niet zo vanzelfsprekend :cry:
Er is niets zo fijn als een vlot schakelende fiets.

Gebruikersavatar
DennisTheMenace
Neo Prof
Berichten: 242
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 0:47
Postcode: 3700
Fiets: M5 CHR
Locatie: Tongeren
Velomobiel: Quest 700| DF-XL
Contacteer:

Re: Ares

#232 Bericht door DennisTheMenace »

1 antwoord: SRAM Eagle AXS :D

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: Ares

#233 Bericht door Ares »

Hmm... In een nieuwe fiets die verder ook perfect staat ok. In een occasie is zo'n upgrade moeilijk te verantwoorden. Ahja, en geen budget, dus zelfs al zou ik willen

Verstuurd vanaf mijn Pixel XL met Tapatalk


Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: Ares

#234 Bericht door Ares »

Zo... Ondertussen al weer een paar keer gefietst. Het schakelen loopt lekker! De eerste dag smorgens sleepte de voorste derailleur wel nog en kreeg ik deze niet bijgeregeld omdat het schroefje ergens tegen een plaatje aan m'n stuur drukte. Even de shifter dan wat gedraaid voor ik weer naar huis reed van het werk en bijgesteld. Die deed nu ook wat hij moest doen. Hoe heerlijk is het bollen in een geruisloze fiets die bij elke klik aan de shifter direct een versnelling verspringt! Even later schoot de voorste derailleurkabel los en moest ik even van een voortuintje gebruik maken om deze weer goed vast te zetten. Gelukkig heb ik wat materiaal bij :), helaas was het Valentijn en had ik ook het eten mee Afbeelding.
Het bleek een combinatie van verschillende zaken te zijn. Ketting versleten, cassette versleten, pad moest blijkbaar weeral recht gezet worden...en dan ook de bevestiging dan een 10sp derailleur niet samenwerkt met een 9sp shifter. Ok, zou het moeten nakijken maar er zat oorspronkelijk een 10speed derailleur op toen ik hem kocht, wegens miserie vervangen tijdelijk door m'n koersfiets derailleur, hierna naar velomobiel.nl gereden die er terug een 10sp ingezet hebben. Dit bleek achteraf gezien een vergissing, waardoor ik de derailleur mag terugsturen.
Blij dat het in orde is :) wel even schrikken dat de kosten voor het in orde brengen hiervan hoger zijn dan het onderhoud aan onze auto. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn Pixel XL met Tapatalk


Gebruikersavatar
Obelix
Neo Prof
Berichten: 202
Lid geworden op: zo 27 sep 2015, 17:07
Postcode: 2890
Fiets: Carbon Strada 321
Velomobiel: Carbon Strada 321
Contacteer:

Re: Ares

#235 Bericht door Obelix »

Ares schreef: za 16 feb 2019, 20:48
Blij dat het in orde is :) wel even schrikken dat de kosten voor het in orde brengen hiervan hoger zijn dan het onderhoud aan onze auto. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn Pixel XL met Tapatalk
Ik heb de ervaring dat bij Velomobiel.nl de prijzen relatief laag zijn. Je moet er uiteraard wel een hele vakantiedag voor opofferen.

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: Ares

#236 Bericht door Ares »

Dit was mijn ervaring ook, echter hadden ze wel de verkeerde derailleur gemonteerd. Hadden ze de juiste gemonteerd had heel de 2de factuur niet eens bestaande geweest. Hiervoor heb ik excuses gekregen en mag ik de reeds gebruikte derailleur terugsturen.
Ik sta in het onderwijs dus ga niet klagen over een vakantiedag die opgeofferd moet worden . Hopelijk het eerste jaar niets meer aan de hand nu. Of zoveel mogelijk zelf leren doen natuurlijk met de hulp van de lokale fietsenmaker...

Verstuurd vanaf mijn Pixel XL met Tapatalk


Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: Ares

#237 Bericht door Ares »

Zo... De meeste sneeuw zal wel gevallen zijn dus de top contact winter 2 mocht weer plaats maken voor de almotion. Voor de winter had ik eens 2 trykers in huis gehaald en deze heb ik er ook maar al eens op gelegd ipv de marathon plussen.
Wat sturen die bandjes super!! Dat valt echt enorm positief op. Het is alsof ik aan de baan kleef, vergeleken met ronde bandjes. Bochten waar ik anders het gevoel heb veel weg te schuiven, neem ik nu zonder problemen. Dat is wel een aangename ervaring.
Wie ze nog nooit geprobeerd heeft, kan ik ze wel aanbevelen om eens te proberen :)

Verstuurd vanaf mijn Pixel XL met Tapatalk


jantje
Helper
Berichten: 314
Lid geworden op: di 24 okt 2017, 20:51
Postcode: 2520
Fiets: Omafiets
Velomobiel: Milan GT , WAW, eWAW
Contacteer:

Re: Ares

#238 Bericht door jantje »

Dus nu heb je meer laterale grip in een machien dat van zichzelf al graag een wieltje lift? :D

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: Ares

#239 Bericht door Ares »

Ja, maar het spoor dat je volgt is zo precies.
Nu... Het volgende probleem doet zich voor. Ik merk dat m'n claxon bijna niet meer werkte. Deze doet het wel nog wat wanneer er maar 1lamo brandt vooraan. Als ik ze alle2 uit doe, gaat de claxon wel prima...
Ligt dit aan de step down convertor die het niet kan trekken?
Als ik naar velomobiel.nl mailde wat het zou kosten om de fiets zelf op 12v te zetten suggereerden zij om toch met een converter te zetten maar deze op 7v te zetten. Helaas is dat bij m'n huidige niet mogelijk.
Ahja, ook m'n 'dagrijleds' laat het afweten...
Het vorige is nog niet verteerd en het volgende dient zich aan :)


Verstuurd vanaf mijn Pixel XL met Tapatalk



Gebruikersavatar
fujin
Helper
Berichten: 384
Lid geworden op: ma 07 sep 2009, 21:28
Postcode: 2170
Fiets: Mango Plus 283
Locatie: Merksem
Velomobiel: Quest XS090
Contacteer:

Re: Ares

#240 Bericht door fujin »

"Ik merk dat m'n claxon bijna niet meer werkte".
Herkenbaar. Mijn ervaring met de Mango was destijds gelijkaardig.
Met name bij half lege accu gaf de claxon geen kik.
Ik ben geen specialist, maar denk dat dat ding op 6-7volt behoorlijk wat stroom trekt.
Je kan 2 dingen proberen. Het kleine schroefje aan de claxon verstellen, of iets anders er in steken.

Ik heb hier voor gekozen:
https://www.louis.be/artikel/zestonensi ... b5c9f3d7d9
Het verbruikt bijna niets. En dat is in de donkere dagen wel een fijn gevoel.

Anderzijds, een dikke luchthoorn op 8 bar lijkt me ook wel iets.
Fietkarretje er achter met daarop een dieselagregaat en compressor.
Rustige recreatieve rijder uit Merksem. Heb af en toe in het weekend eens tijd om een paar uurtjes te ontspannen om mijn Fujin.

Plaats reactie