Nog eens een update:
Hoe zit dat nu met verhuur van een velomobiel ?
Valt dat wat mee?
Als je er van moet leven niet. Maar hij eet geen brood en ik kan er anderen nog mee helpen dus ik doe lustig voort.
De eerste echte huurder (na wat testers) was een Duitser: eind februari heeft hij de Milan opgehaald, afgesteld, blokje rond getest en de aanhangwagen op voor 2 weken.
Vriendelijke man, die na 4 maanden de Milan terugbracht. Het lag uiteraard niet aan hem, maar aan de miserie die we allemaal kennen.
Beetje schade: ketting fout gelopen (vermoedelijk bij achteruit trappen), ketting naast de looprol gelopen en de looprolhouder bij terug vertrekken uitgescheurd uit de onderkant. Hij had het zelf nog niet gemerkt, maar de Nederlander die er amper 20km af woonde en hem als volgende wilde testen en even groot was heeft er amper 1km mee gereden waarna de kettingrolzijnkant vermangeld werd door een aflopende ketting.
Ondertussen een waslijst aan geïnteresseerden voor een fiets die onbefietsbaar was.
Verlof, wachten op glasvezel, nog eens corona erbovenop in september dan nog een geïnteresseerde die enkel 1 kort rondje wilde rijden, want geen mogelijkheid voor vervoer tot in Hasselt.
Verhuur van een maand in Leuven: geen schade. Kom dat tegen! Hoera!
Nog een huurder van dichter bij: Afstellen en testen ging goed. En dan plots net voor vertrek lichten nog eens controleren: Niets meer.
Reparatie van heel het elektrisch circuit (vooral een extra stekkerdoosje voorin links ingebouwd dat enkele connectoren vervangt met bedrijfszekerdere lusterklemmen en een kabelbreuk gevonden)
Lang gezocht maar na suggestie van die laatste om de huidige aan te passen ipv naar een integrale vervanging te zoeken, en een goedgemikte foto van velomobil-nord.de (Duitse Milan verdeler) waarop ik de contour van de welbekende 19mm-ster zag waarop leds worden gezet in een nieuwe Milan SL MK6 ondertussen ook 3 nieuwe leds besteld en gesoldeerd voor de pinkers die al eeuwig stuk waren. Ik zat nog met 40 Ohm in m'n hoofd als weerstand in het circuit. Dat bleek achteraf bij 2x fel knipperen en daarna niets meer de weerstand te zijn van een lange 12x1 signaal kabel die ik voor de reparatie had gevonden maar slechts voor korte stukjes had gebruikt.
Blijkbaar is het 2 Ohm draadje in de velomobiel niet genoeg als voorschakelweerstand als er 27 Ohm nodig is.
Gelukkig nog exact genoeg op reserve besteld (het mag ook eens mee zitten). (Te) grote weerstandjes erbij aan en het was opgelost. (Helaas geen andere in t schap, maar met 122 Lumen mocht er wel wat af: ze geven nu nog altijd meer licht dan de originele
)
Morgen nog erin lijmen en we zijn weer klaar voor het volgende jaar...
Wat heb ik nog als langetermijnprojectjes in gedachten:
- kniedeksel maken voor mensen met lange benen (want de eerste Luikenaar die kwam testen had dat als probleem, gelukkig enkel een test, en niet voorzien als huur, testen ging nog zonder dak)
- Verf: de Bordeaux rode die af en toe op Facebook voorbij komt steekt mijn ogen uit, wie weet...
- nieuwe voorbandjes want deze zijn al een eind weg (bij huur gaan er steeds 2 nieuwe buitenbanden mee maar binnenkort heb ik er geen meer om mee te geven)
- Milan MK7 verbeteringen implementeren? (voetendeksel zagen voor makkelijkere afstelling, derailleurafstelgat zagen, plankje voor bagage boven achterophanging, stoelophanging nog flexibeler opstelbaar en stijvere bodem?, stijvere trapboom?)
- lichtmast?
- instelbare verbreding naar 1m? (hangt van het verloop van wetgeving af)
Dingen genoeg voor als hij niet verhuurd zou zijn en welicht verre toekomstmuziek ik blijf nog wel even bezig
Prettig nieuwjaar iedereen en veel veilige km's gewenst!