Pagina 2 van 2

Re: Jantje - Milan GT

Geplaatst: vr 08 dec 2017, 22:15
door janV
jantje schreef:Bedankt Markske!
Voor de snelheid heb ik niet direct schrik.
let op, max 30 op het jaagpad langs 't albertkanaal en als ge tegen 60 wilt vlammen _ ge weet het hé, dan nr de ring in turnhout

Re: Jantje - Milan GT

Geplaatst: za 09 dec 2017, 10:01
door jantje
Als de busjes van NV de scheepvaart/ Vlaamse Waterwegen zich daar al eens zelf aan zouden houden als ze je kruisen of voorbijrijden... :wink:
Ik hoop vooral een consistente te tijd te halen. Als het nu windop is, rij ik al vlot 15 min langer. Dat past niet in het schema 's ochtends.

Re: Jantje - Milan GT

Geplaatst: za 09 dec 2017, 16:10
door DennisTheMenace
Ik hoop vooral een consistente te tijd te halen. Als het nu windop is, rij ik al vlot 15 min langer. Dat past niet in het schema 's ochtends.
Bij mij scheelt de wind een paar minuten op een uur rijden, voel er eigenlijk weinig van en ik rij de helft van de tijd ook via het jaagpad.

Re: Jantje - Milan GT

Geplaatst: za 09 dec 2017, 21:18
door janV
jantje schreef:Als het nu windop is, rij ik al vlot 15 min langer. Dat past niet in het schema 's ochtends.
doordenkertje_meeste voordeel met zo'n aerodynamisch machien haal je bij wind op kop

ik soe er een 10 tal minuten langer over, op 44km met open ligger_mr 't zit hem meestal in het kopke, zo van pffffffffffffffffff de wieken (vd windmolens) staan weer in de verkeerde richting :mrgreen:

Re: Jantje - Milan GT

Geplaatst: ma 11 dec 2017, 23:42
door trikelover
Om op de crancks terug te komen. Ik vind het zelfs raar dat er zo’n grote gebruikt zijn. Standaard word er normaal geen crancks gebruikt boven de 165mm zelf heb ik in mijn Milan SL een 155mm zitten deze kwam zo geleverd. Dit kan natuurlijk wel het gevolg zijn ban de maten die ik heb door gegeven ze hadden namelijk gevraagd hoe groot ik was en welke schoenmaat ik had. Want bij te grote crancks zouden de schoenen tegen de voetenbulten komen of de knieën tegen de kniebulten.

Alvast proficiat met de aankoop van je Milan

Re: Jantje - Milan GT

Geplaatst: vr 11 mei 2018, 23:19
door jantje
Gisteren 250km met KOTK gereden in het 24km/h peleton.
Amai men gat, of toch bijna, vandaag niets meer van gemerkt! En de benen voelden aan alsof er niets was gebeurd.

En al maar goed, want morgen doen we er nog eens 250km bij, maar dan in de 30km/h groep, en dezekeer met een goeie 1300 hoogtemeters.
Het liggend losrijden om voor de vandaag mee rijdende collega's te supporteren, ging vandaag toch iets sneller dan beoogd.
Sorry rechtopfietsers! Ik kon het niet laten :D
3de overall op een Strava-traject van 2.5km met 55km/h: Oeps!

Op zo'n liggend ritje, na bijna een maand terug rechtop te rijden owv achterwerktraining, merk je pas hoeveel comfortabeler liggen is... :D

Re: Jantje - Milan GT

Geplaatst: za 18 jan 2020, 19:14
door jantje
er ging iets mis

Re: Jantje - Milan GT

Geplaatst: za 18 jan 2020, 19:14
door jantje
Omdat 2 velomobielen te veel is om tegelijk mee te rijden gaat de Milan in de verhuur.
Zeker als de achillespees dicteert dat hard trappen niet kan (en net dat is liggend zo verleidelijk)
Je leest het goed: verhuur want kan er precies moeilijk al permanent afstand van doen. :D
Ik dacht aan €50/week voor de lange afstandsfietsers op korte termijn (denk aan Woon-werk met km-vergoeding: vanaf 20km enkele rit verdien je er al aan (uitgespaarde auto niet me gerekend))
Voor de gelegenheidstrappers komen we er wel uit.

Door een ferme windvlaag was reparatie aan het glasvezel nodig en die heb ik zelf uitgevoerd en die blijft zihtbaar. (Eddy had wat veel op de agenda staan.)

Dus te huur: Milan GT Mark 3.0 serienummer 013
Staat momenteel op 35mm Kojaks vooraan, maar kan ook op andere dingen gezet worden. Ik heb nog nieuwe Conti speeds of in gebruik op de WAW Schwalbe Durano Plus(opgelet: trager)
Als tijd het toelaat en de prioriteitenlijst verandert, komt er een Rohloff in, maar momenteel nog gewoon op een simpele 2x9.
145mm cranks
Look pedalen (maar die zijn uiteraard snel gewisseld en met gewone schoenen kan ik er ook perfect mee weg)

The good:
- Waanzinnig snel
- Geweldig comfortabel (3x geveerd)
- Allerhande Velomobielvoordelen zoals droog zitten bij regen, zowel rijbaan als fietspad kunnen kiezen,...
- 1 voetengat vor achteruit
- Ziet er best ruig zonder verf na reparatie

The bad:
- Ziet er ietsje minder fancy uit zonder verf na reparatie
- Niet zo waterdicht bovenaan als een WAW 4.0 in de regen (maar oneindig keer beter dan een bukker)
- Draaicirkel is groter door gesloten wielkasten (je moet wat over hebben voor de snelheid, maar afhankelijk van je traject zou het zo maar kunnen dat je het niet eens merkt)
- 2 van de in de body ingewerke pinkers werken niet meer en moeten ooit nog eens vervangen worden
- Ik merkte daarnet dat ik de versnellingen voor en achteraan nog terug moet bij regelen na de heropbouw na demontage

Afbeelding
De mooie kant! \:D/
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De ruigere kant! :twisted:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Kussenje kan er ook in
Kilometrik is ook beschikbaar
Afbeelding
reparatie linksvoor
Afbeelding
reparatie linksvoor
Afbeelding
reparatie rechtsvoor
Afbeelding
En uiteraard ook rijdbaarzonder dak
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Jantje - Milan GT

Geplaatst: ma 20 jan 2020, 11:51
door bicky
het verhuren vind ik wel een tof idee.
50€ lijkt me ook een correcte prijs.
ideaal voor de twijfelaars om een velomobiel voor iets langere periode te huren.

Persoonlijk zou ik de neus wel nog snel aanpakken met schuurpapier een spuitbus verf. zou al een pak minder opvallen.
en werkende richtingaanwijzers lijken me aangeraden kwa veiligheid.
als je iets verhuurd zou dat toch in orde moeten zijn.

Re: Jantje - Milan GT

Geplaatst: wo 22 jan 2020, 21:43
door janV
voor leden en partner en kinderen (grote jung), toch zeke een fixe korting, hé????

Re: Jantje - Milan GT

Geplaatst: vr 24 jan 2020, 13:19
door jantje
De belangrijkste richtingaanwijzers achteraan werken gelukkig wel: het zijn die op de zijkant waarbij telkens 1 van de 2 langs elke kant het laat afweten. Wordt aan gewerkt om uit te vissen hoe het gerepareerd kan worden.
De blote plekken gaan tegen de periode met zonneschijn idd een beschermlaag krijgen: kwestie van de epoxy niet te laten verduren door UV licht.
Ook het schakelen moet vlotter om te kunnen verhuren!

Via 2dehands zochten al verschillende contact. Oa twijfelaars die het parcours willen testen tussen Woon-werklocatie of mensen die de wachtperiode van aankoop van een nieuwe velomobiel willen overbruggen.
De eerste komt waarschijnlijk zaterdag al kijken/testen/proefrijden.

Over korting voor hier aanwezige leden uit Geel kan zeker gebabbeld worden Jan! ;)

Re: Jantje - Milan GT

Geplaatst: za 09 jan 2021, 23:49
door jantje
Nog eens een update:
Hoe zit dat nu met verhuur van een velomobiel ? :)
Valt dat wat mee?
Als je er van moet leven niet. Maar hij eet geen brood en ik kan er anderen nog mee helpen dus ik doe lustig voort.
De eerste echte huurder (na wat testers) was een Duitser: eind februari heeft hij de Milan opgehaald, afgesteld, blokje rond getest en de aanhangwagen op voor 2 weken.
Vriendelijke man, die na 4 maanden de Milan terugbracht. Het lag uiteraard niet aan hem, maar aan de miserie die we allemaal kennen.
Beetje schade: ketting fout gelopen (vermoedelijk bij achteruit trappen), ketting naast de looprol gelopen en de looprolhouder bij terug vertrekken uitgescheurd uit de onderkant. Hij had het zelf nog niet gemerkt, maar de Nederlander die er amper 20km af woonde en hem als volgende wilde testen en even groot was heeft er amper 1km mee gereden waarna de kettingrolzijnkant vermangeld werd door een aflopende ketting.
Ondertussen een waslijst aan geïnteresseerden voor een fiets die onbefietsbaar was.
Verlof, wachten op glasvezel, nog eens corona erbovenop in september dan nog een geïnteresseerde die enkel 1 kort rondje wilde rijden, want geen mogelijkheid voor vervoer tot in Hasselt.
Verhuur van een maand in Leuven: geen schade. Kom dat tegen! Hoera!
Nog een huurder van dichter bij: Afstellen en testen ging goed. En dan plots net voor vertrek lichten nog eens controleren: Niets meer.
Reparatie van heel het elektrisch circuit (vooral een extra stekkerdoosje voorin links ingebouwd dat enkele connectoren vervangt met bedrijfszekerdere lusterklemmen en een kabelbreuk gevonden)
Lang gezocht maar na suggestie van die laatste om de huidige aan te passen ipv naar een integrale vervanging te zoeken, en een goedgemikte foto van velomobil-nord.de (Duitse Milan verdeler) waarop ik de contour van de welbekende 19mm-ster zag waarop leds worden gezet in een nieuwe Milan SL MK6 ondertussen ook 3 nieuwe leds besteld en gesoldeerd voor de pinkers die al eeuwig stuk waren. Ik zat nog met 40 Ohm in m'n hoofd als weerstand in het circuit. Dat bleek achteraf bij 2x fel knipperen en daarna niets meer de weerstand te zijn van een lange 12x1 signaal kabel die ik voor de reparatie had gevonden maar slechts voor korte stukjes had gebruikt.
Blijkbaar is het 2 Ohm draadje in de velomobiel niet genoeg als voorschakelweerstand als er 27 Ohm nodig is. :D
Gelukkig nog exact genoeg op reserve besteld (het mag ook eens mee zitten). (Te) grote weerstandjes erbij aan en het was opgelost. (Helaas geen andere in t schap, maar met 122 Lumen mocht er wel wat af: ze geven nu nog altijd meer licht dan de originele :) )
Morgen nog erin lijmen en we zijn weer klaar voor het volgende jaar...
Wat heb ik nog als langetermijnprojectjes in gedachten:
- kniedeksel maken voor mensen met lange benen (want de eerste Luikenaar die kwam testen had dat als probleem, gelukkig enkel een test, en niet voorzien als huur, testen ging nog zonder dak)
- Verf: de Bordeaux rode die af en toe op Facebook voorbij komt steekt mijn ogen uit, wie weet... :D
- nieuwe voorbandjes want deze zijn al een eind weg (bij huur gaan er steeds 2 nieuwe buitenbanden mee maar binnenkort heb ik er geen meer om mee te geven)
- Milan MK7 verbeteringen implementeren? (voetendeksel zagen voor makkelijkere afstelling, derailleurafstelgat zagen, plankje voor bagage boven achterophanging, stoelophanging nog flexibeler opstelbaar en stijvere bodem?, stijvere trapboom?)
- lichtmast?
- instelbare verbreding naar 1m? (hangt van het verloop van wetgeving af)

Dingen genoeg voor als hij niet verhuurd zou zijn en welicht verre toekomstmuziek ik blijf nog wel even bezig :D
Prettig nieuwjaar iedereen en veel veilige km's gewenst!

Re: Jantje - Milan GT

Geplaatst: vr 08 jul 2022, 19:13
door jantje
Hey, laten we een huis zo goed als volledig verbouwen :D
En laten we alles zelf doen!
Geen verhuur dus sinds lang, dat lijkt stilaan terug te gaan passen in de agenda.
Het afkitten van de laatste plinten, de zonnecollectoren en de afwerking rond de nieuwe CV-haard zijn niet het dringendste.

Omwille van de lange lijst wachtenden wil ik toch echt de efficiëntie van afstellen voor verhuur verbeteren. Dat maakt de inplanning van afhaaltijdstip voor mij veel makkelijker(ongetwijfeld is door de wachttijd een hele hoop niet langer geïnteresseerd )
Nu duurt het al snel 3 a 4 uur incl testrit rond het blokje.
Dus: een luikje/voetendeksel bovenop de neus om de afstelling langs boven makkelijk te kunnen doen zonder dat de bestuurder elke keer opnieuw moet uitstappen. (Als je dat voor het eerst 6x opnieuw moet doen op een uur, zijn de meesten al stijf op voorhand)

Dit dus, zoals op de nieuwere milans en DF's en M/A9's en ...
Afbeelding

- Wie heeft er tips waar ik een magneetstrip kan vinden om mee in te lijmen zodat er ook een redelijke waterafdichting is ?
- Kent er iemand de afmetingen en de positie van het gat op de nieuwe Milans?

De vernieuwde pinkers doen het trouwens goed bij onbekenden bij de eerste interactie met een velomobiel. Ze verschieten van de helderheid op klaarlichte dag.

Re: Jantje - Milan GT

Geplaatst: ma 02 jan 2023, 23:06
door Jeroen001
Staat deze velomobiel nog te huur?
Ik heb twee weken geleden gereageerd op het zoekertje op 2dehands, maar heb nog niets teruggehoord...

Re: Jantje - Milan GT

Geplaatst: wo 11 jan 2023, 13:19
door jantje
Nog te huur, maar veel te drukke herfst en januarimaand. (Tractor Kerstruns organiseren is niet bevorderlijk voor vrije tijd)
Daarnaast staan er een heel aantal geïnteresseerden op de wachtlijst (15 op dit moment)
Ik probeer tegen volgend weekend de achtstand in communicatie weg te werken.