Sinner Hilgo

Hier kan je verschillende ligfietsen, trikes, velomobielen bespreken. 1 tread per model aub.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Sinner Hilgo

#1 Bericht door trikelover »

Vanaf vandaag kan je de Hilgo bestelen de eerst 10 bestelling krijgen nog eens extra korting en een kap. Voor de snelle beslissers dus.

Hier de gegevens:

Lengte: 244CM
Breedte: 72CM
Hoogte: 88CM
Gewicht: 30KG
Draaicirkel: 8,2M met 44-406, 7,5M met 28-406
Bodemvrijheid: 5,5 CM diepste punt, belast.
Prijs: € 7.750,00 inclusief 21% BTW

Meer info

http://www.sinnerbikes.com/modellen/dry ... ner-hilgo/

Hier een video over het unieke schakelsysteem

https://youtu.be/8womurNIwjI
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Sinner Hilgo

#2 Bericht door Wouter D »

trikelover schreef:Vanaf vandaag kan je de Hilgo bestelen de eerst 10 bestelling krijgen nog eens extra korting en een kap. Voor de snelle beslissers dus.
Hm.. heb al een velomobiel. Maar eentje bestelen zie ik wel zitten, denk ik. :twisted:
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
fujin
Helper
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 07 sep 2009, 21:28
Postcode: 2170
Fiets: Mango Plus 283
Locatie: Merksem
Velomobiel: Quest XS090
Contacteer:

Re: Sinner Hilgo

#3 Bericht door fujin »

Dat schakelsysteem en die 40 tand achter is indrukwekkend.
Afgelopen zomer heb ik het al mogen zien, maar geen foto's mogen maken.
In 1e instantie zat ik te denken: hmm, dan ben je voor onderdelen voor het schakelmechanisme volledig afhankelijk van Sinner. Maar bij verder denken: De derailleur zit echt volledig binnen, zelfs nog beter dan bij de Quest.
Mijn Mango heeft bij het schakelsysteem nog nooit gehaperd. En dat is ook een beetje appart met die geleideplaten.
Terwijl bij de Quest de deraileurwieltjes en de lange ketting wel eens tot kleine ergenisjes hebben geleid.
We hebben het wel over 35.000 km met beide fietsen.

Dus ik denk dat Harry en consorten eigenlijk best wel iets heel goeds gemaakt hebben.
Ik denk er de hand van Jan de Vries in te herkennen.
Rustige recreatieve rijder uit Merksem. Heb af en toe in het weekend eens tijd om een paar uurtjes te ontspannen om mijn Fujin.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Sinner Hilgo

#4 Bericht door Wouter D »

Het idee met de plaatjes bestond eigenlijk al bij de c-alleweder en limit. Al kan je het systeem van de hilgo helemaal niet spiegelen aan het concept van toen.

Ik vind het allemaal wel interessant. Ga ik er eentje bestellen. Nee. Gewoon omdat ik geen behoefte heb aan een nieuwe velomobiel.
Ongetwijfeld kan de hilgo meespelen op de markt van quest en df en Milan. De keuze van velomobielen wordt uitgebreid en een nieuwe kiezen zal er niet makkelijker op worden.

Ik ben echter wel benieuwd of ik erin pas :^o
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Wim -de roetsende
Kopman
Berichten: 747
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
Postcode: 7204CV
Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
Contacteer:

Re: Sinner Hilgo

#5 Bericht door Wim -de roetsende »

Tel bij de prijs sowieso nog maar €500,- op voor de opties die bij velomobiel.nl standaard op de Quest en de Strada zitten.

Dagrijverlichting 40,-
Richtingaanwijzers 200,-
Claxon 30,-
Rem/mist achterlicht 90,-
Wieldoekjes achterwiel 37,-
(Carbon zitschaal 50,-)
Velomobieltasje 85,-

Prijzen zijn afgerond (door mij).
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Sinner Hilgo

#6 Bericht door eeuwige reiziger »

fujin schreef:Dus ik denk dat Harry en consorten eigenlijk best wel iets heel goeds gemaakt hebben.
Ik denk er de hand van Jan de Vries in te herkennen.
Afgelopen vrijdag was ik in Stadskanaal voor een totaalrevisie van mijn Mango. Harry vond het niet erg dat ik bij het sleutelen in de buurt bleef. Het was een plezier om te vernemen welke enorme kennis en kunde Harry in al die jaren heeft opgebouwd en hoe dit alles nu is uitgekristalliseerd in een nieuwe velomobiel. Veel terreinkennis die uiteindelijk tot bepaalde keuzes heeft geleid.

Met de Hilgo komt er een nieuwe velomobiel in een segment dat door veel velomobielbouwers wat verwaarloosd wordt. Een wendbare, gedrongen maar ook snelle en lichte velomobiel. Al een jaar paar gaat doorontwikkeling van de velomobiel vaak in de richting van langer en scherper. Of raakt het utilitaire wat naar de achtergrond ten voordele van het raceaspect.

Jammer genoeg zat een proefrit met de test-Hilgo er die vrijdag niet in. Die was immers nog niet af. Door het vele sleutelwerk aan de Mango bleek er niet echt tijd om de Hilgo van Harry op mijn maat te zetten. Wel kreeg ik de gelegenheid de fiets van alle kanten te monsteren en Harry voelde zich niet te beroerd om op mijn vele vragen in te gaan.

Ik voel het eigenlijk best wel kriebelen... :wink: :mrgreen:

Wim -de roetsende schreef:Tel bij de prijs sowieso nog maar €500,- op voor de opties die bij velomobiel.nl standaard op de Quest en de Strada zitten.
Misschien is prijs toch niet het enige wat de doorslag geeft. Kijk je naar het orderboek van velomobiel.nl dan komt de concurrentie toch wel in de eerste plaats aanwaaien uit eigen huis. Het aantal bestellingen van de Q4 overtreft in veelvoud die van Q en S.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Plaats reactie