Wat is er aan trikes op de Europese markt?

Hier kan je verschillende ligfietsen, trikes, velomobielen bespreken. 1 tread per model aub.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: Wat is er aan trikes op de Europese markt?

#16 Bericht door CapoJan »

Enkele foto's van de door Brecht geleverde Velomo GTI vind je in deze blogpost.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
Patrick Vanmechelen
Neo Prof
Berichten: 160
Lid geworden op: vr 08 dec 2017, 22:21
Postcode: 3600
Fiets: Challenge Hurricane
Contacteer:

Re: Wat is er aan trikes op de Europese markt?

#17 Bericht door Patrick Vanmechelen »

Met een trike hoef je je inderdaad niet te bekommeren om stabiliteit. Desnoods ga je aan 4 km/u de berg op. En er aan 60 weer af. :mrgreen: Anderzijds zijn snelheid en stabiliteit ook perfect partners op een trike. Lekker de bocht door zonder je te moeten afvragen of je misschien enkele meters verder niet in de sloot ligt.

Met dit citaat ben ik het niet helemaal eens, ik ben met de Azub tricon 20" al enkele malen op 2 wielen gegaan in de bochten en gelukkig zonder schade al 1 x op de kant... Zonder echt aan de binnen bocht te gaan hangen moet je anders flink vertragen.. :evil:

Gebruikersavatar
Brechtix
dokter
Berichten: 1328
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 12:05
Postcode: 9000
Fiets: EWAW, RAW, Milan,
Locatie: B-9000 Gent
Velomobiel: eWAW
Contacteer:

Re: Wat is er aan trikes op de Europese markt?

#18 Bericht door Brechtix »

Je moet wel wat in de binnenkant van de bocht gaan hangen hé. En soms veel. En je bagage niet te hoog hangen. Kinderzitjes bleken bijvoorbeeld enigszins delicaat.

Er zijn al fantastische kanteltrikes gemaakt maar een goede lage tadpole is zo efficient dat het kantelmechanisme in de praktijk de toegevoegde complexiteit niet waard is. Voor een hoge, smalle stroomlijnfiets zou het wel nuttig zijn (droomt weg)...
“I have a simple measure right now for people – are you working on something that can change the world – yes or no."

Larry Page

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: Wat is er aan trikes op de Europese markt?

#19 Bericht door Jo2p »

Ben nu zelf bezig met een trike, wil uit mijn zoektocht nog even meegeven dat als je richting de 2 meter bent en natuurlijk dan ook het bijbehorende gewicht in de schaal legt dat er dan maar twee merken overblijven en dat zijn HPVelotechnik en ICE. Alle andere merken gaan niet verder dan ongeveer 125kg en dat is te weinig. In mijn situatie zou ik dan nog 10kg bagage mee kunnen nemen en ik wil met dat ding ook gaan toeren/trekken/fietskamperen, dus je hebt een veel hogere belasting nodig. Zowel HPVelotechnik en ICE hebben trikes die gaan tot 150kg. En beide merken met 20 en 26 inch achterwielen.
Flevobike e-Orca 0099, ICE Adventure HD, Brompton

Gebruikersavatar
Samural
Junior
Berichten: 63
Lid geworden op: do 23 aug 2018, 11:14
Postcode: 5024
Fiets: Zox 26 Low
Velomobiel: Waw 169
Contacteer:

Re: Wat is er aan trikes op de Europese markt?

#20 Bericht door Samural »

De Lepus en Kettwiesel trikes van Hase Bikes gaan tot 140 kg.
Specbike Technics heeft ook modellen die tot 150 kg gaan.

Maddox
Neo Prof
Berichten: 213
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 17:37
Postcode: 1800
Fiets: Azub Tricon 26 BJ2020
Contacteer:

Re: Wat is er aan trikes op de Europese markt?

#21 Bericht door Maddox »

In het ergste geval kan je in zee gaan met een paar Atomic Zombies, en zelf een Ligger/trike/quad/whatever op maat bouwen.

Hoeveel 100 kg wil je extra meenemen?
Om een voorbeeld te geven.
RYD Andra 40 velgen zijn: "goed tot piek 180 kg" en "130kg continue belasting".

Met van die velgen mag je al een maat meer zijn nietwaar.

Maddox
Neo Prof
Berichten: 213
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 17:37
Postcode: 1800
Fiets: Azub Tricon 26 BJ2020
Contacteer:

Re: Wat is er aan trikes op de Europese markt?

#22 Bericht door Maddox »

Patrick Vanmechelen schreef: zo 04 feb 2018, 13:57 Met een trike hoef je je inderdaad niet te bekommeren om stabiliteit. Desnoods ga je aan 4 km/u de berg op. En er aan 60 weer af. :mrgreen: Anderzijds zijn snelheid en stabiliteit ook perfect partners op een trike. Lekker de bocht door zonder je te moeten afvragen of je misschien enkele meters verder niet in de sloot ligt.

Met dit citaat ben ik het niet helemaal eens, ik ben met de Azub tricon 20" al enkele malen op 2 wielen gegaan in de bochten en gelukkig zonder schade al 1 x op de kant... Zonder echt aan de binnen bocht te gaan hangen moet je anders flink vertragen.. :evil:
Ik heb het na 3 jaar ook een keer mogen proeven, die grondsmaak. En op 2 wielen, dat gebeurd voornamelijk als de banden wat "comfy" van druk zijn.

Misschien een hikje van de Tricons?

Plaats reactie