12/11/17 Liereke Plezierke

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Liereke Plezierke 2017 - 12/11/17

#16 Bericht door Wouter D »

Ik kom normaal ook. Ik rij normaal wel over een veel kortere route naar daar. Vertrek uiteraard uit Aalst ipv Gent.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Liereke Plezierke 2017 - 12/11/17

#17 Bericht door Wouter D »

Het was een geslaagde tocht. Met zessen. Het tempo lag rond 22-25. Goed gezelschap mooie route en lekkere spaghetti deed ons de nattigheid bijna vergeten. In naar huis rijden was gps blijkbaar klus kwijt. Na 29km rijden haalde Ronny me terug in. Mio 505 cyclonen is duidelijk niet mijn beste aankoop. Geen idee waarom hij niet dezelfde terugreis kan navigeren als de heenreis. Was rond 19u thuis. Hopelijk was dat vroeger dan Ronny

Maar goed, meer kilometers dan maar he.

Bedankt LIA voor de organisatie
IMG_20171112_140325.jpg
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Liereke Plezierke 2017 - 12/11/17

#18 Bericht door Ronnius »

Wouter, je moet geen schrik hebben dat ik eerder thuis was. Om 19 uur kwam ik aan in Berlare. Daar ben ik gestopt om in het oud Brughuys even te bekomen. En dat het nodig was voelde ik direct bij het me aan een tafeltje zetten. Heb daar 45 minuten gezeten met een donkere LeFort. Ik zag er blijkbaar ook niet zo fris meer uit, want ipv direct zonder vragen een LeFort uit te schenken vroeg ze het eerst (niet haar gewoonte). In Wetteren ging mijn licht helemaal uit. Mijn benen wilden toen niet meer mee en toen ik om 21 uur aan de stalling stond ben ik nog 5 minuten :shock: in de Orca blijven zitten voor ik uitstapte (en nee het was niet aan het regenen). Ik ben nu al gedouched en ga zo meteen slapen, zal wellicht een diepe slaap zijn. Het is sinds half september (toen 600 km in 5 dagen) geleden dat ik nog eens meer dan 70 km op een dag bijeen lag en dan nu meteen 184 km #-o :shock: #-o
De hele terugrit heb ik zonder bril gedaan, omdat ik met bril nog minder zag vanwege de waterdruppels op de glazen. Maar in de verte wordt alles wel wazig en dat samen met het nachtblind zijn en de regen die alles nog minder duidelijk maakte zorgde ervoor dat ik zeker tot in Dendermonde constant met de handen aan de remhendels zat, klaar om te remmen (was een paar keer echt nodig ook). Verder was ik constant gefocused op de weg om toch maar alles te zien en met een half oog op de gps turen, niet zozeer om de track te bekijken maar om te weten of er bochten aankwamen, welke richting ze uitgingen en hoe scherp ze zijn.

Het was verder wel een leuke tocht, zeer aangenaam ook. Iets helemaal anders dan de doortrapperstochten. Het moet niet steeds op die manier zijn, maar het mag misschien wel eens meer.

Nu ook eens ervaren hoe een slak een haas kan inhalen toen even na het vertrek in Rumst ik Wouter ergens uit het niets zag komen en weg vlammen, maar vele kilometers verder ik niet begreep waarom dat vlagje en knipperlicht me zo bekend voorkwam waar ik naar toe reed :lol:

Voor een keer vind ik dat de openliggers gelijk hadden om niet aan te treden. Tussen de regen hebben we ook zon en hagelstenen gehad. Bij dat laatste zaten we net in een cafe. Omdat we de openligger die mee was niet teveel wilden laten afzien.

Spijtig dat Muizen niet zo heel dichtbij is. De vegetarische spaghetti die ik daar gegeten heb mocht er echt zijn (de beste die ik ooit gegeten heb).
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 797
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: Liereke Plezierke 2017 - 12/11/17

#19 Bericht door Helen »

Fijne dag gehad, ondanks de regen!
Dat werd ruimschoots goedgemaakt door de originele route en het fijne gezelschap.
Om 11u20 kwam Geert er nog aan, als enige met een open ligger. We waren heel blij dat hij erbij was, om gestrande velomobielen een handje te helpen in de (offroad) bergop.

Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=VyCJbuzAs1g

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Liereke Plezierke 2017 - 12/11/17

#20 Bericht door Ronnius »

Een groepsfoto. De mist bovenaan de eerste foto komt van de lens.
23548408_293836147797374_1449244522_n.jpg
23619022_293836431130679_2072574081_n.jpg
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Plaats reactie