ik heb nog steeds de enkelvoudige achterbrug (zoals de uwe) maar het wiel werd intussen al een tweede keer helemaal open gegooid omdat er toch nog wrijving aanwezig was bij het ronddraaien. Had nog 2 passende lagers liggen, maar die een stuk breder waren. De afstandshouder tussen de lagers wat ingekort, nieuwe spaken gekocht en alles opnieuw ingespaakt.
De fietsenmaker het wiel even laten nakijken, maar op het wat opdrijven van de spaakspanning na zei hij dat ik mooi werk had geleverd.
Het achterwiel blijft nu langer draaien als ik er met de hand een ruk aan geef.
Intussen zit er ook een nieuwe achteras op (de oude was blijkbaar wat afgesleten en krom) die ik voor weinig geld bij velomobiel.nl kon bestellen.
Ik rij met een vrijwiel met 8 versnellingen (zoals je in een ander topic al kon lezen). daarover wil ik je de tip geven om dat nog even na te kijken: ik overweeg om te schakelen naar een 9V omdat blijkt dat dit in afmetingen niet breder is dan een 8V. Met de juiste combinatie derailleur/shifter moet dit volgens mij ook werken. Dus als iemand weet welke shifter je nodig hebt voor een sunrace freewheel ??
Verder heb ik ook de uitlijning aangepast want een koppel Marathon Green banden verslijten op zo'n 500 km leek mij niet echt normaal.
Vooraan een 57T, freewheel 13-32 : toch wel lastig op (steile) hellingen, op vlakke weg kuissnelheid van zo'n 22 km/u. Gelukkig bij het klimmen hulp van de Cyclone, die er binnenkort dan toch weer uit gaat, oa door het intermittente gebruik en de onduidelijke wetgeving.
Dit even in een notedop wat er intussen van de FAW geworden is

De door u beschreven snelheden zitten er voor mij niet in, de knieën en dan vooral de rechtse laten héél snel merken dat de cadans te laag en de trapkracht te hoog liggen....
Als hulp komt daar de torque-gestuurde middenmotor de cyclone vervangen en zullen de 2000km/jaar hopelijk wat toenemen.