
indoorwedstrijden
- Proes
- chauffeur
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
- Postcode: 2050
- Fiets: M5-Highracer
- Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
- Contacteer:
Zeg, ik heb nog nooit zo'n indoor meegedaan.
Aan jullie uitleg lijkt me dat allemaal toch wat ruiger dan outdoor?
't Is toch gewoon een wedstrijd maar dan met een dak boven je hoofd of zie ik iets over het hoofd (meer & scherpere bochten ofzo ... gladder?)
Wie geeft meer uitleg?
Aan jullie uitleg lijkt me dat allemaal toch wat ruiger dan outdoor?
't Is toch gewoon een wedstrijd maar dan met een dak boven je hoofd of zie ik iets over het hoofd (meer & scherpere bochten ofzo ... gladder?)
Wie geeft meer uitleg?
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)
-
- Junior
- Berichten: 49
- Lid geworden op: wo 12 okt 2005, 2:59
- Fiets: M5 26/28
- Locatie: Trondheim, Noorwegen
- Contacteer:
Het zijn inderdaad véél meer bochten, en ook veel scherpere bochten. Daardoor liggen de snelheden veel lager dan op een buitenbaan. Dus je hebt heel weinig voordeel aan een staartpunt. Maar het risico op valpartijen is wel groter. Dus ik zou je staartpunt er niet opzetten; je hebt er niets aan en hij kan alleen maar beschadigen.Proes schreef:Aan jullie uitleg lijkt me dat allemaal toch wat ruiger dan outdoor?
't Is toch gewoon een wedstrijd maar dan met een dak boven je hoofd of zie ik iets over het hoofd (meer & scherpere bochten ofzo ... gladder?)
De baan is ook smaller dan een outdoor baan. Maar het zijn vooral de vele bochten die het lastig inhalen maken.
Even een voorbeeldje van de wedstrijd in Breda in januari. hier staat een schets van het parcours. Denk erbij dat het parcours heel kort is; de snelste rijders doen ongeveer 37 seconden over 1 ronde!!! Het stuk net na de finish is het snelste. Mijn topsnelheid (met een M5 LowRacer) was daar 37.9 km/u.

Bochten zijn inderdaad krap. Door de LowRacer met 25-30 km/u heel plotseling de bocht in te gooien kom ik goed rond. Maar een meer wendbare fiets is veel geschikter. Een tip is om je banden half leeg te laten lopen

Dan over het wedstrijdprogramma zelf (zie ook het programma van Breda 2005). Ik weet niet hoe het in Belgie gaat, maar in Breda is het programma normaalgesproken zo dat je eerst 10 minuten gaat rijden (eerder stoppen mag ook), en daarbij een snelle rondetijd neer probeert te zetten.
Afhankelijk van die tijd wordt je in 1 van de 3 groepen ingedeeld. Elke groep rijdt een criterium van 10 minuten. De winnaars van elke groep gaan door naar de finale (ook 10 minuten).
Je ziet; je bent op de hele ochtend slechts 30 minuten in actie! Deze wedstrijden gaan ook voornamelijk om stuurkunst. Conditie is minder van belang; het zijn telkens korte sprintjes om na een bocht op snelheid te komen.
Zorg dus ook dat je remmen het goed doen! Dan kun je later remmen, en je wint dus tijd.
Verder raad ik aan om op tijd aanwezig te zijn. Dan kun je nog inrijden en het parcours verkennen. Dan heb je al een beetje door hoe je de bochten het beste aan kunt snijden. Daar leer je veel van, wat weer nuttig is voor outdoor wedstrijden.
Nog een laatste tip: doe eventueel elleboogbeschermers aan. Als je dan valt heb je geen schrammen. Niet bang worden

Als je nog specifieke vragen hebt lees ik het hier wel.
- Duckjibepete
- dokter
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
- Contacteer:
Don't panic. Ik heb in mijn eerste en tot nu toe enige indoor wedstrijd Eric Baeten verslagen! Ik zat in de finale en hij niet. Heeft dus niks met snelheid te maken maar alles met techniek.Proes schreef:Zeg, ik heb nog nooit zo'n indoor meegedaan.
Aan jullie uitleg lijkt me dat allemaal toch wat ruiger dan outdoor?
Wie geeft meer uitleg?
Het is bekend dat een wegfietser niet kan fietsen. Het einige wat die gasten kunnen is stoempen...

Als je een beetje kan fietsen, dan is indoor echt de max! Meedoen dus!
ride to live, live to ride
- Proes
- chauffeur
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
- Postcode: 2050
- Fiets: M5-Highracer
- Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
- Contacteer:
Mijne fiets gaat volgende week vrijdag (dus niet overmorgen) binnen bij de Ligfiets voor een week .... hij zal dus waarschijnlijk niet af zijn.
Mijn punt + rotor wordt gemonteerd (en nog wat aanpassingen).
'k Zal proberen ne Fujin te lenen van Manu ofzo
Mijn punt + rotor wordt gemonteerd (en nog wat aanpassingen).
'k Zal proberen ne Fujin te lenen van Manu ofzo
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)
- Wouter D
- General Manager
- Berichten: 11283
- Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
- Postcode: 9320
- Fiets: Thys Revolver
- Locatie: Erembodegem
- Contacteer:
ik zou zeggen probeer een hurri te lenen dat is er iets beter voor geschikt, of een ongeveerde taifun.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
-
- Neo Prof
- Berichten: 150
- Lid geworden op: vr 10 sep 2004, 11:59
- Postcode: 2000
- Fiets: hurricane
- Locatie: antwerpen
- Contacteer:
dilemma!!!
zondag den 20e is er een éénmalige extra uitzending van het Leugenpaleis in het kader van 75 jaar radio, en dit tussen 1 en 3.
Ik weet nog niet direct wat ik ga kiezen.
Ik weet nog niet direct wat ik ga kiezen.
jan