WOL 27-11-11 Beverhoutsroute

Planning en voorstellen van toertochten
Bericht
Auteur
marksje
ploegleider
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Contacteer:

Re: WOL 27-11-11 Beverhoutsroute

#16 Bericht door marksje »

Lap ! Ga er weer niet geraken; Familieverplichtingen en daar zijn geen onderhandelingen mogelijk :roll:
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Luc Willaert
General Manager
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Contacteer:

#17 Bericht door Luc Willaert »

marksje schreef:Lap ! Ga er weer niet geraken; Familieverplichtingen en daar zijn geen onderhandelingen mogelijk :roll:
een vetorecht is een vetorecht :!: :!: :!: :!:

Jeroen Vercruysse
Junior
Postcode: 8800
Fiets: Quest xs
Contacteer:

#18 Bericht door Jeroen Vercruysse »

Hoop er ook te geraken, weliswaar onder voorbehoud van het weer :?:
"Ligfietsen is niet gevaarlijk: Het is de auto die het gevaarlijk maakt en niet het type fiets..." Birger Bicky Landuyt

Jerre
Junior
Postcode: 9255
Contacteer:

#19 Bericht door Jerre »

misschien dat ik me dan ook kan vrijmaken. Zal dan afhangen van het weer.

Wouter D
General Manager
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Contacteer:

#20 Bericht door Wouter D »

ga er niet bij zijn, helaas voor een volgende keer, snipverkouden,
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

FiSh
Helper
Postcode: 9040
Fiets: Schlitter Encore, Zockra HR700
Contacteer:

#21 Bericht door FiSh »

Dedju, de Secretaris Generaal (schoonma) verjaart! Op straffe van vierendeling moet ik dus daar present zijn [-o<

Een andere keer dan maar...
FiSh Bikes
Schlitter
Performer

eeuwige reiziger
General Manager
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Contacteer:

#22 Bericht door eeuwige reiziger »

En wat brengt Thor ons? Naar de glazen bol van het KMI krijgen we zondag het volgende weer voorgeschoteld:
Vooruitzichten voor zondag
Zondag trekt een zwakke storing van west naar oost over het land. Het wordt dan overwegend zwaarbewolkt en grijs met vanaf het westen tijdelijk wat lichte regen of motregen. In de loop van de namiddag kunnen er al enkele opklaringen verschijnen in het westen van het land. De maxima liggen tussen 7 en 13 graden bij een matige tot vrij krachtige zuidwestelijke wind. Er kunnen rukwinden optreden tot 50 à 60 km/u.
Welke jonge en minder jonge windhonden mogen we nu verwachten, nu een aantal hun kat al op pad hebben gestuurd of anderen nog niet zeker waren of hun bazinnetje de leiband wel zou laten vieren? :wink:
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

bicky
General Manager
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

#23 Bericht door bicky »

Iemand die vandaag nog bij fietser.be zou kunnen binnenspringen om 3 glazvezelstokken te halen om wieldoekjes mee te maken en het zou zitten om deze morgenochtend mee te brengen?
Ik rijd morgen niet mee :cry: maar mocht er iemand stokken kunnen meebrengen dan kom ik jullie wel uitzwaaien.

erde
Kopman
Fiets: challenge concept trike
Contacteer:

#24 Bericht door erde »

voor mij is alles geregeld om naar Maria Aalter te komen.
Om 10.00u ben ik daar :wink:
Ik doe dan de terugrit naar huis per fiets. :lol:
Ik moet toch aan mijn kilometers geraken dit jaar :roll:
De strakke wind zal wel niet in de rug zijn :mrgreen: bij de terugrit.
:twisted:
Challenge trike mi-mo-rider
Aan het einde van de leuning zijn er altijd nog enkele treden!!

Ronnius
General Manager
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Contacteer:

#25 Bericht door Ronnius »

Ik ga afhaken.
De vermoeidheid begint me parten te spelen.
Een veranderend slaapritme (om uit te slapen moet ik tegenwoordig vroeger gaan slapen, bvb 20.00 u en als ik de laten heb kom ik maar om 22.30 u thuis) doet me de das om.

Een totale afstand van om en bij de 110 km zou er teveel aan zijn.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Bram Mouton
Public Relations
Postcode: 9000
Fiets: Challenge Alizé
Contacteer:

#26 Bericht door Bram Mouton »

afwezig, sorry... het vrouwtje is niet goed dus dat heeft mijn prioriteit...

eeuwige reiziger
General Manager
Contacteer:

#27 Bericht door eeuwige reiziger »

erde schreef:voor mij is alles geregeld om naar Maria Aalter te komen.
Sondermeldung!
Das Oberkommando des Liegerad-Verbands gibt bekannt:

Aalter-Brug!

Voor de kerk is er plaats genoeg voor talrijke velomobielen, ligfietsen, trikes, roeifietsen en andere rijdende HPV-toestellen! :wink: Of we echter talrijk zullen zijn, is nog een andere vraag...

Vanmorgen heb ik aanlooproute en een laatste stukje van de route verkend; het grootste deel werd vorige week maandag al eens afgefietst. Uiteindelijk bleek het leeuwendeel van de route me niet onbekend, maar de Beverhoutsroute in zijn geheel had ik nog nooit eerder gedaan. Dit is een heel mooie fietstocht, heel landelijk, soms bijwijlen wat verlaten maar toch niet eentonig. We rijden grotendeels over asfalt, niet altijd in even goede staat maar het fietst wel vlot. Nabij Brugge nemen we de oude spoorweg Brugge-Maldegem die evenwel grotendeels halfverhard is. Dat rijdt goed, maar de vrij talrijke overgangen in het eerste deel (dat door een woonwijk gaat) zijn niet onmiddellijk wat je ervan zou wensen.

Doordat de route een heel landelijk karakter heeft, is het zoeken met een vergrootglas naar een horeca-zaak. Op een bepaald moment zijn we heel dicht bij de dorpskom van Sijsele, waar we in de Stationsstraat aan onze trekken kunnen komen. Indien de groep echter wil doorrijden om naar het einde, is er de mogelijkheid net voor Aalter-Brug in het legendarisch volkscafé "Den Overzet" binnen te stappen.

Door de aanlooproute heeft de Beverhoutsroute in de versie van de Gentse Liggers onderaan een grote puist gekregen. Zelfde soort landwegen. Wel zitten er heel in het begin enkele tientallen meters kasseien in. Bij de terugweg moeten we door de Drongengoedweg die in het eerste gedeelte in een ver verleden ooit een verharding moet hebben gehad... Daar is het opletten geblazen, want er zitten enkele brede en echt diepe putten in het wegdek. Overleven doen we het heus wel! :wink: Naar het einde maakt de terugtocht nog een extra kilometers langs Oostmolen-Noord, omdat de Woestijne volledig aan brokken en stukken is gereden door de zware machines van Waterwegen en Zeekanaal die er al een lange tijd aan de uitbouw van een speciaal ecopark aan het werken zijn. Daarenboven werd het andere deel van de weg naar vaste, fietsonvriendelijke traditie van W&Z zonder boe noch ba gewoon afgesloten, zelfs al moet daar geen zwaar materieel voorbij komen. Nu, door dat bochtje erbij krijgen we als afsluiter vanop de hoge dijk nog een leuk zicht op het kanaal.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

FrodoriC
pechvogel van de maand
Postcode: 9000
Fiets: WAW003
Contacteer:

#28 Bericht door FrodoriC »

ik zal naar fietser.be gaan, kwoon er op een halve kilometer van :) en ik wel zelf ook wel eens wieldoekjes maken voor de hurri :) ik laat straks weten of het gelukt is :P

F - nog altijd erbij morgen!
(1)WAW003 (matzwart) *upgraded* new frame/red springs/wheels/driveline
(2)Challenge Hurricane (Groen)
(3)Tandemligfiets (ev. TE HUUR) (Lichtblauw) -moet weg-

eeuwige reiziger
General Manager
Contacteer:

#29 Bericht door eeuwige reiziger »

trikelover schreef:jammer maar ik zal moeten passen heb al iets anders gepland
marksje schreef:Lap ! Ga er weer niet geraken;
spruitje schreef:ga er niet bij zijn, helaas voor een volgende keer, snipverkouden,
FiSh schreef:Een andere keer dan maar...
bicky schreef:Ik rijd morgen niet mee :cry:
Ronnius schreef:Ik ga afhaken.
Bram Mouton schreef:afwezig, sorry...
En om er eentje bij de hoop te leggen... :wink: Ook Jean Marie laat per pb weten dat hij morgen andere verplichtingen heeft.
Jean Marie schreef:Ik kan er niet bij zijn morgen zondag.
Wel, volgende keer beter dan maar! Iedereen een aangename zondag toegewenst, waar jullie je ook moge bevinden. Of zoals Jos Geysens het indertijd zo mooi zei: "Bij leven en welzijn, tot de volgende keer!"

Filip
chauffeur
Postcode: 9032
Fiets: Challenge Fujin XS Sport
Contacteer:

#30 Bericht door Filip »

Hey het gaat toch door Eeuwige - jij komt toch?

Ik was net van plan om er wel bij te zijn...
"We willen niet alleen een groter stuk van de taart, we willen ook de bakkerij."

Plaats reactie