Trikes (was go-one... )

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Bericht
Auteur
eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#106 Bericht door eeuwige reiziger »

eeuwige reiziger schreef:(a) de trike is maar twee weken gebruikt geweest (door werkverandering is de man dan naar Berlijn verhuisd en heeft dan ook nog eens een knieoperatie ondergaan);
(b) de trike is uitgerust met bagagedragers en spatborden (en ook een lichtje maar dat schijnt niet zo denderend te zijn);
(c) de nabijheid.
Even corrigeren: de trike werd ongeveer twee maanden gebruikt. Er is wel niet zoveel prijsverschil tussen nieuw en tweedehands. Menen jullie dat dit redelijk is? 1.800 voor een dergelijke trike?

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#107 Bericht door wost »

Gaat er iemand naar stein trikes? of is dat plan van de baan?
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#108 Bericht door eeuwige reiziger »

wost schreef:Gaat er iemand naar stein trikes? of is dat plan van de baan?
Dat valt te zien wat het uiteindelijk wordt in Duitsland bij die persoon die z'n Steintrike verkoopt.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#109 Bericht door Wouter D »

het plan is nog niet van de baan, ik weet echter niet of brecht er ook nog over denkt als ik.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#110 Bericht door wost »

eeuwige reiziger schreef:
wost schreef:Gaat er iemand naar stein trikes? of is dat plan van de baan?
Dat valt te zien wat het uiteindelijk wordt in Duitsland bij die persoon die z'n Steintrike verkoopt.
Dacht dat je die al gekocht had.
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#111 Bericht door eeuwige reiziger »

wost schreef:Dacht dat je die al gekocht had.
Sedert verschillende maanden woont de eigenaar in Berlijn, terwijl de fiets in Heidelberg staat. Hij liet me weten dat hij in april naar Heidelberg op vakantie komt. Dan zouden we normaal afspreken.

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#112 Bericht door graddus »

Vond daarstraks dit apparaat, het is weer eens iets anders qua design en frontaal oppervlak...

http://www.habitablezone.com/offtopic/m ... 37849.html

Wel jammer dat je er geen ruimte in hebt om te trappen en dan een moteurke nodig hebt :twisted:

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Raad tweedhands trike gevraagd

#113 Bericht door rik »

Dag allemaal,

Na een aantal maanden dit forum gevolgd te hebben op de achtergrond heb ik mij dan uiteindelijk toch geregistreerd.
Ik ben voornamelijk geïnteresseerd in trikes en het is (of misschien was) mijn bedoeling om een nieuwe trike te kopen zo rond de jaarwisseling 2005/2006. Daarbij had ik er drie in gedachten:
- Optima rider
- Ice T
- Greenspeed GT3
Het is dus de bedoeling om ermee naar mijn werk te rijden (en nog liever terug natuurlijk :lol: ).
Nu ben ik echter in de gelegenheid om een tweedehands optima rider te kopen voor 900 euro. Vinden jullie dit veel geld en kan iemand mij misschien wat tips geven waar ik op moet letten bij eventuele aankoop? Ik heb namelijk geen enkele ervaring met ligfietsen.
Alvast bedankt op voorhand.

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#114 Bericht door wost »

Waar je moet op letten bij een ligfiets? Dezelfde dingen als bij een bukker; speling op draaiende delen. Bij een trike letten op speling van de stangen voor de sturing ook de speling op de balhoofden waarmee de voorwielen zijn opgehangen. Verder algemene slijtage van ketting, tandwielen en zo. En ja uiteindelijk zijn alle bovenstaande dingen te vervangen. Doen zou ik zeggen aangezien hij op je lijstje staat. Dan kan je er een tijdje mee rijden en voelen wat je in een trike wilt en dan overgaan tot de aankoop van een nieuwe. Vind ik altijd best: koop iets prijselijks en koop dan duurder met al de ervaring die die goedkopere fiets je gegeven heeft.
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Raad tweedhands trike gevraagd

#115 Bericht door eeuwige reiziger »

rik schreef:Nu ben ik echter in de gelegenheid om een tweedehands optima rider te kopen voor 900 euro. Vinden jullie dit veel geld ...
Veel geld is dat zeker niet (heel wat mtb's kosten al een flink stuk meer). Eerlijk gezegd lijkt het me eerder een koopje. Ik heb er ook een tijdje aan gedacht een tweedehandse Rider te kopen, maar dat heb ik uiteindelijk laten schieten omdat ik de fiets nogal "zwaar rijdend" vond. Daarenboven vind ik de plaatsing van de stuurhendels bij de vroegere Optima trikes niet ideaal.

Voor de Trice T betaal je toch algauw meer dan 1.500 pond als ik me niet vergis (en daar de pond tamelijk sterk staat ten opzichte van de euro, denk ik dat we algauw naar de 2.000 euro gaan).

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Raad tweedhands trike gevraagd

#116 Bericht door eeuwige reiziger »

De kogel is door de kerk... (niets te maken met het heengaan van de paus :!: ). Vandaag heb ik de trike die ik besteld had in Duitsland gaan ophalen.

Uiteindelijk is het evenwel geen Steintrike geworden, omdat me een aantal negatieve ervaringen van Steintrike-eigenaars werden doorgespeeld. Zo zijn er bij bepaalde trikes problemen met de lasnaden die niet zo heel goed afgewerkt blijken te zijn, waardoor een aantal frames braken. Ook is er sprake van een onvoldoende dikke poedercoating en allerlei beschadigingen aan het metaal (met roest als gevolg natuurlijk). Daarnaast blijken er problemen te bestaan met de versnellingen. Misschien stel ik nu alles wat dramatischer voor dan het is, maar schijnbaar zijn dat de donkere keerzijden van de eerder goedkope prijs...

Eerder bij wonder kreeg ik het aanbod voor een tweedehandse Thorax Tangens, een bijzonder fijn afgewerkte trike die volledig geveerd is (met "echte" vering, niet de pseudo van de Optima Rhino). 't Gewicht is misschien wat aan de hoge kant, maar hij rijdt toch heel lekker en vlot.
Bijlagen
tangens thorax.jpg

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#117 Bericht door Wouter D »

proficiat met je nieuwe fiets en tot op het treffen dan mar zeker :)
aan de fiets te zien zal je er veel plezier aan beleven, en je zal in de kijker fietsen, zoveel komen ze nog niet voor op de brugse wegen, dacht ik.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#118 Bericht door eeuwige reiziger »

Wouter schreef:proficiat met je nieuwe fiets en tot op het treffen dan mar zeker :)
Jammer genoeg niet. Verplichtingen roepen me elders... :( In de toekomst mag je me echter wel verwachten!

Eerst nu evenwel wat "ligfietsspieren" kweken, want na de vele jaren met de bukfiets is het nu evenwel wat wennen. Wat moet de streefsnelheid zijn bij een trike trouwens? Ongetwijfeld ligt die ietsje lager dan een velomobiel en gewone ligfiets. Iemand een idee?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#119 Bericht door eeuwige reiziger »

Wouter schreef:aan de fiets te zien zal je er veel plezier aan beleven, en je zal in de kijker fietsen, zoveel komen ze nog niet voor op de brugse wegen, dacht ik.
Meerdere malen per week zie ik een paar ligfietsen, maar, inderdaad, een trike zal evenveel bekijks hebben als het belfort en de Vrouwekerk samen. En de Japanners, die zullen ongetwijfeld hun fototoestel wel bovenhalen :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#120 Bericht door Wouter D »

de enige streefsnelheid die je moet halen is je eigen tempo, als dat nu rustig is of niet, zoek zelf uit wat je het beste uit je fietsje haalt,
niemand kan voor jou uitmaken hoe snel je het beste rijdt he.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie