MirageDrive aandrijving
- Pixel-Man
- Helper
- Berichten: 277
- Lid geworden op: vr 15 feb 2008, 12:12
- Postcode: 59000
- Fiets: Quest
- Locatie: Lille (Rijsel, F)
- Contacteer:
MirageDrive aandrijving
Zou zo'n soortelijk aandrijving niet op een velomobiel kunnen passen ?
Darmee, gedaan met de “big nose” design.
Zie:
http://fr.youtube.com/watch?v=CKlvY5vDrL0
PS: ik zie mij wel met zo'n kayak op de rivier naast mijn huis...
Darmee, gedaan met de “big nose” design.
Zie:
http://fr.youtube.com/watch?v=CKlvY5vDrL0
PS: ik zie mij wel met zo'n kayak op de rivier naast mijn huis...
Ik ben franstalig... fouten gezien: 't is normaal.
http://www.piximatic.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.piximatic.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- chauffeur
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
- Postcode: 2310
- Fiets: Flevobike racer 28"
- Locatie: Rijkevorsel
- Contacteer:
eerst: als kajakker vind ik dees wel een plezant idee!
twee: de lichte(re) weerstand van het water maakt het mogelijk om korte bewegingen te maken, maar als je dat op een vm wil moteren ga je, om het comfort hoog te houden, veel versnellingen moeten voorzien...
twee: de lichte(re) weerstand van het water maakt het mogelijk om korte bewegingen te maken, maar als je dat op een vm wil moteren ga je, om het comfort hoog te houden, veel versnellingen moeten voorzien...
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.
- crash-quest-dummy
- patiënt
- Berichten: 2588
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
- Postcode: 2570
- Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
- Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
- Velomobiel: C²'Q76 °2003
- Contacteer:
wie zegt er dat je de wielen wil aandrijven ?
zo'n flip flap op je neus lijkt me wel maf, en je hebt niet noodzakelijk versnellingen nodig, hoop en al een pitch instelling
als je het toch op de wielen wil overbrengen lijkt een dubbele snekaandrijving van een roeifiets het interessants : quasi traploze versnelling.
het grote voordeel : kan veel compacter dan de ronddraaiende trappers, dus een plattere neus is mogelijk.
het nadeel van het versnellingsverlies kan je opvangen met het plaatsen van veren.
als de winst in de aerodynamica en frontaal oppervlak opweegt tegen de minder optimale drivetrain van een kettingaandrijving maa kje nog steeds winst.
uitproberen dus
(let op het patent van thijs roeifietsen voor je ermee op de markt komt ...)
zo'n flip flap op je neus lijkt me wel maf, en je hebt niet noodzakelijk versnellingen nodig, hoop en al een pitch instelling
als je het toch op de wielen wil overbrengen lijkt een dubbele snekaandrijving van een roeifiets het interessants : quasi traploze versnelling.
het grote voordeel : kan veel compacter dan de ronddraaiende trappers, dus een plattere neus is mogelijk.
het nadeel van het versnellingsverlies kan je opvangen met het plaatsen van veren.
als de winst in de aerodynamica en frontaal oppervlak opweegt tegen de minder optimale drivetrain van een kettingaandrijving maa kje nog steeds winst.
uitproberen dus
(let op het patent van thijs roeifietsen voor je ermee op de markt komt ...)
- Pixel-Man
- Helper
- Berichten: 277
- Lid geworden op: vr 15 feb 2008, 12:12
- Postcode: 59000
- Fiets: Quest
- Locatie: Lille (Rijsel, F)
- Contacteer:
Ik heb een VM met een soortelijk aandrijving getekend.
Voordeel : « flat nose »
Voordeel : « flat nose »
Ik ben franstalig... fouten gezien: 't is normaal.
http://www.piximatic.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.piximatic.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Edje
- General Manager
- Berichten: 6678
- Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
- Postcode: 3530
- Fiets: Rans Sequoia
- Locatie: Helchteren
- Contacteer:
Scheelt hem toch wel iets hoor Vital je hebt geen draaicirkel meer van over de 30 cm zonder tenen en hielen gerekend. Maar of het de krachtigste manier van trappen is weet ik niet.Vital schreef:Probleem is dat je sowieso een bepaalde hoogte nodig hebt voor je knieen dus je frontaal oppervlakte zal nooit veel kleiner worden...
ten tweede zullen de meeste systemen de efficientie van een "normale" fietsaandrijving niet halen
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen
- steve'O
- Neo Prof
- Berichten: 178
- Lid geworden op: do 30 apr 2009, 23:08
- Postcode: 9260
- Fiets: Optima Cheetah
- Locatie: Wichelen
- Velomobiel: WAW 573 (2022)
- Contacteer:
Volgens mij ga je verlies doen; je moet een rechtlijnige beweging omzetten naar een rondgaande, dat is bij een "pistonmotor" een grote vorm van verlies. Bij de "gewone" trapbeweging wordt deze omzetting gedaan door de benen, die sowieso moeten buigen....
Natuurlijk komt het feit dat je niet aan de ronddraaiende beweging merkt dat je aan het einde van je "slag" zit er ook nog bij -> waarschijnlijk grotere klappen op de knieen... Misschien dat een elliptische beweging een beter oplossing zou zijn??? Voordeel; je merkt beter het einde van je slag, je krijgt een iets natuurlijker beweging én het frontaal oppervlak is verkleind ten opzichte van de gewone trapper....
Natuurlijk komt het feit dat je niet aan de ronddraaiende beweging merkt dat je aan het einde van je "slag" zit er ook nog bij -> waarschijnlijk grotere klappen op de knieen... Misschien dat een elliptische beweging een beter oplossing zou zijn??? Voordeel; je merkt beter het einde van je slag, je krijgt een iets natuurlijker beweging én het frontaal oppervlak is verkleind ten opzichte van de gewone trapper....
Als het niet past, moet je een grotere hamer gebruiken.... (maar niet heus)
=================================
Optima Cheetah
Optima High Baron
WAW 573 (CyclisWAW)
=================================
Optima Cheetah
Optima High Baron
WAW 573 (CyclisWAW)
- Pixel-Man
- Helper
- Berichten: 277
- Lid geworden op: vr 15 feb 2008, 12:12
- Postcode: 59000
- Fiets: Quest
- Locatie: Lille (Rijsel, F)
- Contacteer:
Inderdaad, Steve'O
Je hebt gelijk. Ik had aan de progressiviteit van de horizontaal beweging niet gedacht.
Misschien met een pneumatische vering aan het einde van de slag (of een pneumatische aandrijving)…
Ik denk ook dat de elektrische ondersteuning de toekomst is. Een trapsysteem zou enkel nog nodig moeten blijven voor een kwestie van wetgeving.
Een steppersysteem zou de mogelijkheid bieden om mooier te kunnen maken. En dan , meer mensen gaan interesseren. Misschien denk ik al te ver...
Je hebt gelijk. Ik had aan de progressiviteit van de horizontaal beweging niet gedacht.
Misschien met een pneumatische vering aan het einde van de slag (of een pneumatische aandrijving)…
Ik denk ook dat de elektrische ondersteuning de toekomst is. Een trapsysteem zou enkel nog nodig moeten blijven voor een kwestie van wetgeving.
Een steppersysteem zou de mogelijkheid bieden om mooier te kunnen maken. En dan , meer mensen gaan interesseren. Misschien denk ik al te ver...
Ik ben franstalig... fouten gezien: 't is normaal.
http://www.piximatic.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.piximatic.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Junior
- Berichten: 43
- Lid geworden op: ma 09 jan 2006, 23:56
- Postcode: 3910
- Fiets: Giant XtC3
- Locatie: Neerpelt
- Contacteer: