Als ik naar de foto's een paar posts hoger kijk is het eigenlijk ongelofelijk dat Edje en Mark er in geslaagd zijn om uit die berg onderdelen een pracht van een fiets te scheppen.
Foto's heb ik nog niet maar die komen er ongetwijfeld snel aan.
Wat hebben we vervangen?
1. De verf. Het oorspronkelijke rood is door Edje omgetoverd in blauw.
2. Het achterwiel. Was enkelwandig en eigenlijk aan vervanging toe.
3. Ketting, pion en tandwieletjes in de deraileur.
4. Vernellings en remkabels.
Verder hebben we alle onderdelen kunnen hergebruiken (thx to Edje die ze zo proper heeft gekregen dat ze terug als nieuw uitzien).
Gisteren om 9:00 zijn Mark en Edje beginnen te monteren. Ikzelf heb vooral gekeken, geleerd en gezorgd voor de natjes en de droogjes. Onder het moto "een oude fiets in mekaar steken is moeilijker dan een nieuwe" heeft de de montage geduurd tot 19:30.
Maar het resultaat mag er dan ook zijn. Ik had nooit verwacht dat de Stratus zo snel zou zijn. Hoe snel precies weet ik niet omdat ik er weer eens in geslaagd ben een kmtellerke te kopen met een te korte kabel, maar ik had de indruk dat het vies goed vooruit ging. Temeer omdat ik vanmorgen een groepje wielertoeristen redelijk vlot kon bijhouden. Bovendien is een Stratus een zaligheid om op te rijden. Stabiel, lekkere spanzitting, leuke en relaxte zithouding ... kortom ... een hele dikke meevaller.
Tot slot wil ik toch nog even een welgemeende en dikke MERCIE zeggen tegen Edje en Mark. Zonder jullie was die berg "oud ijzer" nog steeds niet meer dan een "berg oud ijzer"! Het is fijn om te weten dat je zulke vrienden hebt.