Gent - Maasmechelen. Wie helpt een route zoeken?

Je favoriete fietsroutes
Bericht
Auteur
rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Gent - Maasmechelen. Wie helpt een route zoeken?

#1 Bericht door rik »

Omdat ik het snode plan heb opgevat om eind september mijn nieuwe WAW (waarschijnlijk) naar huis te rijden ben ik dus op zoek naar een goede fietsroute van Gent naar Maasmechelen. In Limburg zelf is het geen probleem: daar volg ik het fietsroutenetwerk. Maar de rest...
Waarschijnlijk volg ik best kanalen of andere waterlopen, of het fietsroutenetwerk als er één is.
Iemand suggesties? Alle hulp is welkom!
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
toy
Kopman
Berichten: 591
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 22:52
Postcode: 3941
Locatie: eksel
Contacteer:

#2 Bericht door toy »

Ik heb de huur WAW verleden jaar van Eksel naar Gent gefietst.In Ham het Albertkanaal op gegaan tot aan het Nethekanaal en dan Vlaanderen Fietsroute gevolgd. In Boom de overzet genomen zonder probleem. Alleen in St Amands kon ik met de WAW niet op het veer en ben ik op rechteroever blijven fietsen tot ik terug op linkeroever kon geraken. En zo tot in Gent. Ik heb nog ergens een track staan op de gps dacht ik.

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#3 Bericht door rik »

Die Vlaanderen Fietsroute, staat dat aangeduid met bordjes of is daar een kaart van of zo?
Een GPS heb ik helaas (nog) niet.
Bedankt voor de zeker bruikbare info!
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#4 Bericht door Johan Clerx »

@Rik:

Wanneer in september is dat? Als de datum een beetje goed uitkomt zou ik het eventueel wel zien zitten om mee te rijden.

Van Gent tot Antwerpen ken ik de weg niet maar ik weet wel dat je Aan de Kinepolis in Antwerpen langs het Alberkanaal kan beginnen te rijden en dan helemaal kan doorrijden tot in Genk of Lanaken.

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#5 Bericht door rik »

Johan,

Ik heb nog geen definitieve datum, ben nog aan 't wachten op bevestiging van Dries. Zal iets laten weten zodra het bekend is.
Je bent uiteraard welkom om mee te rijden, maar hou er wel rekening mee dat ik waarschijnlijk met het openbaar vervoer zal moeten op rijden (haja, ik moet er geraken, hé) en dan met de fiets terug naar huis (of zover als ik geraak tenminste [-o< ).
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#6 Bericht door Johan Clerx »

Zou misschien de dag voordien oprijden, ergens in het Gentse blijven maffen en dan de dag nadien samen met jou terugrijden.

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#7 Bericht door rik »

Zou misschien de dag voordien oprijden, ergens in het Gentse blijven maffen en dan de dag nadien samen met jou terugrijden.
Ah, oké prima voor mij. Dan heb ik wat gezelschap.

Update: heb net een mailtje van Dries gehad dat hij zal proberen voor zaterdag 23/9 maar dat hij dit nog niet kan beloven. Nog even afwachten dus.
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#8 Bericht door Johan Clerx »

23/09 kan niet voor mij want dan is der een feestje op het werk.

Veel succes met de terugrit in ieder geval.

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#9 Bericht door rik »

Back to the point nu. Eindelijk wat tijd gehad om de kaart eens goed te bestuderen: het stuk van Gent naar Sint-Amands zal geen groot probleem zijn, daar heb ik een fietskaart van. En van in Ham (Albertkanaal) tot thuis kan ik het fietsroutenetwerk gebruiken, ook geen probleem dus.
Blijft nog het stuk tussen Sint-Amands en Ham: Vlaanderen fietsroute? iemand meer informatie hierover?
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#10 Bericht door Wouter D »

daar kunt ge ook kaarten van kopen hoor,
dat zijn witte rechthoekige bordjes met groene rand
daar staat meestal LF6 of LF5 én 'vlaanderens fietsroute'
op een paar stukken heb je ook LF1 en LF7
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#11 Bericht door rik »

Wouter,

Inderdaad, ik wist van deze kaarten maar was het even uit het oog verloren. Alleen is het de LF5 die ik nodig heb en die heb ik tot op heden nergens kunnen vinden. Heb nu wel enkele mailtjes verstuurd om te vragen of ze nog ergens verkrijgbaar zijn. Afwachten maar.
DF 269
Ice sprint1 26"

Yoker
Nieuweling
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 28 aug 2005, 8:48
Contacteer:

Van St Amands tot Ham ?

#12 Bericht door Yoker »

OK

- In St Amands de Schelde volgen (R-oever) richting A'pen .
- aan sluis v. Wintam zeekanaal ri Klein Willebroek (eerst mooi fietspad, dan even gewone weg volgen (f-pad) , brug over kanaal oversteken en dan r-af naar beneden naar Klein Willebroek.
- In Klein Willebroek de Rupeloever (L zijde) op ri Mechelen.
- Na +/- 5 km de blauwe fietsbrug oversteken en links aanhouden ri volgende fietsbrug (150 m) , deze niet oversteken doch Neteoever (L-kant) volgen naar Duffel: brug oversteken en dan R-oever tot Lier.
- Lier is moeilijk uit te typen doch als je Vlaanderen fietsroute volgt kom je vlgs mij via het Netekanaal tot bij het Albertkanaal. (mss kan iemand van Lier of omstreken dit bevestigen ?) Heb het al gereden doch ben niet zeker van de signalisatie...

- Albertkanaal tot Ham is gewoon rechtdoor

Totale afstand St Amands - Ham +/- 85 km (geschat)

Alvast en goede reis gewenst..

Yoker

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#13 Bericht door rik »

Yoker,

Ik denk dat wat jij beschrijft ongeveer hetzelfde is als wat Toy al eerder zei, maar jij hebt het wat meer gedetailleerd.
Heb deze middag de "topogids vlaanderen fietsroute" besteld, en die beschrijft als ik het goed gezien heb ook dit stuk. Dus ik denk dat ik er uit ben.

Bedankt iedereen voor de hulp!
DF 269
Ice sprint1 26"

swa
Junior
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 17:52
Postcode: 2570
Locatie: Duffel
Contacteer:

#14 Bericht door swa »

Rik,


Goed idee, dieVlaandren fietsroute, maar ter hoogte van Sint Amands lukt het veer NIET met een velomobiel! Daarom is het beter als ge vanaf Dendermonde de andere oever v/d schelde neemt (de rechteroever tov uw rijrichting), je moet dan even de scheldedijk verlaten, om langs de baan richting Baasrode te volgen, na een paar kilometer kun je links terug naar de schelde (is aangegeven met richtingaanwijzer) en kom je langs de goede kant in St.Amands binnen. Je kan dat traject trouwens perfect zien op je roadboek v/d vlaanderen fietsroute. Verder lukt het met de VM wel.
Succes met de WAW!

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#15 Bericht door rik »

Bedankt Swa,

Zeer nuttige informatie die ik goed ga onthouden. Is het soms dat veer dat je ziet vanop het hoge terras van een taverne aan "de drie goten"?
DF 269
Ice sprint1 26"

Plaats reactie