Nieuwe velomobiel op komst? De Thunderstorm
- Johan Clerx
- General Manager
- Berichten: 3123
- Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
- Postcode: 3690
- Fiets: Quest 300
- Locatie: Zutendaal
- Contacteer:
- quattrovelootje
- General Manager
- Berichten: 2529
- Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
- Postcode: 2380
- Fiets: Rans Stratus
- Velomobiel: Quattrovelo #66
- Contacteer:
-
- General Manager
- Berichten: 3187
- Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
- Postcode: 3630
- Fiets: Df 269
- Locatie: Maasmechelen
- Contacteer:
Die staan er toch wel degelijk hoor. Kijk maar eens bij ubersicht, maar dan onderaan op pagina 2 klikken. Daar staan 2 foto's en dezelfde foto's kan je ook zien in de diashow (laatste 2 foto's).Wel gek dat er geen fotoos van de zijkant van deze velomobiel opstaan. Wss is het nog een prototype. Kent iemand een link met meer info ?
DF 269
Ice sprint1 26"
Ice sprint1 26"
- marksje
- ploegleider
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
- Postcode: 8830
- Fiets: Nazca Fuego M
- Locatie: gits (WVl)
- Contacteer:
Op dat oranje pijltje klikken en dan "nächste seite" en ge hebt een zijaanzicht. Betreft een nieuw "ding" genaamd "Thunderstorm". Zal worden voorgesteld op EUROBIKE (begin sept) in Friedrichshafen en IFMA (halfweg sept) in Keulen. Basis is de Stein Nomad met een omkasting van Leitra.allewedertje schreef:Wel gek dat er geen fotoos van de zijkant van deze velomobiel opstaan. Wss is het nog een prototype. Kent iemand een link met meer info ?
Tihamér -wil meer weten, zoals gewoonlijk
...en gij nu
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...
- quattrovelootje
- General Manager
- Berichten: 2529
- Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
- Postcode: 2380
- Fiets: Rans Stratus
- Velomobiel: Quattrovelo #66
- Contacteer:
Het zal wel aan mijn slaapkop liggen, maar ik heb die 2 laatste fotoos ook gezien. Daar staan toch 3 Leitra's op en maar 1 Thunderstorm ??? Op de laatste foto van de 1e bladzijde staan diezelfde 3 Leitra's met 1 Thunderstorm tussen en daar zijn die 2 fotoos op de 2e pagina toch ook van ? Maw : er is geen foto van de volledige zijkant van de Thunderstorm, want daar staat een Leitra voor !rik schreef:Die staan er toch wel degelijk hoor. Kijk maar eens bij ubersicht, maar dan onderaan op pagina 2 klikken. Daar staan 2 foto's en dezelfde foto's kan je ook zien in de diashow (laatste 2 foto's).
Als de basis een Nomad is, heeft die alleen achtervering. Hopelijk zal de versie die in die Thunderstorm zit, vooraan ook vering hebben.
Tihamér -ligt het nu aan mij of ????
i ride my bikes to ride my bikes
- quattrovelootje
- General Manager
- Berichten: 2529
- Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
- Postcode: 2380
- Fiets: Rans Stratus
- Velomobiel: Quattrovelo #66
- Contacteer:
Voor de geïnteresseerden : er zijn nog fotoos verschenen van de Thunderstorm, deze keer ook mét zijkant :
http://www.pixum.de/members/bikerevolut ... a1731d7a61
Tihamér -nog steeds niet erg geïnteresseerd
http://www.pixum.de/members/bikerevolut ... a1731d7a61
Tihamér -nog steeds niet erg geïnteresseerd
i ride my bikes to ride my bikes
- Koendert
- Neo Prof
- Berichten: 194
- Lid geworden op: di 05 jul 2005, 13:38
- Fiets: Optima Baron
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Dat dacht ik ook. Toch zijn er een paar zaken duidelijk anders. Zoals de wielen die in de carrosserie zitten en niet uitsteken zoals bij de Leitra. Het bevreemd me wel dat ik ook een model zie met de wielen er weer buiten zoals de Leitra dan is het helemaal een kopie op dat viese kleurtje na dan.WFvN schreef:Ik vind het meer een 'gejatte Leitra' dan een 'nieuwe velomobiel'
Groetenis,
Koendert
- WFvN
- catering
- Berichten: 1538
- Lid geworden op: wo 23 jun 2004, 17:35
- Postcode: 8043
- Fiets: Challenge Fujin
- Locatie: Zwolle (NL)
- Contacteer:
Er staan op de foto's met 4 van die dingen ook 2 echte Leitra's.
Er zitten in wezen maar 2 verschilen tussen de Thunderstorm en de Leitra:
1) de wielen die bij de Leitra buiten de stroomlijn zitten en bij de Thunderstorm erin
2) de Thunderstorm lijkt wat lager te zijn.
Maar het hele uiterlijk is gewoon van de Leitra overgenomen.
Ik vraag me wel serieus af hoe handig die fiets in onze woonwijk zou zijn. Met de Versatile met bijvoorbeeld Monte Carlo's eronder zit je al snel met je neus aan de grond bij belachelijke constructies die ze hier verzonnen hebben. Sinds ik op de dikkere Marathon Racers rijd, heb ik er veel minder last van. Maar als ik dus kijk naar die Leitra-wanabees dan denk ik dat je daarmee helemaal snel met de neus aan de grond zit.
Er zitten in wezen maar 2 verschilen tussen de Thunderstorm en de Leitra:
1) de wielen die bij de Leitra buiten de stroomlijn zitten en bij de Thunderstorm erin
2) de Thunderstorm lijkt wat lager te zijn.
Maar het hele uiterlijk is gewoon van de Leitra overgenomen.
Ik vraag me wel serieus af hoe handig die fiets in onze woonwijk zou zijn. Met de Versatile met bijvoorbeeld Monte Carlo's eronder zit je al snel met je neus aan de grond bij belachelijke constructies die ze hier verzonnen hebben. Sinds ik op de dikkere Marathon Racers rijd, heb ik er veel minder last van. Maar als ik dus kijk naar die Leitra-wanabees dan denk ik dat je daarmee helemaal snel met de neus aan de grond zit.
Challenge Fujin / Velomobiel.nl Quest
[url=http://velomobielfan.blogspot.com]Quemo weblog[/url]
[url=http://versatile021.blogspot.com]Versatile weblog (oud)[/url]
[url=http://members.home.nl/ligfietsen]Alleweder website (oud)[/url]
[url=http://velomobielfan.blogspot.com]Quemo weblog[/url]
[url=http://versatile021.blogspot.com]Versatile weblog (oud)[/url]
[url=http://members.home.nl/ligfietsen]Alleweder website (oud)[/url]
- WFvN
- catering
- Berichten: 1538
- Lid geworden op: wo 23 jun 2004, 17:35
- Postcode: 8043
- Fiets: Challenge Fujin
- Locatie: Zwolle (NL)
- Contacteer:
Vergeet niet die mega korte draaicirkel van de Leitra.... en de mogelijkheid om de kap te verwijderen en echt cabrio te rijden. Mooie mogelijkheden aan een (vind ik) niet echt mooie fiets.
Ik zit trouwens wel te zoeken naar de 'instap' van die nieuwe Thunderdinges. Volgens mij is die anders dan bij de Leitra
Ik zit trouwens wel te zoeken naar de 'instap' van die nieuwe Thunderdinges. Volgens mij is die anders dan bij de Leitra
Challenge Fujin / Velomobiel.nl Quest
[url=http://velomobielfan.blogspot.com]Quemo weblog[/url]
[url=http://versatile021.blogspot.com]Versatile weblog (oud)[/url]
[url=http://members.home.nl/ligfietsen]Alleweder website (oud)[/url]
[url=http://velomobielfan.blogspot.com]Quemo weblog[/url]
[url=http://versatile021.blogspot.com]Versatile weblog (oud)[/url]
[url=http://members.home.nl/ligfietsen]Alleweder website (oud)[/url]
- Koendert
- Neo Prof
- Berichten: 194
- Lid geworden op: di 05 jul 2005, 13:38
- Fiets: Optima Baron
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Het lijkt mij een zelfbouw-project. Waarbij duidelijk de Leitra als voorbeeld heeft gediend. In dit licht een puike prestatie!
En als we nog even over afwijkingen doorgaan ten op zichte van de echte Leitra-sport dan mis ik bij de wanna-be echte luchhappers aan de flanken. De in hammen bij de wanna-be lijken mij meer show dan een functie te hebben of lijken ze dicht omdat ze afgesloten zijn zoals dat ook kan bij de Leitra? De instap lijkt mij moeilijker omdat zo aan de snede te zien in de behuizing de naar voren slaande kap veel minder diep door het midden naar beneden door de body gaat. Ook schijnt deze Storm (in een glas water) niet over de wel bekende flippers te beschikken in het midden van de body om richting mee aan te geven.
Verhogingen in het wegdek lijken mij idd een probleem zoals Wilfred al reeds aan gaf ook als je kijkt naar de kettingloop die maar 2 cm. van de grond af is.
Ik vind de echte Leitra overigens wel een mooi ding. Al zou het alleen al vanwege de functienaliteit zijn.
Groetenis,
Koendert
En als we nog even over afwijkingen doorgaan ten op zichte van de echte Leitra-sport dan mis ik bij de wanna-be echte luchhappers aan de flanken. De in hammen bij de wanna-be lijken mij meer show dan een functie te hebben of lijken ze dicht omdat ze afgesloten zijn zoals dat ook kan bij de Leitra? De instap lijkt mij moeilijker omdat zo aan de snede te zien in de behuizing de naar voren slaande kap veel minder diep door het midden naar beneden door de body gaat. Ook schijnt deze Storm (in een glas water) niet over de wel bekende flippers te beschikken in het midden van de body om richting mee aan te geven.
Verhogingen in het wegdek lijken mij idd een probleem zoals Wilfred al reeds aan gaf ook als je kijkt naar de kettingloop die maar 2 cm. van de grond af is.
Ik vind de echte Leitra overigens wel een mooi ding. Al zou het alleen al vanwege de functienaliteit zijn.
Groetenis,
Koendert
Ondertussen is die voorbij het teststadium.....
Ziet er (voor mij tenminste) confortabel uit.
Rest...zal de toekomst uitwijzen zeker.
http://www.velomobilforum.de/forum/show ... hp?t=15616
Ziet er (voor mij tenminste) confortabel uit.
Rest...zal de toekomst uitwijzen zeker.
http://www.velomobilforum.de/forum/show ... hp?t=15616