nieuwe gebruiker: jester.

Meer informatie en foto's van onze leden
Plaats reactie
Bericht
Auteur
jester
Supporter
Berichten: 14
Lid geworden op: di 13 jun 2006, 10:47
Postcode: 3670
Locatie: Meeuwen-Gruitrode
Contacteer:

nieuwe gebruiker: jester.

#1 Bericht door jester »

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier op het forum, daarom even deze uitgebreidde 'presentatie'.
Ben 18-jarige scholier / limburger / ligfietser / motorijder (suzuki gs500e 25kw)

Op dit moment heb ik mijn diamond blue jester niet meer, hij is ekele dagen geleden verkocht omdat ik een jaar naar het buitenland ga (Argentinië), maar ik mis hem nu al!
Ik maakte eigenlijk veel te weinig km's, omdat ik enkele keren serieus gedemotiveerd ben door brekende ketting, lekkende banden en ik totaal niet technisch ben en op die momenten zeer moeilijk thuis geraakte.

Mijn andere twee ligfietsen waren: een blauwe m5-lowracer: die was echt 'op' toen ik hem kocht.
En de middelste was een 1ste-generatie mat-zwarte challenge jester. Deze had ik gekocht van een van de verkopers in 'de ligfiets', dit frame was echter zéér slecht. Hij is na enkele maanden gescheurd en 'de ligfiets' heeft mij hierop eigenlijk heel slechte service geboden => zeer ontevreden.

Maar goed, dat waren mn drie racers.

Ik bne zeker van plan nog ooit een ligfiets te kopen, zelfs serieus in te investeren maar kijk nu uit naar een ietsje comfortabeler (spatborden mogelijk/beetje bagage/iets comfort) dus een fujin of cheetah of cobra (super exclusief blijkbaar, heeft iemand er een?) bijvoorbeeld. Ook velomobielen (heb er spijtig genoeg géén ervaring mee) vind ik héél interessant maar voor mij als student is het voorlopig financieel ondraagbaar.

Ik zag by the way dat er een WAW rijder in houthalen is?? en een go-one in opglabbeekk?? wie zijn dit, heb ze nooit zien rijden en woon zelf in Meeuwen-Gruitrode, en zit op kot in Hasselt.

Voorts ben ik ook geintereseerd in trikes, specifiek de optima rhino FS, ik vraag me eigenlijk af waarom mensen voor een trike kiezen? Het lijkt heel leuk en met een kart-gevoel maar hoe rijd het en waarom? Nog exclusiever natuurlijk. Is er iemand die er een heeft hier?

Moet zeggen dat ik uiterlijk van fiets wel belangrijk vind. mijn laatste jester was ook een prachtige fiets en vind de go-one, versatile, cheetah, fujin, jester, ... heel mooie fietsen.

Reageer gerust mensen, me antwoorden op mijn vragen of met vragen over mijzelf.

groetjes,

ward
Studerende en ligfietsloze ex- M5 lowracer, 1ste-generatie Jester en Diamond Blue Challenge Jester 2003 - eigenaar.

rik
General Manager
Berichten: 3189
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#2 Bericht door rik »

Hallo Ward,

Ik ben zo vrij om je welkom te heten op dit forum, je zal merken dat het er hier (meestal) rustig en gemoedelijk aan toe gaat en dat hier heel wat informatie over ligfietsen te halen is (gebruik ook eens de zoekfunctie en je zal het zelf ondervinden!) Met andere woorden: het is hier aangenaam vertoeven.
Wat tweewielige liggers betreft: daar kan ik je niet mee helpen omdat ik er geen ervaring mee heb. Maar met trikes kan ik je wel een beetje helpen: ik heb namelijk nu iets meer dan een jaar een optima rider. Waarom een trike? Wel, ik had eerst een velomobiel op het oog maar omdat dat een serieuze investering is en omdat je niet onmiddelijk kan inschatten wat je ervan moet verwachten heb ik destijds besloten om met een tweedehands trike te beginnen. En het moet gezegd: ik heb het mij nog niet beklaagd! Een trike heeft een hoog fungehalte. Ook het feit dat je er niet mee kan omvallen is niet onbelangrijk :lol: :lol: . Mijn rider heb ik wel een beetje naar mijn smaak "omgebouwd". Ik heb namelijk een "stoeltje" van een ICE-trike gemonteerd (betere ventilatie bijgevolg minder zweet) en een ander stuur. Je mag er altijd eens een eindje mee rijden als je dat wil.
Wat de Rhino FS betreft: veel goede commentaren ga je hierover niet vinden denk ik, en voor zover ik het begrepen heb komt dat voornamelijk door de voorvering die niet erg efficient is.
Ik denk dat je dan beter bent met bijvoorbeeld een ICE-trike, waarvan de laatste versies trouwens opvouwbaar zijn wat zeer handig is voor het vervoer ervan. Maar zoals gezegd: gebruik de zoekfunctie maar eens en je vindt vast heel wat informatie.
De WAW-rijder uit Houthalen is volgens mij Jan Schildermans (Jean Peinture op het forum) en hij woont momenteel in Hasselt dacht ik. De Go-one rijder uit Opglabbeek denk ik dat Harry van Parys heet. Je kunt ze waarschijnlijk wel eens treffen op één of andere rit die door de Gentse Liggers georganiseerd wordt.
DF 269
Ice sprint1 26"

jester
Supporter
Berichten: 14
Lid geworden op: di 13 jun 2006, 10:47
Postcode: 3670
Locatie: Meeuwen-Gruitrode
Contacteer:

merci! foto van mn ex-jester

#3 Bericht door jester »

Dag Rik,

Hartelijk bedantk voor de vriendelijke en snelle reactie. Dat het hier rustig en gemoedelijk aan toe gaat had ik al gezien, maar aangezien kwaliteit boven kwantiteit primeert is dat eigenlijk heel goed he :D en dan verlies ik nu (examens) niet teveel tijd want meestal zijn die forums wel vrij interessant.

Optima rider? Ook een nette fiets inderdaad, jah die nieuwe trikes zien er super uit maar van die rhino had ik inderdaad ook al gehoord dat de voorvering niet echt voldeed en dat er veel wrijving was door een veranderende spoorbreedte.
Nujah, ik moet ook niet zonodig een trike, het lijkt me gewoon heel fijn om te rijden. En dat vallen... ben nog nooit gevallen met de ligfiets gelukkig!
Maar is het soms niet moeilijk met die trike, in de stad ben je toch vrij breed als auto's je kruisen? Of rijd je dan nie snel met je voorwielen tegen een borduur bij uitwijken ofzo? Het lijkt ook allemaal wat fragieler.

Even gezien voor die ICE-trikes, die lijken idd wel heel knap, vooral degene met een gewoon ligfietsstoeltje, die andere vind ik niet zo mooi maar misschien zijn ze minstens zo goed. Ook de prijzen vallen precies goed mee, en veel modellen/veel afzet/omzet dus goede kwaliteit??

Heel vriendelijk van je om aan te bieden om eens te rijdne met jouwe!! apprecieer ik heel erg. Probleem is dat ik zeer moeilijk ergens nog geraak sinds mijn ligfiets verkocht is en mn motor total loss is gereden. En eigenlijk wil ik mezelf beschermen tegen ligfietsen... want ik wil nu zoiezo al weer direct eentje kopen maar het is zinloos voor die 1.5 maand dat ik nog in belgië ben, snap je?

BTW dit was mijn fiets, in bijlage ofzo denk ik (probeer maar iets)

nog eens bedankt!

mvg
Bijlagen
mijn laatse ligfiets
mijn laatse ligfiets
Studerende en ligfietsloze ex- M5 lowracer, 1ste-generatie Jester en Diamond Blue Challenge Jester 2003 - eigenaar.

rik
General Manager
Berichten: 3189
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#4 Bericht door rik »

Eerlijk gezegd ben ik nog maar weinig in stadsverkeer terecht gekomen vermits ik meestal het fietsroutenetwerk gebruik. De weinige keren in stadsverkeer heb ik geen problemen ondervonden. Ook een boordsteen of iets dergelijks heb ik nog nooit geraakt. Kwestie van een beetje defensief rijden.
Dat van dat vallen was een grapje natuurlijk. Prachtig fietsje op die foto! :o
DF 269
Ice sprint1 26"

Gast

Re: merci! foto van mn ex-jester

#5 Bericht door Gast »

jester schreef:Dat het hier rustig en gemoedelijk aan toe gaat had ik al GEZIEN,...
Meestal toch. Soms komt er wel een tornado aangewaaid, maar het voordeel daarvan is dat je die dan ook ZIET komen. En wie niet weg is, is GEZIEN.

jester
Supporter
Berichten: 14
Lid geworden op: di 13 jun 2006, 10:47
Postcode: 3670
Locatie: Meeuwen-Gruitrode
Contacteer:

Re: merci! foto van mn ex-jester

#6 Bericht door jester »

Patrick Pevenage schreef:
jester schreef:Dat het hier rustig en gemoedelijk aan toe gaat had ik al GEZIEN,...
Meestal toch. Soms komt er wel een tornado aangewaaid, maar het voordeel daarvan is dat je die dan ook ZIET komen. En wie niet weg is, is GEZIEN.
haha,
ik wil er wel zijn tijdens die tornado. tijdens mijn vele ligfietsjaren (relatief: eigenlijk maar 4 jaar) zelden tot nooit geconfronteerd met andere ligfietsers/hun ervaringen/etc. Dus dit is een ongelofelijk! en heel forum vol met ligfietsers... waar zijn/wonen die toch allemaal.. straf, ma goed!

waar kan je trouwens leden ofzo opzoeken? Ik weet hier in hasselt (studentenhome) dat hier iemand werkt met een hurricane maar heb de fits maar 1 keer gezien en hem nooit gesproken. Grappig want mijn jester stond terwijl in de kelder, en hij heeft het nooit geweten.

groetjes.
Studerende en ligfietsloze ex- M5 lowracer, 1ste-generatie Jester en Diamond Blue Challenge Jester 2003 - eigenaar.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#7 Bericht door Edje »

In Helchteren vind je er drie die amper 500 m van elkaar wonen
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Jan.E
catering
Berichten: 1504
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 19:46
Postcode: 3520
Fiets: te veel fietsen om op te noemen
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

#8 Bericht door Jan.E »

En in Zonhoven ligt er ook al ene.

Gebruikersavatar
Duckjibepete
dokter
Berichten: 1428
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
Contacteer:

#9 Bericht door Duckjibepete »

Ward, hoe komt het dat je jester zo lang te koop gestaan heeft, ik heb hem zeker over een periode van bijna 2 jaar altijd ergens bovenaan gezien op ligfiets.net...

ivm andere soortgenoten, wij gaan ervan uit dat het voor mensen die echt geïnteresseerd zijn in ligfietsen, het geen probleem is ons en de door ons georganiseerde activiteiten te vinden... dus ik veronderstel dat je niet echt veel moeite gedaan hebt :wink: Effe googlen en je komt zo uit bij de gentseliggers.
ride to live, live to ride

jester
Supporter
Berichten: 14
Lid geworden op: di 13 jun 2006, 10:47
Postcode: 3670
Locatie: Meeuwen-Gruitrode
Contacteer:

#10 Bericht door jester »

Hallo,

ahja dat is wel waar, ik heb niet echt gezocht naar toertochten en clubs en dergelijke. Eigenlijk is het nog erger: ik heb gewoon heel weinig geligfietst! Zoals ik al zei door dat ik altijd wel door iets raakte gedemotiveerde: band plat onderweg/ketting twee keer gebroken/en fysische last etc.
Maar ik bedoelde dus dat je er amper tegenkomt onderweg, ook niet hier in hasselt, en ook niet als ik met de auto/bus/motor reed, zelfs dan zag ik er weinig. Enkel langs het kanaal kwam je er af en toe wel eentje tegen, dat is waar.
Maar je hebt gelijk, als ik echt had gewild... maar mijn tijd komt nog!! ik ga zeker zeker ooit terug beginnen ligfietsen, er meer tijd en moeite in investeren en ook zeker naar clubdagen komen. Ik wil bijvoorbeeld heel graag kennis maken met het concept van de velomobiel, want vind he super boeiend!!.

De fiets heeft inderdaad een tijdje te koop gestaan, maar zeker geen twee jaar!! Ik heb hem zelfs maar één jaar gehad (gekocht van een nederlander) en hij heeft te koop gestaan van oktober tot december en van februari tot een weekje terug.
Er waren véél geïntereseerden, echt waar, maar mijn fiets is voor 'kleinere' mensen, maw ze waren allemaal te groot voor zowel het stoeltje als de afstand tot de pedalen.
Je kon de buis ook amper nog uitschuiven bijvoorbeeld, en eigenlijk was hij voor mij ook iets te kort.
Nuja, de persoon die hem nu heeft, een jonge arbeider uit gent is er heel blij mee, (nieuweling) en daar heb ik het geduld voor over gehad eigenlijk. hoop echt dat hij er héél veel plezier mee gaat hebben!! Ik zal hem ook wijzen op dit forum via mail.

Nu vind ik het wel spijtig dat ik niet eerder lid ben geworden, dan was ik misschien iets meer er mee bezig geweest, samen tochtjes doen etc. Nu heb ik meer met mijn motor gereden, wat ik ook heel graag doe, maar minder speciaal is, minder gezond, minder goed voor het milieu, duurder, gevaarlijker, etc.

Ik weet nu ook dat een rasechte lowracer niets voor mij is, omdat ik mijn fiets wil 'gebruiker' ook als het nat is, ook als ik veel moet meenemen naar mijn werk, ook in de stad (vering, sloten, en géén ketting langs het voorwiel dus).
Daarom ga ik denk ik later uitkijken voor een mooie geveerde fujin, er staat er nu ook eentje te koop op ligfiets (twee rode, maar bedoel die zonder carbon wielen). Alleen gaat dit nog meer dan een jaar duren... in argentinië zullen wel geen ligfietsen zijn zeker??


voila dat was nogal een lange post, trouwens iedereen bedankt voor de reacties, voel mij hier helemaal thuis

groetjes!

ward
Studerende en ligfietsloze ex- M5 lowracer, 1ste-generatie Jester en Diamond Blue Challenge Jester 2003 - eigenaar.

Plaats reactie