veerpunten vooraan

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
tom peeters
Neo Prof
Berichten: 240
Lid geworden op: wo 25 mei 2005, 9:31
Postcode: 9100
Fiets: leiba
Locatie: sint-niklaas
Contacteer:

veerpunten vooraan

#1 Bericht door tom peeters »

Ik begin mij ernstig zorgen te maken over de veerpunten vooraan in mijn Leiba.

Die veerpunten werken niet meer. Diverse smeerbeurten helpen niet. Dit heeft niet alleen tot gevolg dat ik de bodem in alle hardheid voel, maar vooral dat de schokken vooraan niet goed meer worden opgevangen. Ik merk nu reeds dat de bovenste schroeven naar boven komen en vrees dat ik er op gegeven moment gewoon doorzak.

Ik weet niet goed wat ik daarmee aan moet. Hebben de techneuten onder ons goede raad ?
tom peeters

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#2 Bericht door Wouter D »

volgens mij moet je die veerpoten uiteen halen en de veren zelf vervangen, oftewel een goed schoonmaken, mogelijk is het vet hard geworden en heb je daardoor geen vering meer , maar ik denk eerder dat je veren gewoon kapot zijn. dus moet je die vervangen voor je verder rijd,
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#3 Bericht door rik »

Misschien een domme vraag, maar heb je geen garantie op je Leiba? Zo lang heb je hem toch nog niet dacht ik?
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
tom peeters
Neo Prof
Berichten: 240
Lid geworden op: wo 25 mei 2005, 9:31
Postcode: 9100
Fiets: leiba
Locatie: sint-niklaas
Contacteer:

#4 Bericht door tom peeters »

Zaterdag een kleinde demontage doorgevoerd bij Wost (bedankt voor de hulp Wost, ik heb weer veel bijgeleerd). De veerpoot zelf werd vlot losgemaakt, maar de het uit elkaar halen van de veerpoot lukte niet. Ik neem terug contact op met de fabrikant. Inderdaad is er nog garantie, maar met een buitenlandse leverancier probeer je toch eerst nog zelf eventuele problemen op te lossen.
tom peeters

Gebruikersavatar
mario
Belofte
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 13 okt 2003, 12:32
Postcode: 9300
Fiets: GO-ONE3
Locatie: aalst
Contacteer:

#5 Bericht door mario »

tof he die veerpoten.
Die van mij hebben ook hunnen besten tijd gehad.Zit met een gebroken veer. Wat eigenlijk vlug is na 8300 km volgens de hollanders.
Maar wij rijden niet op die biljart zoals zij kennen.
Ge kunt wel alle inwendige onderdelen bestellen.
Tussen haakjes,om de veerpoten uit elkaar te halen moet je de 2vijsjes lossen en met een breekmes (of een zaagblad) die bijgeslepen isde bus oplichten van de veerpoot.Wanneer ze van de veerpoot los is moet je met een ander voorwerp de bus verder oplichten.Wanneer de bus eruit is kan je alle andere onderdelen er uit krijgen.
Sorry,ben terug beginnen bukken,maar de liefde voor het liggen is er nog steeds.

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#6 Bericht door wost »

Heb geprobeerd om net zoals bij de cab-bike/velomobiel.nl veerpoten de veerpoten uit elkaar te trekken. Maar dat lukte dus niet de bus is blijkbaar veel passender gemaakt dan die van mijne cab. Denk trouwens niet dat we ze er konden uitlichten. Maar Tom als je het ziet zitten kunnen we nog een poging wagen he.
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Gebruikersavatar
tom peeters
Neo Prof
Berichten: 240
Lid geworden op: wo 25 mei 2005, 9:31
Postcode: 9100
Fiets: leiba
Locatie: sint-niklaas
Contacteer:

#7 Bericht door tom peeters »

De Leiba toert weer. Het heeft enige tijd geduurd, maar met dat (te) warme weer was er ook geen haast bij.
De veerpunten bovenaan zijn wat uitgeveild, zodat er nu wel beweging in zit. Met dank aan Wost voor de remontage.
tom peeters

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#8 Bericht door quattrovelootje »

tom peeters schreef:Met dank aan Wost voor de remontage.
Idd ongelooflijk wat die kerel allemaal kan. Ik heb hem bezig gezien tijdens de Ecotrip .... héél handig om zo'n "handige harry" in de groep te hebben om allerlei mankementen te verhelpen !
En dan kan hij nog lekker koken ook !

Tihamér -zelf 2 linkerhanden :oops:
i ride my bikes to ride my bikes

Plaats reactie