de DIGI-WAW hoe zit het ermee
- Wouter D
- General Manager
- Berichten: 11283
- Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
- Postcode: 9320
- Fiets: Thys Revolver
- Locatie: Erembodegem
- Contacteer:
de DIGI-WAW hoe zit het ermee
ik hoorde het hier al eerder langs komen op het forum, de digitale waw die mogelijkheid zou scheppen, grotere mallen te maken en dus grotere waw te produceren. Maar het zijn geruchten... Ik hoor steeds: "we zijn er aan bezig!"
wel jongens, ik hoop van harte dat deze digi-waw in een sneller stadium zit als de Bries, want ik kijk er naar uit, en ik nog wel een aantal mensen die het op de voet volgen.
wel jongens, ik hoop van harte dat deze digi-waw in een sneller stadium zit als de Bries, want ik kijk er naar uit, en ik nog wel een aantal mensen die het op de voet volgen.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
- wost
- the travelling cook
- Berichten: 1731
- Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
- Postcode: 9220
- Fiets: Velo-de-Ville
- Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
- Contacteer:
inderdaad
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.
- Luc Willaert
- General Manager
- Berichten: 3432
- Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
- Postcode: 8400
- Fiets: Mango 137
- Locatie: Oostende
- Contacteer:
- quattrovelootje
- General Manager
- Berichten: 2529
- Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
- Postcode: 2380
- Fiets: Rans Stratus
- Velomobiel: Quattrovelo #66
- Contacteer:
't Is er anders maar wreed stil over, de laatste maanden. Hopelijk is het weer niet één van die prachtige ontwerpen die ergens in een schuif belanden en er niet meer uitkomen (allee, in dit geval : ergens in een bestand op een pc staan en daar stof vergaren). Brecht, hoe zit het jong ???
Tihamér -zelf teveel linkerhanden
Tihamér -zelf teveel linkerhanden
i ride my bikes to ride my bikes
- quattrovelootje
- General Manager
- Berichten: 2529
- Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
- Postcode: 2380
- Fiets: Rans Stratus
- Velomobiel: Quattrovelo #66
- Contacteer:
- quattrovelootje
- General Manager
- Berichten: 2529
- Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
- Postcode: 2380
- Fiets: Rans Stratus
- Velomobiel: Quattrovelo #66
- Contacteer:
-
- Helper
- Berichten: 260
- Lid geworden op: vr 05 aug 2005, 14:21
- Fiets: THIJS 209
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
'k Ben zo vrij om te veronderstellen dat het allemaal niet zo eenvoudig is als de vragenstellers denken.Brechtix schreef:Life keeps getting in the way of our fun, doesn't it. Maar het wordt steeds concreter ja.
'n DIGI-WAW schud je niet zomaar even uit de mouw. Op een of andere manier moet je het huidige ontwerp digitaliseren. Daar zijn apparaten voor, maar of Brechtix en Dries die willen/kunnen gebruiken? 't 3D-inscannen is niet goedkoop.
Vervolgens moet de digitale vorm worden opgeschoond omdat de echte WAW allerlei kleine afwijkingen heeft van de nagestreefde vorm.
Ontwerpers/constructeurs kennende, zullen ze vast willen nagaan hoe het zit met de luchtweerstand en of deze door kleine wijzigingen in de vorm nog kan worden verminderd. Dat betekent dat verschillende varianten van de DIGI-WAW in een virtuele windtunnel moeten worden getest. Het is mogelijk, en het is zelfs bekend wie dat kan doen, maar de virtuele windtunnel is niet gratis.
Op basis van ergonometrische gegevens moet worden besloten hoe en hoeveel de DIGI-WAW moet worden gewijzigd in lengte, breedte en hoogte om ook grotere mensen te kunnen accommoderen, zonder dat-ie ongeschikt wordt voor kleinere velomobilisten. En de uiteindelijke vorm zal ook weer moeten worden getest in de virtuele windtunnel.
En weer: ontwerpers/constructeurs kennende, zullen ze van de gelegenheid gebruik willen maken om allerlei constructiedetails waar mogelijk te verbeteren.
Bepaald moet worden hoe de DIGI-WAW zal worden gemaakt: de ontleding van de velomobiel in afzonderlijk te vervaardigen carosserie-onderdelen, de wijze waarop deze worden samengevoegd, en de opbouw van onderdelen en van het geheel in termen van aantallen lagen wapening en hoeveelheid vullende harsen.
Uiteindelijk moet 'n set productiemallen worden ontworpen en gemaakt. Dat vereist grondige kennis van kunststofverwerking, is uiterst nauwkeurig en arbeidsintensief werk, en kost daarom al veel geld.
'k Verneem wel van Brechtix en Dries of ik er ver naast zit met m'n veronderstellingen...
Wijnandt
--
Roeifietsen: THIJS 209 en roei3wieler
CF-bikes: RANS Cruz en Dynamik Pro
Weblog: http://wijnandt.blogspot.com/
--
Roeifietsen: THIJS 209 en roei3wieler
CF-bikes: RANS Cruz en Dynamik Pro
Weblog: http://wijnandt.blogspot.com/
- quattrovelootje
- General Manager
- Berichten: 2529
- Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
- Postcode: 2380
- Fiets: Rans Stratus
- Velomobiel: Quattrovelo #66
- Contacteer: