Verschil Leiba met WAW

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Bericht
Auteur
jean peinture
Neo Prof
Berichten: 244
Lid geworden op: wo 10 nov 2004, 19:21
Postcode: 3500
Fiets: rans stratus + birdy tour
Locatie: Hasselt
Contacteer:

#46 Bericht door jean peinture »

Nudat de rust terugkeert in deze topic zal ik ook even iets proberen toe te voegen van enige waarde. Ik heb zelf gedurende drie maanden op een andere locatie moeten werken en dat was exact 40 km van thuis. Voor Geert: het was het traject Hasselt binnenstad tot Overpelt napoleonweg. Ik kon er behoorlijk snelheid halen maar als ik even in mijn geheugen graaf... ruim 16 oversteekplaatsen waar nagenoeg volledige stilstand vereist was, ook reed ik in de donkere wat de snelheid hoe dan ook beinvloedt. Van die 40 km waren er ruim de helft over de gerenomeerde Limburgse fietsknooppuntennetwerk.

Afhankelijk van de omstandigheden kon ik over die afstand een gemiddelde snelheid van om en bij de dertig kilometer per uur aanhouden, op 1uur20 minuten was de klus meestal geklaard, bij daglicht ging het nog ietsje sneller. Onderschat die afstand echter niet! Het is niet zo dat een velomobiel u plots tot de mogelijkheid stelt om dat eventjes vlot af te haspelen. Conditie is ook nodig om een velomobiel vlot vooruit te krijgen.

Als ge er echt over nadenkt om dergelijke afstanden te gaan wegmalen denk ik dat snelheid wel een belangrijke factor is om mee rekening te houden. Testen zou ik zeggen... eventueel WAW006 in samenspraak met fietser.be
"De wereld is een boek. Wie niet reist, leest enkel één bladzijde." (Augustinus)

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#47 Bericht door eeuwige reiziger »

de bakker schreef:Het enige wat je bij aankoop mag leiden is snelheid (ander woord voor gemak). Laat je de kostprijs bepalen dan ga je binnen de kortste keren een tweede mobiel kopen. Als je dan ook rekening houd met leveringstermijnen is de enige keuze de waw.
Snelheid is niet het enige element dat een rol speelt bij de aankoop van een velomobiel. Daar hebben we al eens in het verleden over gediscussieerd. Ik heb geen boodschap aan een Q bijvoorbeeld, omdat die bijzonder onhandig zou zijn in hartje Brugge met de typische smalle straatjes, veel korte bochten en kleine kruispunten. De draaicirkel speelt hier een belangrijke rol. Mijn Versatile is wel wat trager dan een Q, maar is veel behendiger te manoeuvreren. Gelukkig. Toch haal je nog een mooie snelheid in verhouding tot de geleverde inspanning buiten de stad. Daarom is de Versatile een heel goede fiets voor mijn woon-werkverkeer. Over het instapgemak heb ik het al eerder gehad. In mijn geval, met de verkeerssituatie waarmee ik te maken krijg, blijkt de Versatile ideaal.

Ga je echter alleen voor snelheid, dan moet de Versatile de duimen leggen voor de WAW bijvoorbeeld. Snelheid is natuurlijk wel belangrijk, maar wat doe ik met een snelle velomobiel wanneer die zich bij een klein kruispunt of scherpe bocht hopeloos vastrijdt in hartje Brugge? Niets. Ook de laatste kilometers moet ik immers vlot kunnen afleggen.

Bij Geert is de afstand echter zo groot dat hier het volle gewicht op snelheid komt te liggen. Dan moet alleen vanuit dit element gedacht worden. En rekening houdend met de levertermijnen alsook de nabijheid van de dienstverlening (toch wel iets belangrijks) kom je dan inderdaad uit bij een WAW.

geertalders
Junior
Berichten: 43
Lid geworden op: ma 09 jan 2006, 23:56
Postcode: 3910
Fiets: Giant XtC3
Locatie: Neerpelt
Contacteer:

#48 Bericht door geertalders »

jean peinture schreef:Nudat de rust terugkeert in deze topic zal ik ook even iets proberen toe te voegen van enige waarde. Ik heb zelf gedurende drie maanden op een andere locatie moeten werken en dat was exact 40 km van thuis. Voor Geert: het was het traject Hasselt binnenstad tot Overpelt napoleonweg. Ik kon er behoorlijk snelheid halen maar als ik even in mijn geheugen graaf... ruim 16 oversteekplaatsen waar nagenoeg volledige stilstand vereist was, ook reed ik in de donkere wat de snelheid hoe dan ook beinvloedt. Van die 40 km waren er ruim de helft over de gerenomeerde Limburgse fietsknooppuntennetwerk.
Voila, die route komt ook grotendeels overeen met het parcours wat mij te wachten staat. En idd die 16 kruispunten op de weg van Helchteren-kruispunt tot Hasselt zijn nog een serieuze doorn in mijn oog maar het fietsroutenetwerk heeft mij tot nu toe nog geen echte waardige alternatieven gegeven...
jean peinture schreef:Afhankelijk van de omstandigheden kon ik over die afstand een gemiddelde snelheid van om en bij de dertig kilometer per uur aanhouden, op 1uur20 minuten was de klus meestal geklaard, bij daglicht ging het nog ietsje sneller. Onderschat die afstand echter niet! Het is niet zo dat een velomobiel u plots tot de mogelijkheid stelt om dat eventjes vlot af te haspelen. Conditie is ook nodig om een velomobiel vlot vooruit te krijgen.
Awel deze tijd had ik zeker ook in mijn gedachten. Nu voor de moment zit mijn conditie niet zo enorm goed maar nog net voor de winter als ik dan met mijn racefiets onderweg was deed ik op 70 kilometer ook boven de 30 gemiddeld, en dan had ik geen stroomlijn hè! Nu weet ik ook wel dat ik dan als woon-werk afstand dagelijks 80 kilometer zal moeten doen, en dat valt waarschijnlijk ongelooflijk tegen in het begin...
jean peinture schreef:Als ge er echt over nadenkt om dergelijke afstanden te gaan wegmalen denk ik dat snelheid wel een belangrijke factor is om mee rekening te houden. Testen zou ik zeggen... eventueel WAW006 in samenspraak met fietser.be
Dat zei de vrouw ook al tegen mij... dus ik ga toch maar even contact opnemen met fietser.be
Dan kan ik eens testen voor een week of wat langer of zo...
En dan wordt het misschien wel eens tijd voor een sponsor te zoeken, pffff

Groetjes G

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#49 Bericht door eeuwige reiziger »

geertalders schreef:Nu voor de moment zit mijn conditie niet zo enorm goed maar nog net voor de winter als ik dan met mijn racefiets onderweg was deed ik op 70 kilometer ook boven de 30 gemiddeld, en dan had ik geen stroomlijn hè! Nu weet ik ook wel dat ik dan als woon-werk afstand dagelijks 80 kilometer zal moeten doen, en dat valt waarschijnlijk ongelooflijk tegen in het begin...
Daarenboven moet je er rekening meehouden dat veertig km 's ochtends vroeg afrijden psychologisch ook heel anders aanvoelt dan diezelfde afstand op een zaterdag namiddag bij goed weer.

Ik denk dat je toch zeker anderhalf uur mag rekenen. Dat wordt dan wel dagelijks drie uur fietsen. Vraag daarbij is of je sociaal leven hierdoor niet in het gedrang komt.

Gebruikersavatar
Jef
chauffeur
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 20:50
Postcode: 2610
Fiets: Optima Lynx
Locatie: Wilrijk
Contacteer:

#50 Bericht door Jef »

Daarenboven moet je er rekening meehouden dat veertig km 's ochtends vroeg afrijden psychologisch ook heel anders aanvoelt dan diezelfde afstand op een zaterdag namiddag bij goed weer.
Eeuwige, ik heb denkelijk een omgekeerde psyche :lol: Na een dagje ronddraven in het magazijn heb ik zoiets van pff en nu nog naar huis met de fiets. Nu eenmaal 100m onderweg is die tegenzin weg :lol: .

Mijn moto is verkocht en nu lokt er een plaats in de garage die vraagt om opgevuld te worden :twisted: dus vandaar dat ik deze topic met argusogen aan het volgen ben. Bij mij gaat het met een VM over 15 km enkele reis over een stuk fietspad waar een volledig geveerde MTB-rijder zijn valse tanden uitvallen van de putten. :roll: Voor mij denk ik dus dat een WAW ietsjes zal tegenvallen, of niet?
Een optimist vergist zich evenveel als een pessimist, maar hij leeft gelukkiger.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#51 Bericht door eeuwige reiziger »

JefS schreef:Eeuwige, ik heb denkelijk een omgekeerde psyche :lol: Na een dagje ronddraven in het magazijn heb ik zoiets van pff en nu nog naar huis met de fiets. Nu eenmaal 100m onderweg is die tegenzin weg :lol:
Iedereen zit wel iets anders in elkaar, zeker. :wink: 's Ochtends is voor mij het lastigst, maar na enkele meters trappen is dat, net als bij jou, ook weg. Dat heb ik zelden of nooit 's avonds: dan geef ik onmiddellijk katoen en reageer ik me lekker af in de velomobiel.
JefS schreef:Mijn moto is verkocht en nu lokt er een plaats in de garage die vraagt om opgevuld te worden :twisted: dus vandaar dat ik deze topic met argusogen aan het volgen ben. Bij mij gaat het met een VM over 15 km enkele reis over een stuk fietspad waar een volledig geveerde MTB-rijder zijn valse tanden uitvallen van de putten. :roll: Voor mij denk ik dus dat een WAW ietsjes zal tegenvallen, of niet?
Neen, echt niet! Om de eenvoudige reden dat je met een velomobiel niet op het fietspad moet rijden. Je mag probleemloos en volkomen in overeenstemming met de wet op de rijbaan! :D

Als het fietspad in dermate slechte toestand is, dan zal je ook met een gewone ligfiets veel problemen krijgen. En er is trouwens nog altijd de bepaling in de wet dat je slechts op een fietspad hoort te rijden wanneer het in goede toestand...

Gebruikersavatar
Jef
chauffeur
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 20:50
Postcode: 2610
Fiets: Optima Lynx
Locatie: Wilrijk
Contacteer:

#52 Bericht door Jef »

Neen, echt niet! Om de eenvoudige reden dat je met een velomobiel niet op het fietspad moet rijden. Je mag probleemloos en volkomen in overeenstemming met de wet op de rijbaan!
Weet ik eeuwige maar op de A12 (Antwerpen - Boom )zie ik dat niet echt zitten. Dat is een verdoken snelweg met zeer veel gehaaste vrachtwagens. Om diezelfde reden is mijn weg met een VM 5 km langer dan met een tweewieler. Er zit een "snelwegje" in met een fietspad aan 1 kant van de weg. Ik denk dus in de richting van een volledig geveerde VM, en de bergruimte van een Leiba spreekt mij wel aan.
Een optimist vergist zich evenveel als een pessimist, maar hij leeft gelukkiger.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#53 Bericht door eeuwige reiziger »

JefS schreef:Ik denk dus in de richting van een volledig geveerde VM, en de bergruimte van een Leiba spreekt mij wel aan.
Waarom geen Cab-bike dan? Gelijkaardig aan de Leiba, maar ongetwijfeld nu aan een goedkoper prijsje te koop bij Wouter. Hij verkoopt immers zijn Cab-bike (met wat bijkomende extra's).

http://www.cab-bike.blogspot.com/

Gebruikersavatar
Jowan
Helper
Berichten: 419
Lid geworden op: wo 01 jun 2005, 22:33
Postcode: 8810
Fiets: optima stinger
Locatie: lichtervelde
Contacteer:

#54 Bericht door Jowan »

heb het hier zo een beetje gevolgt
ik vind dat er weer eens een testweekend zou moeten komen
zouden de VM rijders eens terug het heft in handen nemen om ons de mogelijkheid te bieden om alle modellen eens naast elkaar te zien en te testen
ik zelf vind de waw en de versa het meest bij mij passen ,met de versa van stefaan heb ik efkens gereden en deze vond ik ruim ,de waw vid ik elegant maar of deze even comfortabel is weet ik nog niet.
wat de snelhied betreft ,dit is voor mij niet het belangrijkste, dus we zullen moeten testen

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#55 Bericht door eeuwige reiziger »

miniboy schreef:heb het hier zo een beetje gevolgt
ik vind dat er weer eens een testweekend zou moeten komen
zouden de VM rijders eens terug het heft in handen nemen om ons de mogelijkheid te bieden om alle modellen eens naast elkaar te zien en te testen
Wel, dat is eigenlijk een uitstekend idee. Daar ik al gemerkt heb dat Dries het druk heeft, denk ik dat het goed zou zijn dat we zelf het heft in eigen handen nemen en zelf eens iets uit de grond stampen. Dus een testdag organiseren zoals onze Limburgse vrienden onlangs hebben gedaan. Ergens in de buurt van Gent bijvoorbeeld. Langs een of ander verkeersvrij jaagpad bijvoorbeeld. Ik denk dan bijvoorbeeld aan het jaagpad langs het kanaal Gent-Brugge (stuk ter hoogte van Vinderhoute, of Bellem-Hansbeke of ook Oostkamp-Beernem).

Dit onderdeel van de discussie heb ik verplaatst naar:
http://gentseliggers.net/forum/viewtopi ... 2597#32597

de bakker
bakt ze bruin
Berichten: 812
Lid geworden op: do 19 feb 2004, 4:02
Postcode: 8620
Locatie: Nieuwpoort
Contacteer:

#56 Bericht door de bakker »

eeuwige reiziger schreef: Snelheid is niet het enige element dat een rol speelt bij de aankoop van een velomobiel. Daar hebben we al eens in het verleden over gediscussieerd. Ik heb geen boodschap aan een Q bijvoorbeeld, omdat die bijzonder onhandig zou zijn in hartje Brugge met de typische smalle straatjes, veel korte bochten en kleine kruispunten. De draaicirkel speelt hier een belangrijke rol. Mijn Versatile is wel wat trager dan een Q, maar is veel behendiger te manoeuvreren. Gelukkig. Toch haal je nog een mooie snelheid in verhouding tot de geleverde inspanning buiten de stad. Daarom is de Versatile een heel goede fiets voor mijn woon-werkverkeer. Over het instapgemak heb ik het al eerder gehad. In mijn geval, met de verkeerssituatie waarmee ik te maken krijg, blijkt de Versatile ideaal.
Mijn allerbeste en toegenegen eeuwige. ik zit hier zo'n beetje rond te neuzen en het moet mij toch nog es van het hart. Door wat voor straatjes mag jij dan wel rijden door brugge waar ik je niet zou kunnen volgen. Reeds verschillende malen ben ik nu met Eric Clauw gaan fietsen en telkens eindigd de rit voor hem ofwel op de markt ofwel op het zand te brugge. Telkens opnieuw waar we ook vandaan komen nemen we onder zijn deskundige leiding ( hij woont te brugge) de kleinste wegjes om aan een terras te komen. De eerste keer dat ik me met de Q vastrij en de bocht niet kan nemen moet nog steeds komen.

Ik begin stillekes te geloven dat gasten die geopteerd hebben voor een ander v mobiel dan de Q (en das zeker hun goed recht) s'nachts natte dromen hebben over Q's die de bocht niet kunnen nemen of uit de bocht gaan of beginnen te verkleuren in de herfst.

Als je ooit es de kans hebt dan zou ik absolut voorstellen om es in een Q plaats te nemen en een stukje gewoon rechtdoor te rijden. Het verschil in snelheid (met dezelfde energie) met de versatile zal zo groot zijn dat de natte dromen meteen andere onderwerpen hebben.

Ik had natuurlijk weer es beter gezwegen maar teveel is teveel.

Gebruikersavatar
WFvN
catering
Berichten: 1538
Lid geworden op: wo 23 jun 2004, 17:35
Postcode: 8043
Fiets: Challenge Fujin
Locatie: Zwolle (NL)
Contacteer:

#57 Bericht door WFvN »

de bakker schreef: Mijn allerbeste en toegenegen eeuwige. ik zit hier zo'n beetje rond te neuzen en het moet mij toch nog es van het hart. Door wat voor straatjes mag jij dan wel rijden door brugge waar ik je niet zou kunnen volgen. Reeds verschillende malen ben ik nu met Eric Clauw gaan fietsen en telkens eindigd de rit voor hem ofwel op de markt ofwel op het zand te brugge. Telkens opnieuw waar we ook vandaan komen nemen we onder zijn deskundige leiding ( hij woont te brugge) de kleinste wegjes om aan een terras te komen. De eerste keer dat ik me met de Q vastrij en de bocht niet kan nemen moet nog steeds komen.
Dat aantal punten zal vast vrij schaars zijn ja. Ze bestaan echter wel.
Op mijn woonwerkroute kan ik met nat weer niet met een Quest; er zit gewoon een draai in die een Quest écht niet kan maken. Ik zou dan om moeten rijden en m'n route 10% langer maken. Geen probleem omdat de Quest toch zeker 10% sneller is? Tja... .maar dan wel op rechte stukken. Helaas moet er dan alsnog een vreemde slinger gemaakt worden waar je met een velomobiel rustig aan moet doen.
Maar goed, zoals gezegd, de plekken waar een Quest de draai niet kan maken, is denk ik vrij schaars.
Wat echter mínder schaars is, zijn de plekken waar de Quest wel kan draaien maar daarvoor wel de andere weghelft moet gebruiken. Ik heb al flink wat tochten gemaakt waar ook Questen meereden. Daar waar een Alleweder, Versatile, Mango, etc. strak de bocht omgaan, moet de Quest de bocht een stuk ruimer nemen waarbij (zeker op fietspaden) vaak de andere weghelft meegenomen moet worden. Tja, als daar verkeer rijdt, zal een Quest moeten wachten terwijl de kleine-draaicirkel-velomobielen gewoon door kunnen rijden. Dit soort situaties komt veel vaker voor.

Ook wordt het leuk als er verkeerd gereden is. De hele bubs moet dan omkeren. De meeste velomobielen keer je gewoon in één beweging. Een Questrijder zal toch op z'n minst moeten steken óf uitstappen, fiets keren en weer instappen. Maarja.... je moet ook niet verkeerd rijden.
Ik begin stillekes te geloven dat gasten die geopteerd hebben voor een ander v mobiel dan de Q (en das zeker hun goed recht) s'nachts natte dromen hebben over Q's die de bocht niet kunnen nemen of uit de bocht gaan of beginnen te verkleuren in de herfst.
Nou nee.... wel ben ik nog altijd jaloers op de snelheid van de Quest. Voor mij is dat het énige punt wat de Quest duidelijk voor heeft op de Versatile. Maar je kan niet alles hebben. (ik kan me indenken dat de grotere bagageruimte voor sommige mensen ook een belangrijk pluspunt is; ik heb meer dan genoeg aan de ruimte in de V dus valt voor mij dat punt weg)
Als je ooit es de kans hebt dan zou ik absolut voorstellen om es in een Q plaats te nemen en een stukje gewoon rechtdoor te rijden. Het verschil in snelheid (met dezelfde energie) met de versatile zal zo groot zijn dat de natte dromen meteen andere onderwerpen hebben.
Absoluut. Maarja.... niemand rijdt alleen rechtdoor. Afhankelijk van je traject heb je meer of minder bochten en zijn de bochten meer of minder scherp of het traject langer of korter. Ik zit met vaak korte trajecten met veel korte bochten. Een Quest zou dan niet optimaal benut worden. Zonde, dan kan die Quest beter naar iemand in de polder die grotere afstanden fietst met minder en flauwere bochten.

De Quest is echt zeer duidelijk voelbaar sneller. Zet aan en je schiet vooruit. Dat is met de Versatile wel anders.
Voor een Questrijder is het echter schrikken als die in een V stapt. Die ongelofelijke wendbaarheid laat hem al vrij snel een wieltje lostillen....
Ik had natuurlijk weer es beter gezwegen maar teveel is teveel.
:)
Jah..... ga jij eens wat anders doen dan die waardeloze velomobiel van je aan te prijzen :twisted: :P ;)
Challenge Fujin / Velomobiel.nl Quest
[url=http://velomobielfan.blogspot.com]Quemo weblog[/url]
[url=http://versatile021.blogspot.com]Versatile weblog (oud)[/url]
[url=http://members.home.nl/ligfietsen]Alleweder website (oud)[/url]

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#58 Bericht door Johan Clerx »

Eigenlijk is de oplossing op al deze problemen DE MANGO :twisted:

Snel (ietske minder dan de Quest maar zeker sneller dan de Versa), super wendbaar, een stuk goedkoper, veel bagageruimte en bloedmooi :!:

Soms snapt ne mens niet waarom er nog andere velomobielen gemaakt worden. #-o

de bakker
bakt ze bruin
Berichten: 812
Lid geworden op: do 19 feb 2004, 4:02
Postcode: 8620
Locatie: Nieuwpoort
Contacteer:

#59 Bericht door de bakker »

Jah..... ga jij eens wat anders doen dan die waardeloze velomobiel van je aan te prijzen


ongelooflijk eigenlijk. alle belgen en ook de nederlanders, tenminste diegene die met dat uitzonderlijk IQ geboren zijn weten dat ik enkel antwoord! Als versatile eigenaars niet zonodig de Q vernoemen moet je geen reaktie van mij verwachten. jullie mogen wat mij betreft uren rondzwemmen in eigen gelijk.

Over die nederlanders kan ik nog het volgende kwijt. Hoog IQ zal meteen de vele Q's die gekocht en besteld worden verantwoorden. dan is er de middelmaat die ook ergens een velomobiel weet te bemachtigen en dan is er nog een enkele aprilvis die denkt iets te moeten aanprijzen dat eigenlijk nooit de eigen ambities heeft kunnen waarmaken.

Johan, tuurlijk heb je gelijk wat de M betreft maar dit onderwerp er nog es bij zou het véél te moeilijk maken voor onze vrienden! :lol:

Gebruikersavatar
WFvN
catering
Berichten: 1538
Lid geworden op: wo 23 jun 2004, 17:35
Postcode: 8043
Fiets: Challenge Fujin
Locatie: Zwolle (NL)
Contacteer:

#60 Bericht door WFvN »

Johan Clerx schreef:Eigenlijk is de oplossing op al deze problemen DE MANGO :twisted:

Snel (ietske minder dan de Quest maar zeker sneller dan de Versa),
Dat verschil kon wel eens bar klein zijn
Het kleine snelheidsverschil ben je al wel weer kwijt bij die bevalling zodra je in en uit wil stappen :lol:
super wendbaar
De Versa wint het van de Mango op dat vlak
een stuk goedkoper
Daar heb ik niets tegenin te brengen (zelfde als bij de Quest)
veel bagageruimte
Mwoa.... Absoluut geen winnaar in vergelijking met de Versatile
en bloedmooi :!:
Over smaak valt niet te twisten maar ik doe het toch :twisted: Die afgehakte kont ziet er toch niet uit met die puist achter het hoofd van de bestuurder :P (ik ga nog meer vrienden maken :twisted: )

Ik weet nog dat mijn mooie Versa voorzien was van de woorden Quest en Mango.... als die dingen werkelijk zo mooi waren, was mijn fiets er ook mooier op geworden. Helaas was dat laatste dus niet waar; het zag er niet uit.
Soms snapt ne mens niet waarom er nog andere velomobielen gemaakt worden. #-o
Inderdaad. Al die andere modellen zijn gewoon overbodig... Quest, Mango, Leiba, Leitra, Go-One, Butterfly, Sorcerer, Cabbike, Alleweder(s), etc. Alleen de Versa is DE velomobiel \:D/
Challenge Fujin / Velomobiel.nl Quest
[url=http://velomobielfan.blogspot.com]Quemo weblog[/url]
[url=http://versatile021.blogspot.com]Versatile weblog (oud)[/url]
[url=http://members.home.nl/ligfietsen]Alleweder website (oud)[/url]

Plaats reactie