achillespeesontstekingen

Heb je pijnlijke knieen? Een stijve nek? Kortom, ondervind je last tijdens het ligfietsen? Stel hier je vragen
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Brechtix
dokter
Berichten: 1330
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 12:05
Postcode: 9000
Fiets: EWAW, RAW, Milan,
Locatie: B-9000 Gent
Velomobiel: eWAW
Contacteer:

#16 Bericht door Brechtix »

eeuwige reiziger schreef:De naam ervan ontsnapt me, maar het ging niet om adrenaline.
Endorfine, in de volksmond. Ook beetjes dopamine, serotonine en dergelijke. Leer mij geen neurotransmitters kennen! (experimentele studententijd gehad met tetrahydrocannabinol :-)
“I have a simple measure right now for people – are you working on something that can change the world – yes or no."

Larry Page

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#17 Bericht door Wouter D »

om ff terug te keren naar die verdoemde pees... ik heb het aan mijn rekker, volgens doc, waar ik net was... ontsteking van de rechter achillespees, niet sporten tot de pijn weg is en voltarentegen de zeer.
dwz geen schelde tocht en ff rustig aan, werken mag ik vanaf donderdag wel alweer.

heb ik wsk opgelopen tijdens mijn 132km toch van een week geleden, doc vond gemiddeld 30 per uur, serieus rap, (zegt zelf nog gekoerst te hebben, kon er niet in komen dat ik met 53-14 reed op een 28 inch wiel)

maar ik weet dat ik toen in de laatste tien km een beetje geforceerd heb om dat gemiddelde te behouden, daar draag ik n de vruchten van. ik ga hier wel een les uittrekken he, zijnde de grensen van mijn lichaam niet te hard over schrijden wil ik gezond blijven sporten
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
nestofdragons
Public Relations
Berichten: 785
Lid geworden op: wo 19 okt 2005, 21:06
Postcode: 2640
Locatie: Rumst (nabij FKP 23)
Contacteer:

#18 Bericht door nestofdragons »

Echt die pees respecteren! Mijn vrouw heeft het even laten doen en die zat uiteindelijk met zo'n ontstoken pees dat peesBREUK dichtbij begon te komen! Dus ... laten genezen voordat je ook zover zit.
Keep that brain creative,

Koen
http://users.skynet.be/nestofdragons/creates
http://www.youtube.com/nestofdragons

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#19 Bericht door Wouter D »

pijn begint over te gaan, maar ik ga het zekere voor het onzekere nemen, ik fiets misschien nog een paar km naar da bakker of zo, maar dat zal dan niet meer dan vijf km zijn op een week tijd,
los daarvan neem ik mijn voltaren tot de last volledig over is, en fiets ik geen afstaden meer tot nu zaterdag en acht dagen.

dat zal volgens mij het beste zijn om uitsel van executie te verwijden

mor goe, ik ben beterhand en ik mag al gaan werken, dus het komt wel goe
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#20 Bericht door Johan Clerx »

Begin vooral niet te vroeg opnieuw te fietsen wouter. Ik heb toen ook zo'n twee weken gerust. Het gevoel dat er sneeuw tussen je pees en je huid zit (kan het niet anders omschrijven, maar zo voelt het wel. Niet koud maar als je loopt lijkt er iets tussen je pees en je huid te zitten dat kraakt) moet het volledige weg zijn.

Naast voltaren 78 heb ik ook 3 keer per dag goed ijs op de pees gelegd.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#21 Bericht door Wouter D »

heb geen last van sneeuw, mor ga het toch nog zeker een week laten rusten
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie