Remmen vast en slecht werkende versnellingen

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
rik
General Manager
Berichten: 3187
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Remmen vast en slecht werkende versnellingen

#1 Bericht door rik »

Vandaag na het werk nog een tochtje gaan doen met de Rider. Omstreeks 16h30 vertrokken en na ongeveer 45 minuten fietsen wou ik even stoppen wegens koude voeten: ik stond onmiddelijk stil want zodra ik aan de remmen kwam zetten deze zich aan beide kanten vast. Na een tijdje eraan te prutsen en wringen had ik ze grotendeels terug los en ben ik terug naar huis gereden zonder de remmen nog te gebruiken, want dat durfde ik niet meer. Zodra ik vertrok merkte ik dat ook mijn versnellingen erg moeilijk schakelden.
Ik vermoed dat dit met de koude te maken heeft (was ongeveer -2 à -3 graden). Kan ik iets doen om dit in de toekomst te vermijden? (voor de grapjassen: neen, thuis blijven doe ik niet :lol: :wink: )

Gebruikersavatar
mario
Belofte
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 13 okt 2003, 12:32
Postcode: 9300
Fiets: GO-ONE3
Locatie: aalst
Contacteer:

#2 Bericht door mario »

slechte periode om te fietsen zeker :lol:
Sorry,ben terug beginnen bukken,maar de liefde voor het liggen is er nog steeds.

Eddey
Junior
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 12 okt 2005, 2:59
Fiets: M5 26/28
Locatie: Trondheim, Noorwegen
Contacteer:

#3 Bericht door Eddey »

Dan zit er wat water in je kabels. Als het warmer is, is dat geen probleem natuurlijk. Nu wel. Dus smeren of de buitenkabels vervangen als dat niet helpt.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#4 Bericht door Edje »

Je hebt kabel en kabels he.

Ik heb juist een Jagwire set gestoken op mijn fiets en daar an geen water in, wat er nie tinzit kan ook niet bevriezen he.

Zou gewoon naar een kabelset zoeken waar geen water in kan en teflon gecoat.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#5 Bericht door Johan Clerx »

Rik,

Mark heeft met zijn Rider (hydraulische schijfremmen) just hetzelfde probleem op het moment. Hij gaat er maandag mee naar Tim. Kzal je laten weten wat de diagnose van de dokter was 8) .

Kom je zaterdag trouwens met de rider naar Zolder. Indien ja kunnen we misschien samen rijden. Als je tegen bv 11u30 in Zutendaal kan zijn hebben we nog tijd voor een warm tas koffie (want die zal je tegen dan wel nodig hebben) en kunnen we samen doorrijden naar Hasselt waar we Jean oppikken om vervolgen door te rijden naar het circuit. Ik schat dat je vanuit Vucht tot Zutendaal zo'n kilometer of 20 moet rijden. Vanuit Zutendaal naar Zolder ne kilometer op 30. Schoon tochtje lijkt me.

rik
General Manager
Berichten: 3187
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#6 Bericht door rik »

slechte periode om te fietsen zeker
LOL :lol: :lol: :lol:

rik
General Manager
Berichten: 3187
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#7 Bericht door rik »

Heb er vanavond zelf aan zitten klooien maar lukte niet al te best en ben dan maar rap naar de plaatselijke fietsenmaker gereden. Het is inderdaad water en vuil dat in de kabels zit (bedankt Eddey 8) ). Hij heeft mij beloofd dat de rider morgen tijdig hersteld is.

Johan:
De hele afstand met de fiets rijden gaat wat te veel zijn voor mij vrees ik (in de winterperiode ligt mijn grens zowat op 80 km), maar als het voor jou goed is wil ik wel met de auto tot Zutendaal rijden (eventueel tot aan een knoopppunt (64 of 69?)) en dan verder met de Rider. Ik moet je wel waarschuwen: mijn snelheid ligt momenteel zowat rond de 23km/h.
Dus als je liever snel wil rijden, geen enkel probleem maar dan zal het zonder mij zijn want forceren doe ik liever niet, zeker niet in koude periodes (blessuregevoeligheid). Alleszins bedankt voor het aanbod! Ik hoor wel wat het wordt.

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#8 Bericht door Johan Clerx »

Rik,

ik heb je een routebeschrijving in pb doorgestuurd.
Laatst gewijzigd door Johan Clerx op za 28 jan 2006, 10:11, 2 keer totaal gewijzigd.

rik
General Manager
Berichten: 3187
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#9 Bericht door rik »

Komt dik in orde Johan. Ik zal er op tijd zijn!

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#10 Bericht door Wouter D »

johan, denk jij niet dat we adressen en dergelijke net beter privee doorgeven. dat hoort niet op een openbaar forum een gsm nr kan nu nog gaan omdat je daar geen adres bij krijgt he... alee denk ik toch he
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
marini
ploegleider
Berichten: 2406
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
Postcode: 2610
Fiets: carbonlowracer
Locatie: antwerpen,wilrijk
Contacteer:

#11 Bericht door marini »

idd wouter
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#12 Bericht door Edje »

sederd vorige week heb ik al de gegevens van mijn profiel afgehaald, al had ik zelfde probleem gekregen bij dit forum lid.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Plaats reactie