Fietsvergoeding afpakken is ook stelen

Meld hier als je fiets gestolen is.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#46 Bericht door Luc Willaert »

Duckjibepete schreef:WAAROM MOETEN AMBTENAREN ALTIJD MEER VOORDELEN KRIJGEN DAN ARBEIDERS ???????? :evil: :evil: :evil:
Hebt ge iets tegen ambtenaren misschien!! :?

Ik fiets nu al een drietal jaar met de fiets naar het werk. De fietsvergoeding was voor mij een grote stimulans om er mee te starten (eerlijk is eerlijk). Ik krijg een dikke honderd euro per maand. Na drie jaar is dit zo'n 150.000 oude belgische franken.
Als ik alle onkosten tot nu reken (aankoop 2 ligfietsen, onderhoud en kledij) kom ik op zo'n 200.000 Franken.
Dus na drie jaar doe ik eigenlijk nog geen winst.
Als je er dan de uitgespaarde auto-onkosten bijrekend zal ik wel al dik winst doen.

Voor mij was de fietsvergoeding een stimulans om te beginnen ligfietsen en sporten. Dus ik ben voor!!

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#47 Bericht door quattrovelootje »

Proes schreef:Schaf rijtaxen af en belastingen op voertuigen zodat de aanschaf goedkoop is ... iedereen mag tenslotte een auto hebben
Tuurlijk, dat is de oplossing ! Nog meer stinkende en vervuilende autoos op de wegen ! Alsof er nog niet genoeg files zijn elke dag die de overheid handenvol geld kosten (maar daar hoor ik Leterme niet veel over zeggen).... Het afschaffen van taksen, verzekeringen en belastingen lossen niks fundamenteels op, het zou alles alleen nog doen verergeren.
Het enige dat volgens mij steekhoudt, is hetgeen ER al schreef en dat is een GOED alternatief bieden. Wat erop neerkomt dat er een BETAALBAAR openbaar vervoer zou moeten zijn in combinatie met een verbeterde infrastructuur voor de zwakke weggebruikers. Dat vraagt mss een flinke investering, maar zal op langere termijn ruimschoots opleveren ....

Tihamér -durft niet eens te vermelden hoeveel fietsvergoeding hij op jaarbasis bij elkaar trapt
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#48 Bericht door marksje »

Waarom kappen op die fietsvergoeding.

Van Zowat 95 % van de treinforenzen is hun abonnement door hun werkgever betaald, die het op zijn beurt voor 80 % terugkrijgt van de staat.
('s morgens en 's avonds moet ge zelfs rechtstaan in eerste klasse, omdat er mensen zitten met een GEKREGEN abonnement)

Iemand die met de auto elke dag een redelijk aantal kilometers doet naar zijn werk komt al vlug boven zijn forfaitaire belastingsaftrek en kan zijn autokosten direct in mindering brengen.(en maar stoken en stinken)

en dan gaan klagen dat die fietsvergoeding teveel kost :?: :?: :?: :?: :?:

Als ge het ene afschaft, dan alles afschaffen, geen bastaards.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
Proes
chauffeur
Berichten: 1091
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
Postcode: 2050
Fiets: M5-Highracer
Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
Contacteer:

#49 Bericht door Proes »

Tuurlijk, dat is de oplossing ! Nog meer stinkende en vervuilende autoos op de wegen ! Alsof er nog niet genoeg files zijn elke dag die de overheid handenvol geld kosten (maar daar hoor ik Leterme niet veel over zeggen).... Het afschaffen van taksen, verzekeringen en belastingen lossen niks fundamenteels op, het zou alles alleen nog doen verergeren.
Allewedertje, je begrijpt me verkeerd.
Daar staat uiteraard tegenover dat aan de pomp de prijzen ruimschoots worden gecompenseerd.
Laat ons zeggen dat het break even zou worden voor mensen die bijvoorbeeld 15.000 km per jaar doen.
Diegenen die minder rijden doen winst, diegenen die meer rijden betalen ervoor aan de pomp.

(ok, sommigen zullen in Lux, NL of Fr gaan tanken ... maar dat gaat over 5% van de bevolking of zo)
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#50 Bericht door eeuwige reiziger »

Proes schreef:(ok, sommigen zullen in Lux, NL of Fr gaan tanken ... maar dat gaat over 5% van de bevolking of zo)
Dat zullen er veel, véél meer zijn. Hoe ver ligt Antwerpen bijvoorbeeld van de Nederlandse grens? Hoe ver Hasselt? Zelf voor Gentenaren ligt Nederland om de hoek. En als de prijzen dermate hoog zijn in vergelijking met onze buurlanden, zal de tocht naar de buurlanden wel beginnen. Daarenboven zal de gemiddelde Belg zich dan wel een of twee jerrycans aanschaffen en ook op die manier wat bijkomende brandstof meenemen...

Gebruikersavatar
nestofdragons
Public Relations
Berichten: 785
Lid geworden op: wo 19 okt 2005, 21:06
Postcode: 2640
Locatie: Rumst (nabij FKP 23)
Contacteer:

#51 Bericht door nestofdragons »

Amai,

nieuws wordt snel oud nieuws. Die poll is al weg!
Keep that brain creative,

Koen
http://users.skynet.be/nestofdragons/creates
http://www.youtube.com/nestofdragons

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#52 Bericht door quattrovelootje »

Proes schreef:Laat ons zeggen dat het break even zou worden voor mensen die bijvoorbeeld 15.000 km per jaar doen.
Diegenen die minder rijden doen winst, diegenen die meer rijden betalen ervoor aan de pomp
Dat zou ook niet eerlijk zijn lijkt me, sommigen moeten alleen al voor het werk dat aantal km's doen. Dus wat dan : het rijden met de auto in je vrije tijd duurder maken ? Hoe moet je zoiets dan controleren ?
De prijs van de brandstof duurder maken is ook al niet eerlijk, dan kan ook de één wel en de andere niet met de auto rijden .... Niet zo simpel allemaal ....

Tihamér -maakt zich absoluut geen zorgen over brandstofprijzen
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#53 Bericht door quattrovelootje »

nestofdragons schreef:Amai, nieuws wordt snel oud nieuws. Die poll is al weg!
Ik vond die gisteravond al niet eens meer terug ! Mss moeten we anders eens een open brief schrijven naar meneer Leterme en zijn kabinet, in naam van bvb de GentseLiggers.

Tihamér -hoe groener hoe liever
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#54 Bericht door Johan Clerx »

Patrick,

Als plaatser van deze topic (zie net dat ik toen niet was ingelogd) wil ik toch effe reageren op jouw posts.

Ik heb alle respect voor jouw mening, maar ik volg ze hoegenaamd niet. Mijn eerste reactie was zoiets van "Patrick heeft precies serieus last van het stoppen met roken" 8)

Net zoals een aantal mensen hierboven al hebben gesteld denk ik juist dat de fietsvergoeding een heel goede insentive is om mensen op een gezondere manier met mobiliteit te laten omgaan.

Neem mezelf als voorbeeld. Voor ik begon met de fiets te woonwerken woog ik dik 120 kilo en kroop ik buiten adem de trap op. Ik was dus hard op weg om voor mijn 60ste een hartaanval of andere leuke dingen te krijgen die de staat handen vol geld kosten. Nu weeg ik dik 20 kilo minder en ben ik veel fitter. Bovendien ben ik sindsdien geen dag meer ziek geweest. Ik denk dus dat "jouw" belastingsgeld in dit geval aan slechtere dingen had kunnen worden uitgegeven :wink:

We kunnen misschien voorstellen om de tussenkomst in de kosten om met de auto naar het werk te gaan terug te schroeven of de belasting op het privegebruik van frimawagens te verhogen om de fietsvergoeding te bekostigen :twisted:

Ik denk niet dat Leterme met zijn uitspraken een juist signaal heeft uitgezonden. Hoe dan ook zal het laatste woord over deze topic nog wel niet gezegd zijn. Niet op dit forum, en niet in de media.

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#55 Bericht door rik »

Awel, Johan: ik had het zelf niet beter kunnen zeggen. Eerlijk gezegd kwam Patrick mij ook "behoorlijk gefrustreerd" over.

Gebruikersavatar
Bruno Van den Bussche
Helper
Berichten: 276
Lid geworden op: vr 31 okt 2003, 20:11
Postcode: 9250
Fiets: Challenge Twister
Locatie: Reigerstraat 7 9250 Waasmunster
Contacteer:

#56 Bericht door Bruno Van den Bussche »

Niet mekkeren jongens, in 2040 is de brandstof (zoals ze nu bestaat) op; hopelijk is het dan gedaan met vervuilen. De wetenschappers voorspellen tussen 2010 en 2015 een crisissituatie, als men gaat beseffen dat het binnenkort gedaan is met rijden. Pas dan gaan de politici in aktie treden.
Hopelijk maken we dat nog mee.
Bruno Van den Bussche

Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

#57 Bericht door GeertJ »

ff topic opgesplits is de rest is te vinden in den babbelhoek....
Groeten
Geert
Challenge Taifun

Gebruikersavatar
Duckjibepete
dokter
Berichten: 1428
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
Contacteer:

#58 Bericht door Duckjibepete »

:wink: we discussiëren er morgen 'in het echt' over! Op nederlands grondgebied! :P
ride to live, live to ride

Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

#59 Bericht door GeertJ »

:cry: :cry: :cry: ik kan der nie zijn morgen....
Groeten
Geert
Challenge Taifun

Gebruikersavatar
Luc Willaert
General Manager
Berichten: 3432
Lid geworden op: do 18 sep 2003, 20:54
Postcode: 8400
Fiets: Mango 137
Locatie: Oostende
Contacteer:

#60 Bericht door Luc Willaert »

Duckjibepete schreef::wink: we discussiëren er morgen 'in het echt' over! Op nederlands grondgebied! :P
Zo'n zware discussie met de jeneverfles erbij :?: :?: :?: :?:

Plaats reactie