tijdrit voor bukkers (en liggers) zondag as

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Recumby
Neo Prof
Berichten: 226
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 19:45
Postcode: 8755
Fiets: M5 low racer
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

tijdrit voor bukkers (en liggers) zondag as

#1 Bericht door Recumby »

yow,
voor de racers onder ons: nu zondag den 22e wordt er in oostende een tijdrit van 20 km georganiseerd. start eerste fietser om 14h. route: heen: 10km langs kanaal oostende brugge, keerpunt, terug zelfde traject. Iedeaal voor een ligfietser ! Er moet wel vooraf ingeschreven worden voor 19 augustus (dat is zeer binnenkort, bel mij voor meer info op nul vier acht vijf/ 185504. Kostprijs 7euro (natura prijzen voor iedereen).

Dit lijkt mij een ideale gelegenheid om de bukkers eens te tonen hoe snel liggers wel gaan :twisted:
go veggie, but above all, go BENT! www.ligfietser.tk

Gebruikersavatar
renaat
Helper
Berichten: 360
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 10:16
Postcode: 9820
Fiets: M5 CLR
Locatie: Merelbeke
Contacteer:

#2 Bericht door renaat »

Fantastisch Haiden,

ik probeer er bij te zijn ... het wordt wel spannend want mijn staartpunt moet nog gemonteerd worden.

Tot zondag,

renaat
Greetz,

renaat

Gebruikersavatar
renaat
Helper
Berichten: 360
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 10:16
Postcode: 9820
Fiets: M5 CLR
Locatie: Merelbeke
Contacteer:

#3 Bericht door renaat »

Greetz,

renaat

Gebruikersavatar
El Stino
Neo Prof
Berichten: 235
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 11:55
Postcode: 8790
Locatie: Waregem
Contacteer:

#4 Bericht door El Stino »

Ben jammergenoeg niet vrij die dag ...
Stijn VDM

Gebruikersavatar
Cris
Belofte
Berichten: 143
Lid geworden op: di 14 okt 2003, 9:40
Postcode: 9850
Fiets: Geen ligfiets meer
Locatie: Hansbeke
Contacteer:

En

#5 Bericht door Cris »

En ... hoe was het mannen?
Cris Claessens

Gebruikersavatar
Recumby
Neo Prof
Berichten: 226
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 19:45
Postcode: 8755
Fiets: M5 low racer
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

verslag

#6 Bericht door Recumby »

Jammer stijn, twas een mooi ritje. Hier volgt het verslag.

Zoals gezegd was de afstand 20 km. Het parcours liep langs het kanaal Oostende - Brugge. Na 4 km moesten we over de Oude Plassendale Brug. Dat is een oude houten brug met aan het begin en eind vervaarlijke uitsteeksels. Opletten geblazen dus, maar vooral vertragen. En dat is niet zo fijn in een tijdrit, maar soit. Vervolgens ging het 6 km verder langs een licht slingerend jaagpad. Het jaagpad was ongeveer 2m breed. Aangezien er werken waren aan het keerpunt, moest er op die 2m gedraaid worden :? . Dus: vol in de remmen, afstappen, fiets draaien, en terug optrekken... De terugweg was identiek.
Rond 14.30 startte renaat. Door carbonfietsvertragingen moest hij helaas met zijn shockproof starten, wat zijn kansen op de eindzege aanzienlijk verminderde :mrgreen: . Ik startte pas een uur later, dus bij zijn terugkomst kon ik nog nuttige tips gebruiken (van dat gevaarlijke brugje en smalle keerpunt). Zijn streefsnelheid was 40. Dat haalde hij net niet. Zijn snelheid was 39.24. Maar zonder brugje en belachelijk keerpunt zat ie er ruim boven. Daarna was het mijn beurt. Aangezien het bruggetje van het ministartpodium nogal smalletjes was startte ik beneden. 20.....10.....5.4.3.2.1.START! en weg was ik. Tot aan de plassendalebrug was het een brede tweevaksbaan waar ik lekker kon doorrijden (48-50per uur) toen ik aan de brug kwam lag mijn voorganger (die 1 minuut eerder gestart was) slechts een 20-tal meter voor mij, zodat ik toch een beetje zicht had hoe ik moest rijden. Maar na de brug zat die alweer 200m verder (doordat ik serieus vertraagde). Maar niet getreurd, met volle moed in de achtervolging. en luttele minuten later kan ik 'm te pakken. En onmiddellijk ook een tweede renner die daar slechts 50m voor reed. Tijdens de hele rit zat de wind van opzij. Aan km 8 begon mijn hartslagmeter te piepen. 195 slagen per minuut, dat was toch iets van het goede teveel, dus ietsje ingehouden zodat mijn hartslag rond de 190 bleef. Voor het keerpunt had in er nog eentje te pakken. Bij het keerpunt werd vanalles geroepen naar mij (met de nodige gebaren...). zoals gezegd vol in de remmen, afstappen en weer vertrekken. Ondertussen verstond ik dat ze onderandere mijn rugnummer (dat bij mij mijn buiknummer was) wilden weten. "100"! Net voor het keerpunt was mijn gemiddelde 44.8 volgens mijn teller, nadat ik weer vertrokken was (mijn versnelling was eentje versprongen tijdens het draaien) was daar slechts 43.9 meer van over. snif snif. Dan maar in volle vaart weer vertrokken. Nu kwam het erop aan van mijn snelheid te behouden. Ik reed toen 46-48kmph. Ik stak er nog enkele voorbij (kheb ze niet geteld). Terug over de plassendale brug, maar nu niet meer zo traag. Oef, geen ongelukken. Tot aan de eindstreep was het nu nog 4km. ik zag heel in de verte iemand rijden (800m of zo), dus had ik een goed mikpunt. Ik wilde 'm nog inhalen voor de eindstreep. dus vollen bak beginnen rijden (50-52kmph). Hij kwam wel dichter, maar aan de meet had hij nog net 50m over. Nog een sprintje van 54,5 eruit geperst en zoef, over de meet. Fieuw, voorbij en goed afgezien. Nog een tiental minuutjes uitgefietst (en dat was nodig).
In spanning afgewacht op de uitslag. Zoals verwacht werden enkel de snelste tijden van de bukkers afgeroepen, ondanks dat ik de snelste tijd had van iedereen. Maar soit, ik stuur die vent nog wel een mailtje met mijn beklag. De snelste bukker had een gemiddelde van 45.12 kmph. Ik reed 46.48kmph. Daar was ik best tevreden mee, gezien de 2 keer sterk vertragen en 1 keer helemaal stoppen. Voor herhaling vatbaar, maar dan met meer liggers!!
go veggie, but above all, go BENT! www.ligfietser.tk

Gebruikersavatar
renaat
Helper
Berichten: 360
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 10:16
Postcode: 9820
Fiets: M5 CLR
Locatie: Merelbeke
Contacteer:

#7 Bericht door renaat »

Hey Haiden,

proficiat hé jongen, zeer goed gedaan, mooie tijd op het toch wel ietwat bijzondere parcours.
Maar ik zou me niet beklagen bij de organisator hoor. Ik denk dat we al heel blij mogen zijn dat we mochten deelnemen. Weet je, ik denk dat die bukkers drommels goed wisten welke snelheden we gereden hebben. Na mijn wedstrijd kwam er een andere deelnemer mij proficiat wensen en eens goed naar mijn fiets kijken. Hij vroeg ook aan mij hoeveel ik gereden had. Gezien ik een probleempje met mijn computerke heb gehad wist ik het niet precies. Ik zei iets van een 38km/u maar hij corrigeerde mij: nee nee, je hebt zeker 39 gereden en dat heb jij nu ook bevestigd. Je hebt ze dus zeker allemaal een fameuze steek gegeven die bukkers, laat het ons daar maar bij houden.
En dan kunnen we volgend jaar weer meedoen, want leuk was het wel.
Met nog meer liggers????

Greetz,

renaat
Greetz,

renaat

Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

#8 Bericht door GeertJ »

Proficiat eh mannen, vree goe gedaan. Dat bewijst het nog maar eens he, dat we sneller zijn, ookal ligt het parcour daar ons niet echt. Vind eigenlijk ook wel dat een vermelding waard was, maar goed, ik zou er ook niet echt mijn beklag gaan doen bij de organisators. Mogen al blij zijn dat we mochten mee doen.
Groeten
Geert
Challenge Taifun

Gast

#9 Bericht door Gast »

:shock: 46km/u, Proficiat manne!!!

Gebruikersavatar
Cris
Belofte
Berichten: 143
Lid geworden op: di 14 okt 2003, 9:40
Postcode: 9850
Fiets: Geen ligfiets meer
Locatie: Hansbeke
Contacteer:

Geen woorden

#10 Bericht door Cris »

Er ... zijn geen ... woorden voor ..., proficiat!
Cris Claessens

Gebruikersavatar
mathias
Helper
Berichten: 289
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 11:06
Postcode: 9050
Fiets: Rode Challenge Hurricane
Locatie: gentbrugge
Contacteer:

#11 Bericht door mathias »

ook van mijnent wege van harte geproficiateerd. ik zou al content zijn met 30 per uur pijs ik. een wedstrijd zal der voor mij dus ook nie echt bijzijn :roll:
Mathias

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#12 Bericht door Wouter D »

ferm goe zeg, doe zo verder zou ik zeggen, je zegt wel dat ze je niet als eerste hebben uitgeroepen, maar zeg nu zelf, het is toch een van de beste trainingen he. en dat ze ligfietsers niet willen erkennen als zijnde gewonnen als dat echt zo is, dan zijn het toch gewoon sukkelaars...
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gast

#13 Bericht door Gast »

Ik ga de 12de september zeker es kome kijken, de rijdende liggers kome aanmoedigen :D

Gebruikersavatar
GeertJ
Site Admin
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 08 sep 2003, 22:25
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Drongen
Contacteer:

#14 Bericht door GeertJ »

Vandaag nog eens gaan kijken op de site van de club die de tijdrit georganiseerd heeft.
Er staan uitslagen van de tijdrit, maar Haiden en Renaat zijn nergens te bespeuren, ook nergens een vermelding van ligfietsers. Vind ik op zich wel wat jammer. Ik vermoed, moest er op een wedstrijd van hpv of bend een bukker mee rijdt, er toch wel een vermelding van zou gemaakt worden.
Maar ja....

site: http://www.douchyteam.be/cycling/electr ... risten.htm
Groeten
Geert
Challenge Taifun

Gebruikersavatar
Recumby
Neo Prof
Berichten: 226
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 19:45
Postcode: 8755
Fiets: M5 low racer
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#15 Bericht door Recumby »

idd, en zeker omdat er in grote letters op hun affiche/site staat: "Voor alle fietsfanaten"
Ik moet mij nog steeds bedwingen om die organisatoren geen (beleefde) klachten-mail te sturen...
go veggie, but above all, go BENT! www.ligfietser.tk

Plaats reactie