WERELDKAMPIOENSCHAPPEN DENEMARKEN

Planning en opvolging van wedstrijden
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Duckjibepete
dokter
Contacteer:

WERELDKAMPIOENSCHAPPEN DENEMARKEN

#1 Bericht door Duckjibepete »

:!: Eric Baeten is 2e geworden!!! ongestroomlijnd met een Challenge NME :!:
Proficiat!!!
ride to live, live to ride

Johan Clerx
General Manager
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Contacteer:

#2 Bericht door Johan Clerx »

Heeft Eric met de NME gereden?
Ik meen van Albert Moors begrepen te hebben dat hij een Cabro Lowracer mee had?

GeertJ
Site Admin
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Contacteer:

#3 Bericht door GeertJ »

hm, eric Baeten zit toch bij het ligfietsteam? waarom zou hij dan met cobrabikes rijden??? Alleszins nen dikke proficiat aan Eric

Ps, wie was er eerste? :P
Groeten
Geert
Challenge Taifun

Duckjibepete
dokter
Contacteer:

#4 Bericht door Duckjibepete »

:roll: awel, ik dacht begrepen te hebben dat hij met een kale NME zou gereden hebben... Wie weet het? Het zou dus kunnen dat hij met een cobra gereden heeft... Tja, dan zou het wel eens exit sponsoring van "de ligfiets" kunnen zijn...[/url]
ride to live, live to ride

Wouter D
General Manager
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Contacteer:

#5 Bericht door Wouter D »

ik had manu nog aan de lijn vandaag en die was fier op den eric, alstie da zelf zegt, zal eric mel niet tegen zijn kar gereden hebben he.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

GeertJ
Site Admin
Postcode: 9031
Fiets: Challenge Taifun
Contacteer:

#6 Bericht door GeertJ »

heb uitslagen effen opgezocht en op de site gezet: http://gentseliggers.net/site/modules.p ... =0&thold=0
Groeten
Geert
Challenge Taifun

marini
ploegleider
Postcode: 2610
Fiets: carbonlowracer
Contacteer:

#7 Bericht door marini »

op de foto staat de inox voorloper van de nme , ik denk dat hij met zijn oude fiets heeft gereden. voor zo ver ik weet stond den nme nog ni helemaal op punt.
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....

Johan Clerx
General Manager
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Contacteer:

#8 Bericht door Johan Clerx »

Geert Joos schreef:hm, eric Baeten zit toch bij het ligfietsteam? waarom zou hij dan met cobrabikes rijden??? Alleszins nen dikke proficiat aan Eric

Ps, wie was er eerste? :P
Albert heeft zondag meegereden op het knooppunten weekend. Eric zou met de NME zo'n 5km trager hebben gereden dan met zijn oude fiets. Albert heeft dan voorgesteld om de Cobra mee te nemen en zover ik heb begrepen had ie de cobra ook mee. Hij heeft dan blijkbaar toch gekozen om op zijn eigen fiets te rijden. Misschien kan eric zelf een beetje duidelijkheid brengen.

Op welke fiets hij ook heeft gereden, in ieder geval ne dikke proficiat aan Eric!!!!

Frederixie
Supporter
Contacteer:

Kort rapportje van de Belgen op het WK

#9 Bericht door Frederixie »

marini schreef:op de foto staat de inox voorloper van de nme , ik denk dat hij met zijn oude fiets heeft gereden. voor zo ver ik weet stond den nme nog ni helemaal op punt.
Eric heeft inderdaad op de NME voorloper gereden, die voorlopig nog beter rijdt dan "de echte" om een of andere reden. Ik was dus op het WK. Het was voor mij de eerste maal dat ik kennis kon maken met Eric en dat is goed bevallen...

Monsieur Eric is trouwens de "echte" wereldkampioen ongestroomlijnd...
- feitelijk omdat hij met grote marge veruit de snelste was op de 200m (67,6km/h , tweede 64,2) en de Wegrace (40km/h gemiddeld, tweede 36,5). Dat wordt niet duidelijk gemaakt in de resultaten jammer genoeg, maar niemand kan betwisten dat hij veruit de snelste was op "deze klassiekers" van de ligfietssport
- en "in spirit" ook overall omdat Eric een goede placering in de dragrace verloren heeft omdat ze juist voor hem het aftelsysteem hadden veranderd ("Ready, Go!" ipv "Ready, 3,2,1,Go!") en dit slecht werd doorgegeven aan hem, dus tegen dat hij het door had dat het tijd was om volle kadee te geven waren de andere twee er al vandoor... en dat haal je niet zomaar in...
Tis natuurlijk niet geweten hoe de dragrace anders was verlopen, je kunt de dingen niet veranderen achteraf, maar grote kans dat het anders was gelopen...

De officiële wereldkampioen is Lars Schröder met wie ik nog menigmaal samen mee heb gereden. Hij is verdiend winnaar van de Dragrace, al sinds langer zijn specialiteit (meermaals kampioen 50m drag) met zijn typische zelfbouw gele 2 x 26" highracer. Hij was er ook op het WK in Gent waar hij in de sub-top eindigde. Lars in natuurlijk blij en hij heeft zeker niet slecht gereden, maar hij zegt ook wel zelf te weten wie de sterkere rijder was...

Maar dit terzijde, wat me het nog sterkste is bijgebleven van het WK, behalve dat het leuk en geslaagd was, zijn de zeer sterke prestaties van een ongezien grote franse delegatie beide bij de mannen en de vrouwen (groot in vergelijking met vroeger, dwz niks ;-) ) en het enorm mooie parcours van de wegrace.

Ik reed niet mee omdat het logistiek te moeilijk was een fiets mee te nemen, trouwens ik had nooit gepland mee te doen, het was een last minute beslissing om toch af te zakken van Stockholm. Heb wel een fiets van Elan te leen gekregen om de 200m te rijden, 4de plaats, maar de beslissing om op de zondag te fotograferen ipv te fietsen was toch de betere: http://rixie.smugmug.com/gallery/755448

Iedereen die er niet was had ongelijk. Zeggen dat het ver was is maar flauw, het was voor mij verder om uit Zweden te komen dan voor jullie uit België, dus daar kun je het al niet op steken ;-) En de Fransen waren er wel... Misschien tot volgend jaar? Het WK is dan in Frankrijk, lekker dichtbij!?!

Groeten, Frederik

Plaats reactie