marini schreef:op de foto staat de inox voorloper van de nme , ik denk dat hij met zijn oude fiets heeft gereden. voor zo ver ik weet stond den nme nog ni helemaal op punt.
Eric heeft inderdaad op de NME voorloper gereden, die voorlopig nog beter rijdt dan "de echte" om een of andere reden. Ik was dus op het WK. Het was voor mij de eerste maal dat ik kennis kon maken met Eric en dat is goed bevallen...
Monsieur Eric is trouwens de "echte" wereldkampioen ongestroomlijnd...
- feitelijk omdat hij met grote marge veruit de snelste was op de 200m (67,6km/h , tweede 64,2) en de Wegrace (40km/h gemiddeld, tweede 36,5). Dat wordt niet duidelijk gemaakt in de resultaten jammer genoeg, maar niemand kan betwisten dat hij veruit de snelste was op "deze klassiekers" van de ligfietssport
- en "in spirit" ook overall omdat Eric een goede placering in de dragrace verloren heeft omdat ze juist voor hem het aftelsysteem hadden veranderd ("Ready, Go!" ipv "Ready, 3,2,1,Go!") en dit slecht werd doorgegeven aan hem, dus tegen dat hij het door had dat het tijd was om volle kadee te geven waren de andere twee er al vandoor... en dat haal je niet zomaar in...
Tis natuurlijk niet geweten hoe de dragrace anders was verlopen, je kunt de dingen niet veranderen achteraf, maar grote kans dat het anders was gelopen...
De officiële wereldkampioen is Lars Schröder met wie ik nog menigmaal samen mee heb gereden. Hij is verdiend winnaar van de Dragrace, al sinds langer zijn specialiteit (meermaals kampioen 50m drag) met zijn typische zelfbouw gele 2 x 26" highracer. Hij was er ook op het WK in Gent waar hij in de sub-top eindigde. Lars in natuurlijk blij en hij heeft zeker niet slecht gereden, maar hij zegt ook wel zelf te weten wie de sterkere rijder was...
Maar dit terzijde, wat me het nog sterkste is bijgebleven van het WK, behalve dat het leuk en geslaagd was, zijn de zeer sterke prestaties van een ongezien grote franse delegatie beide bij de mannen en de vrouwen (groot in vergelijking met vroeger, dwz niks

) en het enorm mooie parcours van de wegrace.
Ik reed niet mee omdat het logistiek te moeilijk was een fiets mee te nemen, trouwens ik had nooit gepland mee te doen, het was een last minute beslissing om toch af te zakken van Stockholm. Heb wel een fiets van Elan te leen gekregen om de 200m te rijden, 4de plaats, maar de beslissing om op de zondag te fotograferen ipv te fietsen was toch de betere:
http://rixie.smugmug.com/gallery/755448
Iedereen die er niet was had ongelijk. Zeggen dat het ver was is maar flauw, het was voor mij verder om uit Zweden te komen dan voor jullie uit België, dus daar kun je het al niet op steken

En de Fransen waren er wel... Misschien tot volgend jaar? Het WK is dan in Frankrijk, lekker dichtbij!?!
Groeten, Frederik