jo2p
- Jo2p
- Helper
- Berichten: 264
- Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
- Postcode: 1111
- Fiets: e-Orca 0099
- Contacteer:
Re: en nu 3 sterretjes...
Pas afgelopen 29 maart door de 30.000 gegaan. Dat heeft even geduurd door corona, lock downs en niet naar kantoor mogen en verplicht thuiswerken. Waardeloos gewoon en ik ben geen rondjes fietser. In april langzaam opgestart met weer naar kantoor gaan, voorlopig 3 dagen in de week als het niet te hard waait, want hoewel ze bij het KNMI (ik woon in NL) beweren dat het minder hard waait moet ik constateren dat de gemiddelde wind van 3-4bft naar 5-6bft is gegaan. Eind bft 6 wordt een uitdaging, eind bft 7 is te gevaarlijk, geen idee tot hoever je kunt gaan in een Orca, maar zwaar sturen is het zeker. De volle werkweek zal het nooit meer worden, de directie is van mening dat we ook thuis moeten werken, maar ja directies komen en gaan en we zitten weer in een situatie van wisseling. En wat gaat de nieuwe directie doen?
Flevobike e-Orca 0099, Brompton
- Jo2p
- Helper
- Berichten: 264
- Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
- Postcode: 1111
- Fiets: e-Orca 0099
- Contacteer:
Re: jo2p
Er zijn al wat berichten met ongelukken en visueel gedoe. Kan daar aan toevoegen dat de lichtvin op mijn Orca mij waarschijnlijk heeft gered. Bij Berkhout moest een vrouwelijke bestuurder om een geparkeerde auto heen. Alleen ik kwam net aan, er was nog net aan ruimte om de auto te laten passeren. Ik zag dat de vrouwelijke bestuurder mij niet zag (stom dat je hersenen dat registreren). In een onderdeel van een seconde hadden die hersenen berekend waar ik stil moest staan, zo iets van hier en nu! Wam, de ankers er op! En dat is met zo'n kracht gegaan dat de linker remkabel is ontploft (zichtbaar aan een typisch pluizig bolletje - het is staalkabel hé) . Bij het remmen gaat het voorlicht van de lichtvin ook branden. De auto is mij op vijf centimeter gepasseerd. Het eerste wat ik merkte was dat mijn linker rem niks meer deed, heel voorzichtig naar huis gereden en daar dus ontdekt dat het een ontploffing was geweest. De dagen erna niets aan de hand. De zondag daarop enorme pijn aan de linkerschouder/borst boven mijn hart. Uiteindelijk de ziekenwagen voor laten komen en daar hebben e een hartfilmpje gemaakt, hart okay, de spieren in je borst en zenuwen gaat wel even duren. Inderdaad, ruim twee maanden en nog is het niet helemaal okay. Ik ben er nog door mijn reactie, als ik niet gereageerd had zoals ik heb gereageerd had ik of twee gebroken benen of ik was er helemaal niet meer. Dat allemaal omdat een bestuurder niet zit op te letten.
Flevobike e-Orca 0099, Brompton
- Jo2p
- Helper
- Berichten: 264
- Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
- Postcode: 1111
- Fiets: e-Orca 0099
- Contacteer:
Re: jo2p
De Orca moet worden nagekeken, gaat even duren
Daarnaast de laatste twee/drie jaar wel gemerkt dat het langzaam aan harder is gaan waaien. Toen ik begon met de Orca was dat windje 3bft t/m 5bft. Hoge uitzondering 6bft. Thans is het standaard 4bft t/m 6 bft en uitzonderingen 7bft of nog erger. Met 5bft is de Orca nog wel goed te gebruiken. Met 6bft wordt het niet echt prettig fietsen. Met 7bft onderaan en uit de juiste hoek nog te doen, anders te gevaarlijk. Geen idee tot hoever je kunt gaan. Op zijn kant is "not done" om het maar zo te zeggen. Ben dus aan het kijken naar een tadpole trike en met mijn postuur/gewicht wordt dat of een ICE Adventure HD of een HPV Scorpion plus 20. HPV heeft nog twee modellen die dan tot 140kg belast kunnen worden. De rest valt automatisch af omdat ze mij alleen al bijna niet kunnen dragen. Ik weeg met kleding aan iets van 112kg.

Flevobike e-Orca 0099, Brompton