fcapri schreef: ↑di 16 mei 2023, 15:24
die reacties hebben ik ook al gekregen.
ooit een auto die van een oprit komt en me bijna omver rijd op het fietspad. ik had de auto gelukkig gehoord en kunnen uitwijken al claxonerend.
paar 100meter verder stopt die chauffeur mij en zegt: uw lichten hangen te laag, ik kan die niet zien dus gij zijt in fout... t is dus gewoon overdag hé, geen winterdag of donker weer.
ik had een vlag, ondertussen is ze al weggewaait. bevestiging moet goed sterk zijn, want aan 40km/h bergaf vliegt die vlag kapot
Die had van mij toch de schampere opmerking gekregen... oh, ik heb dat al gedaan, dus ja, het kan.
"Zelfs onverlicht en in het zwart gekleed bij nacht en ontij zou u in fout geweest zijn. U kwam van een oprit afgereden, aan een gekend fietspad, en u zou een zwakke weggebruiker aangereden hebben. In hoeveel manieren geeft de wet u ongelijk? Maar niet getreurd, moeder natuur zou u gelijk gegeven hebben, en ik had zo plat als een uitgeperste puist geweest zijn nadat u over mij had gereden.
De vraag is, hoe goed zou u om kunnen gaan met het resultaat van uw eigen onoplettendheid? Bedenk maar eens, nu was het een oplettende fietser die u ontweken heeft. De volgende keer zou het een kindje op het fietspad kunnen zijn."
Kwestie van vlaggetje, of vlag. Die hangt wel achter de hoofdmoot van onze voertuigen. Ik heb al een paar keer gedacht om er ook vooraan een te hangen, maar het lijkt me te irritant voor mezelf.
Of ze moet zo hoog hangen dat het gewoon te lomp/zwaar/onhandig wordt.