Voor de lease trikes en velomobielen wordt dikwijls een ART2-gekeurd slot vereist, omwille van de verzekering. Vroeger leverden we dan zo'n gietijzeren anker mee, dat werd vervolgens aan een andere fiets gehangen en een goed licht slot ging op de ligfiets of velo.
Nu we steeds meer lease velomobielen mogen leveren begint me dat tegen te steken, vandaar: iemand tips?
Desiderata in afnemende volgorde van belang:
- ART2
Licht
Neemt geen modder op indien het op de grond terecht komt
Een lengte van 220 cm sluit ook het dak efficiënt af én hangt de velo aan de wereld
Niet doorknipbaar vezel per vezel
Met cijfercombinatie ipv sleutel zodat alle fietsen van het gezin dezelfde code kunnen hebben.
Veilig (dieven zijn niet echt een issue, eerder ambetanterikskes
Ik sprak al met ABUS voor iets op maat maar het gewicht van de velomobielmarkt lijkt niet doorslaggevend
.
“I have a simple measure right now for people – are you working on something that can change the world – yes or no."
Larry Page