nieuwe wetten

Hier kan je gezellig kletsen
Plaats reactie
Bericht
Auteur
fcapri
chauffeur
Postcode: 8790
Fiets: FAW27
Contacteer:

nieuwe wetten

#1 Bericht door fcapri » do 10 sep 2020, 20:41

mensen, let op, er is blijkbaar een nieuwe wet uit gekomen dat fietspaden op een voorrangsweg GEEN voorrang meer hebben. vandaag aan de lijve ondervonden

ik rijd hier op de fietspad richting torhout en de auto naast mij remt af. ondertussen reed er dus een fiets over komende uit die linkse zijstraat.
https://www.google.be/maps/place/La+For ... 4d2.905548

ik in de remmen, de fietser in de remmen. roept hem ineens naar mij: "ZEG T IS HIER EEN FIETSOVERSTEEKPLAATS!".
ik kijk hem aan en zeg: "ja en? ik rijd op een fietspad rechtdoor"

fietser: "AWEL? GE MOET STOPPEN AAN EEN FIETSOVERSTEEKPLAATS".

dus, nieuwe wetgeving in belgie. een fietspad rechtdoor op een voorrangsbaan heeft GEEN voorrang op een fietsoversteekplaats met driehoekjes op de grond en zo een driehoekig verkeersbord. t is maar dat jullie het weten hé.

ik ben door gereden, heb die kerel nog vanalles horen riepen achter mij

Helen
Kopman
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201
Contacteer:

Re: nieuwe wetten

#2 Bericht door Helen » do 10 sep 2020, 21:28

De fietsoversteekplaats heeft geen voorrang. De auto en jij mochten hem allebei overhoop rijden.
Dan toch een blog: https://bmwaw.blogspot.be/

Joppe
Belofte
Postcode: 2040
Fiets: Ice trike 26 sprint - M5 20/26 - Flevobike
Contacteer:

#3 Bericht door Joppe » do 10 sep 2020, 22:39

Helen schreef: do 10 sep 2020, 21:28 De fietsoversteekplaats heeft geen voorrang. De auto en jij mochten hem allebei overhoop rijden.
Is wel een heel zware straf hé Helen . . .
Niet elke rit hoeft een race te zijn . . .
http://joppe-liggend.blogspot.com
http://joppecargo.blogspot.com/

fcapri
chauffeur
Contacteer:

#4 Bericht door fcapri » vr 11 sep 2020, 6:44

Helen schreef: do 10 sep 2020, 21:28 De fietsoversteekplaats heeft geen voorrang. De auto en jij mochten hem allebei overhoop rijden.
ja, da weet ik wel. de auto remde om die over te laten, maar ik zie da nie als ik daar achter zit (had het wel verwacht, dus had de remhendels al vast). maar dat ze dan beginnen roepen dat ik moest stoppen voor een 'fietsoversteekplaats'. vond ik al helemaal absurd. een voorrangsbaan hoeft al niet te stoppen. een fietspad ook al niet.
een fietspad die rechtdoor gaat op een voorrangs baan... dat is zowat DE BAAN om voluit te kunnen knallen. nuja, op dat eerste stukje steenweg daar, zit ik maar rond de 25-30km/h, net voor dergelijke fratsen. autos laten soms tegenliggers indraaien als het druk is. en die zien mij ook niet komen. op dat vlak is de winter beter als heel mijn verlichting aan staat

fcapri
chauffeur
Contacteer:

#5 Bericht door fcapri » vr 11 sep 2020, 6:45

ja, da weet ik wel. de auto remde om die over te laten, maar ik zie da nie als ik daar achter zit (had het wel verwacht, dus had de remhendels al vast). maar dat ze dan beginnen roepen dat ik moest stoppen voor een 'fietsoversteekplaats'.

en vooral dat die andere fietser er dus van overtuigd is dat die voorrang heeft.

vond ik al helemaal absurd. een voorrangsbaan hoeft al niet te stoppen. een fietspad ook al niet.
een fietspad die rechtdoor gaat op een voorrangs baan... dat is zowat DE BAAN om voluit te kunnen knallen. nuja, op dat eerste stukje steenweg daar, zit ik maar rond de 25-30km/h, net voor dergelijke fratsen. autos laten soms tegenliggers indraaien als het druk is. en die zien mij ook niet komen. op dat vlak is de winter beter als heel mijn verlichting aan staat

vlak voor ik weer doorreed heb ik nog geroepen. fietspad heeft voorrang, zoek het op...
en dan hoorde ik hem nog vanalles roepen maar hoorde het niet meer door het kettinggeratel in de alleweder

Helen
Kopman
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201
Contacteer:

#6 Bericht door Helen » vr 11 sep 2020, 10:05

Joppe schreef: do 10 sep 2020, 22:39
Is wel een heel zware straf hé Helen . . .
Sorry, ik had er een smiley moeten achteraan zetten voor de duidelijkheid :wink:
Dan toch een blog: https://bmwaw.blogspot.be/

Beinsberger E
Kopman
Postcode: 3621
Contacteer:

#7 Bericht door Beinsberger E » vr 25 sep 2020, 12:10

Fietsers kunnen je niet zien als ligfiets er maar als ik de situatie Bekijk dan zou ik op zo'n plaatsen altijd opletten zeker als je zelf geen zicht hebt op de oversteekplaats.

Plaats reactie