Zweten

Heb je pijnlijke knieen? Een stijve nek? Kortom, ondervind je last tijdens het ligfietsen? Stel hier je vragen
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Beinsberger E
Kopman
Berichten: 727
Lid geworden op: do 28 aug 2008, 23:47
Postcode: 3621
Locatie: Rekem
Contacteer:

Re: Zweten

#61 Bericht door Beinsberger E »

Het is ook niet zo dat als je met een E rijdt dat je niet moet duwen, want wie het reglementair doet en de ondersteuning stopt op 25 km/u dan moet je evenveel kracht zetten om sneller te rijden als zou je zonder E rijden, en bij een VM zit je snel aan 25 km/u :roll:

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Zweten

#62 Bericht door Wouter D »

zweten is trouwens gezond, De één zweet al meer dan de ander. Velomobiel buiten beschouwing gelaten dan.

Ik zou gaan voor reservekledij op het werk en je bezwete kledij overdag drogen op het werk.
Indien dat laatste niet kan, een extra setje fietskledij mee in de fiets. Het is nl niet leuk een natte stinkende tenu terug aan te trekken.

Zoals Bicky hier al aanhaalde is fietskledij een meerwaarde in de velomobiel. Kleedt je niet te warm. Ik weet van liggers die in de zomer in bloot bovenlijf rijden en in de winter met kort tenu.
Moet je ervaringsgewijs aanvoelen.

In het verleden werden wel eens WAW's geproduceerd met windopening in de neus. Ik heb er echter geen idee van hoe dat ervaren werd. gezien WAW-rijden niet aan mij besteedt is.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: Zweten

#63 Bericht door CapoJan »

Hier geen fiets-, maar loopkledij. Vind ik handiger in de velomobiel of op de trike. Zakken zitten anders toch altijd op de verkeerde plaats.
Maar verder hetzelfde: sportkledij aan in de VM en wisselen op het werk.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Plaats reactie