Bart - WAW430

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Bart86
Neo Prof
Berichten: 160
Lid geworden op: do 07 mar 2019, 9:44
Postcode: 3560
Fiets: Klever X Alpha 45 (speed pedelec)
Contacteer:

Bart - WAW430

#1 Bericht door Bart86 »

Aan het begin van het jaar kreeg ik het idee om mijn oude motorfiets (BMW R1200GSA - 2007) te vervangen door een nieuwe, en dit voor het woon-werkverkeer. Mijn vriendin was hier niet voor te vinden en suggereerde dat we beiden (vaker) het openbaar vervoer konden gebruiken. Hier was ik dan weer niet voor te vinden, en zei: "Dan ga ik nog liever met de fiets!".

Met de motorfiets vind ik het weer geen punt omdat ik maar gewoon aan de gashendel moet draaien. Als ik zou gaan fietsen wil ik dit zo comfortabel mogelijk doen, zonder al te veel hinder van de weerelementen. De afstand naar het werk: +/- 40 km. Dit allemaal in beschouwing genomen was er, voor mij, maar één logische optie: een velomobiel. :D

Begin februari ben ik begonnen met informatie over velomobielen op te zoeken. Hierbij heb ik zowel de site van velomobiel.nl als deze van fietser.be verschillende malen gelezen. Ook kwam ik hier op het forum terecht, waar ik veel informatie/ervaringen kon lezen en ook terecht kwam op enkele blogs. Zoals ik al eerder op het forum heb laten weten, ben ik werkzaam bij de politie. Op verkeerstechnisch vlak is een e-velomobiel zeer bijzonder, en dit leidde tot het urenlang doornemen van verkeerswetgeving.

Begin maart ben ik gaan testrijden met een eWAW, WAW en een DF. Zoals velen was ik snel verkocht! Vervolgens ging er weer een maand voorbij waarin ik me verder informeerde, ook bij andere gebruikers. Bedankt Helen en JeroenVD! Fiscaal bleek de velomobiel ook zéér interessant! De WAW sprak me het meeste aan, en ik kon me helemaal vinden in de filosofie erachter. Na de goedkeuring van de vriendin ben ik op 10/4 naar Gent gegaan om een eWAW te bestellen.

Vol verwachting en ongeduld kijk ik uit naar midden juni om de WAW430 in ontvangst te nemen!

Thomas D
Junior
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 12 apr 2019, 10:38
Postcode: 8800
Velomobiel: WAW 428 - 2019
Contacteer:

Re: Bart - WAW430

#2 Bericht door Thomas D »

A het verhaal van de moto doet een belletje rinkelen. Wij hebben elkaar waarschijnlijk al gezien bij Fietser toen je met de moto binnen reed :D. Ik en mijn vrouw hadden net onze testrit achter de rug.
Wij zijn ondertussen al terug geweest, voor een testrit met de trikes. Ik wil zo snel mogelijk beginnen pendelen en daarom zoeken we een occasie trike. Eens ik de VM heb zou de vrouw de trike opeisen en kunnen we er samen mee op fietsvakantie.

Proficiat met de aankoop!! Voor welke configuratie ben je gegaan als ik zo nieuwsgierig mag zijn?

Gebruikersavatar
JeroenVD
Junior
Berichten: 36
Lid geworden op: do 19 apr 2018, 21:23
Postcode: 3110
Fiets: HPvelotechnik Scorpion fx
Locatie: Rotselaar
Velomobiel: eWAW #355 | 2017
Contacteer:

Re: Bart - WAW430

#3 Bericht door JeroenVD »

Goede beslissing, fijn dat ik kon helpen. En in juni kunnen starten is ook leuk (al weet je met de Belgische weergoden natuurlijk nooit)! Ik ben zelf gestart in november 2017, maar dat heeft mij er niet van weerhouden om onmiddellijk quasi al mijn woon-werk-verplaatsingen met de eWAW te doen. Geniet van het aftellen en houd ons op de hoogte.

Gebruikersavatar
Bart86
Neo Prof
Berichten: 160
Lid geworden op: do 07 mar 2019, 9:44
Postcode: 3560
Fiets: Klever X Alpha 45 (speed pedelec)
Contacteer:

Re: Bart - WAW430

#4 Bericht door Bart86 »

Thomas D schreef: wo 24 apr 2019, 9:56 A het verhaal van de moto doet een belletje rinkelen. Wij hebben elkaar waarschijnlijk al gezien bij Fietser toen je met de moto binnen reed :D. Ik en mijn vrouw hadden net onze testrit achter de rug.
Wij zijn ondertussen al terug geweest, voor een testrit met de trikes. Ik wil zo snel mogelijk beginnen pendelen en daarom zoeken we een occasie trike. Eens ik de VM heb zou de vrouw de trike opeisen en kunnen we er samen mee op fietsvakantie.

Proficiat met de aankoop!! Voor welke configuratie ben je gegaan als ik zo nieuwsgierig mag zijn?
Ik ben niet zeker of we elkaar al gezien hebben. Ben er al geweest met de moto, maar die stond toen 2 straten verder. Op die moment was er wel iemand die zijn rode WAW kwam binnenbrengen samen met de vrouw. Misschien zien we elkaar als we elk onze nieuwe WAW gaan ophalen :D

Ik probeer mijn vrouw ook warm te krijgen voor een trike, voorlopig zonder succes :(

De configuratie... ik heb zowat alles genomen in functie van het dagelijks en comfortabel pendelen naar het werk (achtervering, Rholoff, ondersteuning, ...). Ik zal het volledige overzicht nog posten.

Gebruikersavatar
Bart86
Neo Prof
Berichten: 160
Lid geworden op: do 07 mar 2019, 9:44
Postcode: 3560
Fiets: Klever X Alpha 45 (speed pedelec)
Contacteer:

Re: Bart - WAW430

#5 Bericht door Bart86 »

WAW430
  • Deksel en winterkoepel met deflector
  • Neus: ventilatie (SPAI) en voetengatdeksel
  • Luchtvering
  • kettingbeschermer
  • slotoog
  • Rohloff 14 versnellingen
  • 60t blad
  • Acceleratiehulp 250W 25km/u bewegingssensor
  • Li-ion batterij 630 Wh
  • Boordelektriciteit, Dagrijlichten
  • LED lichtmast
  • Kleur: Blauw (boven), Wit (onder), Witte en rode reflectiestrip
  • Wielstroomlijnen en spiegelkapjes in carbon

Mugtango
Neo Prof
Berichten: 246
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:36
Postcode: 9860
Fiets: Ice Sprint 26
Locatie: Gijzenzele
Velomobiel: Alpha 7.2 (2023)
Contacteer:

Re: Bart - WAW430

#6 Bericht door Mugtango »

Voor wat betreft 'de vrouw warm krijgen voor een trike' : eerst een jaartje met je WAW pendelen en er uw vrouw voorzichtig op wijzen dat jij NIET in de file stond> Vooral op die momenten dat ze heet geblakerd thuiskomt na een zomerse avondfile. Daarna licht pushen om mee te gaan naar een ligfiets testdag. Zorgen dat Brecht er staat met zijn ondersteunde trike en je vrouw daar op doen plaatsnemen. Ik kan je uit eerste hand zeggen dat het werkt :D

Grootste nadeel: als je weer een half jaar veder bent, dan gaat je vrouw klagen dat het niet leuk is om samen te fietsen. Als je in je WAW zit hoor je steeds maar de helft van het gesprek, nl je eigen helft. Resultaat: jij een WAW, de vrouw een trike en jij....ook een trike om samen met de vrouw te gaan fietsen.
Optima Dragon - eWAW 337 - Ice Sprint 26 - Alpha 7.2 (nr 208)

Thomas D
Junior
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 12 apr 2019, 10:38
Postcode: 8800
Velomobiel: WAW 428 - 2019
Contacteer:

Re: Bart - WAW430

#7 Bericht door Thomas D »

Bart86 schreef: wo 24 apr 2019, 11:34
Ik ben niet zeker of we elkaar al gezien hebben. Ben er al geweest met de moto, maar die stond toen 2 straten verder. Op die moment was er wel iemand die zijn rode WAW kwam binnenbrengen samen met de vrouw. Misschien zien we elkaar als we elk onze nieuwe WAW gaan ophalen :D

Ik probeer mijn vrouw ook warm te krijgen voor een trike, voorlopig zonder succes :(

De configuratie... ik heb zowat alles genomen in functie van het dagelijks en comfortabel pendelen naar het werk (achtervering, Rholoff, ondersteuning, ...). Ik zal het volledige overzicht nog posten.
Dan waarschijnlijk niet idd. Wie weet past het idd misschien bij het ophalen van de WAW's. Ikzelf heb enkel geen achtervering genomen, maar anders staat ook alles in teken van het pendelen.
Mugtango schreef: wo 24 apr 2019, 16:27 Voor wat betreft 'de vrouw warm krijgen voor een trike' : eerst een jaartje met je WAW pendelen en er uw vrouw voorzichtig op wijzen dat jij NIET in de file stond> Vooral op die momenten dat ze heet geblakerd thuiskomt na een zomerse avondfile. Daarna licht pushen om mee te gaan naar een ligfiets testdag. Zorgen dat Brecht er staat met zijn ondersteunde trike en je vrouw daar op doen plaatsnemen. Ik kan je uit eerste hand zeggen dat het werkt :D

Grootste nadeel: als je weer een half jaar veder bent, dan gaat je vrouw klagen dat het niet leuk is om samen te fietsen. Als je in je WAW zit hoor je steeds maar de helft van het gesprek, nl je eigen helft. Resultaat: jij een WAW, de vrouw een trike en jij....ook een trike om samen met de vrouw te gaan fietsen.
Kan ik alleen beamen, na een ritje op de ondersteunde trike was ze vrij snel verkocht. Aha Brecht zei al zoiets dat VM en trike niet ideaal waren. Gohja zo'n ICE VTX ziet er wel vet uit :o

Gebruikersavatar
Pauvre Mouton
Helper
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 7:50
Postcode: 3530
Velomobiel: Alpha7.163|2021
Contacteer:

Re: Bart - WAW430

#8 Bericht door Pauvre Mouton »

Bart86 schreef: wo 24 apr 2019, 11:34 Ik ben niet zeker of we elkaar al gezien hebben. Ben er al geweest met de moto, maar die stond toen 2 straten verder. Op die moment was er wel iemand die zijn rode WAW kwam binnenbrengen samen met de vrouw.

Ik probeer mijn vrouw ook warm te krijgen voor een trike, voorlopig zonder succes :(
Awel dat moet ik geweest zijn voor een expertise inzake schade aan mijn neus wegens aanrijding van een tegenligger (fietser). Mijn vrouw wilde mee om erna te gaan shoppen in Gent...dus die was niet zo happy dat het daar zo lang duurde...lol.

Ik ben eigenlijk verbaasd dat de productienrs van de waw op anderhalf jaar tijd al zo hoog oplopen. Ik rij met waw360 (dec 2017) rond. Dus het gaat precies behoorlijk hard...ook met de productie. 't Worden drukke tijden onderweg om elkaar te groeten onderweg 😀
My smile is always in shape!

Gebruikersavatar
Pauvre Mouton
Helper
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 7:50
Postcode: 3530
Velomobiel: Alpha7.163|2021
Contacteer:

Re: Bart - WAW430

#9 Bericht door Pauvre Mouton »

Bart86 schreef: wo 24 apr 2019, 13:37 WAW430
  • Deksel en winterkoepel met deflector
  • Neus: ventilatie (SPAI) en voetengatdeksel
  • Luchtvering
  • kettingbeschermer
  • slotoog
  • Rohloff 14 versnellingen
  • 60t blad
  • Acceleratiehulp 250W 25km/u bewegingssensor
  • Li-ion batterij 630 Wh
  • Boordelektriciteit, Dagrijlichten
  • LED lichtmast
  • Kleur: Blauw (boven), Wit (onder), Witte en rode reflectiestrip
  • Wielstroomlijnen en spiegelkapjes in carbon
gelet op uw job lijkt dit wel een prima kleurencombinatie. Zitten er ook zwaailichten in de led lichtvin? 😀😀
My smile is always in shape!

Gebruikersavatar
Bart86
Neo Prof
Berichten: 160
Lid geworden op: do 07 mar 2019, 9:44
Postcode: 3560
Fiets: Klever X Alpha 45 (speed pedelec)
Contacteer:

Re: Bart - WAW430

#10 Bericht door Bart86 »

Pauvre Mouton schreef: wo 24 apr 2019, 23:07gelet op uw job lijkt dit wel een prima kleurencombinatie. Zitten er ook zwaailichten in de led lichtvin? 😀😀
Oei... valt het op :D Blauw is toevallig ook mijn lievelingskleur :)
Een lichtvin komt er (nog) niet op want die is nog niet beschikbaar. Misschien moet ik eens aan Brecht vragen of hij een 'zwaailichtvin' en sirene kan ontwikkelen :D
Ik heb wel een mast besteld waar dan een extra achterlicht op komt.

Thomas D
Junior
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 12 apr 2019, 10:38
Postcode: 8800
Velomobiel: WAW 428 - 2019
Contacteer:

Re: Bart - WAW430

#11 Bericht door Thomas D »

WAW 430 wordt vermeld in de nieuwsbrief van Katanga.

http://www.katanga.eu/meet-our-new-team/

Gebruikersavatar
Bart86
Neo Prof
Berichten: 160
Lid geworden op: do 07 mar 2019, 9:44
Postcode: 3560
Fiets: Klever X Alpha 45 (speed pedelec)
Contacteer:

Re: Bart - WAW430

#12 Bericht door Bart86 »

Thomas D schreef: do 25 apr 2019, 20:17 WAW 430 wordt vermeld in de nieuwsbrief van Katanga.

http://www.katanga.eu/meet-our-new-team/
Super! :D

Ik heb ondertussen wat foto's gevonden waarmee je een beeld kan vormen van hoe de WAW430 er zal uitzien:

Blauw boven en wit onder.
Afbeelding

Net zoals de eWAW die ik testte bij Brecht zal de WAW430 beschikken over carbon wielstroomlijnen & spiegelkapjes, twee reflecterende strips en een lichtmast met de CatEye Rapid X2 Kinetic.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Pauvre Mouton
Helper
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 7:50
Postcode: 3530
Velomobiel: Alpha7.163|2021
Contacteer:

Re: Bart - WAW430

#13 Bericht door Pauvre Mouton »

Ah, waar is de tijd dat ik in mijn wachttijd zat op mijn waw... Zalige tijd, en zeker het verlossende mailtje dat je de fiets mag gaan afhalen!
Geniet van het verlangen naar en wachten op die van jou 😀
My smile is always in shape!

Gebruikersavatar
Bart86
Neo Prof
Berichten: 160
Lid geworden op: do 07 mar 2019, 9:44
Postcode: 3560
Fiets: Klever X Alpha 45 (speed pedelec)
Contacteer:

Re: Bart - WAW430

#14 Bericht door Bart86 »

Vandaag het verlossende nieuws gekregen dat de WAW430 gisteren geleverd werd en dat hij vandaag volledig werd gemonteerd. :D
Bij deze al de eerste foto's die Brecht me heeft doorgestuurd. Zeer tevreden van de gekozen kleurstelling en reflecterende strepen.


02_WAW430.JPG
01_WAW430.JPG

Gebruikersavatar
Pauvre Mouton
Helper
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 7:50
Postcode: 3530
Velomobiel: Alpha7.163|2021
Contacteer:

Re: Bart - WAW430

#15 Bericht door Pauvre Mouton »

Mooi mooi! Heb je Brecht overtuigd hard door te werken opdat je dit weekend al kan gaan touren? 😀
My smile is always in shape!

Plaats reactie