Ligfiets(t)er spotted

Hier kan je gezellig kletsen
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Dries
Helper
Berichten: 369
Lid geworden op: vr 19 sep 2003, 22:42
Postcode: 9000
Fiets: Taifuns
Locatie: Gent
Contacteer:

#61 Bericht door Dries »

twas ik niet maar een jonge enthoesiasteling. mail mij als je opmerkingen hebt over zijn rijstijl...
wie weet wordt hij ooit een waw-wedstrijdrijder...

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#62 Bericht door Wouter D »

k wil ook ooit waw-wedstrijdrijder worden, nog enkel paar kleine operaties laten doen: een stukje uit van tussen de schouders, om wat smaller te worden, en een stukje uit mijn benen om korter te worden, en dan rij ik ze allemaal aan diggelen, (niet de fietsen he) :lol:
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#63 Bericht door Ward De Meyer »

graddus schreef:Anders eerst die dode hoek in uw koppeke Ward?

???? :?

jean peinture
Neo Prof
Berichten: 244
Lid geworden op: wo 10 nov 2004, 19:21
Postcode: 3500
Fiets: rans stratus + birdy tour
Locatie: Hasselt
Contacteer:

#64 Bericht door jean peinture »

de afgelopen week al enekel keren ne roeifietser gezien langs het Albertkanaal ter hoogte van zutendaal-genk
"De wereld is een boek. Wie niet reist, leest enkel één bladzijde." (Augustinus)

Gebruikersavatar
lmoens
Helper
Berichten: 364
Lid geworden op: di 14 dec 2004, 21:30
Postcode: 9940
Fiets: M5 midracer
Locatie: Ertvelde
Contacteer:

#65 Bericht door lmoens »

lieve schreef:vandaag een tegen gekomen in Wachtebeke rond een uur of 5, een persoon met ring baardje en rond de 50 jaar.
Vraag me niet welke fiets het was :roll: maar hij had een gele helm op
Misschien ik wel.
Louis / M5 midracer
www.louismoens.be

Gebruikersavatar
lieve
Kopman
Berichten: 591
Lid geworden op: wo 26 jan 2005, 23:01
Postcode: 9160

#66 Bericht door lieve »

het was op een hele slechte baan (axelvaardeken )net over een spoorweg. ik zelf durf daar nie door te rijden, ik ben bang dat ik daar van put naar put rij en op de grond kom :?
ik zelf zat in een auto me ne nest kinderen =P~

Patriek
Helper
Berichten: 252
Lid geworden op: do 03 feb 2005, 18:49
Postcode: 9840
Fiets: Speedliner 28/20
Locatie: De Pinte
Contacteer:

#67 Bericht door Patriek »

Vanmorgen rond 11H langs de Schelde, ter hoogte van Terhand (Merelbeke) ene P ontmoet en een leuke babbel gehad.
P rijdt met een lichtgroene Hurri, zijn twee companen, allebei neofieten, met een huur-Mistral en een huur-Hurri van Manu.
Tot mijn grote verbazing en tot hun grote schande bleken zij de Gentse Liggers niet te kennen. Heb mij dus even didactisch van mijn beste kant getoond om die leemte grondig en definitief weg te werken. Alvast welkom op dit forum, P !
Graag leren bewegen, leren gráág bewegen, blijven bewegen.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#68 Bericht door Wouter D »

goed zo, een bank vooruit en een kus van de juf.
vandaag was ik op de kermis in mijn roots te dikkebus, daar bleek de ksa-leider al reeds een jaar een fervent ligfietser (challenge hurricane) te zijn. Hij brengt alle post voor de leden rond met zijn ligfiets. Door weer en wind heb ik me laten vertellen. Hij kende het forum wél, had het reeds een aantal keer bezocht, zei ie. Hij vertelde me verder ook over Joost Man. een Ieperling die me reeds bekend was van tijdens het eerste velomobieltestweekend. Deze man heeft onder andere een gele alleweder.

Verder wist ie een cabbike zijn in moorsele die dagelijks door Ieper passeerde, heb hem echter verteld dat deze te koop stond. Over die cabbike... hij is bekend in de westhoek, en iedereen weet dat het een fiets is, ze vinden hem zelfs mooi "daar zit die helemaal in", als ik hun vertel dattie te koop staat en vraag naar hun interesse, veranderen ze van onderwerp :P

De KSA-leider uit Dikkebus ging eens kijken of hij een paar gaatjes kon vinden om eens te komen meetoeren, was hem al opgevallen dat we zo regelmatig eens een dag en een uur afspreken om samen te gaan toeren, heb hem dan maar gelijk op de hoogte gebracht van de gordel; das nu eenmaal een van de grotere evenementen waar we aan deelnemen, zo hebben we er trouwens nog een paar he waaronder het ligfietstreffen, nachttoertocht. nog een paar jaar en we hebben het gansje jaar door van die vaste dinges die we steeds weer willen doen :P
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
lmoens
Helper
Berichten: 364
Lid geworden op: di 14 dec 2004, 21:30
Postcode: 9940
Fiets: M5 midracer
Locatie: Ertvelde
Contacteer:

#69 Bericht door lmoens »

lieve schreef:het was op een hele slechte baan (axelvaardeken )net over een spoorweg. ik zelf durf daar nie door te rijden, ik ben bang dat ik daar van put naar put rij en op de grond kom :?
ik zelf zat in een auto me ne nest kinderen =P~
Toegegeven, als ik kan mijd ik die weg maar soms moet het eens.

En dat van die kinderen: daar zit ik echt voor niets tussen.

grtjs
Louis / M5 midracer
www.louismoens.be

Gebruikersavatar
JP
Junior
Berichten: 76
Lid geworden op: ma 08 mar 2004, 13:16
Postcode: 9630
Fiets: Hurri Tour
Locatie: Zwalm
Contacteer:

Bike Friday

#70 Bericht door JP »

Zaterdag stond ik juist in het dagellijks brood in Gent mijn brood te betalen toen mijn vrouw zei 'daar passeert een rare fiets'.

Toen ik buiten kwam was hij al weg, maar gelukkig kwamen we hem iets verder terug tegen toen hij de weg aan het zoeken was.

Het was een bejaard Amerikaans koppel op een soort opvouwbare Tandem (Bike Friday http://www.bikefriday.com). Het ding zou in een koffer kunnen en zo mee het vliegtuig in.

Ze hadden het achterste zadel vervangen door een ligfietsstoel met gaaszitting. Daarom hadden ze ook de achterste trapas moeten verplaatsen.
Spijtig dat ik geen fototoestel bij had.

De reis was per boot van A'dam naar Brugge. Overdag bleef de boot liggen en konden ze de ganse dag fietsen. Lijkt mij wel een aangename reisformule voor als ik te veel reumatiek heb om in mijn tentje te slapen.

Er zijn dus toch nog toffe amerikanen.

JP

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Bike Friday

#71 Bericht door eeuwige reiziger »

JP schreef:De reis was per boot van A'dam naar Brugge. Overdag bleef de boot liggen en konden ze de ganse dag fietsen. Lijkt mij wel een aangename reisformule voor als ik te veel reumatiek heb om in mijn tentje te slapen.
Inderdaad, toen ik vandaag in Brugge een terrasje deed, zag ik dat koppel met hun "eigenaardige" fiets. Het was toen ongeveer rond half een of zoiets.

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#72 Bericht door Johan Clerx »

Tijdens een tocht langs het kanaal Herentals-Bocholt en vervolgens de Zuidwillemsvaart twee ligfietsers tegengekomen:

De eerste was een ietske oudere man op zo'n lang easyriderachtig ding waarop Jean reed tijdens het ligfietstreffen en waarop Dries zit op de foto in zijn avatar.

De tweede was een volledig bepakt ligfiets (26/26), merk of type heb ik niet kunnen zien. Achter deze fiets hing een fietskarretje dat er ook goed volgepakt uitzag.

Herkent zich hier iemand in?

Gebruikersavatar
Recumby
Neo Prof
Berichten: 226
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 19:45
Postcode: 8755
Fiets: M5 low racer
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#73 Bericht door Recumby »

Ik gisteren langs het schipdonkkanaal. een kortharige man op lage ligfiets zonder staartpunt (zwarte outfit en met enkele bukkers in z'n wiel). Heb 'm maar in een flits gezien want ik reed tegen 40 per uur op de bukfiets in tegengestelde richting... ik dacht dat het een hurri of taifun was. Iemand?
(of was het Imoens?)
go veggie, but above all, go BENT! www.ligfietser.tk

Patriek
Helper
Berichten: 252
Lid geworden op: do 03 feb 2005, 18:49
Postcode: 9840
Fiets: Speedliner 28/20
Locatie: De Pinte
Contacteer:

#74 Bericht door Patriek »

Klein voorstel ivm het spotten van ligfietsers.
Zou het geen idee zijn om er een gewoonte van te maken te roepen : "Gentse Ligger ?" Waarop de andere, bij herkenning van deze universele code zou kunnen antwoorden : "Gentse Liggers Olé !". Op die manier zouden we tenminste weten of we te maken hadden met een "club"-genoot dan wel met iemand die nog moet bekeerd worden.
Graag leren bewegen, leren gráág bewegen, blijven bewegen.

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#75 Bericht door Ward De Meyer »

Patriek schreef:Klein voorstel ivm het spotten van ligfietsers.
Zou het geen idee zijn om er een gewoonte van te maken te roepen : "Gentse Ligger ?" Waarop de andere, bij herkenning van deze universele code zou kunnen antwoorden : "Gentse Liggers Olé !".
Patriek for President!

Plaats reactie