jo2p
- Jo2p
- Helper
- Berichten: 280
- Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
- Postcode: 1111
- Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
- Contacteer:
Re: jo2p
Afgelopen week al net zo snel geweest als met de trein. Nee, ik rij niet net zo hard als de trein, dat lukt echt niet . Alleen mijn route op de fiets is "rechtstreekser" dan die met de trein, die rijd een stukje om. Uit en thuis met de trein is ongeveer 55 minuten als de trein geen vertraging heeft. Afgelopen week dus ook er 55 minuten over gedaan. Ik dacht dat deze "mijlpaal" nog wel even zou duren voordat ik dit resultaat zou halen. Het is nog wel stevig aan het werk, dus ik moet nog wel een stukje groeien voordat ik dit kunststukje gewoon elke dag doe. Op dit moment haal ik al regelmatig 59 minuten. En dan te bedenken dat ongeveer twee maanden geleden ik er nog 1 uur en 9 minuten over de rit deed. Ik ben nu bezig om meer uithoudingsvermogen te krijgen. Ik bemerk dat ik voor de dagen achter in de week minder energie heb. Zo heb ik gister 1 uur 2 minuten gereden. Voordeel is iets minder bezweet. De kilo's vliegen er ook af
Flevobike e-Orca 0099, ICE Adventure HD, Brompton
- CapoJan
- General Manager
- Berichten: 2568
- Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
- Postcode: 9050
- Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
- Locatie: Gent (Gentbrugge)
- Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
- Contacteer:
Re: jo2p
Niks dan voordelen dus. Geen tijdverlies, je werkt aan de conditie en je geniet er nog van ook. Kan niet beter
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com
http://metdefietsonderweg.blogspot.com
- Jo2p
- Helper
- Berichten: 280
- Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
- Postcode: 1111
- Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
- Contacteer:
Re: jo2p
Vandaag met de e-Orca de 2.000km gepasseerd, heeft wat langer geduurd omdat ik een hele week met de trein ben geweest ivm storm. Die week had overigens maar 3 werkdagen. Windkracht 8 is mij voor nu nog te veel. Met wind tegen doe ik er nu 1 uur en 1 minuut over de rit van 26km, met wind mee ergens tussen de 55 en 58 minuten. Ga de fiets ook steeds meer onder controle krijgen bij snelheden van tegen of over de 40km/u, de tank besturing is erg direct. Ook bochten worden steeds sneller genomen.
Morgen de fietskar en de banaantassen ophalen bij Radical. Kan ik gaan meten en passen voor het kamperen met de fiets.
Morgen de fietskar en de banaantassen ophalen bij Radical. Kan ik gaan meten en passen voor het kamperen met de fiets.
Flevobike e-Orca 0099, ICE Adventure HD, Brompton
- Ronnius
- General Manager
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
- Postcode: 9040
- Fiets: Grasshopper FX
- Locatie: Sint Amandsberg
- Contacteer:
Re: jo2p
Begin deze maand heb ik iemand gesproken die een WAW getest had en die de tanksturing niets vond. Wegens veel te direct en hij vroeg of dat met de Orca ook zo was. Ik had daar helemaal geen idee van. Misschien omdat ik al langer met een trike rij heb ik het nooit zo ervaren. Maar omdat ik toen met de Orca onderweg was heb ik nadien mijn stuur gedrag eens gevolgd, en het blijkt dat ik nauwelijks het stuur beweeg. Het moet al een behoorlijk uitgesproken bocht zijn eer ik de hendels deftig beweeg. Anders is er nauwelijks beweging van de knuppels te bespeuren en toch verandert de lijn van de Orca behoorlijk. Enerzijds is dat zeer handig, je gaat een bocht in en zonder je stuur echt te bewegen volgt je de lijn van de bocht, anderzijds als je snel gaat en je stuur beweegt een klein beetje kan het zeer snel fout gaan omdat je snel afwijkt van je lijn en de berm of erger zijn dan plots heel erg dichtbij en dat heb ik al verschillende keren meegemaakt, iets te lang op de gps kijken, een hand lossen om iets te nemen (drinkbus, -slang ofzo) en je kan vertrokken zijn.
- Helen
- Public Relations
- Berichten: 797
- Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
- Postcode: 3071
- Fiets: WAW 201 en Alpha 7
- Contacteer:
Re: jo2p
De tanksturing van de WAW is ook wel regelbaar (iets vaster of losser aandraaien, weet het niet precies).
Zo heb ik eens een andere WAW getest, waarbij de sturing nogal stroef was ingesteld, en bij de eerste (scherpe) bocht ging ik gewoon rechtdoor
Ik vind de tanksturing heerlijk. Een lichte druk of trek aan één van de hendels, een zacht aanhalen van de rem... zoef.
Zo heb ik eens een andere WAW getest, waarbij de sturing nogal stroef was ingesteld, en bij de eerste (scherpe) bocht ging ik gewoon rechtdoor
Ik vind de tanksturing heerlijk. Een lichte druk of trek aan één van de hendels, een zacht aanhalen van de rem... zoef.
- CapoJan
- General Manager
- Berichten: 2568
- Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
- Postcode: 9050
- Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
- Locatie: Gent (Gentbrugge)
- Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
- Contacteer:
Re: jo2p
Brecht vindt dan weer dat de manier waarop Flevobike de besturing maakt, heel erg aangenaam is.
Die opmerking van iemand die getest heeft, moet waarschijnlijk ook gekaderd worden. Er is een groot verschil tussen iemand die voor de allereerste keer een VM test, voor de allereerste keer met tankbesturing gereden heeft of iemand die er al heel wat vergeleken heeft. En met de WAW heb ik ook al ervaren dat er heel veel verschil tussen kan zitten.
Die opmerking van iemand die getest heeft, moet waarschijnlijk ook gekaderd worden. Er is een groot verschil tussen iemand die voor de allereerste keer een VM test, voor de allereerste keer met tankbesturing gereden heeft of iemand die er al heel wat vergeleken heeft. En met de WAW heb ik ook al ervaren dat er heel veel verschil tussen kan zitten.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com
http://metdefietsonderweg.blogspot.com
- Ronnius
- General Manager
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
- Postcode: 9040
- Fiets: Grasshopper FX
- Locatie: Sint Amandsberg
- Contacteer:
Re: jo2p
Het was niet iemand die nog nooit een VM gereden had en nu een DF heeft.CapoJan schreef: Die opmerking van iemand die getest heeft, moet waarschijnlijk ook gekaderd worden.
- CapoJan
- General Manager
- Berichten: 2568
- Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
- Postcode: 9050
- Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
- Locatie: Gent (Gentbrugge)
- Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
- Contacteer:
Re: jo2p
Kwestie van persoonlijke voorkeur dan. Ik heb liever de tankbesturingRonnius schreef:Het was niet iemand die nog nooit een VM gereden had en nu een DF heeft.CapoJan schreef: Die opmerking van iemand die getest heeft, moet waarschijnlijk ook gekaderd worden.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com
http://metdefietsonderweg.blogspot.com
- Wim -de roetsende
- Kopman
- Berichten: 747
- Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
- Postcode: 7204CV
- Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
- Contacteer:
Re: jo2p
Klopt is heel erg persoonlijk. Ik vind op een Open Ligger een onderstuur verschrikkelijk.CapoJan schreef:Kwestie van persoonlijke voorkeur dan. Ik heb liever de tankbesturingRonnius schreef:Het was niet iemand die nog nooit een VM gereden had en nu een DF heeft.CapoJan schreef: Die opmerking van iemand die getest heeft, moet waarschijnlijk ook gekaderd worden.
Tankbesturing leek mij iets heel anders, maar na een aantal proefritten met een WAW en een Orca blijkt toch dat ik dat ook echt niet plezierig vind. De besturing van de XS is ook heel direct, maar ik kan veel beter aanvoelen hoeveel ik stuur.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog
- Jo2p
- Helper
- Berichten: 280
- Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
- Postcode: 1111
- Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
- Contacteer:
Re: jo2p
Deze discussie had ik niet verwacht. Ik heb op mijn route veel van die wat jullie geloof ik aanduiden als "vals plat" of zoiets. In mijn geval is het een afrit van een brug, gaat niet overdreven stijl naar beneden, maar je kunt er wel zo tegen de 40km/u halen. Probleem is echter dat een beetje aan het einde er hobbels in de weg zitten door waarschijnlijk boomwortels, al staan die bomen/struiken niet dicht bij in de buurt. Ik denk eerder aan afzakken van de asfaltlaag omdat de hobbels klein en "scherp" zijn. Iets wat je kan zien bij het opkrullen van materiaal. Die hobbel is niet zuiver haaks op de rijrichting. Dus een van de voorwielen raakt dat eerder en dan moet je je stuur goed in je handen hebben omdat anders het wiel dat het eerst tegen de hobbel stoot de richting kan veranderen. Dat is mij een paar keer gebeurd, ook direct goed opgevangen, maar het gaf wel aan dat de Orca gevoelig is op dat punt. En verder is het ook wennen aan de snelheid, want die beleving is totaal anders als in een auto. En verder is het zoals al geschreven, je hoeft de handels eigenlijk nauwelijks te bewegen en een bocht wordt door mij aangereden door de rem te hanteren voor dat wiel dat de binnenbocht neemt. En het nemen van bochten gaat steeds harder/sneller.
Flevobike e-Orca 0099, ICE Adventure HD, Brompton
- CapoJan
- General Manager
- Berichten: 2568
- Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
- Postcode: 9050
- Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
- Locatie: Gent (Gentbrugge)
- Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
- Contacteer:
Re: jo2p
Joop, 'vals plat' is toch wat anders. Daarbij gaat het om een weg die vlak lijkt, maar in realiteit licht hellend is. Als je een brug op- of afrijdt, weet en zie je dat er een helling is.
Je moet inderdaad wat wennen aan de directheid van de besturing. Anderzijds wijkt de Orca niet vanzelf van de route af. Ik kan gerust enkele honderden meters rijden zonder de stuurknuppels aan te raken en heel vaak stuur ik met twee vingers, lekker ontspannen. Met een heel lichte druk stuur je dan wat bij.
Dat remmend sturen is ook handig. Dat kan natuurlijk ook enkel omdat links en rechts ontkoppeld zijn. Leuk dat je er steeds meer van geniet
Je moet inderdaad wat wennen aan de directheid van de besturing. Anderzijds wijkt de Orca niet vanzelf van de route af. Ik kan gerust enkele honderden meters rijden zonder de stuurknuppels aan te raken en heel vaak stuur ik met twee vingers, lekker ontspannen. Met een heel lichte druk stuur je dan wat bij.
Dat remmend sturen is ook handig. Dat kan natuurlijk ook enkel omdat links en rechts ontkoppeld zijn. Leuk dat je er steeds meer van geniet
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com
http://metdefietsonderweg.blogspot.com
- Ronnius
- General Manager
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
- Postcode: 9040
- Fiets: Grasshopper FX
- Locatie: Sint Amandsberg
- Contacteer:
Re: jo2p
Dat valsplat is idd zoals Capojan het uitlegt.CapoJan schreef:Joop, 'vals plat' is toch wat anders. Daarbij gaat het om een weg die vlak lijkt, maar in realiteit licht hellend is. Als je een brug op- of afrijdt, weet en zie je dat er een helling is.
En je kan je er dood oprijden omdat je hersenen zeggen dat het vlak is terwijl je licht bergop gaat.
Maar nog erger is als je denkt bergaf te rijden maar in je werkelijkheid bergop gaat.
De eerste keer dat ik het bewust meemaakte was op een gewestweg in Dilsen-Stokkem, zomer 2012.
Maar sindsdien maak ik het regelmatig mee, vooral in Limburg, hoe dat komt begrijp ik aan geen kanten.
(zowel dat ik het vooral in Limburg meemaak als het feit dat mijn hersenen me bedriegen).
- Wim -de roetsende
- Kopman
- Berichten: 747
- Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
- Postcode: 7204CV
- Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
- Contacteer:
Re: jo2p
Ik heb op zo'n vals plat weg al regelmatig gecontroleerd of ik misschien toch niet een lekke band heb
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog
-
- dokter
- Berichten: 1301
- Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
- Postcode: 8610
- Fiets: FAW27
- Locatie: kortemark
- Contacteer:
Re: jo2p
ik had vroeger ook zo een stuk vals plat. als je in de verte gaat, lijkt het alsof je bergaf gaat. maar je haalt moet moeite 22km/h.
echter als je van de andere kant komt, lijkt het alsof je bergop moet, en kan je met gemak 35-40km/h halen. het bedriegt echt.
dit is zo een stuk, van kruishoutem naar lozer.
https://www.google.be/maps/@50.9130807, ... 312!8i6656
het lijkt alsof je bergaf hebt tot aan het huis en dan moet klimmen. echter blijft het de hele tijd bergaf gaan
en van de andere kant bekeken, het lijkt bergaf, maar t is de hele tijd vals plat.
https://www.google.be/maps/@50.9145488, ... 312!8i6656
ik vermijd die baan bewust omdat ze zo bedriegt. ik geraakt daar niet vooruit, precies of je einde kracht bent
echter als je van de andere kant komt, lijkt het alsof je bergop moet, en kan je met gemak 35-40km/h halen. het bedriegt echt.
dit is zo een stuk, van kruishoutem naar lozer.
https://www.google.be/maps/@50.9130807, ... 312!8i6656
het lijkt alsof je bergaf hebt tot aan het huis en dan moet klimmen. echter blijft het de hele tijd bergaf gaan
en van de andere kant bekeken, het lijkt bergaf, maar t is de hele tijd vals plat.
https://www.google.be/maps/@50.9145488, ... 312!8i6656
ik vermijd die baan bewust omdat ze zo bedriegt. ik geraakt daar niet vooruit, precies of je einde kracht bent