Hopelijk komt het nooit zo ver dat een vlaggetje een verplicht accessoire wordt omdat één of andere idiote
politicus meermaals een velomobiel met zo'n vlagje heeft zien rijden en denkt dat dat veiliger is...
Het zou niet de eerste keer zijn dat slapende honden wakker gemaakt worden...
Zo bvb ben je in Spanje verplicht een helm te dragen... op een fiets kan ik me daar nog iets bij voorstellen
maar in een velomobiel met een functionele rolbeugel zie ik het nut hiervan totaal niet in...
Vlaggetje!
- Peter J
- dokter
- Postcode: 2620
- Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
- Contacteer:
Re: Vlaggetje!
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE
- Peter J
- dokter
- Postcode: 2620
- Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
- Contacteer:
Door een hologram om je heen te projecteren ?bicky schreef:De vraag is dus hoe je als fietser er gevaarlijker kan uitzien en een bedreiging kan vormen voor een auto.CapoJan schreef:Wat ik in het verleden las (Britse studie): hoe ervarener een automobilist, hoe gevaarlijker hij/zij wordt voor fietsers. De reden zou dit zijn: als automobilist scan je elk kruispunt op gevaar voor jezelf. Een fietser is geen gevaar, dus leer je erover te kijken.
een dikke bullbar voorraan?
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE
- Helen
- Public Relations
- Postcode: 3071
- Fiets: WAW 201 en Alpha 7
- Contacteer:
Er is een eenvoudige methode, mij aangeleerd op een cursus "Veilig fietsen in Brussel".bicky schreef:De vraag is dus hoe je als fietser er gevaarlijker kan uitzien en een bedreiging kan vormen voor een auto.
een dikke bullbar voorraan?
En ze werkt!
Wat moet je doen: niet strikt je lijn houden, maar soms een beetje wiebelen, zigzaggen, alsof je last hebt van zijwind.
Onvoorspelbaar bewegende fietsers zijn plots wél iets om mee rekening te houden
- Wim -de roetsende
- Public Relations
- Postcode: 7204CV
- Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
- Velomobiel: MilanSL MK7
- Contacteer:
Helen schreef:Er is een eenvoudige methode, mij aangeleerd op een cursus "Veilig fietsen in Brussel".
En ze werkt!
Wat moet je doen: niet strikt je lijn houden, maar soms een beetje wiebelen, zigzaggen, alsof je last hebt van zijwind.
Onvoorspelbaar bewegende fietsers zijn plots wél iets om mee rekening te houden
Dit vind ik dus echt een onvoorspelbaar (expres fout geschreven voor de taalpuristen onder ons) goede tip.
Past goed bij mijn strategie van op dezelfde plaats rijden als automobilisten doen.
Als hij/zij (=de automobilist) uitwijkt, dan ga ik ook aan de kant.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog