Roeifietsbabbelhoekje
Re: Roeifietsbabbelhoekje
Ik ga, als alles goed loopt, met de fiets naar Middelburg om dan Ronnius zijn 222 tot Gent te fietsen. Het idee was dat Ronnius ook tot Middelburg komt met zijn Orca en dat we samen weer naar Gent fietsen.
Voor mij is het geen issue om het stuk van Middelburg tot Gent op mijn eentje af te leggen op de 222 van Ronnius.
Voor mij is het geen issue om het stuk van Middelburg tot Gent op mijn eentje af te leggen op de 222 van Ronnius.
- FiSh
- Helper
- Berichten: 473
- Lid geworden op: zo 01 feb 2009, 20:30
- Postcode: 9040
- Fiets: Schlitter Encore, Zockra HR700
- Locatie: Sint-Amandsberg
- Contacteer:
Re: Roeifietsbabbelhoekje
De taxi naar Middelburg vertrekt vrijdag (29-01) om 9u in Sint-Amandsberg, terug tegen de middag. Er is nog plaats in de auto, dus als nog iemand mee wil laat gerust iets weten. Of als iemand onderdelen nodig heeft van Thys, regel iets met Derk en laat het me weten.
- Ronnius
- General Manager
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
- Postcode: 9040
- Fiets: Grasshopper FX
- Locatie: Sint Amandsberg
- Contacteer:
Re: Roeifietsbabbelhoekje
De roets staat terug thuis, met dank aan Dieter en Filip voor de handige overbrenging Gent <-> Middelburg.
Maar ook dank aan Evert die ook een mooi aanbod in gedachte had.
Ik ga de rekening niet bekend maken.
Al was het wel ff slikken toen ik ze binnen kreeg.
Maar de 222 is dan ook zowat onherkenbaar veranderd
Dit voorjaar wordt de metamorfose helemaal met nog een naafdynamo en verlichting.
Het is de bedoeling om er 2 jaar mee te rijden en dan een 209 denk ik.
De geïnteresseerden kunnen gaan sparen
Maar ook dank aan Evert die ook een mooi aanbod in gedachte had.
Ik ga de rekening niet bekend maken.
Al was het wel ff slikken toen ik ze binnen kreeg.
Maar de 222 is dan ook zowat onherkenbaar veranderd
Dit voorjaar wordt de metamorfose helemaal met nog een naafdynamo en verlichting.
Het is de bedoeling om er 2 jaar mee te rijden en dan een 209 denk ik.
De geïnteresseerden kunnen gaan sparen
Re: Roeifietsbabbelhoekje
Rekening is vaak even schrikken, het loopt snel op .
Vertel eens, wat is er allemaal gewijzigd en vernieuwd? Al een ritje kunnen maken?
Vertel eens, wat is er allemaal gewijzigd en vernieuwd? Al een ritje kunnen maken?
- Ronnius
- General Manager
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
- Postcode: 9040
- Fiets: Grasshopper FX
- Locatie: Sint Amandsberg
- Contacteer:
Re: Roeifietsbabbelhoekje
Waar zou ik aan beginnen...hmmm schreef:Rekening is vaak even schrikken, het loopt snel op .
Vertel eens, wat is er allemaal gewijzigd en vernieuwd?
Aan zowat alles is gewerkt, tot aan het kader toe.
Ik heb het gevoel dat ik beter kan opsommen waar niet aan gewerkt is.
Daardoor kwam de rekening nog een pak hoger uit dan ik had gedacht.
En waar ik rekening mee gehouden had was al behoorlijk.
Nee, toen ik thuis kwam eerst gegeten en dan in slaap gevallen.hmmm schreef:Al een ritje kunnen maken?
Ik vond het ook wat koud en vooral nogal winderig.
Verder ben ik wel blij dat we vandaag de roets niet moeten ophalen.
De nieuwe spriet al direct door al die regen jagen...
Ik weet wel dat gij tegen een stoot kunt, maar toch...
Om je zo door de wind en regen te jagen,
kzijn minder sadist dan je zou denken
Re: Roeifietsbabbelhoekje
Bij het lezen heb ik toch sterk de indruk dat er meer bezorgdheid heerst om de nieuwe boegspriet dan voor ondergetekende. Ik kan je geen ongelijk geven .
Ik kom de herstelde fiets binnenkort wel eens bewonderen. Kan haast niet anders dan dat ie als nieuw fietst!
Ik kom de herstelde fiets binnenkort wel eens bewonderen. Kan haast niet anders dan dat ie als nieuw fietst!
- Wim -de roetsende
- Kopman
- Berichten: 747
- Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
- Postcode: 7204CV
- Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
- Contacteer:
Re: Roeifietsbabbelhoekje
Heb je nu ook een snek en revolverring met gleufje, zodat dyneemakabels vervangen een lachertje is geworden?Waar zou ik aan beginnen...
Aan zowat alles is gewerkt, tot aan het kader toe.
Ik heb het gevoel dat ik beter kan opsommen waar niet aan gewerkt is.
Daardoor kwam de rekening nog een pak hoger uit dan ik had gedacht.
En waar ik rekening mee gehouden had was al behoorlijk.
Of zorg ik er nu voor dat je nog een keer naar Derk toe moet
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog
- Ronnius
- General Manager
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
- Postcode: 9040
- Fiets: Grasshopper FX
- Locatie: Sint Amandsberg
- Contacteer:
Re: Roeifietsbabbelhoekje
Kijk ik wens de nieuwe spriet een beetje proper houden (toch tot het eens misloopt),hmmm schreef:Bij het lezen heb ik toch sterk de indruk dat er meer bezorgdheid heerst om de nieuwe boegspriet dan voor ondergetekende. Ik kan je geen ongelijk geven .
maar die kan zelf niet zeggen als het weer te slecht is om door te roetsen.
Jij kan wel zeggen als je het niet ziet zitten.
Trouwens als jij hem naar huis had "moeten" roetsen had ik je wel gevraagd om jij het zag zitten
(wellicht hopend op een negatief antwoord)
Ik heb wel een revolverring, verder.. tja... weet ik veelWim -de roetsende schreef: Heb je nu ook een snek en revolverring met gleufje, zodat dyneemakabels vervangen een lachertje is geworden?
Of zorg ik er nu voor dat je nog een keer naar Derk toe moet
Het is wel zo dat ik thuis de roets eens op traagste en snelste versnelling heb gezet om eens te kijken hoe de kabels dan lopen.
En bij de snelste versnelling nu ook eens de bastoon heb gehoord die de elastiek hoort te maken (als je er even basgitaar op speelt)
- Ronnius
- General Manager
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
- Postcode: 9040
- Fiets: Grasshopper FX
- Locatie: Sint Amandsberg
- Contacteer:
Re: Roeifietsbabbelhoekje
Daarnet na het werk eindelijk nog eens ff 18 km wezen roetsen.
De eerste keer deze maand en ook de eerste keer na het onderhoud.
Dat is wel een wereld van verschil. Nu horen ze me niet meer aankomen
De nieuwe spriet is duidelijk veel stiller dan de vorige (zo moeilijk is dat nu ook weer niet)
Het schakelen is nu een plezier, dat was iets dat ik op het laatst niet meer durfde.
Maar nu was ik altijd maar weer aan het schakelen: een beetje meer, een beetje minder,
aan een kruispunt de kabel vooraan helemaal afrollen,
na het kruispunt alweer beginnen oprollen, ... het was echt een plezier.
Alleen aan de blauwe stuurkabel ga ik iets moeten doen.
Ik kan die net niet kort genoeg zetten, die is duidelijk gemaakt voor kortere beentjes
Er valt wel mee te roeien, maar het stuur zou toch ietsje hoger mogen blijven hangen.
Verder: nu de stop voor het stuur aan de juiste kant staat valt het stuur nu niet meer op de spriet.
De pedalen keren nu wel naar achter terug, zodat ik al rijdend beide voeten kan inklikken,
dit door 1 voet achter het pedaal te haken.
Door de bagagedrager kan er nu een toptas op.
De tas werd bij de Cirrus werd meegeleverd en is niet helemaal assortie met de roets.
Wie daar niet mee kan leven koopt me een toptas die meer assortie is
Nu zijn we aan het wachten op een naafdynamo en een koplamp.
Wie gaat me dan nog tegenhouden
Kortom het roetsplezier dat ik al had kan alleen nog veel groter worden.
De eerste keer deze maand en ook de eerste keer na het onderhoud.
Dat is wel een wereld van verschil. Nu horen ze me niet meer aankomen
De nieuwe spriet is duidelijk veel stiller dan de vorige (zo moeilijk is dat nu ook weer niet)
Het schakelen is nu een plezier, dat was iets dat ik op het laatst niet meer durfde.
Maar nu was ik altijd maar weer aan het schakelen: een beetje meer, een beetje minder,
aan een kruispunt de kabel vooraan helemaal afrollen,
na het kruispunt alweer beginnen oprollen, ... het was echt een plezier.
Alleen aan de blauwe stuurkabel ga ik iets moeten doen.
Ik kan die net niet kort genoeg zetten, die is duidelijk gemaakt voor kortere beentjes
Er valt wel mee te roeien, maar het stuur zou toch ietsje hoger mogen blijven hangen.
Verder: nu de stop voor het stuur aan de juiste kant staat valt het stuur nu niet meer op de spriet.
De pedalen keren nu wel naar achter terug, zodat ik al rijdend beide voeten kan inklikken,
dit door 1 voet achter het pedaal te haken.
Door de bagagedrager kan er nu een toptas op.
De tas werd bij de Cirrus werd meegeleverd en is niet helemaal assortie met de roets.
Wie daar niet mee kan leven koopt me een toptas die meer assortie is
Nu zijn we aan het wachten op een naafdynamo en een koplamp.
Wie gaat me dan nog tegenhouden
Kortom het roetsplezier dat ik al had kan alleen nog veel groter worden.
- Wim -de roetsende
- Kopman
- Berichten: 747
- Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
- Postcode: 7204CV
- Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
- Contacteer:
Re: Roeifietsbabbelhoekje
Eigenlijk klik ik altijd stilstaand met de rechtervoet in, paar korte slagen maken en dan klik ik met links in. Al roeiend klik ik nooit allebei de voeten uit. Alleen maar links.De pedalen keren nu wel naar achter terug, zodat ik al rijdend beide voeten kan inklikken, dit door 1 voet achter het pedaal te haken.
In welke situatie klik jij in door met een voet achter het pedaal te haken?
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog
- Ronnius
- General Manager
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
- Postcode: 9040
- Fiets: Grasshopper FX
- Locatie: Sint Amandsberg
- Contacteer:
Re: Roeifietsbabbelhoekje
Gisteren waren ze aan het jaagpad aan het snoeien. En er lag een stuk tak op het jaagpad.Wim -de roetsende schreef: In welke situatie klik jij in door met een voet achter het pedaal te haken?
Omdat het zo smal was om te passeren klikte ik beide voeten los om zo langs de tak te laveren.
Omdat de snelheid nog hoog genoeg lag (wat zeer relatief is, zeer traag blijf ik ook in evenwicht)
na het passeren kan ik op die manier gewoon verder roeien.
Ik heb ook al meegemaakt in, het naar een kruispunt komen, waar het altijd vrij druk is
en ik weet dat je meestal moet stoppen, klik ik meestal beide voeten los.
Blijkt dan dat het kruispunt toch vrij is kan ik op die manier direct een doorstart maken.
- Wouter D
- General Manager
- Berichten: 11283
- Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
- Postcode: 9320
- Fiets: Thys Revolver
- Locatie: Erembodegem
- Contacteer:
Re: Roeifietsbabbelhoekje
ronny, voor je blauwe touwtje, gewoon inkorten aan het andere uiteinde, daar waar hij vastzit aan de voetenslede;
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
- Ronnius
- General Manager
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
- Postcode: 9040
- Fiets: Grasshopper FX
- Locatie: Sint Amandsberg
- Contacteer:
Re: Roeifietsbabbelhoekje
Bedankt, aan die kant had ik nog niet gedachtspruitje schreef:ronny, voor je blauwe touwtje, gewoon inkorten aan het andere uiteinde, daar waar hij vastzit aan de voetenslede;
En Wim, deze voormiddag alweer (het wil maar niet regenen) nog eens 22 km geroetst.
En alweer met de voet achter het pedaal rijdend ingeklikt.
Dit bij een nogal korte U-turn, opzich geen probleem, met 1 voet in de pedalen lukt het wel.
Behalve als er auto's uit de straat komen, dan wordt het wel heel erg smal.
Dan wordt het veel het eenvoudiger de bocht te nemen met 2 voeten zwevend.
Daar het een bocht in dalende lijn is versnel je als de remmen lost
waarbij je dan zonder stoppen verder kan fietsen.
Dan is het handig als je gemakkelijk je voeten kan vast klikken al rijden.
- Wouter D
- General Manager
- Berichten: 11283
- Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
- Postcode: 9320
- Fiets: Thys Revolver
- Locatie: Erembodegem
- Contacteer:
Re: Roeifietsbabbelhoekje
al dat gekonkelfoes over roets langs hier en roets langs daar, laat het bij mij weer kietelen.
Daarnet de roets weer van het schap gehaald, de banden gepompt, de spriet gesmeerd, remmen afgesteld, slagje uit het wiel, elastiek vervangen en versnelling bijgesteld, volgende week een paar keer klein toerke doen, kijken of ik het nog niet verleerd ben
Daarnet de roets weer van het schap gehaald, de banden gepompt, de spriet gesmeerd, remmen afgesteld, slagje uit het wiel, elastiek vervangen en versnelling bijgesteld, volgende week een paar keer klein toerke doen, kijken of ik het nog niet verleerd ben
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
- Ronnius
- General Manager
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
- Postcode: 9040
- Fiets: Grasshopper FX
- Locatie: Sint Amandsberg
- Contacteer:
Re: Roeifietsbabbelhoekje
We zullen dan maar verder konkelfoezen.spruitje schreef:al dat gekonkelfoes over roets langs hier en roets langs daar, laat het bij mij weer kietelen.
Na gisteren heb ik weer ervaren dat je roetsen veel meer moet onderhouden dan gewoon fietsen.
De laatste week van december zowat elke dag geroetst, tot zelfs 35 km op 1 dag.
In januari raak ik niet verder dan 1 ritje van 18 km.
Nu ben ik in februari 2 keer op de roets geraakt, dit in 2 dagen met 18 en 22 km.
Ja kheb het geweten. De buikspieren doen weer moeilijk.
Het is niet zo erg als maart vorig jaar, maar veel scheelt het toch niet.
Nu kan ik wel nog (net) in en uit bed zonder mij in bochten te wringen.
Ja kweetet, de volgende keer, hopelijk ergens komende week,
zullen de buikspieren er veel minder een probleem van maken.
Maar het toont wel aan hoe goed je (ik dan toch) het moet onderhouden.