Ligfietstreffen 2013

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Evelien van Jeroen
Helper
Berichten: 254
Lid geworden op: zo 20 mei 2012, 21:56
Contacteer:

Re: Ligfietstreffen 2013

#121 Bericht door Evelien van Jeroen »

de mijne staan er ook allemaal bij, maar blijkbaar zijn die niet te zien... wie kan mij uit de nood helpen om ze zichtbaar te maken voor iedereen?
Ik zie overigens zelf wel de fotos van Bicky, maar niet die van Ronnius...

Evelien van Jeroen
Helper
Berichten: 254
Lid geworden op: zo 20 mei 2012, 21:56
Contacteer:

Re: Ligfietstreffen 2013

#122 Bericht door Evelien van Jeroen »

nè, voor tgemak sstaan ze op facebook: https://www.facebook.com/media/set/?set ... 086&type=1

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Ligfietstreffen 2013

#123 Bericht door Ronnius »

Evelien van Jeroen schreef:de mijne staan er ook allemaal bij, maar blijkbaar zijn die niet te zien... wie kan mij uit de nood helpen om ze zichtbaar te maken voor iedereen?
Ik zie overigens zelf wel de fotos van Bicky, maar niet die van Ronnius...
Voor mij is het de eerste keer dat ik met zoiets werk.
Maar met volgende link: https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing" onclick="window.open(this.href);return false;
krijg ik mijn foto's wel te zien, maar niet deze van Bicky (met een andere browser, niet ingelogd).
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

BartC
Kopman
Berichten: 552
Lid geworden op: ma 16 jul 2007, 22:23
Postcode: 3545
Fiets: Optima Stinger
Locatie: Halen
Velomobiel: Quest
Contacteer:

Re: Ligfietstreffen 2013

#124 Bericht door BartC »

bicky schreef:je zou de plaatsjes hier moeten kunnen plaatsen:
https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik kan er geen foto's bij plaatsen...
Ik heb de mijne in een album gestoken op Google+, dus als je ze wil zien en eventueel wat personen wil taggen, stuur me dan een bericht met je email adres (als je een Google/GMail account hebt, kan je best die nemen).
stuur me een bericht als je de [url=http://www.gentseliggers.net/forum/viewtopic.php?t=3684]Gentse Liggers kaart[/url] wil kunnen bekijken/bewerken.
Leg je erbij neer... en fietsen wordt zoveel leuker
Optima Stinger EX, M5 26/20 en KMX X-class

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: Ligfietstreffen 2013

#125 Bericht door trikelover »

Zelf heb ik geen tijd gehad om foto's te nemen dus bedankt aan iedereen die foto's heeft genomen.

Nog eens bedankt aan Eric voor de grote tocht en aan iedereen die mij tijdens het treffen zelf heeft geholpen.

Momenteel ben ik nog volop bezig met alles te evalueren en samen te stellen om daarna het te kunnen doorgeven aan de organisatoren van volgend jaar. Ideetje of bedenkingen zijn over deze editie laat dan maar weten zodat ik die mee kan opnemen in de evaluatie.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Ligfietstreffen 2013

#126 Bericht door Ronnius »

Ik ben gisteren een dagje aan het "spelen" geweest.
De zaterdagtocht is reeds gemonteerd.

--> zie hier <--
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
erde
Kopman
Berichten: 731
Lid geworden op: za 07 aug 2010, 14:31
Fiets: challenge concept trike
Locatie: Loker-Heuvelland
Contacteer:

Re: Ligfietstreffen 2013

#127 Bericht door erde »

Ronnius, bedankt voor de reportage, nen schone souvenir =D>
Iedereen bedankt om aan het treffen deel te nemen. :wink:
Challenge trike mi-mo-rider
Aan het einde van de leuning zijn er altijd nog enkele treden!!

Gebruikersavatar
Hansken
Junior
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 19 aug 2012, 9:50
Contacteer:

Re: Ligfietstreffen 2013

#128 Bericht door Hansken »

Leuke foto's en filmpjes, hoe meer ik van het treffen zie, des te meer spijt dat ik er niet kon bij zijn. :(

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Ligfietstreffen 2013

#129 Bericht door Ronnius »

Hansken schreef:Leuke foto's en filmpjes, hoe meer ik van het treffen zie, des te meer spijt dat ik er niet kon bij zijn. :(
En ik ga je nog meer spijt doen krijgen :oops: :
--> de familietocht van zondag <--

De 2 video's zijn nu gemonteerd en online.
Ik kan morgen met een gerust gemoed gaan werken.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
Hansken
Junior
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 19 aug 2012, 9:50
Contacteer:

Re: Ligfietstreffen 2013

#130 Bericht door Hansken »

Inderdaad Ronnius, volgend jaar ben ik er bij hoor, zeker weten.

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Ligfietstreffen 2013

#131 Bericht door Ronnius »

Hansken schreef:Inderdaad Ronnius, volgend jaar ben ik er bij hoor, zeker weten.
Voor mij was het nu de eerste keer (zo lang lig ik ook nog niet).
En het smaakte direct naar meer.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Ligfietstreffen 2013

#132 Bericht door bicky »

Mijn persoonlijke evaluatie van het treffen, commentaren zijn welkom.
Locatie
- dik in orde, groot plein voor tenten, plaats binnen voor slapers, zelfs een zandbak voor de kleinsten
- tip: laat op voorhand weten als er een zandbak voor handen is, nu moesten ze met 8 vechten voor 2 schoppen

zaterdagtocht
- 100km. Was er nood voor sommigen om de tocht te kunnen inkorten? geen aparte tocht maar misschien een vroegere terugkeer? Ik reed niet mee maar hoorde dat sommigen het toch moeilijk hadden tegen het einde
- familietocht: 9km naar kinderboerderij en dan 9 terug is ideaal voor met de kindjes. kunnen ze zelf ook fietsen. Voor herhaling vatbaar. Wel de track op voorhand doorsturen en gps of begeleider voorzien. We hadden gps en dat werkte gemakkelijk.

zondagtocht
- 22km was meer dan genoeg voor de families, misschien te kort voor de trekkers. De stop niet ver van het begin had als voordeel dat iedereen naar huis kon vertrekken wanneer hij dit wenste.
- een duidelijk uur afspreken voor te vertrekken. nu stond iedereen 2 uur te wachten en kon onze tent eigenlijk nog veel langer drogen.

Het was een goed weekend, we hebben er van genoten.
De uitbreiding der gezinnen was te merken dit weekend. Veel kindjes waren aanwezig.
Bedankt Dieter (trikelover) voor de organisatie.
Tot volgend jaar in den Limburg.

Gebruikersavatar
erde
Kopman
Berichten: 731
Lid geworden op: za 07 aug 2010, 14:31
Fiets: challenge concept trike
Locatie: Loker-Heuvelland
Contacteer:

Re: Ligfietstreffen 2013

#133 Bericht door erde »

bicky schreef:Mijn persoonlijke evaluatie van het treffen, commentaren zijn welkom.
Locatie
- dik in orde, groot plein voor tenten, plaats binnen voor slapers, zelfs een zandbak voor de kleinsten
- tip: laat op voorhand weten als er een zandbak voor handen is, nu moesten ze met 8 vechten voor 2 schoppen

zaterdagtocht
- 100km. Was er nood voor sommigen om de tocht te kunnen inkorten? geen aparte tocht maar misschien een vroegere terugkeer? Ik reed niet mee maar hoorde dat sommigen het toch moeilijk hadden tegen het einde Vaststelling; we zijn een half uur later vertrokken dan voorzien, dat half uurtje maakt in de vooravond veel goed :idea:
- familietocht: 9km naar kinderboerderij en dan 9 terug is ideaal voor met de kindjes. kunnen ze zelf ook fietsen. Voor herhaling vatbaar. Wel de track op voorhand doorsturen en gps of begeleider voorzien. We hadden gps en dat werkte gemakkelijk.

zondagtocht
- 22km was meer dan genoeg voor de families, misschien te kort voor de trekkers. De stop niet ver van het begin had als voordeel dat iedereen naar huis kon vertrekken wanneer hij dit wenste.
- een duidelijk uur afspreken voor te vertrekken. nu stond iedereen 2 uur te wachten en kon onze tent eigenlijk nog veel langer drogen.

Het was een goed weekend, we hebben er van genoten.
De uitbreiding der gezinnen was te merken dit weekend. Veel kindjes waren aanwezig.
Bedankt Dieter (trikelover) voor de organisatie.
Tot volgend jaar in den Limburg.
Challenge trike mi-mo-rider
Aan het einde van de leuning zijn er altijd nog enkele treden!!

Evelien van Jeroen
Helper
Berichten: 254
Lid geworden op: zo 20 mei 2012, 21:56
Contacteer:

Re: Ligfietstreffen 2013

#134 Bericht door Evelien van Jeroen »

Verder niets
erde schreef:
bicky schreef:Mijn persoonlijke evaluatie van het treffen, commentaren zijn welkom.
Locatie
- dik in orde, groot plein voor tenten, plaats binnen voor slapers, zelfs een zandbak voor de kleinsten
- tip: laat op voorhand weten als er een zandbak voor handen is, nu moesten ze met 8 vechten voor 2 schoppen
Idd, het zou handig zijn te weten welke 'accomodaties' er zijn voor de kids. Verder niks aan op te merken aan de locatie. Een echt 'chiro-hol' :twisted: de max!

zaterdagtocht
- 100km. Was er nood voor sommigen om de tocht te kunnen inkorten? geen aparte tocht maar misschien een vroegere terugkeer? Ik reed niet mee maar hoorde dat sommigen het toch moeilijk hadden tegen het einde Vaststelling; we zijn een half uur later vertrokken dan voorzien, dat half uurtje maakt in de vooravond veel goed :idea:
- familietocht: 9km naar kinderboerderij en dan 9 terug is ideaal voor met de kindjes. kunnen ze zelf ook fietsen. Voor herhaling vatbaar. Wel de track op voorhand doorsturen en gps of begeleider voorzien. We hadden gps en dat werkte gemakkelijk.
We moeten er wel aan denken om ook 's morgens aan te zetten met de kinderen. In de namiddag worden ze moe of moeten ze slapen en dan wordt het gauw te laat om nog een leuk tochtje te doen. In ons geval hadden we ook nog eens het weer tegen in de namiddag.

zondagtocht
- 22km was meer dan genoeg voor de families, misschien te kort voor de trekkers. De stop niet ver van het begin had als voordeel dat iedereen naar huis kon vertrekken wanneer hij dit wenste.
Ik vond het een leuke tocht en om allemaal samen te rijden zeker ver genoeg, maar gezien ik op zaterdag maar een kleine 20km achter de wielen had, smaakte het naar veel meer. De stop dicht bij de bivak was idd een voltreffer, je stond in no time aan je auto of camper en kon zo naar huis.
- een duidelijk uur afspreken voor te vertrekken. nu stond iedereen 2 uur te wachten en kon onze tent eigenlijk nog veel langer drogen.

Het was een goed weekend, we hebben er van genoten.
De uitbreiding der gezinnen was te merken dit weekend. Veel kindjes waren aanwezig.
Bedankt Dieter (trikelover) voor de organisatie.
Tot volgend jaar in den Limburg.
Ook van onze kant nog eens bedankt voor de organisatie. We vonden het heel leuk, de kids ook. Veel mensen leren kennen en prettige babbels gehad tijdens het fietsen.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Ligfietstreffen 2013

#135 Bericht door Wouter D »

bicky, betreft de lange tocht kan ik je wel volgen,

helaas is het oorspronkelijke doel van de lange tocht een beetje vervlogen.
het oorspronkelijke idee achter de lange en korte tocht was samen uit, samen thuis

maw: korte en lange tocht vertrokken op het zelfde tijdstip en kwamen ongeveer op zelfde tijdstip terug (laatste was meestel met uurtje verschil.
het kwam er dus op neer dat de lange tocht bedoelt was voor de snelle fietsers en de korte tocht voor de minder snelle.

de laatste jaren wil iedereen echter de lange tocht gaan doen en is er meestal vraag om in te korten omdat veel liggers denken dat ze de afstand wel aankunnen maar geen rekening houden met de snelheid.

Ik denk dat we er goed aan doen om eens de koppen (van elke provincie) samen te steken om te zien of we op het huidig concept verder bouwen dan wel terugkeren naar het oorspronkelijk concept.

op het eerste treffen hadden we zelfs een origineel concept: er was geen voorrijder. Iedereen kreeg een wegbeschrijving en enkele telnrs voor als men echt de weg kwijt was. er waren een paar liggers die als laatste vertrokken met de bedoeling achterblijvers op te rapen. Ik vrees er echter voor dat dit concept voor de meesten niet aantrekkelijk is.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie