EURO TOUR 2013

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...
Bericht
Auteur
twilwel
Nieuweling
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 25 nov 2007, 19:09
Fiets: Mango
Locatie: Groningen
Contacteer:

EURO TOUR 2013

#1 Bericht door twilwel »

Onderstaand bericht heb ik zojuist gepost op de Nederlandse ligfietslijst:

Achter de schermen wordt druk gewerkt aan de voorbereidingen. Overleg via verschillende fora, landen, talen kost veel tijd, maar er is over de meeste zaken inmiddels overeenstemming. Organisator Sean Havins heeft me gevraagd om de ligfietslijst op de hoogte te brengen van de vorderingen en er zijn wat vragen voor jullie.

INFO

De EUROLL site is bijgewerkt: http://logical-vehicles.org/" onclick="window.open(this.href);return false; en de route is geheel anders dan aanvankelijk gepland: http://logical-vehicles.org/resources/E ... oute5a.png" onclick="window.open(this.href);return false; (tegen de klok in). Deze route moet meer gezien worden als een grove benadering. Totale afstand is ca 2500km en duurt ca. 3weken. Met 100 tot 150km/dag zal het een minder zware tocht worden dan ROAM en dat zou het deelnemersaantal ten goede moeten komen (en minder uitval). 6 dagen rijden en dan een dag rust. We verwachten eigenlijk een deelname tussen 50 en 150 velomobilisten.....

Er is niet gekozen voor hostels maar voor campings, dus tentje mee. Er zullen ondersteuningsvoertuigen zijn die bagage kunnen vervoeren, maar het s belangrijk dat de deelnemers voldoende getraind zijn om de hele route op eigen kracht af te leggen. De ondersteuning is er voor noodgevallen en niet bedoeld voor vermoeide deelnemers die vooraf hadden kunnen weten dat ze het het niet zouden kunnen bolwerken. Ik heb Sean toegezegd een route te maken vanaf Leer via Groningen (SInnerBikes/Mango) en Dronten (Velomobiel.nl, Flevobike, Alligt, Tempelman). Daarna moet het richting Gent gaan (Fietser.be/WAW)

Van de deelnemers wordt verwacht dat ze hun eigen weg kunnen vinden, bij voorkeur met een gps apparaat. De ervaring leert dat het niet altijd lukt om met een groepje te rijden. Als iedereen dezelfde track volgt is dat een hele zorg minder voor de ondersteuning.

De datum ligt nog niet helemaal vast, maar de start in de Duitse stad Leer is in Juli 2013.

Extra info: Tijdens de jaarlijkse beurs in Germersheim (SPEZI) is er een bijeenkomst (riders meeting!) van een aantal ROAM rijders op de zaterdag avond..... Een prima gelegenheid om de smaak (wederom) te pakken te krijgen.

VRAGEN

-Tot nu toe zijn voorzover ik weet fora actief in VS, Groot-Brittannie, Nederland, Duitsland, Frankrijk, Oekraine. Als iemand hier bekend is met rijders en/of fora in andere Europese landen dan zou het geweldig zijn als deze ook een berichtje krijgen. Deze hint lijkt me overduidelijk. Denemarken en Belgie (bij deze...twilwel) worden door mij benaderd, maar dubbel werk is niet verkeerd.

-Voor de sectie Dronten-Gent zoeken we een of twee personen uit Nederland en Belgie die een mooie route kunnen bedenken en deze als gpx delen. De voorwaarden waaraan de route moet voldoen zijn..... nou ja, als velomobiel rijders weten jullie dat natuurlijk. Kies gewoon een route die je zelf ook graag zou willen rijden. Om een GPX bestand te maken kun je de route zelf rijden en de track bewaren op je GPS, maar je kunt ook gebruik maken van software op je computer of een online routering website. Het bestand kan via mij of direkt aan Sean worden doorgegeven. Uiteindelijk moet de route exact van camping naar camping voeren.

-op de start site staan een aantal foto's van/met ROAM rijders die Sean "geleend" heeft. Mocht iemand hier bezwaar tegen hebben dan kun je hem een berichtje sturen http://logical-vehicles.org/contact-form/" onclick="window.open(this.href);return false; en hij haalt ze er af.

twilwel

PS: gezien de lange tijdspanne van voorbereiding: zou deze draad een "stickie" mogen worden? aha, ik zie dat het een optie is, dus klik.....
Laatst gewijzigd door twilwel op di 06 mar 2012, 17:11, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
FrodoriC
pechvogel van de maand
Berichten: 674
Lid geworden op: vr 11 dec 2009, 17:55
Postcode: 9000
Fiets: WAW003
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: EUROLL2013

#2 Bericht door FrodoriC »

GENIAAL :D ROAM ligt nog te ver van m'n bed, dit zou wel een leuke opwarmer zijn :)
(1)WAW003 (matzwart) *upgraded* new frame/red springs/wheels/driveline
(2)Challenge Hurricane (Groen)
(3)Tandemligfiets (ev. TE HUUR) (Lichtblauw) -moet weg-

twilwel
Nieuweling
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 25 nov 2007, 19:09
Fiets: Mango
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: EURO TOUR 2013

#3 Bericht door twilwel »

Aanvullend nieuws ('t gaat hard de afgelopen 24uur):

Er is nu een Facebook pagina over de Euro Tour 2013: https://www.facebook.com/events/255409441210390/" onclick="window.open(this.href);return false;

En je kunt je nu registreren in de taal van je voorkeur (...): http://www.logical-vehicles.org/Registration/" onclick="window.open(this.href);return false;

twilwel

Gebruikersavatar
PatRecumbent
Kopman
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
Postcode: 3010
Fiets: Go-One Evolution
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contacteer:

Re: EURO TOUR 2013

#4 Bericht door PatRecumbent »

twilwel schreef: ... Ik heb Sean toegezegd een route te maken vanaf Leer via Groningen (SInnerBikes/Mango) en Dronten (Velomobiel.nl, Flevobike, Alligt, Tempelman). Daarna moet het richting Gent gaan (Fietser.be/WAW) ...

-Voor de sectie Dronten-Gent zoeken we een of twee personen uit Nederland en Belgie die een mooie route kunnen bedenken en deze als gpx delen. De voorwaarden waaraan de route moet voldoen zijn..... nou ja, als velomobiel rijders weten jullie dat natuurlijk. Kies gewoon een route die je zelf ook graag zou willen rijden. Om een GPX bestand te maken kun je de route zelf rijden en de track bewaren op je GPS, maar je kunt ook gebruik maken van software op je computer of een online routering website. Het bestand kan via mij of direkt aan Sean worden doorgegeven. Uiteindelijk moet de route exact van camping naar camping voeren. ...
We kunnen misschien niet meedoen maar een er moeten toch voldoende kandidaten zijn om te helpen met het ineensteken van een route. Ik kan helpen met het stuk van de Nederlandse grens tot in Antwerpen. Misschien kan de route "licht" gewijzigd worden en van Dronten naar Gent gaan via Straelen (productie Go-One). Dan heb ik al een route liggen van Straelen tot in Gent.
Go-One Evolution, HP Velotechnik StreetMachine Gte en tandem van Tim Biesemans.

twilwel
Nieuweling
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 25 nov 2007, 19:09
Fiets: Mango
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: EURO TOUR 2013

#5 Bericht door twilwel »

PatRecumbent schreef: We kunnen misschien niet meedoen maar een er moeten toch voldoende kandidaten zijn om te helpen met het ineensteken van een route.
Er gaat niets boven lokale kennis....

Nieuws van het front: Sean meldt dat in 2 dagen zich 17 Europese deelnemers hebben aangemeld. Totaal zijn het er nu 25. Dat gaat dus lekker.

http://logical-vehicles.org/RiderList/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

Re: EURO TOUR 2013

#6 Bericht door crash-quest-dummy »

Als je Lier, Mechelen of Duffel passeert richting Gent of Brussel zoek ik met plezier mee naar een route.
Stop Fueling Around

Gebruikersavatar
PatRecumbent
Kopman
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
Postcode: 3010
Fiets: Go-One Evolution
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contacteer:

Re: EURO TOUR 2013

#7 Bericht door PatRecumbent »

crash-quest-dummy schreef:Als je Lier, Mechelen of Duffel passeert richting Gent of Brussel zoek ik met plezier mee naar een route.
Misschien van Antwerpen naar Mechelen en dan via Willebroek, Dendermonde en Zele naar Gent? Ik ken de laatste stand niet meer van het stuk tussen Willebroek en Baasrode. Als ik het me goed herinner is het op sommige plaatsen niet zo velomobielvriendelijk. Ook het binnenkomen van Dendermonde is niet alles tenzij dit al opgelost is.
Go-One Evolution, HP Velotechnik StreetMachine Gte en tandem van Tim Biesemans.

twilwel
Nieuweling
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 25 nov 2007, 19:09
Fiets: Mango
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: EURO TOUR 2013

#8 Bericht door twilwel »

Laatste nieuws: Er is een wijziging nodig in de route: om Beyss in Straelen in de route op te kunnen nemen gaan we Leer-Dronten-Straelen-Gent. Het biedt de gelegenheid om een mooiere en rustiger route te maken via het Oosten van Nederland en we vermijden daarmee de drukke Randstad en Antwerpen.

De reden voor deze wijziging: de Duitsers hebben een route bedacht die het Ruhrgebied links laat liggen en dat zou betekent hebben dat Straelen op de terugweg niet op de route zou zijn.

De teller staat al op 50 rijders! http://logical-vehicles.org/ParticipantsList/" onclick="window.open(this.href);return false; (kuch) er hebben zich nog geen rijders uit Belgie opgegeven?!
Er zijn veel ROAM "veteranen" bij de deelnemers, dus kennelijk smaakt een lange gezamenlijke rit naar meer....

twilwel

Gebruikersavatar
Michael
Helper
Berichten: 278
Lid geworden op: di 13 jul 2004, 16:41
Postcode: 4367
Fiets: Witte Challenge Seiran
Locatie: Crisnee (Prov. Luik )
Velomobiel: Strada 2010
Contacteer:

Re: EURO TOUR 2013

#9 Bericht door Michael »

Heb me ingeschreven, ben ik de enige Belg die gaat meerijden ?
Pijn vergeet je, opgeven vergeet je nooit.

Gebruikersavatar
PatRecumbent
Kopman
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
Postcode: 3010
Fiets: Go-One Evolution
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contacteer:

Re: EURO TOUR 2013

#10 Bericht door PatRecumbent »

Ik zou wel willen maar ik ben niet zeker of ik dan verlof kan nemen.
Go-One Evolution, HP Velotechnik StreetMachine Gte en tandem van Tim Biesemans.

Gebruikersavatar
FrodoriC
pechvogel van de maand
Berichten: 674
Lid geworden op: vr 11 dec 2009, 17:55
Postcode: 9000
Fiets: WAW003
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: EURO TOUR 2013

#11 Bericht door FrodoriC »

Ik ga eens vragen of er kennissen meewillen, maar ik heb er wel zin in
(1)WAW003 (matzwart) *upgraded* new frame/red springs/wheels/driveline
(2)Challenge Hurricane (Groen)
(3)Tandemligfiets (ev. TE HUUR) (Lichtblauw) -moet weg-

Gebruikersavatar
Sean.Havins
Nieuweling
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 21:28
Locatie: Colorado, USA
Contacteer:

Re: EURO TOUR 2013

#12 Bericht door Sean.Havins »

Michael schreef:Heb me ingeschreven, ben ik de enige Belg die gaat meerijden ?
=D> The first (of many?) from Belgium has registered and we are at 69 riders and 4 SAG crew! =D>
Sean

Gebruikersavatar
Sean.Havins
Nieuweling
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 21:28
Locatie: Colorado, USA
Contacteer:

Re: EURO TOUR 2013

#13 Bericht door Sean.Havins »

From the French forum...
Sean.Havins schreef:
Ptitom schreef:Apparamment , l euro tour 2013 n'enthousiasme pas la belgique :(

Je m'attendais a voir plus de francais aussi quoiqu'il est encore tot :)
Belgique,

Cela ressemble à un défi pour moi. ;)

Sean


Pour ceux d'entre vous qui comptent, nous avons 75 participants inscrits provenant de 14 pays et nous avons 30 modèles différents de vélomobiles!

-------------------------
Belgium,

This sounds like a challenge to me. ;)

Sean


For those of you who are counting, We have 75 registered participants from 14 countries and we have 30 different models of velomobiles!
Sean

highway_patrol
Neo Prof
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 23 okt 2006, 18:35
Postcode: 2880
Locatie: Bornem
Contacteer:

Re: EURO TOUR 2013

#14 Bericht door highway_patrol »

Misschien van Antwerpen naar Mechelen en dan via Willebroek, Dendermonde en Zele naar Gent? Ik ken de laatste stand niet meer van het stuk tussen Willebroek en Baasrode. Als ik het me goed herinner is het op sommige plaatsen niet zo velomobielvriendelijk. Ook het binnenkomen van Dendermonde is niet alles tenzij dit al opgelost is.
Willebroek - Dendermonde kan je volledig afleggen over een prachtig stuk scheldedijk.
ex-WAW017
ex-WAW235

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: EURO TOUR 2013

#15 Bericht door CapoJan »

highway_patrol schreef:
Misschien van Antwerpen naar Mechelen en dan via Willebroek, Dendermonde en Zele naar Gent? Ik ken de laatste stand niet meer van het stuk tussen Willebroek en Baasrode. Als ik het me goed herinner is het op sommige plaatsen niet zo velomobielvriendelijk. Ook het binnenkomen van Dendermonde is niet alles tenzij dit al opgelost is.
Willebroek - Dendermonde kan je volledig afleggen over een prachtig stuk scheldedijk.
Zoals men me onlangs in Sint-Amands zei: "vooral NIET proberen in het weekend. Dan is er geen doorkomen aan." Ik reed er maandag en op een verdwaalde wielertoerist na was de dijk leeg. En ja: de dijk is redelijk breed en goed berijdbaar. Afhankelijk van het moment dus.

Er zijn twee kanten aan, maar dit is meer een keuze voor de organisatie: je kunt doorrijden over de dijk tot in Gent. Dat gaat vlot, maar bijna niemand zal je zien. Wil je velomobielen promoten, dan moet je af en toe wel eens een stad(je) doorkruisen. Dat rijdt minder vlot, maar je wordt wel gezien !
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Plaats reactie