Strada Te koop

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Pieter Moonen
Nieuweling
Postcode: 3600
Fiets: Strada
Contacteer:

Strada Te koop

#1 Bericht door Pieter Moonen » zo 30 mei 2021, 23:39

Na 5 jaar stil te staan in de garage, twijfelen, zeggen dat ik binnenkort weer ga beginnen te rijden maar dan er toch niet toe kom heb ik besloten om mijn Strada te verkopen.
Ik heb deze in 2011 gekocht en heb er mooie herinneringen aan, maar het is tijd voor iemand anders om er mooie momenten mee te beleven. Ik heb begrepen dat de Strada niet meer gemaakt wordt. Jammer want ik vond hem de VW Golf van de velomobielen. Geen racemachine maar zeker voldoende snel, wendbaar en betrouwbaar. Een prima velomobiel voor de beginner als voor de gevorderde liefhebber. En ook met voldoende opbergruimte.
Wie meer info wilt over de Strada in het algemeen kan dit opzoeken op de website van velomobiel.nl
Wat info over deze velomobiel:
- Hij heeft korte cranks. Ik ben zelf 1m70 en daar is de fiets momenteel op afgestemd.
--De 'kleerhanger' is het versterkte model
- Ooit heeft er een lieftallige dame met achteruit te rijden tegen gezeten, de bumperkus resulteerde in een ingedeukte snuit. Deze is door velomobiel.nl herstelt maar er zit geen nieuwe gelcoat op. Dit omdat er toch opnieuw een wrap zou rondkomen.
-De wrap zit er rond omdat ik vroeger gesponsord werd door bloemenzaak Thomas (samen met twee andere strada's)
Los van de sponsoring is het gewoon een bijzonder mooie wrap. Hier en daar zit er een krasje op maar eigenlijk is die nog in goede staat. De krasjes zitten vooral aan de wielkasten, te zien op de foto's.
-Het origineel dakje dat in je kofferruimte past zit er ook nog bij en is in goede staat. Meer in het oog springt natuurlijk het dakje uit glasvezel. Dit is destijds gemaakt door Rik Conings van de Limburgse Liggers. Persoonlijk heb ik het altijd mooier gevonden dan andere dakjes die gemaakt zijn. Je ziet dat Rik mede door zijn andere bezigheden een oog heeft ontwikkeld voor vormgeving en dat zie je ook terug in dit dakje dat zich mooi vormt rond de velomobiel.
-Verder heb ik ook nog twee reserve velgen voor de voorwielen (nooit gebruikt)
-2 wielcovers van de Limburgse liggers
-2 binnenbanden voor het achterwiel en twee gebruikte maar in goede staat achterbanden
-6 binnenbanden voor de voorwielen en 4 buitenbanden voor de voorwielen
-1 fietspomp
- De accupack is stuk, ik heb een nieuwe besteld en verwacht deze in de eerste week van juni.
het is een 12v systeem, dat laat toe dat je gadgets kan aansluiten die eigenlijk voor scooters bedoeld zijn.
- Voor diegene die mij nog kennen van vroeger, de muziekinstallatie is er uit :-)
- Het prachtige vlaggetje is vakkundig genaaid door mijn moeder, wat de waarde natuurlijk alleen kan verhogen. Het vlaggetje zit op een deelbare stok, waardoor het makkelijk er af te halen is wanneer je de fiets bijvoorbeeld in een bestelwagen vervoert.
- Er zit ook een trekhaak op, die ik nooit gebruikt heb
- Het originele tasje voor je spullen van velomobiel.nl zit er ook nog bij. Deze heeft gebruikssporen maar is nog in een nette staat.
- ik heb ooit aerodynamische spiegels gemaakt met ingebouwde camera's. De camera's wasemden steeds aan dus bleef er van een opname weinig over. De camera's zitten nog ingebouwd maar werken niet meer.
En wat moet dat allemaal kosten?
Wel voor €3700 kan deze prachtige bolide van jou zijn.
De velomobiel is te bezichtigen in Genk
Omdat ik hier moeilijk foto's kan toevoegen geef ik nog even de link mee naar tweedehands.be waar hij ook geadverteerd staat met de nodige foto's

https://www.2dehands.be/a/fietsen-en-br ... ousPage=lr
Bijlagen
velo klein.jpg
Fast and low is how I roll

Maddox
Junior
Postcode: 1800
Fiets: Azub Tricon 26 BJ2020
Contacteer:

Re: Strada Te koop

#2 Bericht door Maddox » zo 30 mei 2021, 23:55

Sorry, maar oompje Roverheid heeft effe mijn mogelijkheden tot de aankoop van zo'n leuke machine tot niets herleid. Gaat een paar maand duren vooraleer de algemene reserves voor zulke zaken terug op peil zijn.

Pieter Moonen
Nieuweling
Contacteer:

#3 Bericht door Pieter Moonen » ma 31 mei 2021, 13:39

Momenteel is hij gereserveerd

rik
General Manager
Postcode: 3630
Fiets: Ice sprint1 26"
Contacteer:

#4 Bericht door rik » ma 31 mei 2021, 15:59

Jammer Pieter, maar alle begrip hiervoor! De strada wordt nog wel gemaakt hoor, zij het alleen in carbon versie.

Pieter Moonen
Nieuweling
Contacteer:

#5 Bericht door Pieter Moonen » wo 09 jun 2021, 19:49

Verkocht

Plaats reactie