gezocht: gentseliggers info

Tips, richtlijnen, ideëen, suggesties...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

gezocht: gentseliggers info

#1 Bericht door bicky »

er wordt werk gemaakt van een nieuwe gentseliggers site,
alles staat nog in zijn kinderschoenen en er is nog veel werk aan de winkel.

Wat ik vooral nodig heb is informatie zodat ik een paar pagina's kan vullen met interessante artikels.
stuur me een bericht met eventuele teksten of ideeen en ze komen op de site.

zoals:
- Site welkom.
- wat is gentse liggers
- verschillende toertochten
- werking verzekering
- ....

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: gezocht: gentseliggers info

#2 Bericht door eeuwige reiziger »

bicky schreef:er wordt werk gemaakt van een nieuwe gentseliggers site,
alles staat nog in zijn kinderschoenen en er is nog veel werk aan de winkel.

Wat ik vooral nodig heb is informatie zodat ik een paar pagina's kan vullen met interessante artikels.
stuur me een bericht met eventuele teksten of ideeen en ze komen op de site.

zoals:
- Site welkom.
- wat is gentse liggers
- verschillende toertochten
- werking verzekering
- ....
Misschien moeten we eens met enkelen samen zitten. Ed heeft me trouwens meegegeven dat we de site van de LiLi als voorbeeld mogen nemen. Dan zijn we al een heel eind op weg.
Als het even kan, ook een beetje plaats voorzien voor wat ik al veel eerder eens hebt aangehaald: de geschiedenis van de Gentse Liggers. Daarbij dan een paar foto's uit de oude doos.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#3 Bericht door Wouter D »

ik kan alvast voor ieder vertellen wat eigenlijk gentse ligger is...


In het begin dat ik ligfietste (met de hurricane) reed ik af en toe mee met ZILT alwaar ik graddus leerde kennen, en ligfietsers onder mekaar klikte het.
We spraken zelfs een paar keer af in gent om aldaar een te gaan toeren.

Door Zilt ben ik dan ook gaan meerijden met de tweede editie van de tocht in Halle waar nog jaren over gesproken werd (helaas werd deze tocht nooit herhaalt, je vond er liggers van Zilt, Franse liggers en tandemfietsers... en het dromen begon...

Ik liep al een tijdje met het idee om zelf een tochtje ineen te steken, ik koos een datum, en velen konden meerijden, andere konden dan weer niet, dus na wikken en wegen besloot ik twee keer de zelfde tocht te rijden, namelijk de kastenroute.

Telke male spraken wij af aan ligfietswinkel Gent. Op beide tochten waren zo een 15 liggers, mensen die je nu nog ziet zoals ondermeer Graddus, wost (toen nog met gele hurri) matthias debacker (dacht ik)...
en mensen die je nooit meer ziet: Marc Derijcke, Wim willems (de maker van het huidige forum) Tarcuis noyon en nog een aantal zilters, Tom Debuysscher, ...

Tijdens de tweede tocht, rees de vraag onder de deelnemers of we geen medium konden maken om makkelijker af te spreken voor toertochten iets wat door iedereen bereikbaar was. En de droom zorgde dat de bal aan het rollen ging. Diezelfde dag rotzooide is wat op het internet met name in MSNgroups en een 'medium' Ghendtse Liggers was geboren. GH en DT werden zwaar nder de loep genomen, het hoe en het waarom werd niet begrepen... Het stamde uit mijn studentenleven die nog vers in het geheugen zat alsof het gisteren was. Ghendt hoorde mijns insziens op de oude manier geschreven te worden. Voorgeschiedenisgewijs hadden de liggers daar echter geen boodschap aan. De naam konden we voorlopig niet veranderen, zonder de group af te sluiten en opnieuw te openen onder een andere naam, dus het bleef maar even zo.

Met deze msn-group spraken we een aantal tochtjes af toen plots... er de boodschap op verscheen dat er een nieuw forum was opgericht door Wim Willems, iets met meer haar en poten dan het msngroepje en met een echte naam www.gentseliggers.net

September 2003 ging het huidige forum online, het msngroupje ging begin april in the ether. vandaar dat ik in april wel eens de verjaardag vier :-)
maar goed, tot op vandaag is ons forum nog steeds het betere ligfietsforum van Vlaanderen, intussen hebben onze Waalse vrienden, die we helaas niet zoveel zien ook een goed forum...

we zullen wel zien wat de toekomst geeft, hopelijk veel samenwerking
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie