Aanrijding op dubbelrichting fietspad

Bericht
Auteur
ivo
Helper
Berichten: 251
Lid geworden op: za 26 aug 2017, 15:29
Postcode: 3990
Contacteer:

Re: Aanrijding op dubbelrichting fietspad

#16 Bericht door ivo »

ik had dit topic te laat opgemerkt, en daarom nog gereageerd via het topic van de tocht, sorry.
Wat een toestand, Maarten. Gelukkig zat je inderdaad nog in de velomobiel of het was nog veel erger geweest.
Ben een half jaar geleden hier in Peer ook eens door de lucht gevlogen toen ze mij op een fietsoversteekplaats omver reden. En zoals het er momenteel uitziet, zal ik in fout worden gesteld, omdat er aan het begin van de oversteekplaats "tandjes" stonden.
Als ik toen met een open ligger was, hadden ze over me heen gereden. Nu heeft de quest de grootste schok opgevangen.

Hopelijk gaat het snel terug beter, Maarten. Hoe lang moet je in het ziekenhuis blijven, en waar lig je?

Gebruikersavatar
maarten
Kopman
Berichten: 530
Lid geworden op: zo 14 aug 2011, 0:16
Postcode: 3500
Fiets: DF, M5 26-26
Contacteer:

Re: Aanrijding op dubbelrichting fietspad

#17 Bericht door maarten »

Ik ben vandaag naar huis mogen komen. Met pijnstillers, een schouderimobilisatieband en een tijdje rustig aan doen zou alles terug in orde komen. :D

Gebruikersavatar
Jan.E
catering
Berichten: 1504
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 19:46
Postcode: 3520
Fiets: te veel fietsen om op te noemen
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

Re: Aanrijding op dubbelrichting fietspad

#18 Bericht door Jan.E »

Mocht ge de strada niet thuis krijgen, ik heb een camionette. Ik kan die wel effe gaan halen. laat maar iets horen dan. PBtje of zo.

Gebruikersavatar
maarten
Kopman
Berichten: 530
Lid geworden op: zo 14 aug 2011, 0:16
Postcode: 3500
Fiets: DF, M5 26-26
Contacteer:

Re: Aanrijding op dubbelrichting fietspad

#19 Bericht door maarten »

Jan.E schreef: za 15 feb 2020, 10:00 Mocht ge de strada niet thuis krijgen, ik heb een camionette. Ik kan die wel effe gaan halen. laat maar iets horen dan. PBtje of zo.
Dankuwel Jan !

jantje
Helper
Berichten: 313
Lid geworden op: di 24 okt 2017, 20:51
Postcode: 2520
Fiets: Omafiets
Velomobiel: Milan GT , WAW, eWAW
Contacteer:

Re: Aanrijding op dubbelrichting fietspad

#20 Bericht door jantje »

Wow! :shock:
Veel beterschap Maarten!
Dat is een aanrijding waar ik nog niet van kon voorstellen dat het kan. onprettig dat je daar op zo'n manier moet achter komen.

Gebruikersavatar
DennisTheMenace
Neo Prof
Berichten: 242
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 0:47
Postcode: 3700
Fiets: M5 CHR
Locatie: Tongeren
Velomobiel: Quest 700| DF-XL
Contacteer:

Re: Aanrijding op dubbelrichting fietspad

#21 Bericht door DennisTheMenace »

Vandaag nog maar eens bewezen dat zo'n tweerichtingsfietspaden gevaarlijk zijn: ik rij met de gewone fiets langs de linkerkant, aan mijn linkerkant komt er een auto uit een zijstraat (negeert een stopbord) en kijkt enkel naar zijn linkerkant, ik zat er bijna onder. Die man heeft nog niet in mijn richting gekeken. #-o

In de wijkstraat, hier dus

wim3600
Belofte
Berichten: 115
Lid geworden op: vr 16 mei 2008, 20:00
Postcode: 3600
Fiets: Optima Orca wit,Optima Baron wit, M5 Tica lowracer
Locatie: genk
Contacteer:

Re: Aanrijding op dubbelrichting fietspad

#22 Bericht door wim3600 »

Oei, wat lees ik hier nu? (Ik was een weekje weg) Wreed accident precies; goed dat het niet nog erger verlopen is.
Veel ogen heb je als fietser inderdaad nodig.
Hopenlijk herstel je vlug.

Mensen die een fietspad overdsteken zouden dat op een manier moeten doen alsof ze de autorijbaan oversteken.

Gebruikersavatar
Markske
Helper
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:43
Postcode: 3950
Fiets: Norta S20 (bukker)
Locatie: Kaulille (Limburg)
Velomobiel: QV (2016)
Contacteer:

Re: Aanrijding op dubbelrichting fietspad

#23 Bericht door Markske »

En al terug een beetje aan de beterhand? Eer alles lichamelijk weer ok is zal wellicht minstens een maand duren neem ik aan. Hopelijk is de Strada nog terug te herstellen en doet de verzekering niet te moeilijk over de kosten.
Het nuttige met het aangename combineren

Gebruikersavatar
maarten
Kopman
Berichten: 530
Lid geworden op: zo 14 aug 2011, 0:16
Postcode: 3500
Fiets: DF, M5 26-26
Contacteer:

Re: Aanrijding op dubbelrichting fietspad

#24 Bericht door maarten »

Markske schreef: vr 28 feb 2020, 16:01 En al terug een beetje aan de beterhand? Eer alles lichamelijk weer ok is zal wellicht minstens een maand duren neem ik aan. Hopelijk is de Strada nog terug te herstellen en doet de verzekering niet te moeilijk over de kosten.
Zolang ik braaf mijn pijnstillers neem en het rustig aan doe is alles ok. Ik heb al geprobeerd een pijnstiller weg te laten, maar dan heb ik pijn aan mijn ribben en mijn schouder en slaap ik slecht. Ik ben in elk geval nog een tijdje thuis. :(

Ook met de strada zal het geduld hebben zijn. Er is toch heel wat herstellingswerk aan. Eerst alle formaliteiten vervullen en dan wachten op de verzekering.

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: Aanrijding op dubbelrichting fietspad

#25 Bericht door fcapri »

Oei jammer, helaas ook al ervaringen op die manier (met vluchtmisdrijf natuurlijk)
Hopelijk lomt alles snel in orde met vezekering, bij mij duurde het maanden

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: Aanrijding op dubbelrichting fietspad

#26 Bericht door Ares »

Dat is heftig... Ik heb ook een tijd zo een baan op m'n woon-werkroute moeten nemen door wegenwerken. Die nam ik slechts in 1 richting. De laatste tijd neem ik die zelfs nooit meer.
2 richtingsfietspaden zijn verschrikkelijk. Onlangs nog van iemand gehoord die me gezien had toen ik z'n dorp passeerde, dat ik aan de verkeerde kant van de baan reed. Tot zover de kennis van zelfs de bewoners.
Dit is een afgescheiden 2 richtingsfietspad zonder kruispunten zonder lichten dus dat is geen probleem.

Verstuurd vanaf mijn Pixel XL met Tapatalk


ivo
Helper
Berichten: 251
Lid geworden op: za 26 aug 2017, 15:29
Postcode: 3990
Contacteer:

Re: Aanrijding op dubbelrichting fietspad

#27 Bericht door ivo »

hoe is het er ondertussen mee maarten. Ben je al een beetje aan het herstellen?

Gebruikersavatar
maarten
Kopman
Berichten: 530
Lid geworden op: zo 14 aug 2011, 0:16
Postcode: 3500
Fiets: DF, M5 26-26
Contacteer:

Re: Aanrijding op dubbelrichting fietspad

#28 Bericht door maarten »

ivo schreef: do 19 mar 2020, 22:13 hoe is het er ondertussen mee maarten. Ben je al een beetje aan het herstellen?
Met mij gaat het goed. Ik ben vorige week woensdag nog op controle geweest in het ziekenhuis. Zowel mijn long, als mijn ribben en mijn schouderblad waren volgens de dokter terug in orde. Ik kan mijn schouder goed bewegen. Ik doe het nu ondertussen een week zonder pijnstillers en dat lukt nu goed. Als ik op mijn ribben duw voel ik het nog wel. Als ik op mijn schouderblad ga liggen of ik probeer op de rechterzij te liggen, dan voel ik mijn schouder toch nog goed. Dat zal dus nog wat tijd nodig hebben.
Maar ik ben deze week al een toertje gaan doen van 25km met de ligfiets en dat deed deugd, geen pijn aan mijn schouder.
Ik ben wel wat conditie kwijt van dat stilzitten, maar dat komt wel weer zeker. :D

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: Aanrijding op dubbelrichting fietspad

#29 Bericht door rik »

maarten schreef: do 19 mar 2020, 22:25 Met mij gaat het goed. Ik ben vorige week woensdag nog op controle geweest in het ziekenhuis. Zowel mijn long, als mijn ribben en mijn schouderblad waren volgens de dokter terug in orde. Ik kan mijn schouder goed bewegen. Ik doe het nu ondertussen een week zonder pijnstillers en dat lukt nu goed. Als ik op mijn ribben duw voel ik het nog wel. Als ik op mijn schouderblad ga liggen of ik probeer op de rechterzij te liggen, dan voel ik mijn schouder toch nog goed. Dat zal dus nog wat tijd nodig hebben.
Maar ik ben deze week al een toertje gaan doen van 25km met de ligfiets en dat deed deugd, geen pijn aan mijn schouder.
Ik ben wel wat conditie kwijt van dat stilzitten, maar dat komt wel weer zeker. :D
Fijn om te lezen dat het al een heel stuk beter gaat met je. Het zal wel deugd doen dat je weer wat "normale" dingen kan doen.
Verzorg je goed!
DF 269
Ice sprint1 26"

Plaats reactie