gerucht ongeval genkersteensteenweg

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
maarten
Kopman
Berichten: 530
Lid geworden op: zo 14 aug 2011, 0:16
Postcode: 3500
Fiets: DF, M5 26-26
Contacteer:

gerucht ongeval genkersteensteenweg

#1 Bericht door maarten »

Wie heeft er vorige week een aanrijding gehad met een auto op de Genkersteenweg ter hoogte van Parkhotel?
Reeds 2 mensen spraken me deze week aan dat er een ongeval was gebeurd met een velomobiel. De auto zou rechts afgeslaan zijn en de velomobiel niet opgemerkt hebben. De "jongen" had gelukkig niets. Hopelijk valt de schade ook wat mee ...

Gebruikersavatar
Pauvre Mouton
Helper
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 7:50
Postcode: 3530
Velomobiel: Alpha7.163|2021
Contacteer:

Re: gerucht ongeval genkersteensteenweg

#2 Bericht door Pauvre Mouton »

's Morgens rij ik een stuk op de genkersteenweg maar niet zover tot aan dat Hotel. Gelukkig bijzonder vroeg, dus iedereen slaapt nog. Het is druk rond dat uur als ik meer dan 2 auto's tegenkom.
Ik fiets er dan op de rijbaan om zulke taferelen te vermijden. 's Avonds rij ik binnendoor "door het water" in Bokrijk naar huis. Lekker autoluw, want dan is de Genkersteenweg bijzonder verraderlijk. In Bokrijk heb je dan wel weer het massa toerisme 😀
Enfin om het kort te houden: ik was het niet en ik heb er ook niets van vernomen.

Hopelijk niet al te veel schade...
My smile is always in shape!

Gebruikersavatar
Jan.E
catering
Berichten: 1504
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 19:46
Postcode: 3520
Fiets: te veel fietsen om op te noemen
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

Re: gerucht ongeval genkersteensteenweg

#3 Bericht door Jan.E »

Ik was het ook niet...

Gebruikersavatar
Markske
Helper
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:43
Postcode: 3950
Fiets: Norta S20 (bukker)
Locatie: Kaulille (Limburg)
Velomobiel: QV (2016)
Contacteer:

Re: gerucht ongeval genkersteensteenweg

#4 Bericht door Markske »

Ik ken nog wel een redelijk jong iemand (nu misschien net 20?) die vroeger bij Etienne een Strada gekocht heeft. Ik weet dat hij een paar jaren geleden langs die weg naar school reed, dus het is niet uitgesloten dat het om hem gaat. Dit topic is overigens het eerste wat ik er van hoor.

Tussen de fietsen die bij Etienne stonden vorige donderdag, was er 1 bekende (uit regio Turnhout), verder geen voor mij bekende geloof ik. Wel zei Etienne van een andere Strada (of DF, ben niet zeker) dat die van een brokkenpiloot kwam (had hij al regelmatig binnen gehad), maar vraag me niet wie dat is ;)
Het nuttige met het aangename combineren

Donkeychote
Junior
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 25 mar 2016, 11:45
Postcode: 2200
Contacteer:

Re: gerucht ongeval genkersteensteenweg

#5 Bericht door Donkeychote »

Die brokkenpiloot kan ik wel zijn, heb 2 ongevallen gehad de eerste 2 jaar dat ik hem had. Een zwart-witte strada.

Gebruikersavatar
Markske
Helper
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:43
Postcode: 3950
Fiets: Norta S20 (bukker)
Locatie: Kaulille (Limburg)
Velomobiel: QV (2016)
Contacteer:

Re: gerucht ongeval genkersteensteenweg

#6 Bericht door Markske »

Donkeychote schreef: za 06 okt 2018, 20:37 Die brokkenpiloot kan ik wel zijn, heb 2 ongevallen gehad de eerste 2 jaar dat ik hem had. Een zwart-witte strada.
Nee, het gaat over die andere. De Strada die ik herkende was die van jou (cremewit met zwart). Dat wist ik nog van een paar jaren geleden aan de testbaan in Lommel. 2 ongevallen in 2 jaar is niet zo overweldigend veel. Mijn statistieken van de eerste 2 jaren zijn slechter ;) Maar intussen is het heel wat beter, nu toch al 100000 km zonder incidenten (andere fietsen dan de velomobielen niet meegerekend).
Het nuttige met het aangename combineren

Gebruikersavatar
maarten
Kopman
Berichten: 530
Lid geworden op: zo 14 aug 2011, 0:16
Postcode: 3500
Fiets: DF, M5 26-26
Contacteer:

Re: gerucht ongeval genkersteensteenweg

#7 Bericht door maarten »

Het zou nog een jonge gast zijn. Hij is 17 jaar en woont in Genk.

Gebruikersavatar
Markske
Helper
Berichten: 286
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:43
Postcode: 3950
Fiets: Norta S20 (bukker)
Locatie: Kaulille (Limburg)
Velomobiel: QV (2016)
Contacteer:

Re: gerucht ongeval genkersteensteenweg

#8 Bericht door Markske »

maarten schreef: zo 07 okt 2018, 20:31 Het zou nog een jonge gast zijn. Hij is 17 jaar en woont in Genk.
Dan is hij nog jonger dan ik dacht, maar ik vermoed wel dat het dan gaat om de persoon die ik in gedachten had. Hij heeft die fiets toch al 5 jaar, was de jongste klant van Etienne ooit. (een eindje naar onder scrollen bij de foto's van emvelomobiel)
Het nuttige met het aangename combineren

Bicamolu
Supporter
Berichten: 8
Lid geworden op: za 20 okt 2018, 0:22
Postcode: 3520
Fiets: HP Velotechnik Scorpion fs 26
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

Re: gerucht ongeval genkersteensteenweg

#9 Bericht door Bicamolu »

Daar ik buschauffeur ben en op dit moment van het ongeval en op die plaats moest passeren met lijn H41. Kwam ik voorbij parkhotel en het was net gebeurt. Het was een witte velomobiel, ik dacht een quest. Linker voorwiel lag eraf en was idd een jonge gast. Nog geen 20 dacht ik. Aan de overkant stond een blauwe velomobiel, dus ze waren samen met hun 2 aan het fietsen. Groetjes Birger.

Gebruikersavatar
Pauvre Mouton
Helper
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 7:50
Postcode: 3530
Velomobiel: Alpha7.163|2021
Contacteer:

Re: gerucht ongeval genkersteensteenweg

#10 Bericht door Pauvre Mouton »

Afslaande auto's: ik krijg het ervan.

Ken je dit taffereel: een auto rijdt je voorbij en het kan niet anders of deze moet je gezien hebben. Iets verderop vertraagt de auto maar blijft keurig op de rijbaan (ondertussen gaan dan mijn handen al spontaan naar de remmen en zet ik minder kracht op de pedalen). Ok denk je dan. Die is hoffelijk en laat mij eerst voorbij rijden voor hij afdraait. Dus zet je weer kracht op de pedalen. Net op het moment dat je hem begint in te halen draait die paljas toch niet af zeker waardoor je vol in de remmen moet.

Ondertussen kan ik al remmend claxonneren en vloekend uitwijken tegelijk. 😀 Strafste is dat ze nog durven terug toeteren!

Tijd voor de action cam wat meer te gebruiken (maar die garmin virb 360 stopte tijdens een eerste test na een kwartiertje, en ik maar gas geven om indruk te maken in het filmpje 🤪, niet dus lol)
My smile is always in shape!

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: gerucht ongeval genkersteensteenweg

#11 Bericht door bicky »

Pauvre Mouton schreef: za 20 okt 2018, 22:56Afslaande auto's: ik krijg het ervan.
Ken je dit taffereel: een auto rijdt je voorbij en het kan niet anders of deze moet je gezien hebben.
met mijn velomobiel kom ik dit fenomeen nooit meer tegen. met de koerfiets in lang vervlogen tijden was dat schering en inslag.

jantje
Helper
Berichten: 313
Lid geworden op: di 24 okt 2017, 20:51
Postcode: 2520
Fiets: Omafiets
Velomobiel: Milan GT , WAW, eWAW
Contacteer:

Re: gerucht ongeval genkersteensteenweg

#12 Bericht door jantje »

Idem hier. Elke 1000km prijs met de koersfiets.
Tot nu toe 9500km niets voor gehad met de velomobiel.
Eens boven de 35 op de rijbaan waar kan...

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: gerucht ongeval genkersteensteenweg

#13 Bericht door fcapri »

Pauvre Mouton schreef: za 20 okt 2018, 22:56

Ondertussen kan ik al remmend claxonneren en vloekend uitwijken tegelijk. 😀 Strafste is dat ze nog durven terug toeteren!
ik kan al remmen, claxoneren, vloeken EN op 2wielen rijden met de VM tijdens het uitwijken

Plaats reactie