17/03/2018 In het land van de bokkenrijders

Bericht
Auteur
jantje
Helper
Berichten: 314
Lid geworden op: di 24 okt 2017, 20:51
Postcode: 2520
Fiets: Omafiets
Velomobiel: Milan GT , WAW, eWAW
Contacteer:

Re: 17/03/2018 In het land van de bokkenrijders

#16 Bericht door jantje »

Ik heb me net last minute ingeschreven: blijkbaar toch een gaatje in de agenda
Tot morgen!


edit: vraagje:
Kan ik zoals google voorstelt recht door Bokrijk rijden?
Zo niet: hoe dan wel?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Markske
Helper
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 01 aug 2010, 20:43
Postcode: 3950
Fiets: Norta S20 (bukker)
Locatie: Kaulille (Limburg)
Velomobiel: QV (2016)
Contacteer:

Re: 17/03/2018 In het land van de bokkenrijders

#17 Bericht door Markske »

jantje schreef: vr 16 mar 2018, 17:03 edit: vraagje:
Kan ik zoals google voorstelt recht door Bokrijk rijden?
Zo niet: hoe dan wel?
Ik vermoed dat die lijn niet helemaal goed gaat gaan. Er is wel een eenvoudig te volgen alternatief: bij het binnenrijden van Bokrijk (wat nog op die lijn ligt) kom je op knooppunt 92 uit. Je draait daar naar rechts af richting knooppunt 91. Dat ligt niet veel verder, en daar kies je richting knooppunt 98. Je rijdt dan door de voor ligfietsers geweldige attractie "rijden door het water". Je komt uiteindelijk terug op je geplande route en zelfs voor de deur van het startpunt uit.
Het nuttige met het aangename combineren

Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 797
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: 17/03/2018 In het land van de bokkenrijders

#18 Bericht door Helen »

Grr! Vandaag heeft mijn kettingwieltje besloten om, bij wijze van late Valentijn, hartvormig te gaan worden.
Met als gevolg dat ik vier keer per trapomwenteling een luide "tok" hoor. Dit werkt sterk op de zenuwen, om van de ketting nog te zwijgen.

Heeft iemand een suggestie hoe ik, in afwachting dat ik aan een nieuw wieleke geraak, toch kan fietsen?
Bijlagen
kettingwiel hartje.jpg

Gebruikersavatar
Patrick Vanmechelen
Neo Prof
Berichten: 160
Lid geworden op: vr 08 dec 2017, 22:21
Postcode: 3600
Fiets: Challenge Hurricane
Contacteer:

Re: 17/03/2018 In het land van de bokkenrijders

#19 Bericht door Patrick Vanmechelen »

ivo schreef: do 15 mar 2018, 23:05 ik zou graag meerijden, maar ik vrees dat het niet gaat lukken. Patrick, hoe laat denk je bij de rustplaats te zijn? Misschien haal ik het nog net om rechtstreeks naar daar te fietsen, en dan de namiddag nog mee terug te rijden richting bokrijk.
Hallo Ivo, ik schat tussen 12u30 en 13u aankomen bij de bottelarij, hangt natuurlijk van de snelheid af.... :roll: Maar het is daar heel gezellig dus als we wat blijven hangen vertrekken we daar terug tussen 13u30en 14u ?? Ik kijk en naar uit :)

Gebruikersavatar
Patrick Vanmechelen
Neo Prof
Berichten: 160
Lid geworden op: vr 08 dec 2017, 22:21
Postcode: 3600
Fiets: Challenge Hurricane
Contacteer:

Re: 17/03/2018 In het land van de bokkenrijders

#20 Bericht door Patrick Vanmechelen »

Helen schreef: vr 16 mar 2018, 21:05 Grr! Vandaag heeft mijn kettingwieltje besloten om, bij wijze van late Valentijn, hartvormig te gaan worden.
Met als gevolg dat ik vier keer per trapomwenteling een luide "tok" hoor. Dit werkt sterk op de zenuwen, om van de ketting nog te zwijgen.

Heeft iemand een suggestie hoe ik, in afwachting dat ik aan een nieuw wieleke geraak, toch kan fietsen?
Zit dat wieltje vooraan ? Zou het gaan om gewoon zonder te rijden en de ketting over de moer te laten lopen, eventueel tussen 2 rondellen ?
Anders vrees ik ervoor #-o Patrick

Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 797
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: 17/03/2018 In het land van de bokkenrijders

#21 Bericht door Helen »

Het is het wieltje onder de stoel, achteraan.
Ik denk dat ik morgen best op queeste ga naar een wieltje. Eerst eens naar Fietslab in Leuven (die deden vroeger ook aan ligfietsen), en anders maak ik een uitstapje naar Neeroeteren.
Het is me niet gegund, koudetenentochten in 2018 :(

Gebruikersavatar
Patrick Vanmechelen
Neo Prof
Berichten: 160
Lid geworden op: vr 08 dec 2017, 22:21
Postcode: 3600
Fiets: Challenge Hurricane
Contacteer:

Re: 17/03/2018 In het land van de bokkenrijders

#22 Bericht door Patrick Vanmechelen »

Jammer maar helaas. Ik vermoed dat je inderdaad beter in het fietslab geholpen kan worden, want het is zo'n type wieltje dat op gewone ligfietsen ook nogal gebruikt wordt. Succes ermee :wink:

Lex
Public Relations
Berichten: 767
Lid geworden op: za 26 apr 2014, 19:44
Postcode: 3600
Fiets: waw
Contacteer:

Re: 17/03/2018 In het land van de bokkenrijders

#23 Bericht door Lex »

Spijtig om te horen dat je (weer) pech hebt en morgen niet mee kunt.
Best eerst rondbellen voor "het wieltje". EMvelomobiel heeft mij al een paar maal uit de nood geholpen. Maar hij heeft ze niet altijd in voorraad.

Willem (Triker)
Supporter
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 04 dec 2017, 10:12
Postcode: 3770
Fiets: HP Velotechnik Gekko FX met elektrische ondersteun
Contacteer:

Re: 17/03/2018 In het land van de bokkenrijders

#24 Bericht door Willem (Triker) »

Ik kan deze keer spijtig genoeg niet meerijden, wegens een schoolfeest van mijn zonen. Ik wens jullie een fijne rit. Hopelijk is het weer niet te ruig.

Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 797
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: 17/03/2018 In het land van de bokkenrijders

#25 Bericht door Helen »

Lex schreef: vr 16 mar 2018, 22:21 Spijtig om te horen dat je (weer) pech hebt en morgen niet mee kunt.
Best eerst rondbellen voor "het wieltje". EMvelomobiel heeft mij al een paar maal uit de nood geholpen. Maar hij heeft ze niet altijd in voorraad.
Dat was het plan, morgen eerst bellen naar Leuven, dan naar EMVelomobiel. En anders online bestellen bij aligt of zo. Maar hoe geraak ik maandag en dinsdag dan op mijn werk :shock:

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: 17/03/2018 In het land van de bokkenrijders

#26 Bericht door Wouter D »

Helen, je wordt binnenkort nog ervaringsdeskundige...
Kettingwieltjes slijten. Net als zoveel andere onderdelen.

In feite zou je bij vervanging van je ketting je volledige aandrijflijn moeten vernieuwen. Maar wie doet dat.

Bij wielerterroristen vind je exemplaren die bij Kettingwissel een nieuwe groep steken. Dus aandrijflijn, shifters en Derailleurs. Want alles slijt mee natuurlijk. De oude onderdelen kunnen dan nog standby gehouden worden voor breuk...

Maar mijn bericht is dikke topic vervuiling en schiet je niets mee op.
Als je een rol vind die past, koop er dan een in reserve
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 797
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: 17/03/2018 In het land van de bokkenrijders

#27 Bericht door Helen »

Tja, ik heb in de garage nog wel onderdelen liggen, zoals reserve remblokjes enz. Maar die gebruik ik nooit, want ik weet niet meer voor welke fiets, en als er iets is, doe ik hem toch naar de fietsenmaker.

Met een velomobiel ben ik wel verplicht om iets meer zelf te doen, al is het maar omdat ik dat ding niet zomaar 100 km verder kan verplaatsen.

Terzijde, kettingwieltje gevonden in Fietslab (Leuven), ik had er natuurlijk eentje reserve kunnen kopen :?
Morgen erop zetten. Ik moet de fiets nog kuisen, maar het is zooo koud :shock:

Gebruikersavatar
Joppe
Belofte
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 15:34
Postcode: 2040
Fiets: Ice trike 26 sprint - M5 20/26 - Flevobike
Contacteer:

Re: 17/03/2018 In het land van de bokkenrijders

#28 Bericht door Joppe »

Het was weer een fijne rit, bedankt Patrick, bedankt medeliggers. De temperatuur viel eigenlijk wel mee, maar door de koude kwam ik, op de langere hellingen, toch wel wat adem te kort, Ik zal iets meer moeten oefenen op het klimmen, maar zoals reeds gezegd, toffe rit, toffe mensen en de afwezigen hadden . . . .

PS: Dinsdag op zoek naar een nieuw rechter voorwiel dus :-(
Niet elke rit hoeft een race te zijn . . .
http://joppe-liggend.blogspot.com
http://joppecargo.blogspot.com/

Gebruikersavatar
Patrick Vanmechelen
Neo Prof
Berichten: 160
Lid geworden op: vr 08 dec 2017, 22:21
Postcode: 3600
Fiets: Challenge Hurricane
Contacteer:

Re: 17/03/2018 In het land van de bokkenrijders

#29 Bericht door Patrick Vanmechelen »

Goede morgen, hopelijk iedereen veilig thuisgeraakt :)
Met 4 velomobielen en 3 trikes toch nog een mooie opkomst voor de weersomstandigheden. Fijn gezelschap, de wegen lagen er goed bij en het laagje sneeuw gaf het landschap een winterse aanblik.
Bedankt aan alle deelnemers,
Patrick

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: 17/03/2018 In het land van de bokkenrijders

#30 Bericht door Peter J »

Effe mijn reflectie over de rit neerschrijven...
In de loop van de week had ik het plan opgevat om met de Milan naar Limburg te rijden na lange tijd van inactiviteit en enkel korte ritten hier in mijn buurt. Naarmate de week vorderde kwamen er weerberichten die niet veel goeds voorspelden qua temperatuur en begon ik te twijfelen of ik er wel goed aan zou doen zo'n lange tocht aan te vatten... Om een lang verhaal kort te maken, ik schreef 2 adressen aan van "Vrienden op de fiets" en geen van beiden kon me onderdak bieden van vrijdag op zaterdag dus besloot ik het er niet op te wagen.
En, ik ben erg blij dat ik het niet gedaan heb. Het was zaterdagochtend bitter koud en er viel sneeuw. Ik heb de Sprint 26 en Vortex in en op de auto gezet en we zijn gemotoriseerd richting Genk vertrokken.
Over de rit en het gezelschap kan ik kort zijn. Het was een heel mooie rit, lekker fris (ik dacht op een gegeven moment dat ik in een vrouw veranderd was... :P ) en het gezelschap was niet groot maar wel erg aangenaam. De middagstop brachten we door in een heel mooi kader met heel lekker eten en een gezellige sfeer. Na de middagstop kwamen er een paar hellingen voor die toch wel redelijk in de kuiten beten, althans bij mij toch... Je kreeg in ruil voor deze inspanning wel heel mooie vergezichten voorgeschoteld dus het was de moeite meer dan waard. Bij aankomst waren mijn tenen en voeten bijna bevroren denk ik... We hebben allemaal samen nog genoten van een paar drankjes om op te warmen en toen was het tijd om weer huiswaarts te keren.
Al bij al een heel mooie tocht, bedankt Patrick voor de organisatie en dank aan alle medeliggers voor het zeer aangename gezelschap.
Weer een dag die nog lang in mijn geheugen zal blijven zitten en waar ik met plezier aan zal terugdenken omdat het zo fijn was !
Op naar de volgende en hopelijk is het dan toch ietsje warmer. ;)
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Plaats reactie