Kirsten & Jimmy met de ligger op reis

Reisvoorstellen, minitrips (NL, L, F, D)
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Filip
chauffeur
Berichten: 1151
Lid geworden op: zo 11 sep 2005, 18:08
Postcode: 9032
Fiets: Challenge Fujin XS Sport
Locatie: Wondelgem (Gent)
Contacteer:

#16 Bericht door Filip »

Ach ja, als we durven toegeven dat we toch wel een beetje jaloers zijn,
dan zijn we al een eind weg :wink:

Gebruikersavatar
Jowan
Helper
Berichten: 419
Lid geworden op: wo 01 jun 2005, 22:33
Postcode: 8810
Fiets: optima stinger
Locatie: lichtervelde
Contacteer:

#17 Bericht door Jowan »

op reis gaan kost toch ook al een stevige duit en zeker als het zulke lange periode is, dus zullen ze er ook wel voor gewerkt hebben zeker ,waarvan er trouwens een stukje naar de belastingen gaat,

dus Patrik ,laat die mensen hun centjes spenderen zoals ze zelf willen



(johan ,ik :twisted: :twisted: :twisted: mensen die overal jaloers van zijn)

Gebruikersavatar
Brechtix
dokter
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 12:05
Postcode: 9000
Fiets: EWAW, RAW, Milan,
Locatie: B-9000 Gent
Velomobiel: eWAW
Contacteer:

Als u uw vooroordelen wilt verliezen moet u reizen (Dietrig)

#18 Bericht door Brechtix »

Patrick Pevenage schreef:.. gans mijn verhaal nog eens te quoten ...
Ik zoek echter een antwoord te kennen van een 'echte' wereldreiziger. ...
De halve wereld, is dat ook goed?

Patrick, je blijft mij verbazen.

Even opsommen wat wereldreizen voor mij betekent:
  • Hard werken en ascetisch leven om het nodige geld bijeen te krijgen,
    De zekerheden van de kerktoren en een lucratieve praktijk achterlaten zonder enige garantie achteraf op reïntegratie en terugkeer naar hetzelfde niveau van materieel comfort.
    De geest openen voor andere ideeën dan dewelke je door meneer pastoor en de dorpsonderwijzer bent ingelepeld,
    Het achterlaten van (bijna) alle materiële parafernalia die de essentie van het zelf verhullen en dus ook een zelfconfrontatie die veel moed vergt, maar je ook een completer mens maakt.
    Hard fietsen, heel hard fietsen, en blijven fietsen. Zonder powerbars. Voor mij de moeilijkste mentale sport die er is.
    De moed hebben om een soms vijandige omgeving te trotseren, om andere visies niet als een bedreiging van je eigen ideeëngoed te zien.
    Terugkomen in een fundamenteel veranderde wereld waar 90% van de omgeving niet het minste idee heeft van de territoria buiten hun denkkader, omdat ze denken dat wat zij niet weten, de moeite niet kan zijn. Niet alleen in de VS.
    Terug aanpassen aan het hectische ritme, de hebberigheid, de gelijkhebberigheid, het materialisme, de kleinzinnigheid van het dorpse Vlaanderen na X jaar in het gezelschap van meestal redelijk verlichte fellow travelers en opengeestige, non-judgemental contacten met buitenlanders (reizigers, en zeker fietsreizigers, worden niet met de gebruikelijke angst voor het Andere onthaald maar met bewondering en respect).
    In mijn geval: van nul af terug je zaak opbouwen. Veel duurder dan de reis zelf.

Kortom, een wereldreis van een jaar was voor mij even nuttig, maar ook even kostelijk als een jaar of drie studeren.

"Het is beter een mijl te reizen dan om duizend boeken te lezen."
Confucius (551 v.C. - 479 v.C)

"Wij maken grote reizen om dingen te zien waarop wij in onze woonplaats geen acht slaan."
Plinius

Fietsze,
Brecht.
“I have a simple measure right now for people – are you working on something that can change the world – yes or no."

Larry Page

Gast

#19 Bericht door Gast »

Filip schreef:Ach ja, als we durven toegeven dat we toch wel een beetje jaloers zijn,
dan zijn we al een eind weg :wink:
Wie heeft er dat uitgevonden? Ik ga veel te graag werken om daarop jaloers te moeten zijn.

Gast

Re: Als u uw vooroordelen wilt verliezen moet u reizen (Diet

#20 Bericht door Gast »

Brechtix schreef:De halve wereld, is dat ook goed?
Die kan ik nog nét aan.

Gebruikersavatar
Filip
chauffeur
Berichten: 1151
Lid geworden op: zo 11 sep 2005, 18:08
Postcode: 9032
Fiets: Challenge Fujin XS Sport
Locatie: Wondelgem (Gent)
Contacteer:

#21 Bericht door Filip »

Patrick Pevenage schreef:
Filip schreef:Ach ja, als we durven toegeven dat we toch wel een beetje jaloers zijn,
dan zijn we al een eind weg :wink:
Wie heeft er dat uitgevonden? Ik ga veel te graag werken om daarop jaloers te moeten zijn.
Patrick, ik doe mijn werk ook veel te graag om zomaar werk (incl. de eraan verbonden centen) tijdlang aan de kant te laten, om iets anders te doen dat ik ook wel graag zou doen.
Tja, 't zijn dingen die iedereen voor zichzelf moet afwegen.

Gebruikersavatar
Jan.E
catering
Berichten: 1504
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 19:46
Postcode: 3520
Fiets: te veel fietsen om op te noemen
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

#22 Bericht door Jan.E »

Mij spreken zulke dingen wel aan en ik zou dat in wezen ook wel willen doen, maar ik kan mijn thuis moeilijk achterlaten. Ik moet mijn schouwke zien dampen. Ik weet ook niet waarom. Daarom ga ik ook weinig op vakantie. Ik ben gewoon graag thuis. :roll: :oops: :roll:

Gebruikersavatar
karien
Helper
Berichten: 474
Lid geworden op: zo 05 aug 2007, 20:34
Postcode: 8020
Fiets: hurricane challenge
Locatie: ruddervoorde
Contacteer:

#23 Bericht door karien »

kzien ier mee zak zout..
kunnen we alles mee korrelke zout pakken é.. :D

Gebruikersavatar
Jef
chauffeur
Berichten: 1188
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 20:50
Postcode: 2610
Fiets: Optima Lynx
Locatie: Wilrijk
Contacteer:

#24 Bericht door Jef »

Filip en Patrick, als jullie echt zo graag werken, hier is er ook nog wat :wink:
Als ik mijn vrouw en kindjes niet zo graag zou zien, deed ik met plezier de rugzak terug aan en was ik weer voor onbepaalde tijd weg uit deze hebzuchtige,... (zie Brechtix),...samenleving. 8)
Dus gun ik deze jonge wereldreizigers hun grote reis. :lol:
Een optimist vergist zich evenveel als een pessimist, maar hij leeft gelukkiger.

jonathan

#25 Bericht door jonathan »

Jan.E schreef:Mij spreken zulke dingen wel aan en ik zou dat in wezen ook wel willen doen, maar ik kan mijn thuis moeilijk achterlaten. Ik moet mijn schouwke zien dampen. Ik weet ook niet waarom. Daarom ga ik ook weinig op vakantie. Ik ben gewoon graag thuis. :roll: :oops: :roll:

idem
erg genoeg voor iemand van 21 maar der is op een verbouwd huis winnen na maar 1 ding schooner en das 'savond thuis komen bij 'tvrouwke en de kinders die mij graag zien.

jonathan-wie had gedacht dat ik ooit zon burgertrut zou worden :wink:

Gebruikersavatar
Brechtix
dokter
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 12:05
Postcode: 9000
Fiets: EWAW, RAW, Milan,
Locatie: B-9000 Gent
Velomobiel: eWAW
Contacteer:

#26 Bericht door Brechtix »

aargh, ik word misselijk van al die huiselijkheid. Moest gij niet in de Overpoortstraat rondhangen en achter de vrouwen zitten!

:shock:

Brecht - ziet zijn zonen al in den duik plastrons dragen.
“I have a simple measure right now for people – are you working on something that can change the world – yes or no."

Larry Page

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#27 Bericht door quattrovelootje »

jonathan schreef:jonathan-wie had gedacht dat ik ooit zon burgertrut zou worden :wink:
Ikke :D :D :D !

Tihamér -graptje Jonathan, graptje :wink:
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#28 Bericht door quattrovelootje »

Zo te lezen zijn er hier een hoop mensen die wel zouden willen, "maar" .... Hoe schreef Elsschot het ook al weer : tussen droom en werkelijkheid staan praktische bezwaren

Het heeft volgens mij gewoon te maken met de keuzes die je maakt : de meesten hebben nu eenmaal een "brave" burgerlijke inborst en gaan netjes werken voor huis en haard ( @ Patrick : en maar goed voor onze economie ook zekerst ? Er zijn hier in België méér dan genoeg mensen van andere categorieën die op de kap van de werkende mens leven, dunkt me ! ) en houden het alleen maar op dromen van zaken zoals een wereldreis ed. Slechts enkelingen zetten ook daadwerkelijk de stap, wat op zich al een knappe prestatie is !
Persoonlijk werk ik om te leven en zeker niet andersom (en zolang mijn job nog wat uitdagingen biedt meestal nog graag ook), maar dat sluit niet uit dat ik ook soms wel droom van "wacht maar, later ....". Ook al besef ik maar al te goed dat je eiglijk best niet te veel uitstelt, want soms is er gewoon geen "later" .... Dromen is goed, af en toe een droom laten uitkomen nog wat beter 8)

Langs de andere kant .... ik heb de afgelopen weken tijdens mijn opleiding in Genk zoveel mooie stukken België (in een flits) gezien waarvan ik nog niet eens het bestaan wist :oops: , plaatsen waarbij je je afvraagt waarom een mens het soms toch zo ver gaat zoeken. Die plaatsen ga ik binnenkort terug bezoeken, deze keer met de fiets ipv gemotoriseerd. En dat zal niet voor zo héél veel "later" zijn, en al zeker niet tot voor "als ik met pensioen ben, dan ..." :D

Tihamér -is ook graag thuis, maar af en toe even weg is ook niet slecht :wink:
i ride my bikes to ride my bikes

Gebruikersavatar
karien
Helper
Berichten: 474
Lid geworden op: zo 05 aug 2007, 20:34
Postcode: 8020
Fiets: hurricane challenge
Locatie: ruddervoorde
Contacteer:

#29 Bericht door karien »

kwam ook tot die vaststelling als ik de knooppuntenkaart leerde gebruiken ..
dat ik veel mooi nog nie gezien had en dat nog geen km van mijn deur.. :D

Gebruikersavatar
Filip
chauffeur
Berichten: 1151
Lid geworden op: zo 11 sep 2005, 18:08
Postcode: 9032
Fiets: Challenge Fujin XS Sport
Locatie: Wondelgem (Gent)
Contacteer:

#30 Bericht door Filip »

Men moet het inderdaad niet altijd ver gaan zoeken,
niet ver in de tijd ("als ik op pensioen ben" of "vroeger was het veel beter"),
en ook niet ver in plaats (verre reizen).

Gewoon hier en nu zekerst...


P.S. "Vroeger was de nostalgie veel beter"

Plaats reactie