TREFFEN 2017

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...
Bericht
Auteur
rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: TREFFEN 2017

#61 Bericht door rik »

Helaas kan ik er niet bij zijn, maar ik wil niet nalaten om jullie allemaal een prachtig weekend te wensen! Geniet er van! 8)
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
erde
Kopman
Berichten: 731
Lid geworden op: za 07 aug 2010, 14:31
Fiets: challenge concept trike
Locatie: Loker-Heuvelland
Contacteer:

Re: TREFFEN 2017

#62 Bericht door erde »

Het was inderdaad een prachtige fietsdag gisteren :D :D
208 km gefietst gisteren 51 heen ritje van 106 en dan 51 terug tegen de wind in :mrgreen:
Was om 20.10 u. thuis . Na nog een stopje langs de kant op een bank voor eten en drinken uit de voorraad :|
Mijn achterste deed beetje pijn van het lange zitten/liggen .
Ik heb me gejeund .
Mooie tocht goed gezelschap en prima voorbereid . =D> =D>
En als het nodig was een helpende hand , ;;; :P
Totaal deze week 426 km gefietst .
Zal goed getraind aan de start komen op de driedaagse tocht met Broederlijk Delen :) :)
Tot de volgende :wink:
Challenge trike mi-mo-rider
Aan het einde van de leuning zijn er altijd nog enkele treden!!

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: TREFFEN 2017

#63 Bericht door Wouter D »

Hallo kroket. flinke prestatie Erik. Voor mij was het gister ook een geslaagde dag, ouwe rakkers die je elk jaar opnieuw ziet maar ook nieuwe gezichten brachten leven in de keet. De tocht was errug mooi en op sommige stukken was onmogelijk traag te rijden. Een opsteker voor mij, en het wachten op de achterkomers waard.
Niettemin mag ik toevoegen dat ik voel dat ik gisteren gefietst, geleefd heb.

Dikke mercie aan Luc, Dieter, Birger en Hans en hun madammen (hopelijk vergeet ik niemand)
Ook een dikke merci aan de aanwezigen, tot volgend jaar maar liever tot een eerdere afspraak.
Ook een dikke merci aan de zon die van de partij was, overdag was het best wel warm.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: TREFFEN 2017

#64 Bericht door CapoJan »

Tja, zoals iedereen het ervaren heeft, zeker: een schitterend en veel te kort weekend. Mooie lange rit zaterdag en leuke, gezellige familietocht zondag. Dat treffen is altijd weer iets om naar uit te kijken. Veel waardering ook voor het werk dat erin gestoken is. Op het moment zelf merk je het niet, maar de voorbereiding vraagt altijd veel tijd en energie. Dank daarvoor aan iedereen die dit weer mogelijk maakte.

Nu is het weer een jaar wachten :?
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
Martin
Helper
Berichten: 474
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 13:55
Postcode: 8400
Fiets: Scorpion fs26 plus, Scorpion fs20, HP Gekko
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: TREFFEN 2017

#65 Bericht door Martin »

Elk jaar kijk ik uit naar het treffen maar lukt het niet om erbij te zijn. Dit weekend had ik geluk, dicht bij de deur, wat een luxe. Een perfecte locatie die ik niet eens kende. Blijkbaar moet ik wat meer buiten de lijntjes gaan kleuren om mijn eigen streek te leren kennen. Wij hebben er met ons 4 enorm van genoten zaterdag. Voor mij was de zondag een topper, ik kreeg de kans eens tussen alle soorten liggers te fietsen. De velomobielen glinsteren in mijn ogen, jammer genoeg zal ik er nooit 1 kunnen rijden. Ik hoop dat er wat meer liggers in de streek bijkomen.
Ik zou ook de organisatie willen danken dat ze dit evenement mogelijk maakten. Met jullie inzet heb je mij 2 dagen super gelukkig gemaakt, het deelnemen aan de treffen was een wens die in vervulling ging. Ook zou ik alle deelnemers willen danken voor jullie vriendschap tijdens het treffen, ik voelde mij sinds lang weer eens ergens bij horen. Hopelijk mag ik nog vele jaren zo genieten, in ieder geval is mijn motivatie groot genoeg en heb ik er ook de perfecte fiets voor. Ik heb vandaag 55km gefietst, een prestatie waarvan ik dacht dat het mij niet meer zou lukken. Bedankt iedereen, mijn batterijtjes zijn weer geladen en we kijken uit naar volgend jaar.
Ik geniet van elk moment dat ik kan, zelfs als ik niet kan zoek ik het moment om te genieten

Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 797
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: TREFFEN 2017

#66 Bericht door Helen »

Ook ik heb erg genoten van het treffen! De prachtige tocht op zaterdag, en heerlijke spaghetti en bbq 's avonds.
En het aangename gezelschap uiteraard niet vergeten :D

Een beetje hartzeer had ik wel dat ik de zondagtocht niet meer kon meedoen, het zeetje heb ik dus niet gezien.
En de foto's en filmpjes van zondag waren om te watertanden!

Gebruikersavatar
k@rolus
Helper
Berichten: 385
Lid geworden op: di 22 okt 2013, 23:10
Postcode: 8800
Locatie: Beveren ( Roeselare )
Velomobiel: strada 135 2013
Contacteer:

Re: TREFFEN 2017

#67 Bericht door k@rolus »

Helen schreef: En de foto's en filmpjes van zondag waren om te watertanden!
Ah =P~ waar zijn die ergens te bezichtigen ?

Gebruikersavatar
Joppe
Belofte
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 15:34
Postcode: 2040
Fiets: Ice trike 26 sprint - M5 20/26 - Flevobike
Contacteer:

Re: TREFFEN 2017

#68 Bericht door Joppe »

Hier nog enkele sfeerbeelden voor de liefhebbers ;-)
https://myalbum.com/album/SCgwGcKzNNhs
Niet elke rit hoeft een race te zijn . . .
http://joppe-liggend.blogspot.com
http://joppecargo.blogspot.com/

Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 797
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: TREFFEN 2017

#69 Bericht door Helen »

k@rolus schreef:
Helen schreef: En de foto's en filmpjes van zondag waren om te watertanden!
Ah =P~ waar zijn die ergens te bezichtigen ?
Dat zal Facebook geweest zijn, de groep ligfietsers.be.

Gebruikersavatar
k@rolus
Helper
Berichten: 385
Lid geworden op: di 22 okt 2013, 23:10
Postcode: 8800
Locatie: Beveren ( Roeselare )
Velomobiel: strada 135 2013
Contacteer:

Re: TREFFEN 2017

#70 Bericht door k@rolus »

Merci :D

Bij deze een warme oproep om fotookes en filmpjes hier ook te plaatsen . ( voor mensen die niet actief zijn op facebook ) duw [-o<

Gebruikersavatar
Martin
Helper
Berichten: 474
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 13:55
Postcode: 8400
Fiets: Scorpion fs26 plus, Scorpion fs20, HP Gekko
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: TREFFEN 2017

#71 Bericht door Martin »

k@rolus schreef:Merci :D

Bij deze een warme oproep om fotookes en filmpjes hier ook te plaatsen . ( voor mensen die niet actief zijn op facebook ) duw [-o<
Je zal ze moeten pikken op mijn facebook profiel, ik weet niet hoe ze hier te plaatsen.
Ik geniet van elk moment dat ik kan, zelfs als ik niet kan zoek ik het moment om te genieten

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: TREFFEN 2017

#72 Bericht door Peter J »

Zo, ook eens eventjes mijn indrukken over het Ligfietstreffen 2017 in Nieuwpoort neerpennen... [-o<
Voor mij en Kristel was sinds al die jaren dat we liggend fietsen dit het eerste ligfietstreffen, alle eerdere edities hebben we aan ons laten voorbij gaan.
Dit heeft onder andere te maken met het feit dat het ligfietstreffen meestal, om niet te schrijven altijd samenvalt met de Spezialradmesse in Germersheim
en daar waren wij al heel dikwijls. Dit jaar viel de keuze op het ligfietstreffen om een aantal redenen, Kristel heeft vlakbij een stekje en daar gaan we
vrij regelmatig naartoe dus waarom dan niet naar het ligfietstreffen...
Nu... to the point ! ! ! Het is ons bijzonder goed bevallen en dus zeker voor herhaling vatbaar in de toekomst. Ik was vrijdag samen met Lex naar Nieuwpoort
gefietst en Kristel kwam 's avonds na met de auto, zij moest werken tot 18h30...
Wij werden bij aankomst hartelijk verwelkomd door de reeds aanwezige liggers en de mensen die de organisatie van het treffen op zich hadden genomen.
Men had een zeer mooie plek uitgekozen om het treffen te laten doorgaan, schitterend gelegen aan het water, rustig, mooi... werkelijk helemaal in orde. =D>
De spaghetti was een home-made produkt aangeleverd door Luc Willaert en van een zeer goede kwaliteit, bedankt daarvoor Luc ! Het heeft gesmaakt ! :D
Zaterdag werd er gefietst, er waren verschillende mogelijkheden en voor iedereen wel iets passends. Wij reden de grote rit en hebben daar enorm van genoten.
Ik heb plekken gezien waar ik nog nooit was geweest en heb ook ondervonden dat West-Vlaanderen allesbehalve plat is... :P
Na onze terugkeer was het tijd voor de BBQ, Dieter en Birger maakten de dienst uit aan de vuren, jullie deden dat zeer goed heren. =D> Er was ook een groot
assortiment groenten ter beschikking voor diegenen die daar zin in hadden, kortom... aan eten geen gebrek en het was nog lekker ook ! ! ! :wink:
Kristel, Lex, Helen, Joppe en ik hadden ons buiten geïnstalleerd om te eten, zalig gewoon... Toen de zon onderging ben ik wel naar binnen verhuisd want toen
werd het een beetje frisjes door de stevige bries die er op dat ogenblik stond.
Zondag werd er nog een afsluitende rit gereden met onder andere de kindjes, heerlijk om zien hoe die jeugd zich amuseert. =D> :D
Eén valse noot... op een gegeven ogenblik kwam er een man met een wagen aan op een smalle weg en die wou koste wat het kost voorbij alhoewel dit zeer
duidelijk niet mogelijk was. Hij claxonneerde als een bezetene en reed Jan G en Lex bijna van de baan, ik vertikte het van opzij te rijden omdat ik niet wilde dat
zo'n gek in de buurt van de kinderen zou kunnen komen... De bestuurder besloot dan maar even off-road te gaan rijden, als een bezetene raasde hij de groep
voorbij over het veld. Even verder stopte hij aan een boerderij en slingerde allerlei verwensingen naar het hoofd van de fietsers in de kop van de groep, daarna ging
hij er weer als een gek vandoor... Gelukkig is dit alles goed afgelopen en vielen er geen gewonden, sommigen waren wel erg geschrokken van dit achterlijke gedrag...
Kortom, een fijne rit (op die valse noot na) die langs de zeedijk en de promenade van Nieuwpoort ging en tot een goed einde kwam kort na de middag... :D
En zo kwam dan ook het einde van het treffen in zicht... Er werd afscheid genomen en iedereen ging zijn eigen weg..
Wij hebben een heel mooi weekend gehad en dergelijk treffen is zeker voor herhaling vatbaar. Ik nam op de terugweg Gert-Jan, Lucien en Lex op sleeptouw... We
hadden een voorspoedige rit samen tot in Stekene, daar hebben we de innerlijke mens nog wat versterkt en ben ik richting Hemiksem gegaan, de overblijvende
drie musketiers gingen richting Antwerpen waar Lex door Gert-Jan op het juiste pad werd gezet om in Limburg te geraken en Lucien werd op de fietssnelweg richting
noorden gedropt en daarna ging Gert-Jan vermoedelijk richting zijn stekje.
Ik was net te laat in Bazel voor het veer van 21h00 dus dat werd wachten tot 21h30... Rond 21h45 trok ik de garagepoort dicht, moe maar gelukkig dat ik dit heb
mogen meemaken.
Bij deze wil ik dan ook iedereen bedanken voor zijn/haar bijdrage aan het welslagen van dit evenement, niet in het minst de mensen die dit zo goed hebben
georganiseerd. Dikke merci en tot een volgende keer :!: :!: :!: :!:
Laatst gewijzigd door Peter J op di 02 mei 2017, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Lex
Public Relations
Berichten: 767
Lid geworden op: za 26 apr 2014, 19:44
Postcode: 3600
Fiets: waw
Contacteer:

Re: TREFFEN 2017

#73 Bericht door Lex »

Ik had zelf redelijk laat beslist om toch naar dit treffen te gaan. Na gezien te hebben op dit forum dat Johan ook naar daar ging fietsen had ikzelf ook besloten om naar daar te fietsen. Intussen was Peter er ook al bij gekomen en gingen we met drie het grootste gedeelte samen rijden. Een beginnende automobilist heft er spijtig genoeg anders over beslist en heft ervoor gezorgd dat Johan afviel. Hoop dat Johan inmiddels al genezen is.
Vrijdag om 5u40 zat ik al in de fiets. De grote tocht naar de andere kant van België. Ik was net op tijd bij Peter. Hij stond al klaar om te vertrekken om het veer te halen. Ik was aangenaam verrast van de mooie route die Peter gekozen had om tot in Nieuwpoort te geraken. Na 255km waren we eindelijk aangekomen bij 't Kraaienest. Een zeer mooie locatie aan het water. Iets na de spaghetti ben ik om iets voor 22u mijn bedje (en niet iemand anders zijn tweepersoonstentje :D ) ingekropen. Vroeg het bed in is nu eenmaal een nadeel als je zelf met de fiets naar daar fietst.
Zaterdag de lange versie van de lange tocht gereden. Deze was een aangename tocht. Na afloop was er nog een BBQ voorzien wat in combinatie met de locatie, zoals Peter al beschreef, 'af' was. Bij de BBQ was blijkbaar ook een deel volk bijgekomen dat er ervoor niet was. Na het vertrek van Peter en Kristel heb ik gekozen om mijn bedje in te gaan voor de tocht terug zondag.
Zondag wou Peter de rit van voormiddag nog rijden. Aangezien ik liever samen terug reed heb ik deze ook meegereden. Het was natuurlijk ook een must dat we de zee eens gezien zouden hebben.
Rond twee uur zijn we met zijn vieren terug huiswaarts vertrokken. Het eerste stuk was behoorlijk winderig en zwalpend reed ik als een zatlap over de weg. Na afscheid van Peter genomen te hebben reden we nog met drie (Gert-Jan, Lucien en ik) verder door het centrum van Antwerpen. Een heel nieuwe ervaring voor mij. Nadat ze mij in het begin van het Albertkanaal hadden afgezet ging de reis eenzaam verder richting Limburg. Het viel mij op dat er nog behoorlijk veel volk rondloopt over het jaagpad 's nachts. De laatste tussenstops deden zo goed dat ik bang begon te worden dat ik in slap zou vallen. Dus heb ik deze niet al te lang laten duren. Rond 2u reed ik thuis, moe maar voldaan, na 633 km de inrit in. Zeker voor herhaling vatbaar. Dikke duim voor de organisatie. Al vond ik wel spijtig dat ik niet op de groepsfoto sta.

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: TREFFEN 2017

#74 Bericht door Peter J »

Ik heb de videos die ik maakte tijdens het Ligfietstreffen 2017 op mijn Dropbox gezet, het gaat om onbewerkte videos.
Indien iemand interesse heeft in deze videos dan geef ik graag toegang tot mijn Dropbox als je mij hierom verzoekt door
me een privé bericht te sturen. Ik heb niet voldoende ruimte om alles op Dropbox te zetten, dus... videos van 84 t.e.m. 150
staan ter beschikking tot 31/05/2017. Dan worden deze verwijderd en vervangen door videos 151 t.e.m. 168 die blijven
staan tot 30/06/2017.
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: TREFFEN 2017

#75 Bericht door Peter J »

Even een kleine aanvulling... Willen de geïnteresseerden me meteen hun e-mailadres bezorgen in pb aub.
ik heb dit nodig om jullie de link naar de videobestanden door te sturen. :wink:
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Plaats reactie