effe naar parijs en terug... 19/07

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

effe naar parijs en terug... 19/07

#1 Bericht door Pleeboy »

Aan onze lange afstandsfreaks: zaterdagochtend 19/07 om 07:00 start het brm-brevet van 600km in groot-bijgaarden. Redelijk veel hoogtemeters, dus een goeie training voor pbp2015 :-) ik denk niet dat ik ga slapen hoewel er halverwege wel een f1-hotel is waar we misschien nog plaats hebben...
Nog zotten/gegadigden?
Info op http://www.randonneurs.be
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Gebruikersavatar
hmmm
Helper
Berichten: 350
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 9:56
Postcode: 3000
Contacteer:

Re: effe naar parijs en terug... 19/07

#2 Bericht door hmmm »

Staat al een tijdje in mijn agenda, helaas de vorige 600 km moeten laten passeren door werk :(. Die was beter geschikt als eerste 600 en om te roetsen door de vlakke route.

Als werk het toelaat (en dat zou het moeten!) ben ik zeker van de partij! Ik heb mij niet ingeschreven, dus semi-verplicht hem in een keer te rijden :). Bizar, de route is dan recent gewijzigd, voordien was het zeker niet tot bijna Parijs en een echte lus. Een echte lus is leuker imho.

Met welke fiets ga je rijden Pleeboy?

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

Re: effe naar parijs en terug... 19/07

#3 Bericht door Pleeboy »

Ik heb er nog maar 1 tje: de shock proof, geen lichte fiets dusbergop geen snelheidsmonster... Wanneer je zeker bent dat je meedoet kunnen we nog altijd kijken of we zelf een kamer kunnen reserveren in dat f1 hotel...
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Gebruikersavatar
hmmm
Helper
Berichten: 350
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 9:56
Postcode: 3000
Contacteer:

Re: effe naar parijs en terug... 19/07

#4 Bericht door hmmm »

Ik ben 95% zeker van deelname. Eerlijk gezegd geen zin/behoefte aan hotelkamer voor een korte nacht. Een rare gedachtekronkel in mij zegt dat ik een 600 km liever in één keer fiets omdat het zo hoort (terwijl de meerderheid net wel geniet van een korte nacht).

Als we samen zouden fietsen, hoe zwaar je fiets ook is, bergop zal ik trager zijn met de roets ;).

Heb jij toevallig een geniaal idee hoe/waar er 's nachts water getapt kan worden? Tegen 0.5-1 liter per uur worden dat wel heel veel kilo's zeulen om de nacht door te komen :oops:.

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

Re: effe naar parijs en terug... 19/07

#5 Bericht door Pleeboy »

Dat is goed voor mij, gewoon door blijven gaan :)
Ik weet het niet hoe we dat het best doen, ik wou vrij traag rijden om de behoefte aan rust,eten en drinken zwaar te beperken, dat zijn nl de dingen waar je tijd mee verliest (je rijdt trager als je dorst/honger hebt)
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Gebruikersavatar
hmmm
Helper
Berichten: 350
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 9:56
Postcode: 3000
Contacteer:

Re: effe naar parijs en terug... 19/07

#6 Bericht door hmmm »

Een heel erg mooie route, zeker vanaf Mons. In Frankrijk een aantal erg heuvelachtige stukjes die het pittig maken, het middendeel in de heenweg was in dat opzicht best zwaar. Blij dat ik daar even heb kunnen aanhaken bij een andere deelnemer om bij mij bergop de vaart er toch nog een heel klein beetje in te houden :).

Zoals altijd zorgen hoogtemeters ook voor mooie uitzichten, dit was geen uitzondering.

Tevreden om eindelijk het 600 km brevet op mijn naam te zetten. Persoonlijke doel (helaas) bijlange na niet gehaald, maar wel weer veel geleerd onderweg :).

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

Re: effe naar parijs en terug... 19/07

#7 Bericht door Pleeboy »

En ik weet waarom het bij mij zo slecht ging, nu al 2 dagen zo ziek als een hond...
Knie doet nu geen pijn meer, maar ik had sowieso lichtere versnellingen nodig om het te volbrengen...
Een triple met race-casette is dus niet licht genoeg om de heuveltjes tussen Brussel en Parijs te overwinnen...
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Gebruikersavatar
hmmm
Helper
Berichten: 350
Lid geworden op: wo 07 okt 2009, 9:56
Postcode: 3000
Contacteer:

Re: effe naar parijs en terug... 19/07

#8 Bericht door hmmm »

Veel beterschap Pleeboy!

Dat is wel een logische verklaring waarom het niet bijster goed ging... Volgende keer meer geluk! Oh en de heuveltjes werden er naarmate Parijs in zicht kwam niet eenvoudiger op ;).

Plaats reactie