Velomobieltestdag (27/02/2011)

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Ligfietsen in de media

#31 Bericht door Wouter D »

ik zou het zeker mooi vinden dat hij doorgaat, de vraag is alleen, wie is er mee bezig?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Bram Mouton
Public Relations
Berichten: 796
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:22
Postcode: 9000
Fiets: Challenge Alizé
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Ligfietsen in de media

#32 Bericht door Bram Mouton »

Ik heb niet veel tijd maar wil me hier wel voor inzetten. Het park waar bicky over sprak weet ik niet zijn maar als dat voor iedereen goed is dat het gewoon doorgaat langs het jaagpad...

Verder kunnen we de datum op 27 februari houden, dan leek er me op de kalender niets anders gepland. Startuur kunnen we in overleg vastleggen. Mag ik vragen aan de velomobilisten dat ze mij een pb sturen om te laten weten of ze komen en met wat ze aanwezig zullen zijn? Ik probeer dat dan te bundelen zodat we een beetje weten aan wat we ons kunnen verwachten.

Is er interesse om er een ritje aan te koppelen of ziet niemand dit zitten? Rit organiseren ligt niet echt in mijn mogelijkheid aangezien geen fiets op dit moment en ook niet echt de kennis van mooie routes... Maar als iemand me een beetje helpt krijgen we wel iets voor elkaar zeker...

Wouter, moet er zowieso voor papieren van de verzekering gekeken worden of valt dit niet onder een georganiseerde rit? Moet zo'n samenscholing gemeld worden, en wie zal die mens aanschrijven?

rik
General Manager
Berichten: 3190
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: Ligfietsen in de media

#33 Bericht door rik »

Mannekes, als ik jullie een goede raad mag geven: organiseer jullie!
Ik zie hier op het forum dat meestal dezelfde mensen bezig zijn met dingen te organiseren en dat is prima, daar sta ik volledig achter. Maar er worden hier dingen besproken die op het forum niet nodig zijn en dat maakt het lezen soms oninteressant. Iedereen "kakelt" door elkaar en soms wordt dat een warboel van jewelste. Daarom stel ik voor dat per provincie zo'n man (of vrouw) of drie, vier zich samenvoegen in een soort van "bestuur", dat dan regelmatig onder elkaar overleg pleegt via mail of via overlegvergaderingen, achter de schermen maar toch met de nodige transparantie. Dit alles eventueel met inspraak van iedereen natuurlijk. Geen gedwongen dingen, maar op een losse manier de zaken in handen houden.
Zo doen we het volgens mij bij de Limburgse liggers ook, en tot nu toe werkt dat toch! :wink:
DF 269
Ice sprint1 26"

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Ligfietsen in de media

#34 Bericht door eeuwige reiziger »

allewedertje schreef:Maar zeg : die velomobieltestdag, die gaat toch nog door of niet ? Ik las dat Bicky intussen al een velomobiel heeft gekocht en aangezien hij de aanleiding ertoe was ....
Als de testdag doorgaat, zal ik dat zeker vermelden en de auteur vriendelijk uitnodigen. Wie weet gaan ze er nog op in ook :twisted: :wink: :P
spruitje schreef:ik zou het zeker mooi vinden dat hij doorgaat, de vraag is alleen, wie is er mee bezig?

http://gentseliggers.net/forum/viewtopic.php?f=4&t=6804" onclick="window.open(this.href);return false;

En Bram is schijnbaar bereid contactpersoon te spelen.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Bram Mouton
Public Relations
Berichten: 796
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:22
Postcode: 9000
Fiets: Challenge Alizé
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Ligfietsen in de media

#35 Bericht door Bram Mouton »

En je weet, als ik er mij mee moei zal in ieder geval het hapje en het drankje in orde zijn hé :mrgreen: :twisted: De rest is natuurlijk een andere vraag... :shock:

Ik lees net dat er door bicky al een stop voorzien is in De Witten Uil in Vinderhoute. Aangezien ik dan waarschijnlijk niet te veel op het moment zelf moet voorzien kan ik proberen om bij Dries mss de A6 te huren voor die dag. Al moet ik natuurlijk aan Dries vragen of het geen probleem is dat ik daar dan ook ander mensen laat mee rijden... Dan is die VM er in ieder geval ook al bij...

Bram Mouton
Public Relations
Berichten: 796
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:22
Postcode: 9000
Fiets: Challenge Alizé
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Ligfietsen in de media

#36 Bericht door Bram Mouton »

Net contact gehad met Dries en hij wil alle Alleweders ter beschikking stellen die dag, al heb ik nu natuurlijk wel nog een paar fietsers nodig aangezien ik met geen 3 VM's tegelijk kan rijden... De A6 zou ik voor mijn rekening nemen omdat die dan nog een paar dagen bij mij zou vertoeven, natuurlijk zoek ik dan nog berijders voor de A4 en A7... Graag PB van de geïnteresseerden :!: Indien je je opgeeft wil ik er dan wel zeker van zijn dat je er bent zodat we daar niet staan te koekeloeren hé

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2570
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: Ligfietsen in de media

#37 Bericht door CapoJan »

Bram Mouton schreef:Net contact gehad met Dries en hij wil alle Alleweders ter beschikking stellen die dag, al heb ik nu natuurlijk wel nog een paar fietsers nodig aangezien ik met geen 3 VM's tegelijk kan rijden... De A6 zou ik voor mijn rekening nemen omdat die dan nog een paar dagen bij mij zou vertoeven, natuurlijk zoek ik dan nog berijders voor de A4 en A7... Graag PB van de geïnteresseerden :!: Indien je je opgeeft wil ik er dan wel zeker van zijn dat je er bent zodat we daar niet staan te koekeloeren hé
Ik moet even checken met mijn jongste. Bierstal is nu niet zover van bij ons: misschien valt te regelen dat hij met mijn trike naar daar rijdt en dan kan ik een tweede Alleweder tot daar brengen. Zoals gezegd: eerst met hem controleren of hij dat ziet zitten.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3870
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Velomobieltestdag (27/02)

#38 Bericht door bicky »

Wie komt er af? met ligfiets, trike of velomobiel?
We maken er een bont boel en gezellige boel van.
Wie komt er zonder fiets om te testen.
want ook zonder ligfiets ben je welkom om ervaringen uit te wisselen.
Download de affiche hier
Afbeelding

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3870
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Ligfietsen in de media

#39 Bericht door bicky »

Gelieve de regelingen ivm met de testdag te verplaatsen/posten naar het juiste topic.
http://gentseliggers.net/forum/viewtopi ... 464#p96464" onclick="window.open(this.href);return false;

Bram Mouton
Public Relations
Berichten: 796
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:22
Postcode: 9000
Fiets: Challenge Alizé
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Velomobieltestdag (27/02)

#40 Bericht door Bram Mouton »

Bij deze...

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Velomobieltestdag (27/02)

#41 Bericht door eeuwige reiziger »

bicky schreef:Wie komt er af? met ligfiets, trike of velomobiel?
We maken er een bont boel en gezellige boel van.
Wie komt er zonder fiets om te testen.
want ook zonder ligfiets ben je welkom om ervaringen uit te wisselen.
Leuke affiche!

Al enige geleden heb ik het openingsbericht aangepast en er een lijstje ingevoegd wie er allemaal (min of meer) had toegezegd. Bepaalde velomobielen zullen we sowieso niet te zien krijgen, want de afgelopen jaren is de verscheidenheid wat verschraald die zo kenmerkend was voor het velomobielwereldje in Vlaanderen. Aan deze kant van het 'water' rijden er nu geen Cabbikes, Leiba's, Limits... meer rond.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3870
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Velomobieltestdag (27/02)

#42 Bericht door bicky »

Ik heb Ligfiets.net gecontacteerd

Zal ook nu zondag paar affiches meebrengen naar de rit in ingelmunster.
Er zijn zelfs al geïnteresseerden van hier op het werk

Heb ook de beginpost opgekuist.

Gebruikersavatar
Piet Piraat
Helper
Berichten: 308
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 14:55
Postcode: 9000
Fiets: M5 Shockproof
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Velomobieltestdag (27/02)

#43 Bericht door Piet Piraat »

Goed gedaan met de affiche, een kaartje een een qr-code waren misschien wel nog handig geweest. Zoiezo, ik zal in begin februari een aantal affiches afdrukken, en deze strategisch verspreid ophangen. Ik stuur het ook door naar een aantal geïnteresseerden.

Zal de bestaande gentse liggers verzekering voldoende zijn?

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: Velomobieltestdag (27/02)

#44 Bericht door Peter J »

Piet Piraat schreef:Goed gedaan met de affiche, een kaartje een een qr-code waren misschien wel nog handig geweest. Zoiezo, ik zal in begin februari een aantal affiches afdrukken, en deze strategisch verspreid ophangen. Ik stuur het ook door naar een aantal geïnteresseerden.

Zal de bestaande gentse liggers verzekering voldoende zijn?
Mijn excuses voor mijn beperkte kennis, maar... wat is een qr-code ? :oops: :roll:
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3870
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Velomobieltestdag (27/02)

#45 Bericht door bicky »

Mijn excuses voor mijn beperkte kennis, maar... wat is een qr-code ? :oops: :roll:
Blijkbaar een 2dimensionale code waar je met je gsm/smarthpone een foto van neemt en automatisch wordt doorverwezen naar de juiste internet site.
Afbeelding
Moest het ook even opzoeken./

Plaats reactie