ligfietstreffen van de arbeid

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#31 Bericht door graddus »

Morgen vier uur achter de fietsenstalling? :twisted:

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#32 Bericht door graddus »

Wouter ik wil alleen maar weten of ik de eerste mei nu vrij moet houden of niet he, want hoe je het ook wend of keert, duidelijk ben je nog steeds niet geweest hoor. Verder zie ik u nog wel graag hoor voorzitter. :wink:

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#33 Bericht door Wouter D »

mjah, als het zo zit, is het echt niet moeilijk voor mij hoor.

in een eerder bericht stelde ik dus twee weekends voor waar helemaal geen reactie op kwam. als ze dan nu vragen welke ze moeten vrijhouden.

dan nemen jullie natuurlijk het eerste. een echt ligfietstreffen van de arbeid he.
kan ik dan ook beetje arbeid van jullie vragen, zodat we dan niet meer hoeven te werken.
zal in organizatie ff opsommen wat we in gedachten hadden.

dus iedereen houd 30 april, 1 en 2 mei vrij.

groeten
de 'voorligger', zeg maar gewoon wouter hoor.
Laatst gewijzigd door Wouter D op za 15 jan 2005, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#34 Bericht door graddus »

Het staat in mijn agenda. Ik zal zorgen voor ouwe verjaardagstaart :twisted:

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#35 Bericht door wost »

1 mei ook in mijn agenda en taart is genomineerd voor de titel beste voorstel 2005 alsook voor de titel beste verwezenlijking 2005 en beste beste beste 2005


Wouter, sommigen noemen hem taartmonster, Staljanssens
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Gast

#36 Bericht door Gast »

Het eerste weekend van mei ben ik met dienst 'aan de telefoon', maar ik kan mij wel nuttig maken als free-lance-medewerker voor wat dan ook.
Op afspraak echter dat er niet veel over gezeverd wordt want de laatste tijd kan men er wel hier wel weg mee!!
Een organisatie als dit kan dat best missen. Zoniet wordt het weer op z'n Belgisch en daar mag wel iets aan gedaan worden.
Laatst gewijzigd door Gast op ma 03 jan 2005, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#37 Bericht door Wouter D »

mooi is dat, misschien kunnen we u dan gebruiken als noodnr (allee ja, als de rechstreekse verantwoordelijken niet te bereiken zijn) in geval van technische problemen.

of had je het iets breder gezien?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gast

#38 Bericht door Gast »

Wouter, je zit volgens mij 'breed' aan dit forum. Wat een snelheid! Ik kan niet rapper tikken.

Nu al een noodnummer nodig? Nee.
Wie zijn de rechtstreekse verantwoordelijken daarvoor? Nog niet nodig.
Technische problemen nu al te verwachten? Bijlange niet.

Voor noodnummer : bel 101 (CICOV voor regio Gent) en zij lossen alles op. Alles, maar dan ook alles. Maar ze zullen ook niet nodig zijn.

Het kan anders. Laten we onder mekaar als GentseLiggers de problemen tot op het bot oplossen. Dat lijkt mij beter.

Gast

#39 Bericht door Gast »

Wouter, ik heb vandaag over dit evenement even zitten nadenken.

Je mag alleszins niet vergeten om meteen de stad Gent aan te schrijven. Zij moeten in kennis gesteld worden van hetgeen gaat gebeuren en de toestemming daarvoor verlenen. Het gaat ten slotte om een samenkomst in openlucht. Zij kunnen voorwaarden verbinden aan de organisatie. Doe die kennisgeving zo gedetailleerd mogelijk.

Het parcours moet zo vlug mogelijk bekend zijn. De gemeentebesturen waar het parcours doorkomt moeten eveneens verwittigd worden want je gebruikt ten slotte de openbare weg naar aanleiding van een regelmatigheidsrit. Zij kunnen trouwens mededelen of er ergens werken gaan uitgevoerd worden op het traject dat je voorziet. Zij kunnen ook een ander parcours over hun grondgebied voorstellen.

Denk er ook aan dat 1 mei een dag van optochten is. Stoeten met betrekking tot de 1-mei-viering kunnen aardig roet in het eten gooien en de rijders nodeloos vertraging opleggen. Sommige wegen kunnen plots tijdelijk afgesloten zijn.
Ga je signaalgevers op bepaalde kruispunten plaatsen (nooit op plaatsen met verkeerslichten) om de doorgang van de rijders te vergemakkelijken op bepaalde kruispunten? Dat kan, maar daarvoor moet dan de burgemeester van de betreffende gemeente zijn machtiging geven op basis van een 'sportief evenement' (nieuw sinds 01-01-2003).

Het gaat hier wel niet om een sportwedstrijd of -competitie, maar wel om een georganiseerde regelmatigheidsrit. Mijn familiale dekt wel véél, maar nu nèt dit niet (vreemd maar waar). Het kan dus goed zijn dat voor iedere deelnemer een bijkomende BA-aansprakelijkheidsverzekering dient afgesloten te worden om hen te vrijwaren van latere ongemakken. De stad Gent en ook de andere gemeenten kunnen dat trouwens als voorwaarde stellen. Dit wordt dan wel een bijkomende financiële last. In feite ook weeral niet want het maakt dat de organisator en de organisatie niet financieel aansprakelijk kunnen gesteld worden als het ergens goed fout gaat.

Ten slotte is er nog iets waar niet meteen bij stilgestaan wordt. Als het dan goed fout gaat onderweg (en alles is mogelijk), kan door een goede verzekering wel de burgerlijke aansprakelijkheid gedekt zijn, maar blijft de strafrechterlijke kant nog altijd voor iemand. Ik bedoel daarmee dat als er iets gebeurt, dan komt het altijd op één of andere manier voor een rechtbank, en daar wil de rechter iemand van de organisatieleiding zien. Een zeer ambetant iets want men weet nooit op voorhand welke richting het zal uitgaan.

Als je deze papieren obstakels allemaal overwonnen hebt, is de helft van het werk al gedaan.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#40 Bericht door Wouter D »

dankjewel voor de informatievolle tips, ga ik zeker werk van maken dit in orde te krijgen.

als we het treffen onder de vleugels van hpv doen, zijn we verzekerd, 'das nu een van de vele voordelen van hpv.be' (daarom bij deze nog even een oproep aan ieder van de lijst om zich in te schrijven vie hpv.be)(reacties in babbelhoek om onderwerp niet te wijzigen, thx)

ik zal deze week mijn best doen een schrijven op te stellen waarin, plaats, datum, routes als ook van-naar route, v.u., alsook de vraag naar hen toe welke punten we zeker moeten naleven, voorzien, welke eisen ze stellen en dergelijke meer.

meer tips als bovenstaande zijn zeker van harte welkom.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
graddus
knopenhakkert
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 10 sep 2003, 23:11
Postcode: 4575NA
Fiets: FlevoRacer Hurricane NMe Taifun
Locatie: Overslag NL
Contacteer:

#41 Bericht door graddus »

een pluim voor de doortastendheid!

Gebruikersavatar
Duckjibepete
dokter
Berichten: 1428
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
Contacteer:

#42 Bericht door Duckjibepete »

:? om nog eens even terug te komen op de datum van het ligfietstreffen... 1 mei is het de Ronde van Vlaanderen voor amateurs... daar komt een paar duizend fietsers op af, de buurt waar het treffen door gaat gaan... :?
ride to live, live to ride

Gebruikersavatar
wost
the travelling cook
Berichten: 1731
Lid geworden op: do 11 sep 2003, 19:02
Postcode: 9220
Fiets: Velo-de-Ville
Locatie: biezestraat 80a 9220 Hamme
Contacteer:

#43 Bericht door wost »

oesje moeten we dan nu al onze datum veranderen of rijden we mee met de ronde van vlaanderen?
http://www.2wielen.be" onclick="window.open(this.href);return false; , alles voor 2 en meer wielen.

Gebruikersavatar
marini
ploegleider
Berichten: 2406
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
Postcode: 2610
Fiets: carbonlowracer
Locatie: antwerpen,wilrijk
Contacteer:

#44 Bericht door marini »

reden te meer om de stad gent aan te schrijven denk ik .
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#45 Bericht door Wouter D »

hoe bedoel je, de stad gent aanschrijven?
als het treffen in geraardsbergen doorgaat, heeft gent daar nieks mee te maken.
of zou je dan toch de lokatie mee gaan veranderen?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie