Velomobiel Herfsttocht - 9 december 2006

Demonstraties, niet-HPV-Toertochten, enz...
Plaats reactie

Wij rijdt mee op 9 december?

Ja, ik doe mee in een velomobiel
4
31%
Ja, ik doe mee op een ligfiets
5
38%
Sorry, ik kan er niet bij zijn
4
31%
 
Totaal aantal stemmen: 13

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

#31 Bericht door quattrovelootje »

Op vraag van : de tocht zal hoogstwaarschijnlijk doorgaan op zaterdag 18 november. Vertrekpunt zal knooppunt 32 worden langsheen het kanaal Dessel - Schoten. Voor diegenen die met de auto komen komt dit overeen met waar de N12 ( de expressweg tussen Turnhout en Poppel/ Tilburg ) over eerdervermeld kanaal gaat. Afspraak onder de brug van de N12. Bedoeling is om uiterlijk om 11.00u te vertrekken voor een tocht van ongeveer 60 km. Tempo wordt uiteraard aangepast aan de traagste deelnemer. Bedoeling is om na een 2-tal uurtjes trappen ergens te stoppen om de inwendige mens te versterken met een natje en/of een droogje. Uiteraard kunnen evt meerdere stops ingebouwd worden. Langsheen de route die ik heb uitgestippeld, kom je langs verschillende plaatsen waar je iets kan drinken.

Tihamér -hopelijk droog weer die dag :wink:
i ride my bikes to ride my bikes

rik
General Manager
Berichten: 3187
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#32 Bericht door rik »

@ER
Het zal jammer genoeg alleen ik zijn. Had liever nog wat volk meegebracht maar het ligfietsen is hier (nog) niet echt ingeburgerd. Waarschijnlijk kom ik wel samen met Johan maar ik weet niet of die ook blijft overnachten.
DF 269
Ice sprint1 26"

Harry59
Helper
Berichten: 279
Lid geworden op: wo 15 feb 2006, 17:57
Postcode: 2280
Fiets: Slyway Explorer Ultegra
Contacteer:

#33 Bericht door Harry59 »

Mag ik met mijn Batavus Relaxx ook meerijden? Ja toch?
Slyway Explorer Ultegra

rik
General Manager
Berichten: 3187
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#34 Bericht door rik »

Tocht
Voor velomobilisten en alle andere ligfietsers.
Ja dus.
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#35 Bericht door Edje »

Hoe meer zielen hoe meer vreugd, kom zelf ook indien goed weer met de baron
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#36 Bericht door Johan Clerx »

rik schreef:@ER
Het zal jammer genoeg alleen ik zijn. Had liever nog wat volk meegebracht maar het ligfietsen is hier (nog) niet echt ingeburgerd. Waarschijnlijk kom ik wel samen met Johan maar ik weet niet of die ook blijft overnachten.
Rik,

Ik blijf wel overnachten maar niet in een van de trekkershutten. Ik heb vrijdag verlof genomen dus ik voorzie eigenlijk om vrijdagnamiddag op het gemakske naar ginder te rijden en om zondag voormiddag terug te komen.

Wat had jij in gedachten?

swa
Junior
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 20 feb 2006, 17:52
Postcode: 2570
Locatie: Duffel
Contacteer:

#37 Bericht door swa »

Johan,

Hebt gij daar in de buurt een slaapplaats in gedachten? Wij zijn ook nog op zoek naar een oplossing, want mogelijk worden het voor ons ook 3 dagen. We zijn nogaan het rondkijken naar de beste oplossing.

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#38 Bericht door Johan Clerx »

swa schreef:Johan,

Hebt gij daar in de buurt een slaapplaats in gedachten? Wij zijn ook nog op zoek naar een oplossing, want mogelijk worden het voor ons ook 3 dagen. We zijn nogaan het rondkijken naar de beste oplossing.
Is een van die trekkershutten geen oplossing Swa? Ik vrees dat waar ik mijn matje ga uitrollen geen plaats meer is :wink:

rik
General Manager
Berichten: 3187
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#39 Bericht door rik »

Euh Johan,

Ik had eigenlijk gedacht om zaterdagmorgen op te rijden zoals je eerst voorgesteld had. Vrijdag namiddag erbij neemt iets te veel van mijn tijd in beslag vrees ik.
'k Heb het eens bekeken en tot knooppunt 32 is van bij mij thuis zo'n 83 km dus dat moet te doen zijn. Het enige waar ik eventueel schrik van heb is mist.
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#40 Bericht door Johan Clerx »

@Rik:

Dju dan ga ik nog nen dag langer moeten wachten om uw nieuw machien te bewonderen :lol:
Ik denk toch dat ik de vrijdag al naar ginder ga rijden Rik. Kwestie om Tihamér eventueel nog te helpen met de laatste voorbereidingen en om 's morgens zeker vroeg genoeg ginder te zijn.

We kunnen misschien wel de zondag samen naar huis rijden?

rik
General Manager
Berichten: 3187
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

#41 Bericht door rik »

Geen enkel probleem Johan,

Ik rij graag zondagmorgen samen met jou naar huis toe, maar zal dan ook weer ten laatste rond 11u30 thuis moeten zijn dus wordt wel tamelijk vroeg vertrekken(sorry, ben soms druk ventje hé). :wink:
DF 269
Ice sprint1 26"

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#42 Bericht door eeuwige reiziger »

Na raadpleging van het thuisfront en goedkeuring van mijn generaal :wink: zal ook ik mijn opwachting maken op het herfsttreffen. 'n Versatile-delegatie zal dus aanwezig zijn!

Heeft er al iemand gedacht aan een e-mailing? Alsook een aankondiging op het Nederlandse en Duitse forum (Duitsland is immers niet zo heel ver!)? En een mailtje naar de andere ligfietsclubs? Dit lijkt me nu heel dringend.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#43 Bericht door eeuwige reiziger »

Johan Clerx schreef:P.S.: nog eens voor alle duidelijkheid: we proberen zoveel mogelijk velomobielen te laten meerijden ...
Wie heeft zich ondertussen al aangemeld van de velomobilisten?
  • Alleweder (Alligt)
    Alleweder (Flevo)
    Alleweder (Verhees)
    Cab-bike
    Go-one
    Leiba
    Leitra
    Limit
    Mango
    Quest
    Versatile "eeuwige reiziger"
    WAW

Harry59
Helper
Berichten: 279
Lid geworden op: wo 15 feb 2006, 17:57
Postcode: 2280
Fiets: Slyway Explorer Ultegra
Contacteer:

#44 Bericht door Harry59 »

Wat betreft die snelheid: ik zal met mijn Bat. Relaxx bij de traagsten zijn. Wat als je nu een groep samenstelt van tragere rijders en die bijvoorbeeld een kwartier of een halfuur eerder laat vertrekken. Op die manier kan een groot deel van het traject afgelegd worden door twee groepen die elk ongeveer hun eigen snelheid kunnen aanhouden en moeten de snelle mannen niet aan hun remmen hangen en moeten de trage, elegante rijders niet liggen pompen. Het is maar een gedacht natuurlijk.
Slyway Explorer Ultegra

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#45 Bericht door marksje »

Harry59 schreef:Wat betreft die snelheid: ik zal met mijn Bat. Relaxx bij de traagsten zijn. .........en moeten de trage, elegante rijders niet liggen pompen. Het is maar een gedacht natuurlijk.
@ Harry; ik vermoed dat het de eerste keer is dat je een toer gaat meerijden en dat je ergens twijfels hebt omtrent je eigen kunnen. Laat ik je zeggen dat ik dat ook had de eerste keer, temeer ik ook met een Bat Relaxx rijd en dit nu direkt geen flitsende machine is tov vele anderen. Laat je echter niet afschrikken, wanneer er gezegd wordt tempo van de traagste is dit ook zo + wordt er regelmatig eens gestopt :wink: en valt alles reuze mee qua snelheid. Dit is juist de sterkte van de GentseLiggers, samen uit samen thuis.
(ikzelf kan helaas door tijdsgebrek niet komen :cry: )
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Plaats reactie