stroef lopende snek

Alles aangaande roeifietsen
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

stroef lopende snek

#1 Bericht door Wouter D »

ik denk dat het vet die het lager van de snak smeert heeft afgezien van de vrieskou, met als gevolg dat die snek veel lawaai maakt tijdens de terugslag, nu zou ik graag dat vet vervangen, of op zijn minst eens kijken wat er aan de hand is, indien er belgen zijn die weten hoe dat in mekaar zit, kom ik graag eens bijleren, een uitleg hier mag ook altijd natuurlijk.

of moet ik het probleem elders zoeken,

ik heb vandaag ook het elastiek moeten vervangen, de rek was volledig verdwenen, waarschijnlijk door te lang stil te staan in zijn grootste versnelling. [/url]
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Wijnandt
Helper
Berichten: 260
Lid geworden op: vr 05 aug 2005, 14:21
Fiets: THIJS 209
Locatie: Veendam
Contacteer:

Re: stroef lopende snek

#2 Bericht door Wijnandt »

spruitje schreef:... met als gevolg dat die snek veel lawaai maakt tijdens de terugslag[/url]
Bij mij werd dat veroorzaakt door een saboterende snekblokkeerkabel die de snekblokkeerder belette om geheel vrij te komen van het snektandwiel. Zie http://wijnandt.blogspot.com/2010/02/sn ... elost.html voor een beschrijving van het probleem en de oplossing, compleet met foto's.
Wijnandt
--
Roeifietsen: THIJS 209 en roei3wieler
CF-bikes: RANS Cruz en Dynamik Pro
Weblog: http://wijnandt.blogspot.com/

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#3 Bericht door Wouter D »

ik ben bij derk thys geweest, het zat em dus echt wel in de snek, het sperlager was nog ok, maar een van de andere twee lagers was a lekker aan het roesten en liep dus heel stroef, op het sperlager na, zijn de beide lager vervangen en ook deze van het wiel, dus ik kan er weer even mee door,

nu juist nog fietsweer
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie