waarom moeilijk als het ook makkelijk kan ...
http://youtu.be/0XUXBtgQ9KQ" onclick="window.open(this.href);return false;
tiliting trike made easy
- crash-quest-dummy
- patiënt
- Berichten: 2588
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
- Postcode: 2570
- Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
- Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
- Velomobiel: C²'Q76 °2003
- Contacteer:
tiliting trike made easy
Stop Fueling Around
-
- Public Relations
- Berichten: 796
- Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:22
- Postcode: 9000
- Fiets: Challenge Alizé
- Locatie: Gent
- Contacteer:
Re: tiliting trike made easy
zou er niet graag mee rijden, ene keer zwaartepunt boven achterwiel, andere keer ervoor... is vragen om ongelukken volgens mij...
- crash-quest-dummy
- patiënt
- Berichten: 2588
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
- Postcode: 2570
- Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
- Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
- Velomobiel: C²'Q76 °2003
- Contacteer:
Re: tiliting trike made easy
dat lijkt me niet noodzakelijk het probleem, wel dat de banden flink zullen slijten in de bochten
Stop Fueling Around
- WFvN
- catering
- Berichten: 1538
- Lid geworden op: wo 23 jun 2004, 17:35
- Postcode: 8043
- Fiets: Challenge Fujin
- Locatie: Zwolle (NL)
- Contacteer:
Re: tiliting trike made easy
Prachtig concept. En over bandenslijtage maak ik me weinig zorgen. De afstand tot het midden is niet dramatisch groot.
Het filmpje heb ik een tijd geleden al gezien maar bij het klikken op de link in dit topic was ik net zo goed weer gebiologeerd door wat je ziet.
Wel jammer dat de afstand tussen voor- en achterwiel(en) variëert tussen linkse en rechtse bocht. Maar omdat de wielen niet op gelijke afstand van het voorwiel zitten, zou je hier juist (ook wat betreft bandenslijtage) een voordeel uit kunnen halen. In landen waar je rechts rijdt juist het rechter achterwiel vooraan zetten en links het wiel wat achteraan zit; rechtsom een kleinere bocht dus de wielen dichter bij elkaar. Maar misschien is omgekeerd juist logischer. Daar moet ik toch wat langer over nadenken. Dat gaat lastig met twee heerlijk Belgisch Duvel achter de kiezen
Het filmpje heb ik een tijd geleden al gezien maar bij het klikken op de link in dit topic was ik net zo goed weer gebiologeerd door wat je ziet.
Wel jammer dat de afstand tussen voor- en achterwiel(en) variëert tussen linkse en rechtse bocht. Maar omdat de wielen niet op gelijke afstand van het voorwiel zitten, zou je hier juist (ook wat betreft bandenslijtage) een voordeel uit kunnen halen. In landen waar je rechts rijdt juist het rechter achterwiel vooraan zetten en links het wiel wat achteraan zit; rechtsom een kleinere bocht dus de wielen dichter bij elkaar. Maar misschien is omgekeerd juist logischer. Daar moet ik toch wat langer over nadenken. Dat gaat lastig met twee heerlijk Belgisch Duvel achter de kiezen
Challenge Fujin / Velomobiel.nl Quest
[url=http://velomobielfan.blogspot.com]Quemo weblog[/url]
[url=http://versatile021.blogspot.com]Versatile weblog (oud)[/url]
[url=http://members.home.nl/ligfietsen]Alleweder website (oud)[/url]
[url=http://velomobielfan.blogspot.com]Quemo weblog[/url]
[url=http://versatile021.blogspot.com]Versatile weblog (oud)[/url]
[url=http://members.home.nl/ligfietsen]Alleweder website (oud)[/url]
- Metro2005
- Nieuweling
- Berichten: 24
- Lid geworden op: zo 05 sep 2010, 20:57
- Postcode: 3132GH
- Contacteer:
Re: tiliting trike made easy
Ik zou me wel zorgen maken over bandenslijtage, als je het begin van het filmpje ziet waar hij het stoepje afrijdt dan zie je dat de linkerband naar voren geforceerd wordt.
Het is verder wel een mooie oplossing.
Het is verder wel een mooie oplossing.