Welke kinderfietskar: Vantly, Croozer of Chariot?

Technische aspecten, opties, gadgets, zelfbouw, ...
Bericht
Auteur
Windrider
Supporter
Berichten: 7
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 21:41
Postcode: 9042
Contacteer:

Welke kinderfietskar: Vantly, Croozer of Chariot?

#1 Bericht door Windrider »

Beste mensen,

Wij zijn van plan een kinderfietskar aan te schaffen, voor 1 kindje. Ik heb al eens wat types vergeleken via het internet, en kwam tot een 3-tal types (verschillende prijzen). Via de CM kunnen we via een geboortepakket een Vantly krijgen ter waarde van een 350e (dat staat zo op de site, lijkt mij nochtans iets minder van waarde: kinderfietskar + babyschelp + verlichtingsset). Ook heb ik al gelezen dat een Croozer for 1 toch al een betere kwaliteit heeft (wel wat duurder, 420 euro ofzoiets). Verder lees ik dan dat de Chariot of Burley verschillende types heeft, waar de prijs toch hooger van ligt, maar waarbij er vering is, wat toch een groot voordeel zou opleveren. Ik denk maar aan het type Cougar 1. Dus neem nu even op een rijtje: Vantly, Croozer for 1, of Cougar 1....

Weet iemand meer van die types? Geeft een vering echt wel heel wat voordeel? Wat zijn nog de voordelen van zo een Chariot zoals de Cougar 1 ten opzichte van Vantly of Croozer?
Ik las ook al enkele keren van mensen, die problemen hadden met de Croozer (wiel zou afbreken). Ervaringen mee? Ik wil vooral een veilige fietskar, en makkelijk om mee te fietsen. Uiteraard kijk ik ook naar de prijs, maar het is moeilijk in te schatten als je er weinig van kent.

Mochten er mensen zijn die ook de burley of andere merken goed kennen, laat maar weten.

Groetjes

MaartenT
Supporter
Berichten: 8
Lid geworden op: za 29 okt 2011, 16:53
Postcode: 2600
Fiets: Nazca Pioneer Onderstuur 2x26"
Contacteer:

Re: Welke kinderfietskar: Vantly, Croozer of Chariot?

#2 Bericht door MaartenT »

Waarvoor wil je deze kar gebruiken?
Dagelijks vervoer van en naar de creche/onthaalmoeder?
Wekelijks een zondag's ritje naar grootouders?
Maandelijks een goed weer rit van 10 km?
Jaarlijks een fietsvakantie en alle langere fietsritten waar er dutjestijd ingecalculeerd wordt.
Hiervan hebben wij laten afhangen welk bedrag we wilden spenderen.
Wij kozen voor de Chariot CX2. Gekocht via http://www.fietskarinfo.be" onclick="window.open(this.href);return false;, waar je ook de andere merken kan bekijken, betasten en proefrijden.
Dit is een dure fietskar maar dit we hebben we ons absoluut nog nooit beklaagd. Ze is uiterst bruikbaar waarvoor wij ze nodig hebben maar om in de gang te zetten zou ik een goedkoper model adviseren ;-)
Met een baby van 8 maanden deden we in de zomer van 2010 een rondje Nederland van meer dan 1000 km.
Met een kindje van 1j8maanden deden we deze zomer een rondje Alaska van 1800 km.
Als je de fietspaden van Nederland als standaard neemt dan is ook een ongeveerde fietskar prima bruikbaar met dikke luchtbanden maar eens je daar van afwijkt ben je blij dat de vering en niet je kind de schokken opvangt.
Ik heb geen ervaring met de andere fietskarmerken maar als je hoge eisen stelt aan je materiaal dan kan ik de chariot zeker aanbevelen. Wij hebben momenteel pas als enige herstelling/onderhoud nieuwe buitenbandjes gemonteerd.
Wens je nog meer te weten over mijn chariot ervaringen vraag gerust.
Of http://www.maartenbrechtje.blogspot.com
Groet, Maarten
Afbeelding
Afbeelding

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Welke kinderfietskar: Vantly, Croozer of Chariot?

#3 Bericht door eeuwige reiziger »

Windrider schreef:Verder lees ik dan dat de Chariot of Burley verschillende types heeft, waar de prijs toch hooger van ligt, maar waarbij er vering is, wat toch een groot voordeel zou opleveren.
Indertijd hebben wij ook onze hersenen afgepeigerd om een antwoord te vinden op onze vraag naar de passende fietskar. Na heel wat wikken en wegen - en een aantrekkelijke advertentie op marktplaats.nl - is het uiteindelijk een Chariot geworden, eentje waar er plaats is voor twee kinderen. Gekocht op de groei. Na een ging wel twee komen. Wat uiteindelijk ook zo was.

http://gentseliggers.net/forum/viewtopi ... 854#p99854" onclick="window.open(this.href);return false;

Uiteindelijk kunnen we met een tevreden gevoel op onze aankoop terugblikken. 't Bleek een goede keuze. De kar is niet alleen ruim, maar biedt door haar solide onder- en bovenbouw een goede bescherming. Ook de vering heeft zijn meerwaarde meer dan eens aangetoond, wat er mede voor heeft gezocht dat de kinderen echt graag in de kar zitten. Nadeel is natuurlijk dat er aan dit alles een flink prijskaartje hangt, maar op de tweedehandsmarkt kan je echt een mooie buit in de wacht slepen.

Uit de oude doos:

http://gentseliggers.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=2162" onclick="window.open(this.href);return false;
http://gentseliggers.net/forum/viewtopi ... =22&t=3088" onclick="window.open(this.href);return false;
http://gentseliggers.net/forum/viewtopi ... =22&t=7100" onclick="window.open(this.href);return false;
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3859
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Welke kinderfietskar: Vantly, Croozer of Chariot?

#4 Bericht door bicky »

Wij hebben een vantly gekocht voor 140€ (de versie zonder extra voorwiel en beugel)
Een goedkope kar dus.

Deze is 3 jaar dagelijks gebruikt geweest naar de onthaal moeder en heeft zijn werk goed gedaan.
Ze staat regelmatig buiten in de regen en is al paar keer zwaar beladen geweest met drank en voeding.
De kar is zijn geld al waard geweest maar we hebben wel paar opmerkingen
* Een extra wiel is erg handig voor als je naar het bos, pretpark, rommelmarkt, ... gaat. (te breed voor de winkel)
* De stof van het bankje zakt beetje door in de midden, dus zitten de klein mannen beetje scheef.
* Vering hebben we nooit gemist
* Verlichting en reflectoren ontbreken, zou standaard moeten zijn.
* de kofferruimte is niet zo groot.
* installatie van babyschaal is niet zo handig.

Mocht ik nu kiezen gaan we voor de Croozer. Die kar ziet er mooi en comfortabel uit.
Ik zou kiezen bij de cm voor de bonnen van dreamland en dreambaby en daar achter een croozer gaan.
Bestel ook paar extra trekhaken zodat je de kar met verschillende fietsen kan trekken

Gebruikersavatar
NL-ligger
Public Relations
Berichten: 886
Lid geworden op: wo 21 sep 2011, 17:15
Postcode: 8244AM
Fiets: Quest
Contacteer:

Re: Welke kinderfietskar: Vantly, Croozer of Chariot?

#5 Bericht door NL-ligger »

Je kunt niet zonder goede vering als je babies vervoerd in een fietskar vanwege de kwetsbaarheid van hun hersentjes ( hersenstam ) alhoewel je natuurlijk nooit erg jonge babies moet vervoeren in iets wat schokt. Wat dat betreft zijn ook veel kinderwagens ondeugdelijk.

Nu zullen de beweegbare weke delen in de ruggetjes en nek van jonge kinderen veel flexibeler, veerkrachtiger en zelfherstellender zijn dan die van volwassenen en vrijwel nooit letsel oplopen van niet geveerde karren, maar de vraag of het prettig is ?

Tegenwoordig heb je van ultra goedkoop ( minder dan 90 euro ) tot vrij prijzig ( meer dan 700 euro ) karren met vering. De luxe en uitrusting is natuurlijk wel afhankelijk van de prijs. Het lijkt mij onnodig om een kinderkar te nemen zonder vering. Die zijn beter geschikt als bagagekar.
http://quezzzt.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3859
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Welke kinderfietskar: Vantly, Croozer of Chariot?

#6 Bericht door bicky »

Niet te hard gepompte banden en de canvas waar ze op zitten zorgt voor een redelijke vering.

Gebruikersavatar
skywise
lijstbeheerder velomobielen
Berichten: 1364
Lid geworden op: di 15 nov 2005, 21:45
Postcode: 9220
Fiets: Challenge Taifun
Locatie: Hamme
Velomobiel: WAW 011 & 558
Contacteer:

Re: Welke kinderfietskar: Vantly, Croozer of Chariot?

#7 Bericht door skywise »

Wij hebben nu 2,5 jaar een Croozer for one en zijn daar heel tevreden over. Deze kwam standaard met strandwiel (héél handig) en reflectoren (achterlichten waren optie) maar dus zonder vering. Ik heb op geen enkele van mijn fietsen vering (met uitzondering van mijn WAW vooraan maar die staat nu zo hard dat het niet echt meer uitmaakt) omdat ik daar niet echt het voordeel van inzie. De ballonbanden op 20 inch-wielen en spanzitting vangen al heel wat op en ik vind eenvoud veel belangrijker (minder duur en minder kans op stukgaan). Mensen die mij kennen weten dat ik niet echt voorzichtig rij (vooral in bochten :p) en nochtans is de Croozer maar één keer over kop gegaan en dat was door een slecht ingeschatte borduur toen de kar leeg was (en dus sneller de lucht in ging dan als ze geladen was). Mijn moeder heeft de Chariot van mijn zus mét twee kindjes erin omver gekregen en zij rijdt vééél voorzichtiger. Wat trouwens voor mij de doorslag heeft gegeven zijn juist de stabiliteit en de grote gelagerde 20 inch wielen met lage rolweerstand. Ter info: Vital is naar een Croozer op zoek gegaan nadat hij met de mijne achter zijn M shockproof tegen 40 km/h een amateur wielrenner is voorbijgesjeesd. Met zijn goedkopere fietskar (met 16 inch wielekes) raakte hij maar niet voorbij de 25... Wat de Chariot van mijn zus wel voorheeft op de Croozer is de harde (waterdichte) schaal onderaan en kleinere breedte voor het tweepersoonsmodel (te breed in het geval van Croozer omdat die niet meer door fietspoortjes kan). Het monteren van de babyschaal was een fluitje van een cent maar maakte het opplooien wel lastiger en tenslotte is de reusachtige koffer een ongelooflijke luxe (ik denk niet dat er een fietskar is met een grotere koffer).

Zoals Maarten echter al aangaf in zijn eerste antwoord: het hangt er allemaal sterk van af wat je ermee wil doen. Om 1 km naar de crèche of kleuterschool af te leggen, zou ik niet investeren in een Croozer of Chariot.
Skywise (WAW 558 & 011)

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: Welke kinderfietskar: Vantly, Croozer of Chariot?

#8 Bericht door trikelover »

Wij hebben zelf de captain xl van chariot en zijn daar heel te verden over. De reden dat we voor dit model is dat er twee kindjes in moesten en hij moest tegen ern stootje kunnen want hij zou veel moeten opgevouwen worden.

Wij hebben dan ook naar http://www.fietskar" onclick="window.open(this.href);return false; info gereden om eerst het een en ander te testen. Daar bleek de chariot ons het best aanstond.

En wat ik me heb laten wijsmaken is dat als je zeer jonge kindjes( 3 maand) wil meenemen op fietstochten moet je zeker 2 dingen hebben 1.vering en 2. Hangmatje ipv schaal allemaal om het comfort vam de baby want zoals hierboven.al gemeld is een baby zeer broos.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Windrider
Supporter
Berichten: 7
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 21:41
Postcode: 9042
Contacteer:

Re: Welke kinderfietskar: Vantly, Croozer of Chariot?

#9 Bericht door Windrider »

Allen bedankt voor de reacties al, het heeft me al wat wijzer gemaakt. Ook krijg ik zowat een zicht op verschillende types. Het is niet voor elke dag mee te rijden, maar toch wel een 2-tal lange ritjes per week. Niet dat het geld op mijn rug groeit, maar bij zo een dingen heb ik nogal graag de "luxe" en "extra veiligheid". Ook het vlot rijden is belangrijk voor me. Volgens dat ik zie hebben enkel "Chariot Captain XL" en de "Winther Dolphin" een harde kunsstof kuip, en werken alle andere types met een soort doek. Klopt het wat ik zeg? Ik ben nogal fan van die kuip, omdat het me toch een bijkomende veiligheid lijkt, maar die 2 types die ik hierboven noem, zijn 2-zitters, en ik zoek eigenlijk een 1-zitter. Die Winther Dolphin is trouwens toch wel iets te duur voor me, aangezien ik hem niet elke dag zal gebruiken. Zijn er nog 1-zitters met verharde kuip? En zijn die zonder verharde kuip ook wel stevig en maakt het weinig uit?

Gebruikersavatar
NL-ligger
Public Relations
Berichten: 886
Lid geworden op: wo 21 sep 2011, 17:15
Postcode: 8244AM
Fiets: Quest
Contacteer:

Re: Welke kinderfietskar: Vantly, Croozer of Chariot?

#10 Bericht door NL-ligger »

Ligt eraan wat je ervan verwacht, qua stevig....zelfs de goedkoopste karren met doek hebben een beschermende stangenconstructie kooi die heel wat kan hebben. Misschien is dit nog wel veiliger omdat de botsingsenergie eerst stangen zal buigen wat energie absorbeert, een harde kuip geeft veel minder mee of versplinterd zelfs.

Ik ben op een bosfietspad met een gangetje van 20 km/u met mijn trike tegen de achterkant van de kinderkar gereden omdat ik opzij keek en niet zag dat mijn vrouw was gestopt.....mijn vrouw en haar fiets tegen de grond, karretje stond gewoon rechtop en had geen schade, kind alleen maar verbaasd dat mamma op de grond lag, wel hadden de venijnige tanden van mijn grote kettingwiel een afdruk van kettingsmeer gemaakt waar ze de kar hadden geraakt maar het doek was daar gewoon nog intact.

Het doek en de stangen hadden mijn trike met mij erop = 120 kg aan 20 km/u gewoon afgestopt zonder schade, en de constructie van het bankje hield het kind ruim weg van het voorwerp dat een stukje naar binnen kwam ( het tandwiel )

Ik denk dat fiets karretjes zowiezo zo veilig zijn als ze kunnen zijn, en als ze een beschermende buisconstructie kooi hebben, een goede koppeling die de kar niet mee omtrekt als de trekkende fiets omvalt en goede verlichting kan er waarschijnlijk niet veel meer veiligheid geboden worden.

Uiteraard mogen kinderhandjes nooit bij de spaken in de buurt kunnen komen, moeten er veiligheidsgordels zijn om te voorkomen dat ze rijdend eruit vallen enz maar welke kinderfietskar heeft dat niet ?

Karretjes zijn alvast veiliger dan een fiets omdat het kind niet van hoogte op straat kan vallen, en dat geldt ook voor een duw van een auto, de fietser zal dan vrijwel altijd tegen de grond slaan met kind en al. Het karretje kan nog wel een duw van een auto hebben, dan zal de kooi worden vervormd en indien de duw niet te hard was het kind ongedeerd zijn.

Tegen een aanrijding met een auto met snelheid is niets opgewassen op fietsgebied.....

Het gemiddeld aantal kinderen van een Nederlandse vrouw is 1,6 en dat is voor heel West Europa ongeveer hetzelfde ( statistiek, geen halve kinderen ) Dat maakt het onwaarschijnlijk dat er veel modellen zullen zijn voor maar 1 kind. Een kar voor 2 kinderen is zelfs voor 1 kind meer praktisch, er kunnen dan immers nog meer boodschappen of bagage mee. Snelle gestroomlijnde en lichte 1 kind fietskarren zullen wel echt voor de veeleisende sportfietser zijnmet matchend prijskaartje....

Ik kwam ondermeer de Chariot CTS Cougar tegen, een 1 zitter maar flink aan de prijs, de Croozer 1 persoons is een stuk goedkoper.
http://quezzzt.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Windrider
Supporter
Berichten: 7
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 21:41
Postcode: 9042
Contacteer:

Re: Welke kinderfietskar: Vantly, Croozer of Chariot?

#11 Bericht door Windrider »

NL-ligger schreef:Ligt eraan wat je ervan verwacht, qua stevig....zelfs de goedkoopste karren met doek hebben een beschermende stangenconstructie kooi die heel wat kan hebben. Misschien is dit nog wel veiliger omdat de botsingsenergie eerst stangen zal buigen wat energie absorbeert, een harde kuip geeft veel minder mee of versplinterd zelfs.

Ik ben op een bosfietspad met een gangetje van 20 km/u met mijn trike tegen de achterkant van de kinderkar gereden omdat ik opzij keek en niet zag dat mijn vrouw was gestopt.....mijn vrouw en haar fiets tegen de grond, karretje stond gewoon rechtop en had geen schade, kind alleen maar verbaasd dat mamma op de grond lag, wel hadden de venijnige tanden van mijn grote kettingwiel een afdruk van kettingsmeer gemaakt waar ze de kar hadden geraakt maar het doek was daar gewoon nog intact.

Het doek en de stangen hadden mijn trike met mij erop = 120 kg aan 20 km/u gewoon afgestopt zonder schade, en de constructie van het bankje hield het kind ruim weg van het voorwerp dat een stukje naar binnen kwam ( het tandwiel )

Ik denk dat fiets karretjes zowiezo zo veilig zijn als ze kunnen zijn, en als ze een beschermende buisconstructie kooi hebben, een goede koppeling die de kar niet mee omtrekt als de trekkende fiets omvalt en goede verlichting kan er waarschijnlijk niet veel meer veiligheid geboden worden.

Uiteraard mogen kinderhandjes nooit bij de spaken in de buurt kunnen komen, moeten er veiligheidsgordels zijn om te voorkomen dat ze rijdend eruit vallen enz maar welke kinderfietskar heeft dat niet ?

Karretjes zijn alvast veiliger dan een fiets omdat het kind niet van hoogte op straat kan vallen, en dat geldt ook voor een duw van een auto, de fietser zal dan vrijwel altijd tegen de grond slaan met kind en al. Het karretje kan nog wel een duw van een auto hebben, dan zal de kooi worden vervormd en indien de duw niet te hard was het kind ongedeerd zijn.

Tegen een aanrijding met een auto met snelheid is niets opgewassen op fietsgebied.....

Het gemiddeld aantal kinderen van een Nederlandse vrouw is 1,6 en dat is voor heel West Europa ongeveer hetzelfde ( statistiek, geen halve kinderen ) Dat maakt het onwaarschijnlijk dat er veel modellen zullen zijn voor maar 1 kind. Een kar voor 2 kinderen is zelfs voor 1 kind meer praktisch, er kunnen dan immers nog meer boodschappen of bagage mee. Snelle gestroomlijnde en lichte 1 kind fietskarren zullen wel echt voor de veeleisende sportfietser zijnmet matchend prijskaartje....

Ik kwam ondermeer de Chariot CTS Cougar tegen, een 1 zitter maar flink aan de prijs, de Croozer 1 persoons is een stuk goedkoper.
Hm inderdaad. Tegen een aanrijding is inderdaad weinig bestand, maar ik vermoed dat een harde kuip bij bepaalde botsingen ofzo toch wel een betere bescherming zal bieden. Wat je zegt over de Croozer en de Chariot CTS Cougar op het einde. Prijsverschil is er wel, zo is dat. Maar de Croozer heeft geen vering, zoals je boven aanhaalde dat dat niet goed bleek te zijn voor kindjes.

MaartenT
Supporter
Berichten: 8
Lid geworden op: za 29 okt 2011, 16:53
Postcode: 2600
Fiets: Nazca Pioneer Onderstuur 2x26"
Contacteer:

Re: Welke kinderfietskar: Vantly, Croozer of Chariot?

#12 Bericht door MaartenT »

Ook wel wat gewichtsverschil.
Nu voel je dat niet of nauwelijks op korte ritten maar als je wat langer onderweg bent ...
Croozer kid for one: 13,9 kg (http://fietskarinfo.be/downloads/crooze ... kar_be.pdf)
Chariot Cougar one: 10,2 kg (http://www.chariot.eu/service/technische-uebersicht/)
Chariot Captain XL: 15,1 kg

De harde kuip in combinatie met de dubbele fietskar uiteraard zorgt voor wat extra kilootjes. Ik denk dat de harde kuip vooral voordelig is wanneer je deze fietskar ook als half-time bagagekar wil gebruiken. Zo kan je je winkelwagentje leeg kieperen in je fietskar zonder risico voor beschadiging van je canvas. Je hebt hier naar ik mij goed herinner ook een mooie opbergruimte onder de zitjes van de kinderen. Voor steeninslag of regendoorlaatbaarheid van onderuit hoef je mijns inziens op gewone wegen geen schrik te hebben met een kar zonder harde kuip.

Groet,
Maarten

GertJe
Nieuweling
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 12:40
Postcode: 2460
Fiets: Hp velotechnik gekko fx + Hp velotechnik spirit
Contacteer:

Re: Welke kinderfietskar: Vantly, Croozer of Chariot?

#13 Bericht door GertJe »

Hallo,

Wij hebben ook lang getwijfeld tussen een Croozer 1 en een Cougar.
Wij hebben voor onze kleine spruit uiteindelijk een Croozer for 1 kid gekocht en zijn hier echt heel tevreden over. We hebben reeds alle bijkomende accessoires aangekocht(baby- en peuterzitting, zon- en extra regenscherm).
Zoals je nu wel weet heeft deze geen vering, maar deze hebben we nog niet gemist. Ons zoontje ligt vanaf 1 maand in het door Croozer verkochte hangmatje. Dit matje is zodanig opgehangen dat dit enigszins mee veert en dus de schokken opvangt. Een harde babyschaal vangt de schokken veel minder goed op enzou ik dus zeker niet aanraden.
Het hangmatje is echt fantastisch; ons zoontje valt vanaf de eerste meter in een heerlijke slaap en wordt pas wakker als we stoppen met fietsen. Dit matje is geschikt voor kinderen tot 10 a 12 maanden. Daarna moeten ze in de peuterzitting (zowel de baby- als de peuterzitting zijn op de Collishop tegen een goede prijs te kopen).

De Croozer hangt bij mij achter mijn HP Gekko FX. Ik vind het geheel heel stabiel. Je moet volgens mij al gek doen om de kar te laten kantelen.

Laat je zeker niets wijsmaken over de zogenaamde mindere kwaliteit van de Croozer ten opzichte van de Cougar. Deze hebben namelijk dezelfde fabrikant: kijk maar eens naar de toebehoren, die zijn bijna identiek. Croozer is alleen het goedkopere merk zonder vering.
Vering heb ik nog niet gemist; gewoon de banden niet te hard oppompen en wat snelheid minderen op heel slechte weg.

Hopelijk ben je hier iets mee verder geholpen.

Gert

Windrider
Supporter
Berichten: 7
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 21:41
Postcode: 9042
Contacteer:

Re: Welke kinderfietskar: Vantly, Croozer of Chariot?

#14 Bericht door Windrider »

Merci MaartenT en GertJe :)
Ik ben een beetje een freak als ik zoiets koop, maar goed.
Voorlopig ben ik nog aan het twijfelen tussen de:
-Croozer kid for one
-Chariot Cougar one
-Chariot Captain XL
(Zoals MaartenT hierboven in zijn post trouwens hun gewichten aanhaalde).
Zoals ik al zei, het zou voor een 2tal mooie ritjes per week zijn, maar de kans dat ik er eens op reis mee wil gaan voor gewone rustige ritjes (in natuurlijke omgeving dan wel) is wel groot.
Ik zag de Croozer kid for one vandaag nog in AS Adventure en Dreambaby, lijkt wel degelijk. Prijs zou zijn 429euro + hangmat (63euro) OF babyschaal Melia (65euro) + zitting voor Croozer (47euro) OF peuterstoel Melia (70euro)...

Zoals hierboven verteld door GertJe zou ik wel voor de hangmat kiezen in plaats van de babyschaal, enkel weet ik nog niet wat ik zou aanschaffen voor peuter: bij dreambaby kiezen ze voor de zitting voor Croozer voor kindjes van 10 tot 18 maand, bij AS Adventure heb je de peuterstoel Melia voor kindjes van 10 tot 18 maand. Iemand die voordeel kent van beide?
Anyway, prijs zou dus wel op 540euro tot 560euro zijn voor deze Croozer.

De Chariot Cougar one zag ik ook in AS Adventure en zou op 786euro komen ongeveer, zoals ook of fietskarinfo.be te zien zou zijn. Lijkt mij wel iets kleinere fietskar, heb er wel al veel positieve dingen over gehoord, en heeft wel vering. Beetje sportmodel zo te zien. Ook maar 69cm breed,wat ik eerder als een voordeel zie. Hoop dat in die prijs wel alles zou zitten voor fiets- en buggyset, zoals op fietskarinfo.be staat.

De Chariot Captain XL zou dan wel een fietskar voor 2 kindjes zijn, al kan je de plaats erbij natuurlijk wel gebruiken voor extra dingen mee te doen. Of mocht er dan toch een 2de aankomen :p, wat voorlopig niet de bedoeling is. Ook vering. Wel wat bredere kar (85cm), maar zoals ik al zei, veel ruimte... En heel sterk denk ik. Die zou komen op 886euro. Idem hopelijk wel alles in voor fiets-en buggyset.

Weet wel niet of bij beide Chariots de babyzitting en peuterzitting nog appart moet gekocht worden...

Soit, zware boterham, keuze maken [-o<

GertJe
Nieuweling
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 12:40
Postcode: 2460
Fiets: Hp velotechnik gekko fx + Hp velotechnik spirit
Contacteer:

Re: Welke kinderfietskar: Vantly, Croozer of Chariot?

#15 Bericht door GertJe »

Hallo,

Ook bij Chariot moet er extra bijbetaald worden voor een baby- en een kinderzitje. Je moet het eens nakijken,maar volgens mij is zelfs de bevestiging van de kar aan de fiets bij Chariot niet inbegrepen. Bij de Croozer is dit wel; en je krijgt er nog een klein 'buggy'wieltje en een groot 'strand'wiel bij.(Bij Chariot is dit ook kassa, kassa) Dit laatste hebben we onlangs eens uitgetest bij een weekendje aan zee. Het was heel prettig en goed te doen om met de kinderkar in plaats van met een buggy langs de waterlijn te rijden op nat zand. Je zult het misschien al begrepen hebben, maar wij zijn grote fans van de Croozer.
Misschien nog een tip voor het hangmatje. Om het hoofdje van onze baby wat beter recht te houden hebben we het verkleiningskussen van de Maxi Cosi er bij ingelegd. Hierdoor blijft het hoofdje mooi recht liggen ook al valt hij in slaap. Dit kan je natuurlijk bij zowel de Croozer als de Chariot.

Groetjes,

Gert

Plaats reactie